Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Heb gisteren ook nog een keer (zinloos) gebeld, waarbij ik netjes antwoord kreeg dat er niks bekend was.

Ik zit er een beetje dubbel in. Als ze toen ik in februari bestelde (via de LM) hadden gezegd: komt in juni, dan had ik dat niet gek gevonden. Maar nu ik eerst een afleverafspraak heb gehad voor 15 april die op het allerlaatste moment is afgezegd voelt het wel heel anders, vooral omdat ze nu totaal niet aan kunnen geven wanneer dan.

Respect voor je uithoudingsvermogen. Vind een maand wachten al lang...
 
Er worden nog steeds auto's uitgeleverd, zoals de mijne ;)
Gisteren opgehaald. Van de vele horrorverhalen had ik alleen het 'standaard pakket':
- Paar vlekjes/stofjes onder blanke lak
- Raamlijst deur rechtsachter niet goed uitgelijnd / deur sluit ook niet echt helemaal vlak
- Tikkie panel-gap bij achterklep maar wel aan beide kanten evenveel, ga t zo laten
- Zwarte vingerafdrukken op witte hemelbekleding (bij aflevering hebben ze dit opgelost)
- Wat kraakjes bij gordelsysteem passagierskant

Had veel slechter gekund ;) Ik ga voorlopig even rijden tot ik een wat langer lijstje heb en dan mag tie keertje uit logeren in Tilburg

BTW: Ik heb ook *maanden* gewacht.. Wel op de boot, toch weer niet. Ineens hadden ze er vorige week een voor me (terwijl ik op Morning Cornelia aan het wachten was). Maar, wat een auto.... Zalig... Het is het allemaal waard.
 
Na een bestelling op 15 maart heb ik gisteren dan echt mijn Model 3 mogen ophalen. Na veel gedoe met een toegewezen model welke niet meer geleverd kon worden ivm een kapotte Drive Unit een nieuw model met wit interieur gekregen. Echt een prachtige wagen, hij rijdt als een raket en is eigenlijk prima afgeleverd. Hij was tot 90% opgeladen, kabels erbij, usb stekkers erbij. Prima.

Het enige waar ik thuis nog achter kwam is 3 plekjes/krasjes boven een van de deur hendels waar de lak gewoon weg is.. Nog tips om dit te laten maken? Gewoon een service afspraak maken?
 
  • Like
Reactions: Tozz
Er worden nog steeds auto's uitgeleverd, zoals de mijne ;)
Gisteren opgehaald. Van de vele horrorverhalen had ik alleen het 'standaard pakket':
- Paar vlekjes/stofjes onder blanke lak
- Raamlijst deur rechtsachter niet goed uitgelijnd / deur sluit ook niet echt helemaal vlak
- Tikkie panel-gap bij achterklep maar wel aan beide kanten evenveel, ga t zo laten
- Zwarte vingerafdrukken op witte hemelbekleding (bij aflevering hebben ze dit opgelost)
- Wat kraakjes bij gordelsysteem passagierskant

Had veel slechter gekund ;) Ik ga voorlopig even rijden tot ik een wat langer lijstje heb en dan mag tie keertje uit logeren in Tilburg

BTW: Ik heb ook *maanden* gewacht.. Wel op de boot, toch weer niet. Ineens hadden ze er vorige week een voor me (terwijl ik op Morning Cornelia aan het wachten was). Maar, wat een auto.... Zalig... Het is het allemaal waard.

Ik zat ook op de Cornelia te wachten maar heb zo een afspraak in Tilburg ;). Gisteren voor t laatst getankt. Best gek. Ga toch stiekem Mn 3 touring ook wel missen.
 
Na een bestelling op 15 maart heb ik gisteren dan echt mijn Model 3 mogen ophalen. Na veel gedoe met een toegewezen model welke niet meer geleverd kon worden ivm een kapotte Drive Unit een nieuw model met wit interieur gekregen. Echt een prachtige wagen, hij rijdt als een raket en is eigenlijk prima afgeleverd. Hij was tot 90% opgeladen, kabels erbij, usb stekkers erbij. Prima.

Het enige waar ik thuis nog achter kwam is 3 plekjes/krasjes boven een van de deur hendels waar de lak gewoon weg is.. Nog tips om dit te laten maken? Gewoon een service afspraak maken?

Yes, foto's nemen en naar SeC sturen voor een afspraak.
 
hoeveel KW de RWD long range model 3 heeft

Het was 211 kW bij de eerste certificatie in de VS, maar voor zover ik weet werd het (wanneer de firmware ook het EPA bereik naar 325 mijl bracht) onlangs aangepast naar 202 kW.

Vergelijk:
Screen-Shot-2018-07-17-at-5.53.40-AM.jpg


met wat er nu op de site staat (officiële site van de VS-regering gebaseerd op de EPA-gegevens):
kW.png
 
Last edited:
Wellicht is dat gebeurd met betrekking tot fiscale implicaties in sommige landen? De wagens rijden er alvast niet minder pittig door ;-).

Het is nl. (in tegensteling tot bij ICE, alm kun je daar ook wel wat "tunen") onafhankelijk van de motor zelf, maar afhankelijk van hoe de MCU de inverter die de motor voert aanstuurt.
 
Last edited:
Hier ook nog niet; 21 maart besteld. Standaard config (LR, zwart op zwart, Aero wielen)... Hoopte dat 'ie er wel op zou staan

16 april een M3 LR AWD besteld in de kleur wit met standaard AP. Helaas ook nog niets vernomen. Ik hoor verschillende signalen, van Tesla zelf; die zeggen als je nu geen VIN hebt dan staat die niet op de Cornella. Andere zeggen weer: VIN nummers worden bij uitladen verdeeld... Geen idee wat ik nog moet geloven.
 
Of op de volgende o_O
Serieus: er zijn twee boten onderweg naar Europa: de Morning Cornelia is vanmorgen aangemeerd in Zeebrugge. Die VIN's zijn waarschijnlijk allemaal wel gekoppeld. Levering volgende week?
De volgende boot is de Nocc Oceanic aankomst 22 of 23 mei. Het kan zijn dat ze nu begonnen zijn om die VIN's te koppelen. Mijn gok is dat je VIN op de Cornelia staat, dus dan kan het hard gaan. Succes.
Th
Nee alleen dat de VIN die ik had van een auto was die nu op een boot richting Zweden is..o_O
hoe weet je dat?
 
Ik hoor verschillende signalen, van Tesla zelf; die zeggen als je nu geen VIN hebt dan staat die niet op de Cornella. Andere zeggen weer: VIN nummers worden bij uitladen verdeeld... Geen idee wat ik nog moet geloven.

Wellicht is het allebei waar: sommige VINs zijn ze beginnen koppelen aan bestellingen terwijl de Morning Cornelia nog vaarde, maar niet alle wagens werden daarom al gekoppeld. Maar inderdaad, heb je nog geen VIN dan is de kans groot dat je moet wachten op de NOCC Oceanic. Let wel, ik heb enkel gehoord dat er een VIN gekoppeld was omdat ik Delivery zelf belde; je ziet het niet in je account tenzij de eindfactuur al opgemaakt werd.
 
Ik denk dat de Tesla-werknemer bedoelde: uitgeladen in Zeebrugge maar dan op een vrachtwagen richting Zweden gezet, of uitgeladen in Oslo of Trondheim en dan naar Zweden vervoerd.

Of iemand kent het verschil niet tussen Zweden en Noorwegen (waar momenteel enorm veel Tesla's worden verkocht).