Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Nou zometeen is het zo ver, om 10:00 heb ik een ophaalafspraak in Tilburg voor mijn M3!

Ik moet bekennen dat ik nog een soort van sceptisch ben of hij er echt staat.. Ik ben afgelopen dagen niet gebeld ter bevestiging (wel een automatisch herinneringsmailtje), en er staat geen kenteken in mijn account (wel een vernieuwde VIN sinds deze week)..

Achja, stiekem ben ik mentaal voorbereid op een teleurstelling, maar laten we hopen dat ik straks met een grote glimlach weg kan rijden uit Tilburg!

Hoe is dit eigenlijk afgelopen? ;)
 
Hoe is dit eigenlijk afgelopen? ;)
Helemaal goed! Ik kwam vorige week vrijdag aan in Tilburg met mijn (ex..) Mini One D. Werd meteen netjes ontvangen, en na 5-10 minuten mochten we meelopen met een vriendelijke jongedame naar de zwarte M3!

Terwijl mijn vriendin alles uitgelegd kreeg ben ik zelf als een perfectionist in/om de auto heen gegaan, maar alles leek okay! Nadat ik erom vroeg een (te korte, 2.5m) laadkabel meegekregen en toen de weg op geknald! Inmiddels al 10 verschillende vrienden/familieleden erin laten rijden, en iedereen vindt het een awesome apparaat!

Auto rijdt zoals iedereen hier al kan beamen echt fantastisch. De dual motor (non-P) is retesnel, je zit véééél te snel op snelheden die niet goed zijn voor je portomonnee of rijbewijs. Stiekem was dat beter in de Mini (95pk), daarin kon je 11 seconden voluit gas geven, en dan zou je pas op 100km/h zijn. Het valt me ook op dat de M3 qua bochtenwerk zich zeer goed meet met de Mini, waarschijnlijk doordat de auto vrijwel niet overhelt door het lage zwaartepunt.

Minputen zijn er helaas ook:
- zwarte map met stekkers ontbreekt
- laadkabel is te kort voor gebruik van sommige publieke palen (waar ik afhankelijk van ben)
- auto trekt heel lichtjes naar rechts. Ik twijfel of het stuur een fractie naar rechts staat, of dat de banden niet goed uitgelijnd/gebalanceerd zijn
- paar kleine ondiepe krasjes hier en daar (zwarte lak), maar acceptabel
- paar kleine dingetjes die niet helemaal top zijn afgewerkt (loshangend kabeltje in achterbak, deur rubber niet helemaal netjes)
- binnen een week al 4x crashes/glitches van het scherm gehad. Telkens black screen en restart. Is deze frequencie normaal??
- binnen een week mijn aero velg getatoeerd met stoeprandschade........................... snik

De aftersales service is tot nu toe helaas bedroevend geweest via de telefoon. Ik ben al vele malen beloofd terug gebeld te worden, maar ik blijf er zelf achteraan te moeten gaan. Ook heel flauw om te moeten horen dat ik “zelf misschien maar naar een SeC moet bellen”, i.p.v. dat zij er zelf achteraan gaan... I guess that’s the price we all pay?
 
  • Informative
  • Like
Reactions: pimn and MLKRMR
Dat black out van het scherm is iets waar je veel Model 3 rijders over hoort klagen. Is natuurlijk niet normaal, maar zal de nieuwigheid van het model in Europa zijn. Komt wel goed met een update. Dat is wel iets waar je aan zult moeten wennen. Tesla lijkt weinig prioriteit te hebben bij zulke toch vrij essentiele onderdelen van de auto. Software bugs verhelpen doen ze wel, maar het duurt soms bizar lang.

Ik weet niet welk nummer je belt, maar ik bel altijd een Service Center en niet het nationale Tesla nummer. Service center is vaak behulpzamer. Dat nationale nummer kan ook niet veel doen heb ik het idee. Ik kan je echt met klem adviseren om zelf een SeC te bellen en dan niet SeC Amsterdam :)

Langere laadkabel en zwarte map met stekkers heb je gewoon recht op. Uitzetten bij SeC. Kan zijn dat SeC ze nog wel heeft liggen.
 
Ik kreeg gisteren te horen dat mijn voertuig (welke al een kenteken had) definitief is afgeschreven. Kapot, defect, niet meer te maken. Levering is dus geannuleerd..

Er was heel even sprake dat ik moest wachten op een nieuwe levering met de boot, maar zei de delivery specialist, we hebben wel nog een zelfde model maar dan met wit interieur.. Voor bijna hetzelfde bedrag (ivm prijs wijzigingen etc..).

61,417.50 is de Long Range, Midnight Silver, Black Interior en Autopilot van uw huidige bestelling
61,418.00 is de Long Range, Midnight Silver, White Interior nu met lagere prijs en gratis Autopilot

Even snel in conclaaf met de HR, de LM en Tesla en de bestelling is gister nog aangepast.. Scheelde 50ct, maar die zijn kwijtgescholden. Fiscale waarde zou voor mij hetzelfde moeten zijn. Er moest nog wel een kenteken op, die aanvraag loopt nu maar het kan nog wel een paar dagen duren voor hij op kenteken staat. Daarom nu een nieuwe leverafspraak op: 8 mei.

Nieuwe vin: 5YJ3E7EB4KF22XXXX

Hij is echt helemaal door de inspectie heen deze keer volgens de medewerker (hoop ik
clown.gif
) maar het leek erop dat het toevoegen van een referral code aan de aangepaste bestelling niet ging lukken
 
Iemand ervaringen met Athlon als Leasemaatschappij en hoe het e.e.a is geregeld om de auto bij aflevering direct op je eigen tesla-account te krijgen? Tijdens bestelproces staat RNnr/auto gekoppeld aan 'iemand' bij Athlon.
Tesla heeft wel account aangemaakt naar aanleiding van bestelling maar daar zie ik verder alleen een standaard 'order S/X/powerpack pagina', geen auto te zien. App op telefoon geeft ook 'geen producten gekoppeld'.
Ik begrijp van Tesla dat Athlon iets moet doen om de auto naar mijn account over te zetten.
Is dit meteen bij afhalen van de auto in orde? Ik las in verleden mensen die lang moesten wachten/veel bellen om het voor elkaar te krijgen.
Enig idee wat er moet gebeuren om dit bij afhalen auto direct werkend te hebben?
Bovendien, krijg je dan ook echt 'full access' dus ook de 'beheer' knop van de auto, of is het een soort 'extra bestuurder account' en kan ik zelf weinig?? Ik zou full control willen ivm eventuele toekomstige trials voor FSD etc ;)
 
Iemand ervaringen met Athlon als Leasemaatschappij en hoe het e.e.a is geregeld om de auto bij aflevering direct op je eigen tesla-account te krijgen? Tijdens bestelproces staat RNnr/auto gekoppeld aan 'iemand' bij Athlon.
Ik heb eind maart ook een M3 besteld via Athlon. Anders dan dat ze tegen mij zeggen dat de auto rond 6 juni (?) afgeleverd wordt hoor ik niets. Jij hebt al een nummer teruggekoppeld gekregen begrijp ik?
Worden eigenlijk alle nieuwe auto's met de Morning Cornelia aangevoerd? Aangezien die nu onderweg is en 12 mei aankomt lijkt het me niet dat hij voor 6 juni nog een keer heen en weer gaat om meer auto's op te halen. Dan zou mijn auto nu ook onderweg moeten zijn lijkt me.
 
Iemand ervaringen met Athlon als Leasemaatschappij en hoe het e.e.a is geregeld om de auto bij aflevering direct op je eigen tesla-account te krijgen? Tijdens bestelproces staat RNnr/auto gekoppeld aan 'iemand' bij Athlon.
Tesla heeft wel account aangemaakt naar aanleiding van bestelling maar daar zie ik verder alleen een standaard 'order S/X/powerpack pagina', geen auto te zien. App op telefoon geeft ook 'geen producten gekoppeld'.
Ik begrijp van Tesla dat Athlon iets moet doen om de auto naar mijn account over te zetten.
Is dit meteen bij afhalen van de auto in orde? Ik las in verleden mensen die lang moesten wachten/veel bellen om het voor elkaar te krijgen.
Enig idee wat er moet gebeuren om dit bij afhalen auto direct werkend te hebben?
Bovendien, krijg je dan ook echt 'full access' dus ook de 'beheer' knop van de auto, of is het een soort 'extra bestuurder account' en kan ik zelf weinig?? Ik zou full control willen ivm eventuele toekomstige trials voor FSD etc ;)

Ik heb een M3 via Athlon. Je wordt als 'extra gebruiker' toegevoegd. Dit betekent dat je Tesla App kunt gebruiken. App werkt pas bij aflevering omdat dan auto gekoppeld wordt. Omdat je als extra gebruiker wordt toegevoegd heb je geen FULL control via de website tesla account. Je bent geen eigenaar van de auto. Via de website zie ik ook alleen maar de standaard 'order S/X powerpagina, etc'. RN nummer is handig om met Tesla Delivery te communiceren. VIN nummer (kenteken) ook wel wanneer deze ooit gecommuniceerd wordt, echter deze kan zelfs een aantal dagen voor levering wijzigen, tot ongenoegen van leasemaatschappijen. 3 dagen voor aflevering werd een ander Kenteken (VIN) mij toegekend. Ik wacht nog steeds op juiste groene kaart. Door alle chaos van Tesla werd het ook een chaos bij Athlon. Mijn auto is 30 maart afgeleverd (8 februari besteld). Ik heb FSD, echter momenteel alleen de features van Enhanced Autopilot beschikbaar. Via app kan ik Summon gebruiken.
 
Last edited:
Ik heb eind maart ook een M3 besteld via Athlon. Anders dan dat ze tegen mij zeggen dat de auto rond 6 juni (?) afgeleverd wordt hoor ik niets. Jij hebt al een nummer teruggekoppeld gekregen begrijp ik?
Worden eigenlijk alle nieuwe auto's met de Morning Cornelia aangevoerd? Aangezien die nu onderweg is en 12 mei aankomt lijkt het me niet dat hij voor 6 juni nog een keer heen en weer gaat om meer auto's op te halen. Dan zou mijn auto nu ook onderweg moeten zijn lijkt me.

Athlon heeft mij een RN gegeven en dat is bij Tesla gekoppeld aan mijn 06-

Tesla geeft geen VIN's meer voor auto's welke onderweg zijn. Volgens meerdere medewerkers word een RN gekoppeld aan VIN op het moment dat ze de haven in Zeebrugge verlaten. Ik denk dat ze daar inmiddels wel van hebben geleerd wat voor organisatorische nachtmerrie zoiets kan worden als ineens blijkt dat zon auto nooit op een trailer naar NL is gegaan.

Van althon heb ik ook niks anders vernomen dan 1 juni maar dat betekend volgens hen helemaal niks. Niemand bij Tesla kan ook iets melden behalve "bel volgende week nog eens terug".
 
Soortgelijk verhaal, zie Model 3 - Afleveringen in het kort: kenteken afgegeven op 19 maart. Afspraak levering 30 maart. Afgezegd, want auto nog in Zeebrugge. 2 weken later, oh auto staat nog in San Francisco. Nu zou hij op de Morning Cornelia moeten staan.
Conclusie ze hebben blijkbaar auto's die nog op een parkeerterrein in SF stonden al Nederlandse kentekens gegeven, dus het is heel goed mogelijk dat zo'n auto vervolgens op een verkeerde boot is gezet of in die puinhoop in Zeebrugge naar een ander Europees land is gebracht en daar vrolijk rondrijdt terwijl hetzelfde VIN ook een Nederlands kenteken heeft. Europa is nog niet zo geintegreerd dat er controle tussen de landen plaatsvindt.
Auto blijkt inderdaad in Zweden rond te rijden en komt dus ook niet meer terug. Het wordt dus wachten op de volgende boot en hopen maar dat daar een nog vrije auto op staat die overeenkomt met mijn configuratie. Maak me ook nog lichte zorgen over de fiscale waarde. Dit klopte wel voor het oorspronkelijke kenteken dat ik door kreeg, maar geen zekerheden dat het bij de volgende weer goed gaat. Zucht.
 
Ik heb een M3 via Athlon. Je wordt als 'extra gebruiker' toegevoegd. Dit betekent dat je Tesla App kunt gebruiken. App werkt pas bij aflevering omdat dan auto gekoppeld wordt. Omdat je als extra gebruiker wordt toegevoegd heb je geen FULL control via de website tesla account. Je bent geen eigenaar van de auto. Via de website zie ik ook alleen maar de standaard 'order S/X powerpagina, etc'. RN nummer is handig om met Tesla Delivery te communiceren. VIN nummer (kenteken) ook wel wanneer deze ooit gecommuniceerd wordt, echter deze kan zelfs een aantal dagen voor levering wijzigen, tot ongenoegen van leasemaatschappijen. 3 dagen voor aflevering werd een ander Kenteken (VIN) mij toegekend. Ik wacht nog steeds op juiste groene kaart. Door alle chaos van Tesla werd het ook een chaos bij Athlon. Mijn auto is 30 maart afgeleverd (8 februari besteld). Ik heb FSD, echter momenteel alleen de features van Enhanced Autopilot beschikbaar. Via app kan ik Summon gebruiken.

Als de auto niet in de tesla-website komt, kan je dan wel gebruik maken van de TesaFI dienst ?
Omdat je daar een tesla.com account moet opgeven (of een API Token).
Wel beetje irritant dat je geen full control hebt. Bij ICE autos krijg je toch ook gewoon de sleutels....
Wat kan je minder met een 'extra gebruiker' account?
 
Ik heb eind maart ook een M3 besteld via Athlon. Anders dan dat ze tegen mij zeggen dat de auto rond 6 juni (?) afgeleverd wordt hoor ik niets. Jij hebt al een nummer teruggekoppeld gekregen begrijp ik?
Worden eigenlijk alle nieuwe auto's met de Morning Cornelia aangevoerd? Aangezien die nu onderweg is en 12 mei aankomt lijkt het me niet dat hij voor 6 juni nog een keer heen en weer gaat om meer auto's op te halen. Dan zou mijn auto nu ook onderweg moeten zijn lijkt me.

Ik had ook eerst een 'reservering' op een auto op Morning Cornelia (VINs koppelen doen ze idd niet meer).
Maar van de week bleek er toch nog een in Tilburg te staan, waarschijnlijk een afzegging of toch nog 'over', Hij was nog niet ingeschreven/geen kenteken dus het is gelukkig geen 'terugbrenger' of geweigerde aflevering. (want dan zou hij al kenteken hebben gehad)

Als jij 6 juni hebt gekregen sta je waarschijnlijk niet op de Morning Cornelia maar op de NOCC Oceanic, deze zijn ze nu aan het laden op Pier80. Laden en uitladen kost 2 dagen, plus dagje of 20-22 varen, denk ik dat het heel aannemelijk is dat als ze tegen jou 6 juni zeggen dat hij op de NOCC Oceanic staat, en niet Morning Cornelia. Heb je heel hoogstwaarschijnlijk al wel HW3.0 FSD computer, aangezien M3's na +/- 12 april de nieuwe FSD computer hebben gekregen.
 
Last edited:
Vrijdag mijn LR AWD ophalen:)
Hebben jullie een lijstje met dingen om op te letten? Qua auto maar ook qua accessoires (laadkabel etc)

Bedankt alvast!

Let op beschadigingen. Daar wil je later geen discussie over. Als je velg beschadigd is bijvoorbeeld kun je niet na 200km rijden nog claimen dat dat al zo was bij afleveringen. Dus schade aan de lak, schade aan velgen, eventuele interieurproblemen, etc.

Verder moet je 2 kabels krijgen:
- 1 blauwe Type-2 kabel (in een transparante plastic zak)
- 1 zwarte Gen2 UMC met 2 verloopjes (Schuko en CEE) in een zwarte tas

Alle andere dingen die je later ontdekt kun je via service wel fixen.

Ik verwacht bij de auto's die nu nog worden afgeleverd weinig problemen. De delivery hell is geweest, nu is er weer wat meer tijd voor aflevering.
 
  • Like
Reactions: pimn
Als jij 6 juni hebt gekregen sta je waarschijnlijk niet op de Morning Cornelia maar op de NOCC Oceanic, deze zijn ze nu aan het laden op Pier80. Laden en uitladen kost 2 dagen, plus dagje of 20-22 varen, denk ik dat het heel aannemelijk is dat als ze tegen jou 6 juni zeggen dat hij op de NOCC Oceanic staat, en niet Morning Cornelia. Heb je heel hoogstwaarschijnlijk al wel HW3.0 FSD computer, aangezien M3's na +/- 12 april de nieuwe FSD computer hebben gekregen.
Aha ik wist niet dat er nog een schip werd gebruikt. Lijkt idd logisch dat mijn auto daarmee deze kant op komt. HW3 zou leuk zijn inderdaad....
 
Aha ik wist niet dat er nog een schip werd gebruikt. Lijkt idd logisch dat mijn auto daarmee deze kant op komt. HW3 zou leuk zijn inderdaad....

Of HW3 leuk is is nog maar de vraag. Elon heeft aangegeven dat HW2 momenteel beter werkt doordat de software daar meer op ontworpen is. Het kan dus best zijn dat HW3 voorlopig behelpen is.

AP2(.5) is ook lang (zo niet nog steeds, als je sommige wil geloven) qua functionaliteit achtergebleven bij AP1.