Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Maar toegewezen betekent dan volgens mij nog niet dat je een VIN ziet, of laat staan gebeld bent denk ik?
Toegewezen is als er een VIN gekoppeld is. Dan pas kan Tesla vertellen wanneer je de M3 mag ophalen. Ik heb vandaag gesproken met een medewerker en die gaf aan dat bestellingen van april en mei vanaf volgende week uitgeleverd worden en dat ze nog steeds bezig zijn met koppelen van VINs van Morning Cornelia. Als die daar niet bij zit dan is de kans zeer groot dat hij op de NOCC staat.
 
  • Informative
Reactions: Bliksem
Toegewezen is als er een VIN gekoppeld is. Dan pas kan Tesla vertellen wanneer je de M3 mag ophalen. Ik heb vandaag gesproken met een medewerker en die gaf aan dat bestellingen van april en mei vanaf volgende week uitgeleverd worden en dat ze nog steeds bezig zijn met koppelen van VINs van Morning Cornelia. Als die daar niet bij zit dan is de kans zeer groot dat hij op de NOCC staat.
Ja maar een VIN toegewezen betekent blijkbaar ook weer niet dat je die VIN ook al ziet in je account.. super verwarrend allemaal. Maar goed, Tesla maakt het eigenlijk allemaal nog een stuk inzichtelijker dan menig andere fabrikant, daardoor klagen we. Ik heb mijn auto op 15 april besteld, dus als ik hem voor juni mag ontvangen, mag je dat toch eigenlijk wel enorm snel noemen!
 
  • Like
Reactions: ronnieG
Ja maar een VIN toegewezen betekent blijkbaar ook weer niet dat je die VIN ook al ziet in je account.. super verwarrend allemaal. Maar goed, Tesla maakt het eigenlijk allemaal nog een stuk inzichtelijker dan menig andere fabrikant, daardoor klagen we. Ik heb mijn auto op 15 april besteld, dus als ik hem voor juni mag ontvangen, mag je dat toch eigenlijk wel enorm snel noemen!

16 april hier, laten we het hopen :D
 
Als de VIN toegewezen is, dan ziet *delivery* dat (en je kunt het chassisnummer dan ook vragen).

Dat betekent nog niet dat je het op je account ziet, dat gebeurt normaal enkel als de eindfactuur (aan de andere kant van de wereld) wordt aangemaakt en in je account verschijnt.

Het is trouwens pas dan dat het "officieel" wordt. Ik veronderstel dat ze dat ook enkel doen eens de lokale afleveraars hebben aangegeven dat de wagen in een staat is waarin ze die leverklaar kunnen maken, al heb ik sommige mensen eerder een telefoontje weten krijgen.

Als je pech hebt, spelen ze die wagen kwijt (hup, geladen op de verkeerde vrachtwagen?) of is ze echt té stuk, en dan moeten ze vooralsnog gaan zoeken naar een andere VIN. Dat is uiteraard één van de redenen waarom ze niet 100% van de wagens op de boot aan een bestelling koppelen.

Normaal krijg je nog ná de eindfactuur een mail/SMS met een afspraak voor de levering (die je kunt wijzigen door even met delivery te overleggen).
 
Last edited:
Van iemand van delivery die ik vandaag heb gesproken...
Die zeggen ook maar wat. Zijn hier nog genoeg mensen die in Feb/Maart hebben besteld en nog geen levering en ook nog geen gekoppeld VIN hebben. Volgens delivery stonden er ook alleen maar "nederlandse" uitvoeringen op. Dat wou zeggen Zwart/LR/Aero velgen. Paar minuten later belt een "kennis" van mij naar exact dezelfde medewerker en die krijgt te horen dat er vooral Aero velgen en Performance modellen op de boot staan en weinig auto's met 19". Terwijl dezelfde medewerker tegen mij zei dat er juist bijna geen Performance modellen komen omdat dat niet binnen de vraagwens zit.
 
Inmiddels hier een nieuwe factuur + VIN ontvangen (vorige factuur was gecrediteerd waar eerste VIN op stond 262xxx). Nu in de range van 336xxx. Als het goed is nu binnen 2 weken levering volgens de meneer van Delivery..
 
Sorry voor de off topic, maar dat zeetransport is toch ook een rare business. De Morning Cornelia dobbert nu al bijna vier dagen in het kanaal zonder lading en doel. Ook voordat ze de Tesla's op ging halen in San Fransisco heeft ze dagenlang rondgedobberd bij Portland. Het lijkt wel taxivervoer dat is ook eindeloos hangen op de standplaats voor er weer een ritje is.
 
Inmiddels hier een nieuwe factuur + VIN ontvangen (vorige factuur was gecrediteerd waar eerste VIN op stond 262xxx). Nu in de range van 336xxx. Als het goed is nu binnen 2 weken levering volgens de meneer van Delivery..
Ha Pim, verrassing, zojuist in mijn account exact hetzelfde! Creditfactuur en nieuwe eindfactuur met nieuwe VIN, levering 29-5 (Tilburg).Eindelijk...
 
  • Like
Reactions: pimn
Gisteren mail gekregen van Delivery dat we morgen de M3 kunnen ophalen (M3 LR AWD, zwart, 18"), besteld eind maart via Leaseplan. Staat alleen een voorbehoud dat de auto nog in Zeebrugge staat en indien niet op tijd in Tilburg is we vandaag nog gebeld gaan worden.
Wat mij echter opvalt is dat er sinds de Morning Cornelia is aangekomen het aantal registraties bij de RDW in ieder geval nog niets laat zien. Dit zou toch weer een behoorlijke piek moeten laten zijn lijkt mij.
https://opendata.rdw.nl/Voertuigen/Tesla-Model-3-delivery-NL/76t3-9ba8
 
Inmiddels een week berijder van de M3 Blauw met 19" velgen, ivm beperking door leasebudget geen autopilot of meer dan dat. Rijdt heerlijk, acceleert als een malle en bij aflevering gelukkig geen enkel issue. Ik was wat bezorgd na alles hier gelezen te hebben.

In eerste instantie lukte het me niet om m'n Spotify te koppelen. Daar log ik in via FB-account. Die losgekoppeld en vervolgens met eigen Spotify-wachtwoord lukte het inloggen wel. Heerlijk!


Ik heb nu alleen cruisecontrol, en zou de mogelijkheid van adaptive cc wel een waardevolle uitbreiding vinden. Eigenlijk vreemd dat dit er niet opzit.
 
Ha Pim, verrassing, zojuist in mijn account exact hetzelfde! Creditfactuur en nieuwe eindfactuur met nieuwe VIN, levering 29-5 (Tilburg).Eindelijk...

Nice! was je gebeld voor een leveringsafspraak 29-5 of zie je dat in je account? Ben toch benieuwd of die auto's van de Morning Cornelia boot zijn of van degene die rond 21-5 gaat aankomen (NOCC OCEANIC)

Gisteren mail gekregen van Delivery dat we morgen de M3 kunnen ophalen (M3 LR AWD, zwart, 18"), besteld eind maart via Leaseplan. Staat alleen een voorbehoud dat de auto nog in Zeebrugge staat en indien niet op tijd in Tilburg is we vandaag nog gebeld gaan worden.
Wat mij echter opvalt is dat er sinds de Morning Cornelia is aangekomen het aantal registraties bij de RDW in ieder geval nog niets laat zien. Dit zou toch weer een behoorlijke piek moeten laten zijn lijkt mij.
https://opendata.rdw.nl/Voertuigen/Tesla-Model-3-delivery-NL/76t3-9ba8

Misschien toch een groot deel richting andere landen dan NL..