Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Geenszins een vervelende reactie
De situatie echter wel. Ik heb niet het idee te gokken, maar wel een soort geduld te hebben die nieuw is voor mij;)
Heb gelukkig nog vervoer waar ik pas vanaf wil als ik de tesla heb(iets van een beer en huid).
Ik merk dat ik wel ergernissen heb, maar heb door ervaringen op dit forum en mijn eigen ervaringen met tesla, heb ik weinig hoop op een positief effect bij reclameren. ....
Wil ik een M3P, zal ik moeten blijven zitten, waar ik zit.
Als ik ga bewegen ben ik bang dat ik dan echt de stekker eruit trek. Bewegen(reclameren) zal leiden tot meer ergernissen(meeste communicatie met tesla loopt dacht ik niet heel soepel en eenduidig). Meer ergernissen zullen mijn behoefte in te grijpen alleen maar doen toenemen.
En dan zit ik met zo'n twc paal en rubbermatten als souvenier;)
 
Reclameren is iets anders dan even informeren. Dat loopt bij Tesla meestal zonder al te veel ergernis (vooral als je een geldige reden hebt om even te informeren), tenzij je je kwaad gaat maken op het feit dat de mensen van Delivery in Europa weinig greep hebben op hoe wagens toegewezen worden en zelfs vaak bitter weinig informatie krijgen van Fremont (en dan baat het niet meer informatie te vragen, want dan krijg je toch informatie die weinig betrouwbaar is, wat je gaat ergeren als het achteraf niet blijkt te kloppen).

Bij Audi bestelde ik ooit een A6 en moest ik 9 (!) maand wachten. Dus "bouwen op bestelling" doen ze zeer zeker ook niet heel erg, ze hebben gewoon een beter zicht op het moment waar ze in de batches net 'toevallig' jouw bestelling gaan produceren. Dat komt ook omdat zelfs wat betreft een eenvoudige bout de modellen enkel veranderen bij een "mid-life upgrade" of als er een nieuw model komt, en ze (althans voor ICE modellen) goed weten wie wanneer stukken gaat leveren.

Maar als Tesla werkte zoals Audi dan wist ik exact wanneer in 2021 ik mijn Model 3 kon krijgen ;-).

Afijn, ik praat niet alles goed: je zal maar achteraf weten, ver nadat je besteld hebt, dat AWD, P of witte interieurs veel langer duren omdat Tesla dacht dat de vraag ernaar kleiner ging zijn...gek genoeg bleken begin april net de wagens die off-menu te bestellen makkelijker te leveren dan de modellen die on-menu waren te bestellen, en dat is op zijn zachtst gezegd merkwaardig.
 
it is the new way of buying cars.......

Ongezien kopen (nu al 3x gedaan), vooraf reserveren (al 6x gedaan), levering onzeker (kia/hyundai nog erger hoor!), dealers gaan verdwijnen, onderhoud ook...... en ophalen in een industrie kantine (lounge) met koffie uit een bekertje........ midden in de showroom met strik erom en champagne.....dass war einmal.

Vond vroeger leuker, maar dit gaat het worden en uiteindelijk koop je voor minder meer.
 
  • Like
Reactions: Janus00
Net contact gehad met tesla 99% van de NOCC Oceanic is gekoppeld VIN met bestellingen. Mijn m3 zwart/zwart met SV en AP zit er weer niet bij. Maar mij is nu aangeboden om met trekhaak te nemen, deze is gewoon op ‘voorraad’.

zou bijna overwegen die trekhaak te nemen , is gewoon afneembaar toch haha. Afijn, dan moet het hele leasecontract weer overhoop, schiet niemand wat mee op
 
Ik werd vanochtend gebeld door iemand van delivery, bij het aanvragen van mijn kenteken krijgen ze een foutmelding. Ze wisten niet of dat aan hun kant zat of bij de RDW. Ze hadden dit probleem vanochtend met 10 autos, de helft is na meermaals proberen inmiddels wel gelukt maar de andere helft niet, daar zit die van mij bij. Aflevering staat gepland voor morgen ochtend, om 15u hoor ik of het alsnog gelukt is of dat de afspraak verplaatst moet worden.

Dus mocht je ook een aflever afspraak hebben staan voor morgen/maandag en nog geen kenteken hebben, be prepared ;)
 
Ik werd vanochtend gebeld door iemand van delivery, bij het aanvragen van mijn kenteken krijgen ze een foutmelding. Ze wisten niet of dat aan hun kant zat of bij de RDW. Ze hadden dit probleem vanochtend met 10 autos, de helft is na meermaals proberen inmiddels wel gelukt maar de andere helft niet, daar zit die van mij bij. Aflevering staat gepland voor morgen ochtend, om 15u hoor ik of het alsnog gelukt is of dat de afspraak verplaatst moet worden.

Dus mocht je ook een aflever afspraak hebben staan voor morgen/maandag en nog geen kenteken hebben, be prepared ;)
Net gebeld dat het toch gelukt is met het kenteken dus ik kan hem morgen afhalen :D