Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Moeten jullie perse via Alphabet?
Anders eens informeren bij andere maatschappij?
Weet (uit eigen ervaring) dat Friesland Lease goeie contacten heeft met Tesla
En ook MisterGreen doet heel veel zaken met ze

hmm Alphabet is volgens mij niet een slechte speler om een auto bij te bestellen. Sterker nog, volgens de medewerker van Alphabet hebben zij de meeste Tesla's in NL in eigendom? Geen idee of dat klopt natuurlijk. Hoe dan ook is Alphabet een grote speler en lijkt mij niet dat Tesla deze opzettelijk aan het negeren is t.o.v. andere lease maatschappijen? ik denk dat het daar op dit moment net zo langzaam gaat :(?
 
hmm Alphabet is volgens mij niet een slechte speler om een auto bij te bestellen. Sterker nog, volgens de medewerker van Alphabet hebben zij de meeste Tesla's in NL in eigendom? Geen idee of dat klopt natuurlijk. Hoe dan ook is Alphabet een grote speler en lijkt mij niet dat Tesla deze opzettelijk aan het negeren is t.o.v. andere lease maatschappijen? ik denk dat het daar op dit moment net zo langzaam gaat :(?
Enn ding hebben alle leasemaatschappijen gemeen ze zijn net zo afhankelijk van Tesla als de berijders. Bij Athlon was alles keurig en enorm snel in orde. Op de dag na het opsturen van de contracten was de auto bestel bij Tesla en kreeg ik een RN en Tesla account. En dan is het aan Tesla.

Op een of andere manier zit er compleet geen logica in de leveringen. Zoals je ook ziet met de LR met trekhaak. Deze config is pas 2 weken te bestellen maar blijkbaar stonden er al enorm veel op de Morning Cornelia. Als je dan net een order hebt gedaan kan het best zo zijn dat je binnen paar dagen levering hebt terwijl er gewoon LR en P bestellers zijn die al sinds Feb aan het wachten zijn.

Zoals ik het de laatste keren van delivery heb begrepen kan je gewoon het beste een "nederlands" model bestellen. Oftewel "zwart met weinig opties". En delivery zei vorige keer ook dat LM velgen een leveringsprobleem hebben in Amerika.
 
Kun je nu dus al de conclusie trekken als je nu nog geen vin gekoppeld hebt gekregen zal die dus niet bij deze batch horen?

Mijn configuratie is btw rood LR AWD 19'' met autopilot.

Rond 14 maart besteld via Alphabet. Heeft er iemand uberhaupt al leveringen gekregen via Alphabet?

17 april besteld, nu al ruim 2 weken in bezit. Maar ik had wel de standaard 18" velgen, zwart met wit.
 
Enn ding hebben alle leasemaatschappijen gemeen ze zijn net zo afhankelijk van Tesla als de berijders. Bij Athlon was alles keurig en enorm snel in orde. Op de dag na het opsturen van de contracten was de auto bestel bij Tesla en kreeg ik een RN en Tesla account. En dan is het aan Tesla.

Op een of andere manier zit er compleet geen logica in de leveringen. Zoals je ook ziet met de LR met trekhaak. Deze config is pas 2 weken te bestellen maar blijkbaar stonden er al enorm veel op de Morning Cornelia. Als je dan net een order hebt gedaan kan het best zo zijn dat je binnen paar dagen levering hebt terwijl er gewoon LR en P bestellers zijn die al sinds Feb aan het wachten zijn.

Zoals ik het de laatste keren van delivery heb begrepen kan je gewoon het beste een "nederlands" model bestellen. Oftewel "zwart met weinig opties". En delivery zei vorige keer ook dat LM velgen een leveringsprobleem hebben in Amerika.

Maakt Athlon eigenlijk zo een RN of doet Tesla dit? want hoe het nu, met inmiddels een groepje collega's, gaat is dat Alphabet een bestelling plaatst maar niks terug krijgt van Tesla (dus ook geen RN) en dat duurt nu al ruim 1,5-2 weken...
 
Volgens mij nog niet, tenminste bij mij is de verwachting eind augustus begin september een andere forumlid gaf aan dat Alphabet genegeerd wordt door Tesla en dat ze niet reageren op de bestellingen die zijn geplaatst. Dus redelijk confused hier.

Wat een onzin zeg. Ik kreeg mijn M3 in 3 weken via Alphabet, niks mis met hun als leasemaatschappij.

Ik heb op mijn vorige 3 leaseauto's elke keer meer dan een half jaar moeten wachten en dan is 3 weken ineens bizar snel. Elke dag gebeld worden met vragen over VIN nummers of HW versies, daar zou je als telefonische medewerker toch gek van worden? Niet leuk voor jezelf en niet leuk voor de mensen van Tesla.

Als ik dit hier allemaal doorlees lijkt het erop dat de 19" mensen pech hebben, en dat is jammer, misschien zelfs een beetje oneerlijk maar het is nu even niet anders. Nadat iemand mijn auto 8 jaar geleden totalloss heeft gereden heb ik 5 maanden rond gereden in een Focus omdat de Audi die ik had besteld nog gemaakt moest worden. Dat was ook niet leuk maar soort dingen gebeuren nu eenmaal. Nog even geduld hebben en dan kunnen jullie allemaal genieten van een heerlijk rijdende wagen.
 
  • Like
Reactions: Kris73
Maakt Athlon eigenlijk zo een RN of doet Tesla dit? want hoe het nu, met inmiddels een groepje collega's, gaat is dat Alphabet een bestelling plaatst maar niks terug krijgt van Tesla (dus ook geen RN) en dat duurt nu al ruim 1,5-2 weken...
Athlon krijgt na bestellen direct een RN (Reservation Number) van Tesla. Als je geen RN hebt dan is er ook formeel bij Tesla geen auto besteld. Direct bij het versturen van een RN terug naar de leasemaatschappij krijg je van Tesla een mail om je Tesla account aan te maken. Laatste is wel als leasemaatschappij ook jou berijder gegevens heeft doorgegeven aan Tesla. Bij Leaseplan en Athlon is dat wel het geval altijd.
 
Athlon krijgt na bestellen direct een RN (Reservation Number) van Tesla. Als je geen RN hebt dan is er ook formeel bij Tesla geen auto besteld. Direct bij het versturen van een RN terug naar de leasemaatschappij krijg je van Tesla een mail om je Tesla account aan te maken. Laatste is wel als leasemaatschappij ook jou berijder gegevens heeft doorgegeven aan Tesla. Bij Leaseplan en Athlon is dat wel het geval altijd.

hmm ik had zelf al een account en RN laten aanmaken bij een Servicecenter :p dat nummer meegegeven aan Alphabet zodat Tesla deze kan koppelen aan de bestelling. Tot op heden zie ik enkel dat er aanbetaald moet worden (maar dit was voordat ik de bestelling bij Alphabet doorgaf ook al het geval)..
 
Ik heb vandaag Tesla delivery team gesproken, ze kunnen niks zeggen of de auto's die nu geleverd worden reeds HW3 hebben of niet. Ik neem aan dat ze van iedere auto de exacte productie datum en zelf tijdstip kunnen opzoeken?

Zijn er al mensen die de M3 in deze dagen hebben afgehaald met HW3?

Ze weten het wel hoor, van mijn gekoppelde VIN wisten ze het anders wel. Je kan ook vragen naar productie datum, dat moeten ze weten.
Na 12 april heb je HW3 (Musk zei op 22 april dat ze al z'n 10 dagen lang autos bouwen met HW3)

Volgens HW3 in Model 3 since ~4/12 zijn VINS vanaf 333xxx HW3
 
Op welk moment krijg je een eindfactuur?
pff, organisatorisch een zootje.. Ik kreeg vrij snel na mijn bestelling begin maart een eindfactuur en VIN, verwachte leverdatum 4-5. Die werd geannuleerd, vervolgens kreeg ik een credit factuur en een paar weken later een nieuwe factuur (zie afbeelding). Nu een SMS en een afspraak.
Het lijkt er op dat op het moment dat je een eindfactuur krijgt er een auto is toegewezen, maar zoals je ziet kan dat nog wijzigen.
Bovendien kan je afspraak nog gecancelled of verzet worden als er iets fout is met jouw Tesla.
 

Attachments

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    18.7 KB · Views: 73
Wat zijn de nadelen van een geleverde Model 3 (nog) zonder HW3?
In de Shop binnen het Tesla account zie ik FSD voor EUR 6.400 aangeboden, klopt het dat daarmee ook de hardware t.z.t. gratis wordt vervangen?
Al die duizenden wereldwijd reeds geleverde Model 3's zullen hopelijk niet plots uitgesloten worden van FSD....? dat is toch ook niet in het belang van Tesla. Ze willen FSD software juist graag verkopen.
Iemand een idee (inschatting) wat die hardware vervanging van HW 2.5 naar 3 Tesla feitelijk kost? Mochten bezitters in de toekomst die hardware omzetten wel dienen te betalen..
 
Wat zijn de nadelen van een geleverde Model 3 (nog) zonder HW3?

Dat als de Grote FSD Update er aankomt en je bestelde FSD, de wagen binnemoet en de MCU moet vervangen worden. Daarvoor moet je de wagen missen en soms lukt het ze niet om het dahsboard intact te laten (en dan moet die nog eens binnen om 'm cosmetisch in order te maken).

Verder niets.

Als je géén FSD bestelde dan kán het dat je later voor FSD meer gaat betalen, maar het kan ook dat de prijs voor iedereen dezelfde is, of de MCU moet vervangen worden of niet.
 
Ik heb net gebeld met Tesla delivery, er staat een blokkade voor mijn levering aangezien de gewenste leverdatum op 1 juni stond ivm met aflopen van mijn huidige lease.

Hierdoor mogen zij geen VIN nummer aan mijn reservering koppelen? Ik zou denken dat je wel een VIN aan kunt koppelen alleen alleen na 1 juni zult gaan leveren.

Tesla weet zelf niet of ik mijn auto in de week van 1 juni alsnog zou kunnen ophalen als er vanaf 1 juni (misschien een VIN aan gekoppeld wordt). Nu is het voor mij ook onduidelijk of ik mijn huidige lease nog een maand moet verlengen of niet...
 
Ik heb net gebeld met Tesla delivery, er staat een blokkade voor mijn levering aangezien de gewenste leverdatum op 1 juni stond ivm met aflopen van mijn huidige lease.

Hierdoor mogen zij geen VIN nummer aan mijn reservering koppelen? Ik zou denken dat je wel een VIN aan kunt koppelen alleen alleen na 1 juni zult gaan leveren.

Tesla weet zelf niet of ik mijn auto in de week van 1 juni alsnog zou kunnen ophalen als er vanaf 1 juni (misschien een VIN aan gekoppeld wordt). Nu is het voor mij ook onduidelijk of ik mijn huidige lease nog een maand moet verlengen of niet...

Bij mij exact hetzelfde verhaal.