Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
hi all! zoals het ernaar uitziet ga ik volgende week een Tesla bestellen (alphabet). Op de Tesla site staat "levering mei", is dit nog wel realistisch?!

Ja. Model 3's worden niet op bestelling geproduceerd. Er komen gewoon batches autos deze kant op die dan een eigenaar krijgen toegewezen. Theoretisch kan het dus zijn dat jij de auto eerder krijgt dan iemand die 'm al 3 weken geleden besteld heeft, omdat jij misschien een configuratie wil die minder in trek is.
 
  • Informative
Reactions: MLKRMR
Ja. Model 3's worden niet op bestelling geproduceerd. Er komen gewoon batches autos deze kant op die dan een eigenaar krijgen toegewezen. Theoretisch kan het dus zijn dat jij de auto eerder krijgt dan iemand die 'm al 3 weken geleden besteld heeft, omdat jij misschien een configuratie wil die minder in trek is.
Theoretisch?
Dat is gewoon de praktijk die je hier op TMC kan lezen.
 
  • Informative
Reactions: MLKRMR
Ja. Model 3's worden niet op bestelling geproduceerd. Er komen gewoon batches autos deze kant op die dan een eigenaar krijgen toegewezen. Theoretisch kan het dus zijn dat jij de auto eerder krijgt dan iemand die 'm al 3 weken geleden besteld heeft, omdat jij misschien een configuratie wil die minder in trek is.

interessant.. ben ik niet gewend maar wel goed nieuws :) ik heb het idee dat er niet al te veel opties zijn.. kleurtje kiezen interieur en exterieur en velgen ja/nee. Ik twijfel nog tussen Blauw met zwart interieur en 19inch of Grijs met zwart interieur en 19inch (AWD LR)
 
Dat is ook de reden dat ze op voorraad kunnen produceren lijkt me. Beperk de opties, draai goede analytics over consumer behaviour en je kunt, op hoog niveau, met een redelijke zekerheid zeggen wat de aantallen gaan zijn lijkt me.
 
Let op beschadigingen. Daar wil je later geen discussie over. Als je velg beschadigd is bijvoorbeeld kun je niet na 200km rijden nog claimen dat dat al zo was bij afleveringen. Dus schade aan de lak, schade aan velgen, eventuele interieurproblemen, etc.

Verder moet je 2 kabels krijgen:
- 1 blauwe Type-2 kabel (in een transparante plastic zak)
- 1 zwarte Gen2 UMC met 2 verloopjes (Schuko en CEE) in een zwarte tas

Alle andere dingen die je later ontdekt kun je via service wel fixen.

Ik verwacht bij de auto's die nu nog worden afgeleverd weinig problemen. De delivery hell is geweest, nu is er weer wat meer tijd voor aflevering.


Bedankt!!
 
Lees veel afleveringen zonder bijbehorende laadkabels. Vreemd, bij mij zat netjes alles erbij. De zwarte Tesla tas en kreeg deze type 2 erbij (32A / 3 fase / 8m). Jazzy2Go — Type 2 til type 2 ladekabel — 32A/3-fas

WhatsApp Image 2019-04-18 at 22.52.19.jpeg
 
meh, lease geeft aan dat het 3 maanden levertijd is ongeveer. Weten zij meer of lullen ze maar wat ;) afijn, maandag bestellen en dan hopelijk snel wat meer duidelijkheid! Zaterdag eerst even spieken in een Tesla shop welke kleur ik nu wil bestellen (blue, grey, blue, grey, blue, grey, blue?)
 
meh, lease geeft aan dat het 3 maanden levertijd is ongeveer. Weten zij meer of lullen ze maar wat ;) afijn)
Ze lullen maar wat. Tesla zelf weet niet eens wanneer ze leveren. Het laatste bericht van Tesla was gisteren dat de boot tussen 10 en 12 mei aankomt en dat er vanaf 20 mei uitlevering zal plaatsvinden vanuit Tilburg. VIN's zouden gekoppeld gaan worden in de komende week maar zei de Tesla medewerker. Waarschijnlijk worden deze gekoppeld bij het lossen van de boot. De andere boot zou 2 weken later aankomen in Zeebrugge. Alle bestellingen t/m 30 april staat op 1 van de 2 boten.

[edit] 20 min geleden is de Nocc Oceanic ook vertrokken uit SFO naar Zeebrugge. 25/26 mei in Zeebrugge. wss 2 weken erna +/- 10 juni uitleveren. Hebben ze 2 weken de tijd om de voorraad op de Morning Cornelia te kunnen uitleveren.
 
Last edited:
Ze lullen maar wat. Tesla zelf weet niet eens wanneer ze leveren. Het laatste bericht van Tesla was gisteren dat de boot tussen 10 en 12 mei aankomt en dat er vanaf 20 mei uitlevering zal plaatsvinden vanuit Tilburg. VIN's zouden gekoppeld gaan worden in de komende week maar zei de Tesla medewerker. Waarschijnlijk worden deze gekoppeld bij het lossen van de boot. De andere boot zou 2 weken later aankomen in Zeebrugge. Alle bestellingen t/m 30 april staat op 1 van de 2 boten.

[edit] 20 min geleden is de Nocc Oceanic ook vertrokken uit SFO naar Zeebrugge. 25/26 mei in Zeebrugge. wss 2 weken erna +/- 10 juni uitleveren. Hebben ze 2 weken de tijd om de voorraad op de Morning Cornelia te kunnen uitleveren.

hmm dus waarsch 10 juni levering als ik volgende week bestel! zou netjes zijn :)
 
Ze lullen maar wat. Tesla zelf weet niet eens wanneer ze leveren. Het laatste bericht van Tesla was gisteren dat de boot tussen 10 en 12 mei aankomt en dat er vanaf 20 mei uitlevering zal plaatsvinden vanuit Tilburg. VIN's zouden gekoppeld gaan worden in de komende week maar zei de Tesla medewerker. Waarschijnlijk worden deze gekoppeld bij het lossen van de boot. De andere boot zou 2 weken later aankomen in Zeebrugge. Alle bestellingen t/m 30 april staat op 1 van de 2 boten.

[edit] 20 min geleden is de Nocc Oceanic ook vertrokken uit SFO naar Zeebrugge. 25/26 mei in Zeebrugge. wss 2 weken erna +/- 10 juni uitleveren. Hebben ze 2 weken de tijd om de voorraad op de Morning Cornelia te kunnen uitleveren.
Idd. Mijn leveringsdatum zou ook later zijn omdat mijn auto ook op dit bootje zou zitten en nu belde ze dat ik Mn tesla al volgende week kan halen. Der was er 1 over van de vorige batch. Prima :)
 
Idd. Mijn leveringsdatum zou ook later zijn omdat mijn auto ook op dit bootje zou zitten en nu belde ze dat ik Mn tesla al volgende week kan halen. Der was er 1 over van de vorige batch. Prima :)

Ja vraag mij ook af of de gehele voorraad al op is of dat er nog een enkel model staat :) , wat is jullie ervaring met service centers? staan daar model 3's? en in verschillende kleuren? Ik wil daar zaterdag even heen in de hoop dat ze een blauwe hebben staan
 
Ja vraag mij ook af of de gehele voorraad al op is of dat er nog een enkel model staat :) , wat is jullie ervaring met service centers? staan daar model 3's? en in verschillende kleuren? Ik wil daar zaterdag even heen in de hoop dat ze een blauwe hebben staan
Verschilt. Bel ze even van te voren. In Amsterdam staat maar 1 kleur in de showroom maar misschien dat ze buiten nog wat hebben staan
 
Nope (ik veronderstel dat je vergelijkt met AWD).

Behalve dat het gegarandeerd vermogen van de achtermotor anders is en er geen voorste motor in zit (wat het iets kleinere bereik uitlegt: het is een inductiemotor en die verbruikt altijd íets, en maakt de wagen ook wat zwaarder) zijn ze qua fysieke afmetingen identiek.

Voor een grote frunk moet je bij de Model X zijn ;-).
 
Last edited: