Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
LEVERING

Inspecties voordat de auto geaccepteerd mag worden

Controleer deze onderdelen voordat u de levering accepteert. Ze zijn indicatief voor mogelijk grote fabricagefouten of vormen een mogelijk veiligheidsprobleem voor de rit naar huis.



Beide platen zijn geïnstalleerd

VIN klopt

Minder dan 80km

Wielen Vrij van krassen (door het laden / vervoeren)

Body Vrij van krassen (door het laden / vervoeren)

Wielen Alle moeren en doppen zijn aanwezig

Voorkappen Netjes uitgelijnd zonder significante kieren

Frunk Gaat netjes open en dicht zonder forceren

Achterklep Netjes uitgelijnd zonder significante kieren

Deuren Gaan netjes open en dicht zonder forceren

Glazen dak Geen scheuren, krassen en sterren; vooral bij aansluitingen

Ramen Gaan automatisch open / omhoog bij het openen / sluiten van de deuren

Knipperlichten Werken naar behoren

Remlichten Werken naar behoren

Achteruitrij-camera Werkt naar behoren

Laadkabel(s) Zijn aanwezig



LEVERING


Inspectie-onderdelen die een opmerking vereisen bij levering

Controleer deze onderdelen voordat u de levering accepteert. Hoewel deze waarschijnlijk op een later tijdstip kunnen worden onderhouden, kan het belangrijk zijn om op te merken dat deze aanwezig was tijdens de bezorging en niet werd veroorzaakt door de eigenaar na de bezorging.

Laat foto’s nemen door een medewerker om onvolkomenheden tijdens de opleverconditie vast te leggen.

Laat deze medewerker die foto’s mailen naar het Servicecentre met jou in de cc.



Bodywork Geen putjes

Bodywork Geen rimpeling en krassen

Bodywork Netjes uitgelijnd

Achterraam Geen rimpelingen, onvervormd

Spiegels Geen scheuren, krassen en sterren

Stoelen Geen vlekken, krassen, scheuren

Hemelbekleding Geen vlekken, krassen, scheuren

Dashboard Geen vlekken, krassen, scheuren

Dashboard Geen lijmresten

Display Protector is verwijderd en er zijn geen krassen zichtbaar

Middenconsole Geen vlekken, krassen, scheuren



BIJ THUISKOMST


Inspectie-onderdelen bij thuiskomst

Controleer deze onderdelen als je thuis bent.

Onvolkomenheden kunnen bij een toekomstige servicebeurt worden opgelost.



Laadpuntklepje Zit naadloos op zijn plaats

Achterlichten Geen condensatie

Speakers Alle speakers werken, verander de balans in UI om te testen

Display Geen dode pixels

Sleutels Beide sleutels werken op de “B”-pillar

Airco Werkt naar behoren

Verwarming Werkt naar behoren

Raambediening Werkt naar behoren

Stoelpositie Werkt naar behoren
Top!

Misschien moet je bij tesla gaan werken dan hoeven we dit niet zelf te doen ;-)
 
heb ze eerlijk gezegd nog nooit op de b-pillar gedaan. Telefoon gekoppeld, pasje in de portemonnee en nooit meer achterom gekeken.
echter is het wel slim, want er was deze week nog een storing met de app ;-)

Ja maar de Bluetooth sleutel functie gaat op de Bluetooth identiteit van de gepairde telefoon en heeft niks met de app te maken ;) dus ook zonder de app werkt dat prima.
Iemand riep op Twitter dat ze met de app de auto niet konden bedienen en meteen schreeuwt de pers (het verzonnen verhaal) dat mensen niet in hun auto konden door de storing, wat gewoon niet waar is.

Ik heb terwijl app geen verbinding kon krijgen meerdere ritten gemaakt en auto ging prima open en op slot.

Voor de ModelX en S is het een ander verhaal ;)
 
Last edited:
Het zou onnodig zuur zijn als je enthousiast thuis komt uit Tilburg, je telefoon stuk laat vallen en er dan achter komt dat je pasjes niet werken :p

hahaha.... ZEKER!

Vond de lijst een mooi handvat, maar er staan zeker een paar punten in ter discussie :)
Ik vond bijvoorbeeld het afkeuren omdat de laadkabel er niet bij zou zitten weer te ver gaan. Geef mij die kar maar, de kabel kan ik altijd nog later regelen.
 
hahaha.... ZEKER!

Vond de lijst een mooi handvat, maar er staan zeker een paar punten in ter discussie :)
Ik vond bijvoorbeeld het afkeuren omdat de laadkabel er niet bij zou zitten weer te ver gaan. Geef mij die kar maar, de kabel kan ik altijd nog later regelen.

D'r staat een grote doos met kabels in de ruimte waar de aflevering plaats vindt. Alleen dus even checken of er een in de auto ligt.
 
Zegt de VIN code iets over een lever datum als opvolgend nummer? Soms lees ik dat iemand zegt dat de auto op de boot staat. Hoe weet je dit?
Een vin zegt niets over de afleverdatum ook niets over de productiedatum.
Je kunt niet opzoeken op welke boot een vin staat.
Soms zegt een Tesla medewerker dat een vin op die en die boot staat, maar volgens mij kunnen zelfs zij dat niet zien.
Kortom, je hebt niets aan een vin anders dan dat er een stapje is gezet in het proces.
Overigens wordt zo'n auto net zo makkelijk weer ontkoppeld van je bestelling. Soms meerdere malen.
Mooier kunnen ze het niet maken en makkelijker ook niet.
 
Een vin zegt niets over de afleverdatum ook niets over de productiedatum.
Je kunt niet opzoeken op welke boot een vin staat.
Soms zegt een Tesla medewerker dat een vin op die en die boot staat, maar volgens mij kunnen zelfs zij dat niet zien.
Kortom, je hebt niets aan een vin anders dan dat er een stapje is gezet in het proces.
Overigens wordt zo'n auto net zo makkelijk weer ontkoppeld van je bestelling. Soms meerdere malen.
Mooier kunnen ze het niet maken en makkelijker ook niet.
Ok thanks. Helaas maar wel duidelijk. Dus alles kan nog ;-)
 
camZeebrugge20190906_085000.jpg


Hier gaan weer aardig wat mensen blij van worden
 
  • Like
Reactions: roderickvd
Even voor de beeldvorming over VIN en levertijd: Ik heb 15-8 besteld en binnen een paar dagen was mijn VIN in de broncode zichtbaar. Een hoog getal, 48***. Vandaag heb ik een mail gekregen met mijn kenteken, dus ik ga er stiekem een beetje vanuit dat de oorspronkelijk gegeven indicatie van levertijd (rond half sept) wel klopt, ondanks dat de VIN veel hoger was dan van andere mensen die begin aug hadden besteld.
 
Even voor de beeldvorming over VIN en levertijd: Ik heb 15-8 besteld en binnen een paar dagen was mijn VIN in de broncode zichtbaar. Een hoog getal, 48***. Vandaag heb ik een mail gekregen met mijn kenteken, dus ik ga er stiekem een beetje vanuit dat de oorspronkelijk gegeven indicatie van levertijd (rond half sept) wel klopt, ondanks dat de VIN veel hoger was dan van andere mensen die begin aug hadden besteld.
LM of particulier? Ik heb vandaag op de chat wel gehoord: 20 sept. Maar dat is de aankomstdag van de Glovis Courage, dus ik ga een beetje vanuit dat het in de week daarna gaat gebeuren. De dame op de chat gaf aan dat ik waarschijnlijk volgende week een SMS kan verwachten. Ik heb via een LM besteld.
 
LM of particulier? Ik heb vandaag op de chat wel gehoord: 20 sept. Maar dat is de aankomstdag van de Glovis Courage, dus ik ga een beetje vanuit dat het in de week daarna gaat gebeuren. De dame op de chat gaf aan dat ik waarschijnlijk volgende week een SMS kan verwachten. Ik heb via een LM besteld.

Ik ben vandaag langs Tesla (Groningen) geweest, en had een leverindicatie van 15-22 sept. De medewerker daar gaf aan dat dat naar alle waarschijnlijkheid 21 sept gaat worden. De auto is nog "in transit". Voor de Glovis Courage komt ook nog de Glovis Sunlight aan. Ik denk niet dat jouw en mijn auto op de Courage zullen staan, eerder op de boot die vandaag is aangekomen of anders op de Sunlight.
 
Vandaag een zeer behulpzame Chat medewerker besproken. En deze vertelde mij dat zodra er een VIN gekoppeld wordt dat de auto aangekomen is in Zeebrugge. Of dat ook echt waar is geen idee. Ook ik kreeg als verwachte leverdatum 20-9 zoals velen hier. Ik ben benieuwd!
 
LM of particulier? Ik heb vandaag op de chat wel gehoord: 20 sept. Maar dat is de aankomstdag van de Glovis Courage, dus ik ga een beetje vanuit dat het in de week daarna gaat gebeuren. De dame op de chat gaf aan dat ik waarschijnlijk volgende week een SMS kan verwachten. Ik heb via een LM besteld.

Vandaag een zeer behulpzame Chat medewerker besproken. En deze vertelde mij dat zodra er een VIN gekoppeld wordt dat de auto aangekomen is in Zeebrugge. Of dat ook echt waar is geen idee. Ook ik kreeg als verwachte leverdatum 20-9 zoals velen hier. Ik ben benieuwd!

Even stapelen. Ook ik kreeg via chat (gister) te horen dat de verwachte levering 20 sept is. Echter toen ik doorvroeg wist ze me te vertellen dat mijn wagen al in Tilburg staat en dat het wachten op de RDW is voor het kenteken. Of dit allemaal waar is weet ik niet, maar ik had uit andere bronnen ook al vernomen dat het mega druk is bij de RDW..
 
Vandaag een zeer behulpzame Chat medewerker besproken. En deze vertelde mij dat zodra er een VIN gekoppeld wordt dat de auto aangekomen is in Zeebrugge. Of dat ook echt waar is geen idee. Ook ik kreeg als verwachte leverdatum 20-9 zoals velen hier. Ik ben benieuwd!

Beetje of topic

Chat functie werkt bij ons niet (ipad). Button is lichtgrijs... Bekend fenomeen bij ipad?