Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Maar een beetje geduld is wel zo netjes naar de mensen die al sinds maart zitten te wachten en nog niks hebben gehoord :).

Poeh, vijf maanden, dat zijn echt grote verschillen zeg, zag ook mensen op dit forum die de auto 4 weken na bestelling op de oprit hebben staan. Ligt dat nu enkel aan de configuratie? Aan de vestiging van de Tesla-store? Aan de contacten tussen lm en Tesla? Of is het Elons release randomizer? ;)
Nieuwsgierig naar de oorzaken. Hoop voor je dat 'ie nu dan elk moment komt. Als mijn bestelling 5 maanden zou duren dan wordt de jaarwisseling nog spannend. :eek:
 
Poeh, vijf maanden, dat zijn echt grote verschillen zeg, zag ook mensen op dit forum die de auto 4 weken na bestelling op de oprit hebben staan. Ligt dat nu enkel aan de configuratie? Aan de vestiging van de Tesla-store? Aan de contacten tussen lm en Tesla? Of is het Elons release randomizer? ;)
Nieuwsgierig naar de oorzaken. Hoop voor je dat 'ie nu dan elk moment komt. Als mijn bestelling 5 maanden zou duren dan wordt de jaarwisseling nog spannend. :eek:
Ja er zijn enorme verschillen.. ik heb ook situaties gezien waar men minder dan 2 weken hoefde te wachten. De configuratie is zeker een van de oorzaken, Tesla schijnt de boten te vullen naar het gemiddelde wat ze moeten uitleveren. Dat betekent veel zwart maar bijvoorbeeld rode auto's en/of met wit interieur worden minder besteld en daar staan er dus ook minder van op elke boot (koppelen van een auto aan een bestelling gebeurt redelijk last minute). Helaas gaat dit verhaal niet 100% op want een kennis van me heeft begin april een redelijk simpele configuratie besteld (zwart/zwart/18/EAP) en die heeft hem pas een week.
 
Nee, volgens mij krijg je enkel een sticker over de linker kant van de auto.

Zo toch?
uber-lease-plan-102879.jpg
 
Enjoy, volgens mij heb je dr aardig lang op moeten wachten, toch?

Hier is de VIN bekend (19 jul besteld, verder nog geen bericht).

Op zich is vier maanden wachten best acceptabel. Waar het is mis ging is volledig ondoorzichtig proces, totaal gebrek aan communicatie en mismanagement van verwachtingen. Ja, ik heb zelf ook halverwege m’n configuratie aangepast (want voorraadmodel, op advies Tesla, bleek later vruchteloos) maar ik heb hier nooit bevestiging van gehad. Wordt dus ergens de vraag of ik hem vrijdag met of zonder trekhaak krijg! :)
 
Sjonge, al 4 weken geleden, dat kan echt niet!

Gekheid.. ;) Maar een beetje geduld is wel zo netjes naar de mensen die al sinds maart zitten te wachten en nog niks hebben gehoord :) Daar ben ik er een van en ik ben leaserijder, dus dat beantwoord meteen je vraag.

Ook lease en 4 maanden levertijd gehad, ik snap niet dat mensen dagelijks tesla platbellen (waarschijnlijk de reden dat ze de telefoonlijnen dichtgegooid hebben) om maar een 'VIN' te hebben. Deden jullie dat bij Audi/Mercedes/BMW ook? Iedere dag de dealer bellen of 'de boot al onderweg is' etc etc ??? Gewoon geduld, tis een auto. Als je direct wilt rijden, bestel je er een uit de voorraad op de Tesla website, en anders, gewoon geduld hebben.

De een krijgt het eerder dan de ander, heeft gewoon te maken met configuraties/kleuren en wat er 'over' is in de voorraad.

Ik snap de voorpret, maar jullie overbelasten de Tesla service organisatie met 'dat soort onzin'
 
Poeh, vijf maanden, dat zijn echt grote verschillen zeg, zag ook mensen op dit forum die de auto 4 weken na bestelling op de oprit hebben staan. Ligt dat nu enkel aan de configuratie? Aan de vestiging van de Tesla-store? Aan de contacten tussen lm en Tesla? Of is het Elons release randomizer? ;)
Nieuwsgierig naar de oorzaken. Hoop voor je dat 'ie nu dan elk moment komt. Als mijn bestelling 5 maanden zou duren dan wordt de jaarwisseling nog spannend. :eek:
Tussen bestelling en ophalen zat bij mij ongeveer 1.5dag. Ik heb hem donderdagavond 27 juni besteld en zaterdagochtend 29 juni reed ik er om ~9:30 mee weg uit Groningen.
Was dan wel een redelijk standaard configuratie LR AWD zwart/zwart/aero/trekhaak.
Verder was het bijna einde 2e kwartaal en daardoor wilden ze hem wel snel nog kwijt denk ik. Ik meen hier op het forum ook te zien dat auto's besteld via LM meestal nogal wat langer duren...? Ik heb in ieder geval geluk gehad en ben er al met veel plezier mee onderweg naar Toscane
 
Er is blijkbaar geen peil op te trekken. Compleet random. Wat ik niet begrijp is dat Tesla er bij de auto-configurator dan "Verwachte levering: augustus" bij zet (staat er zelfs nu nog), terwijl de kans dus bestaat dat het pas 4 maanden later geleverd wordt . Dat schept onrealistische verwachtingen.

Ik ga in de tussentijd maar wat andere nuttige doen en dan hoor ik het wel als ik van Tesla bericht krijgt...
 
  • Like
Reactions: JanG007
Ff een kort vraagje. Ik heb mijn Model3 besteld via LeasePlan. Krijg je dan ook een kentekenplaathouder met LeasePlan reclame er op?

Vind ik niet echt mooi namelijk

De auto komt niet bij leaseplan dus zij doen er niks aan behalve geld overmaken naar Tesla. Bij de long range wil er nog wel eens kentekenplaat houden op zitten met 'all wheel drive'
 
  • Like
Reactions: EpicR