Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Wat is dit nu (ik kan lezen wat er staat maar ik bedoel meer waar het vandaan komt)? Ik zie de melding;
“Navigate on autopilot is not supported in current region.”
In zowel België als Frankrijk lijkt deze melding constant zichtbaar. Betekent dit dat iedereen in België en Frankrijk geen NOA heeft of enkel als je auto geregistreerd staat in een ander land dan waar je je bevindt?
In België hebben we gewoon nog geen NOA en krijgen we er dus ook geen meldingen over. Ook als we in Nederland rijden, hebben we geen NOA. De menu-optie om het aan te zetten is er gewoon niet.
 
  • Like
Reactions: Hannes85
Klopt helaas
Ik heb de auto besteld eind maart via DirectLease. Ik heb wel een tesla account en een VIN. In het account is sindsdien niets gewijzigd, ik check het om de zoveel dagen. Zowel de leasemaatschappij als Tesla Amsterdam geven aan dat de auto in ieder geval verwacht te worden geleverd (geen garantie) voor 1 juli. Ik hoop uiterlijk half juni want daarna ben ik 4 weken weg en wilde graag met de M3 op vakantie. Kans is dus heel klein (zeg maar niet) dat dit nog voor half juni gaat lukken verwacht ik. Dan maar half juli. Gaat om een witte AWD LR.
 
Ik heb de auto besteld eind maart via DirectLease. Ik heb wel een tesla account en een VIN. In het account is sindsdien niets gewijzigd, ik check het om de zoveel dagen. Zowel de leasemaatschappij als Tesla Amsterdam geven aan dat de auto in ieder geval verwacht te worden geleverd (geen garantie) voor 1 juli. Ik hoop uiterlijk half juni want daarna ben ik 4 weken weg en wilde graag met de M3 op vakantie. Kans is dus heel klein (zeg maar niet) dat dit nog voor half juni gaat lukken verwacht ik. Dan maar half juli. Gaat om een witte AWD LR.

lijkt mij ook dat het wel moet lukken.. als je de Tesla website mag geloven al helemaal. Daar staat nog altijd voor bijna elke versie "levering mei"..
 
Hi,

Ik heb onlangs een model 3 besteld via de leasemaatschappij. Levering begin september i.v.m. huidig leasecontract. Het reserveringsnummer is gekoppeld aan mijn Tesla account. De model 3 kan ik hier al zien staan, incl. wat instructiefilmpjes. Zowel op de website als in de app.

Nu lees ik hier en daar dat je je voortgang kunt volgen. Wat houdt dat in? Met andere woorden, kan ik tot aan begin september nog updates verwachten?

Met dank!
 
Je bent niet de enige hoor. Ik heb 4 april besteld (rode LR AWD, 19") en ik heb ook nog niks gehoord.
In Feb een M3P (geen AP, zwart interieur, grijze kleur) besteld, LM in eerste week maart doorgevoerd. Tesla heeft zelf LM per mail op de hoogte gesteld van levering eind april/begin mei maar sinds dien niks gehoord. Volgens Tesla zitten alle documenten goed en is het wachten voor het koppelen van een VIN maar daar blijft het bij.
 
Ik zie trouwens dat Morning Cornelia woensdag al wordt verwacht om 06:00 als je kijkt naar de aankomsttijden van Port Zeebrugge. Dat is 3 dagen eerder dan gepland.

Ik heb op 17 april de bestelling via Alphabet bevestigd. In mijn Tesla account zie ik vooralsnog alleen een reserveringsnummer, geen VIN. Ook nog niet gebeld door Tesla. Ik heb een M3 AWD LR besteld in het wit, 19" velgen, wit interieur, geen AP. De opleverdatum in My Alphabet staat op 30-juni, ik hoop stiekem dat die op de Morning Cornelia zit. To be continued .. :)
 
  • Like
Reactions: ronnieG
Ik zie trouwens dat Morning Cornelia woensdag al wordt verwacht om 06:00 als je kijkt naar de aankomsttijden van Port Zeebrugge. Dat is 3 dagen eerder dan gepland.

Ik heb op 17 april de bestelling via Alphabet bevestigd. In mijn Tesla account zie ik vooralsnog alleen een reserveringsnummer, geen VIN. Ook nog niet gebeld door Tesla. Ik heb een M3 AWD LR besteld in het wit, 19" velgen, wit interieur, geen AP. De opleverdatum in My Alphabet staat op 30-juni, ik hoop stiekem dat die op de Morning Cornelia zit. To be continued .. :)

Tesla Carriers

10/5 rond 22 u savonds is de actuele aankomsttijd
 
Tesla Model 3 LR RWD, solid black met 19" sport wheels op 29-04 besteld.

Zojuist te horen gekregen dat het VIN nummer bekend is en dat de auto op 15 mei in Tilburg aankomt. Levering zal in de week van 20 mei geschieden. Daadwerkelijke informatie volgt deze of volgende week gaf de medewerkster aan.
 
Ik heb net toevallig even met een Mobile Service engineer gesproken over de afleveringen van Model 3. Iemand hier riep het al eens, wat ik destijds in twijfel trok, maar het blijkt inderdaad dat er in Zeebrugge US-versie auto's binnenkomen en dat headlight units dus eerst vervangen moeten worden. Sterker nog: ook de taillight units, de hazard-light knop (waar in de EU een eCall knopje bij zit) EN de laadpoort moeten allemaal in Europa aangepast worden. Bizar, er moeten daarna dus weer kratten vol met onderdelen terug naar de VS, ik neem aan dat men die spullen niet weggooit (hoop ik dan).

Verder interessant weetje: er komt een 2e service center in Amsterdam (Noord) en eentje in Utrecht bij om de overige SeCs te ontlasten.
 
  • Informative
Reactions: robertvg and RobPet
Ik heb net toevallig even met een Mobile Service engineer gesproken over de afleveringen van Model 3. Iemand hier riep het al eens, wat ik destijds in twijfel trok, maar het blijkt inderdaad dat er in Zeebrugge US-versie auto's binnenkomen en dat headlight units dus eerst vervangen moeten worden. Sterker nog: ook de taillight units, de hazard-light knop (waar in de EU een eCall knopje bij zit) EN de laadpoort moeten allemaal in Europa aangepast worden. Bizar, er moeten daarna dus weer kratten vol met onderdelen terug naar de VS, ik neem aan dat men die spullen niet weggooit (hoop ik dan).

Verder interessant weetje: er komt een 2e service center in Amsterdam (Noord) en eentje in Utrecht bij om de overige SeCs te ontlasten.
:D Kunnen we dan de overheid niet wijsmaken dat die model 3 in Europa geassembleerd wordt? Dat scheelt toch mooi weer 10% in de prijs.
 
  • Funny
Reactions: Odie
Tesla Model 3 LR RWD, solid black met 19" sport wheels op 29-04 besteld.

Zojuist te horen gekregen dat het VIN nummer bekend is en dat de auto op 15 mei in Tilburg aankomt. Levering zal in de week van 20 mei geschieden. Daadwerkelijke informatie volgt deze of volgende week gaf de medewerkster aan.
Heel gaaf voor jouw en fijn dat je hem zo snel krijgt, twijfel wel heel erg aan hoe tesla beslist wie wat krijgt. Heb 4 weken eerder besteld met de zelfde configuratie, en nog niks bekend
 
:D Kunnen we dan de overheid niet wijsmaken dat die model 3 in Europa geassembleerd wordt? Dat scheelt toch mooi weer 10% in de prijs.

Nouja strict genomen is dat precies wat er met de Model S in Tilburg gebeurd toch? Drivetrain en accu erin en dat was het dan: twee halffabrikaten worden samengevoegd en zijn ineens een 'auto' die de nodige importheffingen ontlopen.

Ik denk dat als je de auto zonder head/tail-light units en zonder charger port en eCall knop op de boot zet dat het niet voldoende halffabrikaat is: de auto rijdt prima zonder lampen (dat het niet mag is punt twee) en charger port.