Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Dat komt vooral voor in de landen die zand gebruiken in combinatie met zout om wegen sneeuwvrij te maken. Daar heb je dus als Fin of Canadees wel last van, maar hier wat minder.

Ik heb wel wat PPF besteld om de "rockers" onder deuren te beschermen, en eveneens enkele minimale modderflapjes:
[URL="https://www.invisiblemask.com/imask/index.php?route=product/product&path=37992&product_id=131444"]3M CLEAR BRA[/URL]
Model 3 Carbon Fiber Splash Guards

Inviisble Mask verscheept niet naar Europa, maar met MyUS.com is dat niet zo'n groot probleem.
 
Vraagje, Tesla vraagt om een Kopie van uw huidige autoverzekeringsbewijs mee te nemen.
Wat bedoelen ze hiermee? Ik krijg de nieuwe polis namelijk pas binnen als ik de meldcode en kenteken van Tesla heb ontvangen (bij afhalen).

bedankt!
P.s. Ik lever mijn huidige auto niet in.
 
vraagje over de lak / aerodynamica van de model 3 : ik kom online veel geklaag tegen over de grote hoeveelheid lakbeschadigingen op de model 3, al na een paar duizend kilometer. Het gaat om vuil (zand, kleine steentjes e.d.) dat omhoogkomt bij de wielen (is normaal), dat door de (aerodynamische) vormgeving van de auto wordt veroorzaakt (wielkasten die zo zijn gebouwd dat het vuil makkelijker recht naar achteren tegen de onderbalk van de zijkant en tegen de zijkant van de deur komt). Een goed voorbeeld van wat je veel tegenkomt online zie je op Model 3 paint wearing off (zie de foto's op de eerste pagina). Simpel samengevat: Heel heel heel veel kleine verfbeschadigingen , die tot op de grondverf zijn doorgedrongen, door vuil, steenslag e.d. dat van de wielen afkomt.

VRAAG: zijn er mensen op dit forum die hun model 3 al een tijdje rijden en dit probleem herkennen??
Zo ja, advies over hoe dit te voorkomen? Ik vrees de enige manier om te voorkomen is volledig wrappen ?

Als ik dat zo bekijk en ook Google op dat issue lijkt het vooral te komen doordat ze in die landen naast strooizout ook zand door de machines mengen. Dan krijg je dus een continue zandstraal op de delen rond de wielen. Niet heel verwonderlijk dat je je auto dan zandstraalt tot op het staal. Voor zover mij bekend doen we dat in Nederland niet tenzij het echt heel k oud is (onder de -10 ?)

Het lijkt erop dat de meeste andere fabrikanten "mudflaps" (ookal zijn die maar heel klein) toepassen van rubber/plastic om zo te verf te beschermen. Tesla heeft die niet. Wellicht dat die aftermarket beschikbaar zijn?

Ik denk dus niet dat de verf perse zo slecht is, maar dat die flaps ontbreken. Tegen zandstralen kan geen enkele autolak op. Dat zie je ook wel op sommige fotos, waarbij zelfs het staal al helemaal glad gestraald is (geen roest, shiny staal)

Dat het niet uniek is aan Tesla zie je ook wel in het draadje waar je naar refereert, daar zit oa. een Jeep en een Ferrari link tussen die hetzelfde probleem hebben.

De Model S schijnt een plastic rocker (het "bodypanel" onder de deuren zeg maar) te hebben die tegenwoordig (bij de nose job) in de kleur is meegespoten. De oude Model S had die een standaard grijze plastic look. Bij de Model 3 is dat blijkbaar geen plastic maar gewoon staal/alu. Zie:

https://cdn.shopify.com/s/files/1/1...l-S-rocker-panel-1_1024x1024.jpg?v=1494525062

Wellicht komt er t.z.t. een fix van Tesla om iets aan dat "rocker panel" te doen en/of mudflaps te kunnen plaatsen. Er zijn aftermarket kits beschikbaar:

Model 3 Carbon Fiber Splash Guards
 
Als ik dat zo bekijk en ook Google op dat issue lijkt het vooral te komen doordat ze in die landen naast strooizout ook zand door de machines mengen. Dan krijg je dus een continue zandstraal op de delen rond de wielen. Niet heel verwonderlijk dat je je auto dan zandstraalt tot op het staal. Voor zover mij bekend doen we dat in Nederland niet tenzij het echt heel k oud is (onder de -10 ?)

Het lijkt erop dat de meeste andere fabrikanten "mudflaps" (ookal zijn die maar heel klein) toepassen van rubber/plastic om zo te verf te beschermen. Tesla heeft die niet. Wellicht dat die aftermarket beschikbaar zijn?

Ik denk dus niet dat de verf perse zo slecht is, maar dat die flaps ontbreken. Tegen zandstralen kan geen enkele autolak op. Dat zie je ook wel op sommige fotos, waarbij zelfs het staal al helemaal glad gestraald is (geen roest, shiny staal)

Dat het niet uniek is aan Tesla zie je ook wel in het draadje waar je naar refereert, daar zit oa. een Jeep en een Ferrari link tussen die hetzelfde probleem hebben.

De Model S schijnt een plastic rocker (het "bodypanel" onder de deuren zeg maar) te hebben die tegenwoordig (bij de nose job) in de kleur is meegespoten. De oude Model S had die een standaard grijze plastic look. Bij de Model 3 is dat blijkbaar geen plastic maar gewoon staal/alu. Zie:

https://cdn.shopify.com/s/files/1/1...l-S-rocker-panel-1_1024x1024.jpg?v=1494525062

Wellicht komt er t.z.t. een fix van Tesla om iets aan dat "rocker panel" te doen en/of mudflaps te kunnen plaatsen. Er zijn aftermarket kits beschikbaar:

Model 3 Carbon Fiber Splash Guards
thx !! Hier kan ik wat mee.
 
Dat komt vooral voor in de landen die zand gebruiken in combinatie met zout om wegen sneeuwvrij te maken. Daar heb je dus als Fin of Canadees wel last van, maar hier wat minder.

Ik heb wel wat PPF besteld om de "rockers" onder deuren te beschermen, en eveneens enkele minimale modderflapjes:
3M CLEAR BRA
Model 3 Carbon Fiber Splash Guards

Inviisble Mask verscheept niet naar Europa, maar met MyUS.com is dat niet zo'n groot probleem.
thanks!!
 
A.s. maandag staat de levering van mijn RWD Model 3, zwart/zwart, 18inch gepland.
Nu ben ik enorm aan het twijfelen of ik de trekhaak, die ik op m'n huidige auto wel heb, niet enorm ga missen. Ondanks dat ik deze in de afgelopen 3 jaar maar 2x gebruikt heb. De trekhaak heb ik alleen gebruikt om een aanhangwagen te trekken. Niet voor fietsen oid.

Hang nu in de wacht om te vragen of ze deze überhaupt nog toe te voegen is. Hoe verstandig is het denken jullie om dat in dit stadium nog aan te passen? Mede door de berichten dat er geen LR RWD's meer worden gemaakt, ben ik bang dat ik straks mijn auto kwijt ben : )
 
Ik ben afgelopen woensdag door Tesla gebeld om de levering (voor morgen 15:30) te bevestigen. Is dat niet bij iedereen het geval? Lijkt mij een mooi moment om het aflevermoment nader af te stemmen zonder dat je in de wacht hoeft te staan.

Vraagje van mijn kant: weet iemand of auto's die op zaterdag worden afgeleverd al op vrijdag tenaamgesteld worden?
 
Vraagje, Tesla vraagt om een Kopie van uw huidige autoverzekeringsbewijs mee te nemen.
Wat bedoelen ze hiermee? Ik krijg de nieuwe polis namelijk pas binnen als ik de meldcode en kenteken van Tesla heb ontvangen (bij afhalen).

Bedankt!
P.s. Ik lever mijn huidige auto niet in.
Je hoort die gegevens al vóór levering te krijgen (in België sturen ze die naar de verzekeringsmakelaar). Ze mogen nl. geen wagens leveren tenzij ze weten dat de wagen een BA-verzekering heeft!

Dus je krijgt de Polis zonder kenteken en meldcode?
Lijkt me vreemd!
 
Bizar dat jullie dat zo lang volhouden. Ik ben blijkbaar van het ongeduldige type. Als je de afhaaltijd wilt verlaten zou ik gewoon een mail sturen en later gaan. Zij zijn de dienstverlener, jij de afnemer/klant.

ben ook niet de vrolijkste straks als ze eenmaal opnemen ;)
ben bang als ik gewoon wat later aankom dat mijn auto niet geleverd kan worden of ik daar weer moet wachten.. ik moet al best veel omgooien om die dag te kunnen (prima, maar dan wil ik wel zeker weten dat alles gaat lukken)
 
Dus je krijgt de Polis zonder kenteken en meldcode?
Lijkt me vreemd!
Zoals ik al schreef: Tesla moet jou of de verzekeringsmakelaar die gegevens al enkele dagen vóór de leveringsafspraak doorspelen, zodat je bij het afhalen ook wel degelijk al een polis hebt. Die staat heus wel al op kenteken enkele dagen voor de afspraak...

Ik reageerde hierop:

als ik de meldcode en kenteken van Tesla heb ontvangen (bij afhalen).

Je moet die niet "bij afhalen" krijgen. Want "bij afhalen" moet je verzekering al in kannen en kruiken zitten.

In België stuurt Tesla het roze inschrijvingsformulier (met chassisnummer en kenteken) naar de verzekeringsmakelaar, die sluit de polis af, en die stuurt je het voorlopige verzekeringsbewijs. Die heb je dan nodig als je de wagen gaat halen. Als je even wat onderwerpen doorneemt dan zie je dat het zelfs in Nederland ook wel iets soortgelijks gebeurt.

Als je zelf de verzekering regelt, dan veronderstel ik dat de papieren zelf krijgt en dan doorspeelt naar de verzekering.

Wat me vreemd zou lijken, is te verwachten dat Tesla je het terrein laat afrijden en je op de openbare weg laat rijden zonder dat je een BA-verzekering afgesloten hebt, want zonder verzekeringsbewijs mag je de openbare weg niet op.

Maar vraag het niet aan ons, maar aan Delivery. Wij hebben je meldcode en kenteken niet, zij wel.
 
Bij mij staat sinds gisteren de aflever afspraak (21/06) in mijn account, alleen is het afleveradres mijn woonadres?? Iemand hier ervaringen mee? Aangezien bellen weinig nut heeft en ik een terug bel verzoek heb staan, ben ik voornemens gewoon naar Groningen toe te gaan op het genoemde tijdstip.