Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Klopt. Ik zat op de Morning Cornelia; als je een wagen van de NOCC Oceanic hebt dan heb je HW3.

't Is allemaal goed uit te vissen eens je de wagen hebt. Drie plastic houders even op "open" zetten boven de voeten van de passagier onder het handschoenkastje, en dan even het paneel zachtjes naar beneden houden om even binnen te piepen:

View attachment 412679

En dan even naar https://epc.teslamotors.com/#/systemGroups/73342 (ga eerst naar "General Public", en verander dan rechtsboven onder "account management" van land, en geef dan de URL weer in).

1483112-01-C is een originele HW2.5 (de S1-C is een spare).
1462554-01-H en 1462554-S1-H zijn HW3.0.
Heb je misschien een foto van welk onderdeel ik precies open moet trekken? Vandaag onder m'n dashboard 4 pinnetjes eruit getrokken maar kon daarna niet echt een paneel loshalen ofzo.
Alvast bedankt!
 
  • Like
Reactions: Klaas
Als de vier pluggen eruit zijn (net achter de bodem van het handschoenkastje), zijn er op dat achterste paneel vooraan nog twee voetjes die vastzitten (helemaal rechts aan de buitenkant, en achter de vaste onderkant van de handschoenkast, en misschien nog eentje links).

Dan kun je de voorkant van dat paneel net achter de bodem van het handschoenkastje even voorzichtig naar beneden trekken en mikkend in de spleet een foto trekken (je zoekt een metalen bracket met een witte sticker met een datamatrixcode links). De bracket zit vrij ver naar achter, dus best even met een telefoon trachten te fotograferen.

Je kunt het paneel met wat wrikken en vinden van ander voetjes ook wel helemaal verwijderen, maar dan moet je voorzichtig zijn en onderweg de connectors van de speaker en van het lampje voor de voeten van de passagier loskoppelen.

Maar als je nu je Model 3 nog niet hebt, dan zit het er dik in dat je toch HW3.0 hebt.
 
Auto in ontvangst mogen nemen! Rijdt fantastisch, toch 3 kleine minpuntjes ontdekt:
- auto was vanbinnen niet proper, dashboard lag vol stof en buitenkant
- klein stukje lak van rand scherm (zie foto)
- stuur piept beetje onder bepaalde hoek

Vanavond eens mailen ivm die laatste 2 puntjes. Maar delivery en auto zijn verder top!

333B8A22-EAF6-40CE-B922-76907C785D78.jpeg


484F2453-5B67-437C-A777-FC52F55C5474.jpeg
 
4-5 een bestelling bij Athlon lease gedaan. 14-5 is hij bij Tesla aangemeld, 24-5 is de besteldatum door Tesla bevestigd.

Huidige indicatie: half augustus. Au!

En dat terwijl voor het bestelde type (LR AWD, zwart/zwart, trekhaak) op de website als indicatie nog steeds eind mei aangegeven wordt...
 
4-5 een bestelling bij Athlon lease gedaan. 14-5 is hij bij Tesla aangemeld, 24-5 is de besteldatum door Tesla bevestigd.

Huidige indicatie: half augustus. Au!

En dat terwijl voor het bestelde type (LR AWD, zwart/zwart, trekhaak) op de website als indicatie nog steeds eind mei aangegeven wordt...

Volgens mij hebben ze die in Tilburg nog staan....zou daar eens naartoe bellen
 
Na bericht hierboven dacht ik, ik ga ook even in account kijken....

Staat er een creditfactuur (22-5) voor het hele bedrag, met als referentiefactuur de eindfactuur van 17-5 :eek:

Vandaag geïnformeerd bij Tesla Groningen, ik kan de creditfactuur negeren (het toevoegen van de trekhaak, dus aanpassen van de order is (zo goed als) gelijk met aanmaken van de eindfactuur gegaan, waardoor het "systeem" denkt dat er een credit gemaakt moest worden). In het Tesla systeem staat nog steeds hetzelfde VIN nummer aan mijn account gekoppeld. En de GPS tracker ziet de auto in Zeebrugge staan met de status dat 'ie klaar is voor transport. :)

Het terrein staat trouwens al bijna vol met klaar te maken auto's. Genoeg te doen daar!
 
Vandaag de
Auto in ontvangst mogen nemen! Rijdt fantastisch, toch 3 kleine minpuntjes ontdekt:
- auto was vanbinnen niet proper, dashboard lag vol stof en buitenkant
- klein stukje lak van rand scherm (zie foto)
- stuur piept beetje onder bepaalde hoek

Vanavond eens mailen ivm die laatste 2 puntjes. Maar delivery en auto zijn verder top!

View attachment 413171

View attachment 413170


Oei balen (stukje lak uit scherm)!
 
...... op de website als indicatie nog steeds eind mei aangegeven wordt...
Wss staat er a.s. maandag nog steeds Mei terwijl ze al in Juni zitten. Bij mijn bestelling van de M3P was het ook Maart maar het lijkt nu 5 Juni te zijn geworden.

ps. niet alles op de Nocc is recent gebouwd volgensmij. De Performance modellen hebben een ouder vin. ik heb 26xxxx en ken iemand die zelfs een 23xxxx vin heeft gekregen. Maandag maar eens gaan bellen of 5 juni nog steeds staat want gisteren was er nog geen kenteken bekend.
 
Ik ga, zoals het er nu uitziet, de model 3 performance volgende week woensdag in Groningen halen.
Moest vandaag in de buurt zijn en ben even langs gereden: stond vol en wist al snel mijn VIN te vinden. Kon ook datum van productie checken die gelijk was aan wat tesla mij twee weken geleden doorgaf:19/4(zal dus wel met HW3 zijn)
Afgezien van dat ie vies was leek hij wel netjes op een kier na van rechter voor raam aan middenstijl. Had zelfs de badge en spoilert er al op!
Bijna 4 maanden na bestelling(3 na switch van awd naar performance) lijkt het nu toch te gaan lukken;)
IMG_2278.jpg
 
Ik ga, zoals het er nu uitziet, de model 3 performance volgende week woensdag in Groningen halen.
Moest vandaag in de buurt zijn en ben even langs gereden: stond vol en wist al snel mijn VIN te vinden. Kon ook datum van productie checken die gelijk was aan wat tesla mij twee weken geleden doorgaf:19/4(zal dus wel met HW3 zijn)
Afgezien van dat ie vies was leek hij wel netjes op een kier na van rechter voor raam aan middenstijl. Had zelfs de badge en spoilert er al op!
Bijna 4 maanden na bestelling(3 na switch van awd naar performance) lijkt het nu toch te gaan lukken;)View attachment 413182

Ziet er goed uit!!
 
Gisteren de UMC in Rotterdam omgeruild. Kom ik thuis hebben ze de UMC zelf niet omgeruild, alleen de stekker. Zit ik met zo'n amerikaanse UMC met een type-2 connector (in NL voor S en X?). Verder ontbreekt de blauwe stekker. :mad::mad::mad::mad::mad::mad:
3 keer gevraagd of alles compleet was.... Ja hooro_O.

Vandaag is de NL-UMC door TNT bezorgd. Maakt de dag toch weer goed. Blauwe stekker volgt nog. Rotterdam bedankt:cool: