Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Pff hier gaat de levering toch niet zo soepel. Afgelopen zaterdag een LR AWD blauwe uitvoering met 10 km bestelt. Deze had een korting van 3100 euro.
Nadat ik de aanbetaling had afgerond ontving ik ook direct de registratiegegevens met het kenteken. Het bleek dat de auto al op 28 maart als datum eerste registratie heeft. Oké dat kan daarvoor is er dan ook een korting gegeven...
Maar als ik naar de fiscale waarde ga kijken dan staat de auto op de RDW geregistreerd met een fiscale waarde van 65.700 ipv 59.350 euro zoals op de factuur staat!
En nee de auto heeft geen Full Self Driving maar alleen Autopilot.

Ik heb Tesla nu per email gevraagd of zij de fiscale waarde nog bij de RDW gaan aanpassen anders moeten wij helaas de koop annuleren dit ivm de extra fiscale bijtelling en extra verzekeringskosten.

En voor de afleverafspraak werden wij helaas niet gebeld maar kregen een SMS. Uiteraard op een dag en tijdstip dat wij absoluut niet kunnen (op vakantie). Ook hier maar een email voor gestuurd voor een andere dag.

Ik denk dat de Renault Zoe voorlopig nog maar niet in de verkoop gaat..
Tesla past op het moment van afleveren de fiscale waarde aan naar de waarde op je factuur. Maar dat kan dus de waarde plus de korting zijn. Immers het heet niet voor niets korting. Zo doen ook alle andere autofabrikanten dat. Fiscale waarde is cataloguswaarde op moment van afleveren. Korting werkt niet door in de catalogusprijs.
 
Inmiddels rijd ik bijna een week in mijn nieuwe blauwe model 3 Long Range AWD.

Afgelopen donderdag vol adrenaline naar Tilburg. Al met al vrij snel gegaan, ruim binnen de maand geleverd, en dan had ik ook nog de omzetting van AWD naar RWD en terug naar AWD waar tijd overheen is gegaan.

Man man man, wat een ervaring en wat een auto. De aflevering ging perfect, waarvoor mijn complimenten aan Tesla. Leuk om te zien hoe de medewerkers precies weten wie ze in de wachtruimte aan moeten spreken. Een kleinigheidje en uiteindelijk praktische noodzaak, maar in mijn ogen erg slim; het voelt alsof ze je kennen. Blijkt dat ze bij het registreren bij de receptie een omschrijving doorsturen naar de medewerker die je straks gaat helpen. Ideaal, bij mij kreeg hij door: blauw poloshirt, blauwe korte broek, blauwe schoenen. Uiteraard kwam ik dan ook voor mijn blauwe Tesla.

Ik had uiteraard rekening gehouden met het worst-case scenario waarbij de auto flink wat lakschade zou hebben en er veel zou missen. Niks was minder waar: op wat kleine puntjes na die direct werden gepolijst was de auto puntgaaf. Daarnaast lag alles netjes in de auto: overal matten, inclusief in de frunk, en ook de USB laadkabels lagen netjes voor me klaar.

Nog even een foto gemaakt en daarna weggereden met een grote glimlach. Dat was meteen m'n allereerste keer achter 't stuur in een Tesla (geen proefrit gemaakt). Wat een stilte en wat een kracht! Heerlijk hoe je elk contact met het snelheidspedaal direct terugvoelt in het gedrag van de auto, dat was bij mijn oude diesel wel anders.

Na afgelopen weekend 1000km te hebben gereden heb ik de auto gisteren gewassen en gepoetst. Hierbij dus elke vierkante centimeter langsgelopen en ook nu achteraf niet alsnog plekken tegengekomen die ik eventueel bij levering over het hoofd had gezien. Wel hier en daar een putje van een steentje, dus wellicht toch nog een coating erop aan laten brengen.
 
Kan iemand mij vertellen wat de beste route is voor het opvragen van de kabels (USB kabels en de Blauwe laadkabel) die niet bij de levering geleverd zijn omdat deze niet op voorraad waren? En waar kun je schade doorgeven die na aflevering is geconstateerd?
 
Kan iemand mij vertellen wat de beste route is voor het opvragen van de kabels (USB kabels en de Blauwe laadkabel) die niet bij de levering geleverd zijn omdat deze niet op voorraad waren? En waar kun je schade doorgeven die na aflevering is geconstateerd?

Naar Service Center rijden, vriendelijk doch vasthoudend al deze punten melden en zeker niet weggaan voordat je bevestiging hiervan in je mailbox hebt. Check je mail op je telefoon.
 
Pff hier gaat de levering toch niet zo soepel. Afgelopen zaterdag een LR AWD blauwe uitvoering met 10 km bestelt. Deze had een korting van 3100 euro.
Nadat ik de aanbetaling had afgerond ontving ik ook direct de registratiegegevens met het kenteken. Het bleek dat de auto al op 28 maart als datum eerste registratie heeft. Oké dat kan daarvoor is er dan ook een korting gegeven...
Maar als ik naar de fiscale waarde ga kijken dan staat de auto op de RDW geregistreerd met een fiscale waarde van 65.700 ipv 59.350 euro zoals op de factuur staat!
En nee de auto heeft geen Full Self Driving maar alleen Autopilot.

Ik heb Tesla nu per email gevraagd of zij de fiscale waarde nog bij de RDW gaan aanpassen anders moeten wij helaas de koop annuleren dit ivm de extra fiscale bijtelling en extra verzekeringskosten.

En voor de afleverafspraak werden wij helaas niet gebeld maar kregen een SMS. Uiteraard op een dag en tijdstip dat wij absoluut niet kunnen (op vakantie). Ook hier maar een email voor gestuurd voor een andere dag.

Ik denk dat de Renault Zoe voorlopig nog maar niet in de verkoop gaat..
Vandaag maar Tesla gebeld en na 20 minuten kreeg ik een vriendelijke medewerker aan de lijn. Het probleem voorgelegd van de veel hogere fiscale waarde bij de RDW dan de catalogusprijs. Hij gaf aan dat medio maart Tesla in discussie was met de belastingdienst of de FSD optie nu meegenomen moet worden in de prijs of niet. Toenmalige richtlijn was dat als de hardware aanwezig is dat de kosten hiervan dan moeten worden meegeteld ongeacht of FSD is geactiveerd of niet. Met die richtlijn was de auto 28 maart op kenteken gezet. Volgens de medewerker kan dat achteraf niet meer worden aangepast.
De enige optie die ik had was om de auto te laten "unmatchen" en dan gaan wachten voor een nieuwe auto die gematched gaat worden.
Dit ook maar gedaan.
 
Ze zijn allebei grijs inderdaad.
Zie overigens net dat de beschikbare voorraad LR AWD bij Tesla opeens 100+ geworden is vandaag...
Ik zag het ook.....en dat de blauwe 18" met zwart interieur inclusief korting te bestellen was. Deze keer mij niet ontglipt!!! :D

VIN in 415000 range, dus zou behoorlijk nieuw moeten zijn.

Vanuit mijn woonplaats is Groningen net zo ver als Tilburg....3.5 uur met OV...Groningen gekozen...is verder weg en leuke rit naar huis. Nu wachten op Tesla voor overige stappen en op de geldboer voor toch een stukje pof (#TeslaStretch). Privé....wat niemand zou doen volgens geleerden, want te idioot voor worden :D. Gezien ervaringen hier...hopelijk met 1 tot 2 weken verslag van mijn ervaring. :)
 
Ik zag het ook.....en dat de blauwe 18" met zwart interieur inclusief korting te bestellen was. Deze keer mij niet ontglipt!!! :D

VIN in 415000 range, dus zou behoorlijk nieuw moeten zijn.

Vanuit mijn woonplaats is Groningen net zo ver als Tilburg....3.5 uur met OV...Groningen gekozen...is verder weg en leuke rit naar huis. Nu wachten op Tesla voor overige stappen en op de geldboer voor toch een stukje pof (#TeslaStretch). Privé....wat niemand zou doen volgens geleerden, want te idioot voor worden :D. Gezien ervaringen hier...hopelijk met 1 tot 2 weken verslag van mijn ervaring. :)

Gefeliciteerd! Goed gedaan:) Wel een referral gebruikt toch!?
 
Ik zag het ook.....en dat de blauwe 18" met zwart interieur inclusief korting te bestellen was. Deze keer mij niet ontglipt!!! :D

VIN in 415000 range, dus zou behoorlijk nieuw moeten zijn.

Vanuit mijn woonplaats is Groningen net zo ver als Tilburg....3.5 uur met OV...Groningen gekozen...is verder weg en leuke rit naar huis. Nu wachten op Tesla voor overige stappen en op de geldboer voor toch een stukje pof (#TeslaStretch). Privé....wat niemand zou doen volgens geleerden, want te idioot voor worden :D. Gezien ervaringen hier...hopelijk met 1 tot 2 weken verslag van mijn ervaring. :)
Heb je ook al een kenteken ontvangen. Zo ja check de fiscale waarde op de Rdw site!
 
Anderhalve week geleden de Model 3 opgehaald. Ging prima, auto zag er netjes uit en de laadkabel was erbij. De usb kabeltjes moeten alleen nog. Wel een se(xy) oprit zo. Rijd echt sportiever dan de S, en een stuk zuiniger!

IMG_7697 kopie 2.jpg