Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb net een chat gehad met een Tesla medewerker. Tip! Je staat niet een uur in de wachtrij, binnen 5 minuten begon het gesprek.
(in Edge browser, in Chrome doet die het niet bij mij)

Ik snap alleen niks van ze. Dat ik sinds 12 augustus al een VIN heb, betekend dat de auto toen al onderweg was en inmiddels al in Nederland is (voor een 2e keer gevraagd om te bevestigen)...
Leasemaatschappij heeft ook al aan alles voldaan.
Auto ligt nu bij RDW in het proces, hoe lang dat nog duurt kon ze mij niet aangeven. Weet iemand hoe lang RWD erover doet?
Ik krijg een SMS uiterlijk 5 werkdagen van tevoren zei ze.
Dan hebben we het dus nu al over volgende week vrijdag... de laatste dag van "levering in eerste week september".
Ik zal ervoor tekenen, maar ik heb het vermoeden dat het langer gaat duren...
Heb de vrouw gevraagd een notitie te maken dat ze me ook korter dan 5 dagen van tevoren kunnen bellen voor een afspraak. Al is het volgende week maandag.

Weer wat wijzer geworden, auto is in Nederland... :)
 
Zojuist ook via chat contact gehad, maar probleem is via andere weg opgelost. Wij hadden via SMS maandag 3 september doorgekregen als afleverdatum, maar het is maandag 2 september. :rolleyes: Uiteindelijk via contactpersoon van SEC Amsterdam vernomen dat het dinsdag 3 september wordt om drie uur.
 
Ik heb net een chat gehad met een Tesla medewerker. Tip! Je staat niet een uur in de wachtrij, binnen 5 minuten begon het gesprek.
(in Edge browser, in Chrome doet die het niet bij mij)

Ik snap alleen niks van ze. Dat ik sinds 12 augustus al een VIN heb, betekend dat de auto toen al onderweg was en inmiddels al in Nederland is (voor een 2e keer gevraagd om te bevestigen)...
Leasemaatschappij heeft ook al aan alles voldaan.
Auto ligt nu bij RDW in het proces, hoe lang dat nog duurt kon ze mij niet aangeven. Weet iemand hoe lang RWD erover doet?
Ik krijg een SMS uiterlijk 5 werkdagen van tevoren zei ze.
Dan hebben we het dus nu al over volgende week vrijdag... de laatste dag van "levering in eerste week september".
Ik zal ervoor tekenen, maar ik heb het vermoeden dat het langer gaat duren...
Heb de vrouw gevraagd een notitie te maken dat ze me ook korter dan 5 dagen van tevoren kunnen bellen voor een afspraak. Al is het volgende week maandag.

Weer wat wijzer geworden, auto is in Nederland... :)
waar vind jij een chat knop?
 
totale willekeur inderdaad... mij wisten ze niets te zeggen terwijl ik ook een RN nummer heb (en aflevering volgende week gepland staat).

RN nummer (referentie nummer) betekent enkel dat jouw bestelling ingevoerd is en gekoppeld aan jouw Tesla account. Pas wanneer er een VIN nummer in jouw account staat (en dan bedoel ik niet dat trucje voor die source code), is er ook effectief een wagen gekoppeld aan jouw bestelling en (bijna) klaar voor aflevering. Rond deze periode, en regelmatig zelfs voor het VIN nummer zichtbaar is, zal je gecontacteerd worden om een afleverdatum af te spreken.
 
weet iemand of je 2 mennekes type 2 kabels kan doorlussen met elkaar?
Ik heb nu 2x 4 meter (lekker handig), maar de brede en smalle uiteinden kunnen op elkaar gezet worden.
Ik vraag dit omdat ik 4 meter eigenlijk net te kort vind en hoop dat ik zo de boel kan verlengen.
 
Vandaag onze LR RWD blauw afgeleverd.

Om 1500 uur hadden we een afspraak. We waren iets eerder, en na enkele minuten werden we door een zeer vriendelijke Tesla medewerkster ontvangen. Even zaken m.b.t. de RDW geregeld en daarna konden we meteen al doorlopen naar onze auto. Die stond al netjes te laden.

Checklist van het forum mee (dank!) en 2 zaklampen;)

We hadden/kregen alle tijd om de auto grondig te controleren. Uiteindelijk reden we iets voor 17.00 uur weg.

De auto zag er goed uit. Paar kleine vlekjes/krasjes werden ter plekke weg gepolijst. Ook ons interieur werd nog even behandeld met een doekje. De Tesla medewerker had alle tijd voor ons, was zeer vriendelijk en heeft ons nog wat zaken uitgelegd. Ook onze telefoons gekoppeld aan de auto.

Ook andere kopers werden netjes geholpen.

We kunnen niet anders zeggen dan top service en in schril contract tot sommige ervaringen op dit forum.

M.b.t. kwaliteit auto
- de truck moet iets beter uitgelijnd worden, maar is zeker geen cm’s werk. Tesla medewerker heeft dat met foto’s genoteerd in hun systeem en ons per mail direct een bevestiging gestuurd, top! Dus binnenkort kort een keer naar SEC, heeft geen super haast.
- in de lak zitten 1 wat groter bobbeltje (mm) en een paar kleinere. Eigenlijk alleen zichtbaar als je met je neus boven op de auto zit of met de hand over de lak gaat. De Tesla medewerker gaf eerlijk aan dat dit bij de kwaliteit van de lak van Tesla hoort. Onze auto krijgt een glascoating, en met wat zwaarder polijstwerk grote kans dat de 5 a 6 bobbeltjes verdwijnen.

Overigens wordt er geen rode 3 fase adapter meer meegeleverd, herkennen jullie dat? En de type 2 kabel is 3.5 meter lang.


Na aflevering nog even langs het SEC gereden om een wielcapkit op te halen. Zou volgens de online shop nog beschikbaar zijn bij SEC. Was helaas niet het geval. Echter 1 belletje van SEC medewerker naar de e-shop, en 1 van de laatste sets op voorraad werd zeer snel naar het SEC gebracht. Rekening volgt per mail. Ook nog een leuke M3 pet mee voor onze zoon.


Kortom, ik heb me best druk lopen maken, maar vond het een perfecte ervaring qua service. En dat in het verlengde van de zeer goede ervaringen bij sales. Wij zijn blij. Volhouden Tesla;)

Ook nog even een foto van “oud” en “nieuw”
 

Attachments

  • A0EC4E67-326E-440A-844C-5F24915AB515.jpeg
    A0EC4E67-326E-440A-844C-5F24915AB515.jpeg
    589.3 KB · Views: 69
  • 307952D0-7957-4528-8876-8875E23447DA.jpeg
    307952D0-7957-4528-8876-8875E23447DA.jpeg
    329.7 KB · Views: 50
Last edited:
weet iemand of je 2 mennekes type 2 kabels kan doorlussen met elkaar?
Ik heb nu 2x 4 meter (lekker handig), maar de brede en smalle uiteinden kunnen op elkaar gezet worden.
Ik vraag dit omdat ik 4 meter eigenlijk net te kort vind en hoop dat ik zo de boel kan verlengen.
Nee gaat niet werken, heeft ook geen vergrendeling dus zou gevaarlijk zijn met 11kW.
 
Vandaag onze LR RWD blauw afgeleverd.

Om 1500 uur hadden we een afspraak. We waren iets eerder, en na enkele minuten werden we door een zeer vriendelijke Tesla medewerkster ontvangen. Even zaken m.b.t. de RDW geregeld en daarna konden we meteen al doorlopen naar onze auto. Die stond al netjes te laden.

Checklist van het forum mee (dank!) en 2 zaklampen;)

We hadden/kregen alle tijd om de auto grondig te controleren. Uiteindelijk reden we iets voor 17.00 uur weg.

De auto zag er goed uit. Paar kleine vlekjes/krasjes werden ter plekke weg gepolijst. Ook ons interieur werd nog even behandeld met een doekje. De Tesla medewerker had alle tijd voor ons, was zeer vriendelijk en heeft ons nog wat zaken uitgelegd. Ook onze telefoons gekoppeld aan de auto.

Ook andere kopers werden netjes geholpen.

We kunnen niet anders zeggen dan top service en in schril contract tot sommige ervaringen op dit forum.

M.b.t. kwaliteit auto
- de truck moet iets beter uitgelijnd worden, maar is zeker geen cm’s werk. Tesla medewerker heeft dat met foto’s genoteerd in hun systeem en ons per mail direct een bevestiging gestuurd, top! Dus binnenkort kort een keer naar SEC, heeft geen super haast.
- in de lak zitten 1 wat groter bobbeltje (mm) en een paar kleinere. Eigenlijk alleen zichtbaar als je met je neus boven op de auto zit of met de hand over de lak gaat. De Tesla medewerker gaf eerlijk aan dat dit bij de kwaliteit van de lak van Tesla hoort. Onze auto krijgt een glascoating, en met wat zwaarder polijstwerk grote kans dat de 5 a 6 bobbeltjes verdwijnen.

Overigens wordt er geen rode 3 fase adapter meer meegeleverd, herkennen jullie dat? En de type 2 kabel is 3.5 meter lang.


Na aflevering nog even langs het SEC gereden om een wielcapkit op te halen. Zou volgens de online shop nog beschikbaar zijn bij SEC. Was helaas niet het geval. Echter 1 belletje van SEC medewerker naar de e-shop, en 1 van de laatste sets op voorraad werd zeer snel naar het SEC gebracht. Rekening volgt per mail. Ook nog een leuke M3 pet mee voor onze zoon.


Kortom, ik heb me best druk lopen maken, maar vond het een perfecte ervaring qua service. En dat in het verlengde van de zeer goede ervaringen bij sales. Wij zijn blij. Volhouden Tesla;)

Ook nog even een foto van “oud” en “nieuw”


Er wordt geen rode 3-fase adapter meegeleverd. Wel een blauwe “camping”-adapter.
 
Vandaag onze LR RWD blauw afgeleverd.

Om 1500 uur hadden we een afspraak. We waren iets eerder, en na enkele minuten werden we door een zeer vriendelijke Tesla medewerkster ontvangen. Even zaken m.b.t. de RDW geregeld en daarna konden we meteen al doorlopen naar onze auto. Die stond al netjes te laden.

Checklist van het forum mee (dank!) en 2 zaklampen;)

We hadden/kregen alle tijd om de auto grondig te controleren. Uiteindelijk reden we iets voor 17.00 uur weg.

De auto zag er goed uit. Paar kleine vlekjes/krasjes werden ter plekke weg gepolijst. Ook ons interieur werd nog even behandeld met een doekje. De Tesla medewerker had alle tijd voor ons, was zeer vriendelijk en heeft ons nog wat zaken uitgelegd. Ook onze telefoons gekoppeld aan de auto.

Ook andere kopers werden netjes geholpen.

We kunnen niet anders zeggen dan top service en in schril contract tot sommige ervaringen op dit forum.

M.b.t. kwaliteit auto
- de truck moet iets beter uitgelijnd worden, maar is zeker geen cm’s werk. Tesla medewerker heeft dat met foto’s genoteerd in hun systeem en ons per mail direct een bevestiging gestuurd, top! Dus binnenkort kort een keer naar SEC, heeft geen super haast.
- in de lak zitten 1 wat groter bobbeltje (mm) en een paar kleinere. Eigenlijk alleen zichtbaar als je met je neus boven op de auto zit of met de hand over de lak gaat. De Tesla medewerker gaf eerlijk aan dat dit bij de kwaliteit van de lak van Tesla hoort. Onze auto krijgt een glascoating, en met wat zwaarder polijstwerk grote kans dat de 5 a 6 bobbeltjes verdwijnen.

Overigens wordt er geen rode 3 fase adapter meer meegeleverd, herkennen jullie dat? En de type 2 kabel is 3.5 meter lang.


Na aflevering nog even langs het SEC gereden om een wielcapkit op te halen. Zou volgens de online shop nog beschikbaar zijn bij SEC. Was helaas niet het geval. Echter 1 belletje van SEC medewerker naar de e-shop, en 1 van de laatste sets op voorraad werd zeer snel naar het SEC gebracht. Rekening volgt per mail. Ook nog een leuke M3 pet mee voor onze zoon.


Kortom, ik heb me best druk lopen maken, maar vond het een perfecte ervaring qua service. En dat in het verlengde van de zeer goede ervaringen bij sales. Wij zijn blij. Volhouden Tesla;)

Ook nog even een foto van “oud” en “nieuw”

Mijn ervaring van gisteren was ook prima. Men zet hier ook sneller de negatieve ervaringen neer als de Tesla tegen viel, en als alles goed gaat, zit je in de auto te spelen. :)
 
  • Like
Reactions: JanG007
Met ducktape is alles vast te zetten lijkt me...kan je me uitleggen waarom het niet zou werken?

Ten eerste: er zit een weerstand in de kabel die aangeeft hoeveel de kabel maximaal kan hebben. Ik vermoed dat de weerstand verdubbeld wordt bij het koppelen van 2 kabels waardoor je b.v. nog maar 8 Ampere kan laden i.p.v. 16. Maar het kan ook de andere kant op zijn en dat is gevaarlijk.
Ten tweede: er gebeuren relatief weinig ongelukken met het opladen van electrische auto's omdat het over het algemeen best goed geregeld is. Maar vergeet niet dat de voltages en stromen die lopen erg gevaarlijk zijn. Ook kan ik me voorstellen dat je AC lader het begeeft als de kabels ontkoppeld worden en een vonk van de ene naar de andere fase overslaat. En dat is een stuk duurder dan een lange kabel.

Kortom: niet mee klooien als je weinig van elektra weet. Ik weet er een beetje van en zou het nooit doen.
 
Vandaag onze LR RWD blauw afgeleverd.

Om 1500 uur hadden we een afspraak. We waren iets eerder, en na enkele minuten werden we door een zeer vriendelijke Tesla medewerkster ontvangen. Even zaken m.b.t. de RDW geregeld en daarna konden we meteen al doorlopen naar onze auto. Die stond al netjes te laden.

Checklist van het forum mee (dank!) en 2 zaklampen;)

We hadden/kregen alle tijd om de auto grondig te controleren. Uiteindelijk reden we iets voor 17.00 uur weg.

De auto zag er goed uit. Paar kleine vlekjes/krasjes werden ter plekke weg gepolijst. Ook ons interieur werd nog even behandeld met een doekje. De Tesla medewerker had alle tijd voor ons, was zeer vriendelijk en heeft ons nog wat zaken uitgelegd. Ook onze telefoons gekoppeld aan de auto.

Ook andere kopers werden netjes geholpen.

We kunnen niet anders zeggen dan top service en in schril contract tot sommige ervaringen op dit forum.

M.b.t. kwaliteit auto
- de truck moet iets beter uitgelijnd worden, maar is zeker geen cm’s werk. Tesla medewerker heeft dat met foto’s genoteerd in hun systeem en ons per mail direct een bevestiging gestuurd, top! Dus binnenkort kort een keer naar SEC, heeft geen super haast.
- in de lak zitten 1 wat groter bobbeltje (mm) en een paar kleinere. Eigenlijk alleen zichtbaar als je met je neus boven op de auto zit of met de hand over de lak gaat. De Tesla medewerker gaf eerlijk aan dat dit bij de kwaliteit van de lak van Tesla hoort. Onze auto krijgt een glascoating, en met wat zwaarder polijstwerk grote kans dat de 5 a 6 bobbeltjes verdwijnen.

Overigens wordt er geen rode 3 fase adapter meer meegeleverd, herkennen jullie dat? En de type 2 kabel is 3.5 meter lang.


Na aflevering nog even langs het SEC gereden om een wielcapkit op te halen. Zou volgens de online shop nog beschikbaar zijn bij SEC. Was helaas niet het geval. Echter 1 belletje van SEC medewerker naar de e-shop, en 1 van de laatste sets op voorraad werd zeer snel naar het SEC gebracht. Rekening volgt per mail. Ook nog een leuke M3 pet mee voor onze zoon.


Kortom, ik heb me best druk lopen maken, maar vond het een perfecte ervaring qua service. En dat in het verlengde van de zeer goede ervaringen bij sales. Wij zijn blij. Volhouden Tesla;)

Ook nog even een foto van “oud” en “nieuw”

Kijk dit geeft de burger weer moed als ik (hopelijk) over twee weken de mijne mag halen!
En als ik jou foto's zie wederom blij dat ik voor het blauw gekozen heb!
 
@KMvreter

Daarom dat ik bewust ook mijn positive ervaring post;) Hebben de hardwerkende Tesla medewerkers overigens ook wel recht op.

Wij hadden oorspronkelijk een midhnight silver besteld. We zagen deze kleur vandaag voor het eerst in het echt, en zijn toch wel heel erg biij met blauw. De midnight silver vonden we wat "somber". Maar smaken verschillen...gelukkig;)
 
@Luc2000 Mijn probleem bij de aflevering is dat ik een (hobby)detailer ben en meer zie dan een normaal denkend mens.....en als ik dan deze posts hier lees wordt ik wel wat nerveus.
Lak kan ik zelf herstellen, geen probleem maar afwijkingen in deuren en daken wordt wat lastiger.
Van de andere kant 3 weken terug een twee maanden oude blauwe M3 in een glascoating gezet en die was echt strak, niks te zien in de lak, dus het kan wel degelijk ook goed!
 
@Luc2000 Mijn probleem bij de aflevering is dat ik een (hobby)detailer ben en meer zie dan een normaal denkend mens.....en als ik dan deze posts hier lees wordt ik wel wat nerveus.
Lak kan ik zelf herstellen, geen probleem maar afwijkingen in deuren en daken wordt wat lastiger.
Van de andere kant 3 weken terug een twee maanden oude blauwe M3 in een glascoating gezet en die was echt strak, niks te zien in de lak, dus het kan wel degelijk ook goed!

Ik was ook "zeer nerveus" na alle negatieve berichten, die ik overigens absoluut niet wil bagatalliseren, want het lijkt me echt k...e om een zeer slechte auto in ontvangst te moeten nemen. Dus zeker goed dat het gemeld wordt. Echter m.i. fair, ook richting andere potentiele kopers die meelezen, om de positieve zaken te vermelden, anders hebben we straks nog "specifieke tesla burn outs..."

Ik ben overigens geen hobbydetailler, maar wel kritisch. Mag ook wel bij 56k.Ik denk dat de delivery mensen best af en toe met fronsende wenkbrauwen hebben gekeken naar die 2 types met zaklamp;)