Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Nee zo steekt het niet in elkaar. Het ziet er eerder naar uit dat populaire configuraties sneller worden geleverd omdat ze die meer produceren. Dingen die langer duren zijn andere velgen, wit interieur, trekhaak en andere lak -> minder populair.

Hmm, ik twijfel bij bestellen van 2e tesla (verder gewoon helemaal standaard AWD, wit, 18") om er trekhaak bij te nemen, of niet.
Tijdje geleden waren de trekhaak-versies juist beter te leveren dan zonder (zag op forum mensen hun bestellingen aanpassen naar 'met' om sneller geleverd te krijgen(voorraadmodellen). Voorraad is nu erg karig.

Is er nog ergens zo'n RDW-data filter url, dat je kan zien hoeveel er de laatste maanden met en zonder trekhaak op kenteken komen?
Probeer beetje in te schatten wat sneller leverbaar is (met of zonder trekhaak).
 
Hmm, ik twijfel bij bestellen van 2e tesla (verder gewoon helemaal standaard AWD, wit, 18") om er trekhaak bij te nemen, of niet.
Tijdje geleden waren de trekhaak-versies juist beter te leveren dan zonder (zag op forum mensen hun bestellingen aanpassen naar 'met' om sneller geleverd te krijgen(voorraadmodellen). Voorraad is nu erg karig.

Is er nog ergens zo'n RDW-data filter url, dat je kan zien hoeveel er de laatste maanden met en zonder trekhaak op kenteken komen?
Probeer beetje in te schatten wat sneller leverbaar is (met of zonder trekhaak).
Via deze link kan je wel wat spelen met getallen:

https://opendata.rdw.nl/browse?category=Voertuigen&provenance=official
 
Er is hoop mensen. Steeds meer leasemaatschapijen gaan de uitlevering overnemen van Tesla. Er worden bijvoorbeeld medewerkers in Tilburg geplaatst. Hierdoor hopelijk meer structuur en kun je contact houden met je LM ipv Tesla.

Interessante wending! Benieuwd welke leasemaatschappijen dit gaan doen en wat dit in de praktijk gaat betekenen.

Auto's met kentekenplaathouder van de leasemaatschappij waarschijnlijk :(:(:(

Ik heb al twee keer gemaild met delivery maar nog geen enkele reactie gehad. Mijn M3 is besteld op 10 juli en nog steeds heb ik geen leverdatum gekregen. Het lijkt er wel op dat bestellingen voor 31 juli helemaal niet geleverd worden. Ik zie namelijk berichten in dit draadje voorbij komen van mensen die in augustus hebben besteld en de auto al kunnen ophalen of al opgehaald hebben.
Of dit je hoop geeft of juist niet weet ik niet maar.. mijn bestelling is eind maart geplaatst en pas eind augustus kwam er beweging in en kreeg ik op verzoek (chat) een geschatte leverdatum van 20 sept. Zoals iemand anders al aangaf, ze produceren niet op bestelling maar naar het gemiddelde wat er uitgeleverd wordt, dus veel zwart (en inmiddels veel wit vermoed ik) met 18" wielen.
 
Het is chaos bj Tesla, vanwege de Model 3. Ik stond vandaag te laden bij SuC Oosterhout en er stonden niet 1, niet 2, niet 3, maar 4 nagelnieuwe 3tjes te laden die recht uit Tilburg kwamen. Twee stonden te hannesen om op te laden en ik heb ze even geholpen. Toen hoorde ik dat er bijna 250 auto's per dag afgeleverd worden vandaag en morgen. Beide trotse eigenaren waren nog beduusd vanwege de absolute chaos die bij Tesla Tilburg heerst. Ze zagen iemand teleurgesteld afdruipen omdat zijn/haar nieuwe auto simpelweg niet gevonden werd. Ze vertelden dat je in de rij stond om binnen te komen, daarna werd je verzameld en met busjes naar een terrein gereden waar je de auto kon ophalen. Geen uitleg, geen dedicated delivery expert, alsof je bij de Media Markt de Mega Deal van de maand ging scoren. Ze waren er nog helemaal beduusd van, zelfs wat boos.

Maar, en dat weten wij natuurlijk ook al lang, de eerste 15km vanaf Tilburg naar Oosterhout was voldoende om alles voorlopig te vergeten. ;)

Als vaste bezoeker van SuC Oosterhout is het voor mij aan het gehannes aan de SuC duidelijk te zien dat Tesla tot eind dit jaar ram- en ramvol zit en dat ze het delivery proces echt niet op orde hebben.
 
Het is chaos bj Tesla, vanwege de Model 3. Ik stond vandaag te laden bij SuC Oosterhout en er stonden niet 1, niet 2, niet 3, maar 4 nagelnieuwe 3tjes te laden die recht uit Tilburg kwamen. Twee stonden te hannesen om op te laden en ik heb ze even geholpen. Toen hoorde ik dat er bijna 250 auto's per dag afgeleverd worden vandaag en morgen. Beide trotse eigenaren waren nog beduusd vanwege de absolute chaos die bij Tesla Tilburg heerst. Ze zagen iemand teleurgesteld afdruipen omdat zijn/haar nieuwe auto simpelweg niet gevonden werd. Ze vertelden dat je in de rij stond om binnen te komen, daarna werd je verzameld en met busjes naar een terrein gereden waar je de auto kon ophalen. Geen uitleg, geen dedicated delivery expert, alsof je bij de Media Markt de Mega Deal van de maand ging scoren. Ze waren er nog helemaal beduusd van, zelfs wat boos.

Maar, en dat weten wij natuurlijk ook al lang, de eerste 15km vanaf Tilburg naar Oosterhout was voldoende om alles voorlopig te vergeten. ;)

Als vaste bezoeker van SuC Oosterhout is het voor mij aan het gehannes aan de SuC duidelijk te zien dat Tesla tot eind dit jaar ram- en ramvol zit en dat ze het delivery proces echt niet op orde hebben.

Tja... Dat is het model wat Tesla gekozen heeft, online sales, online support... Dat weet je ook als je de auto koopt/besteld.
Niks geen bos bloemen/doos bonbons en een uur uitleg. Gewoon afhalen en opzouten. Hoe zouden ze dat moeten doen met 250 autos per dag dan? Ik zou het ook niet weten.

Als je daar niet tegenkan, moet je een ander merk auto gaan rijden. Kan je een jaar+ wachten, en dan nemen ze vast alle tijd voor je met 3 uitleveringen per week per dealer ;)
 
Tja... Dat is het model wat Tesla gekozen heeft, online sales, online support... Dat weet je ook als je de auto koopt/besteld.
Niks geen bos bloemen/doos bonbons en een uur uitleg. Gewoon afhalen en opzouten. Hoe zouden ze dat moeten doen met 250 autos per dag dan? Ik zou het ook niet weten.

Als je daar niet tegenkan, moet je een ander merk auto gaan rijden. Kan je een jaar+ wachten, en dan nemen ze vast alle tijd voor je met 3 uitleveringen per week per dealer ;)
God daar gaan we weer met de nonsense. Tesla is vernieuwend, Tesla heeft hiervoor gekozen, bla bla bla.

Wil je ons onnozelen even de URL van de Tesla website sturen waarop we kunnen lezen dat het bestel- en afleverproces een grote chaos is zonder enige vorm van communicatie? Dat de auto niet netjes wordt overgedragen aan de geachte en gewaardeerde koper. Sterker, dat die koper helemaal niet zo geacht en gewaardeerd wordt omdat er honderd achter staan die de auto anders wel willen overnemen? Waar staat dat je de auto alleen in Tilburg kan halen, ook als je nadrukkelijk hebt aangegeven dan je hem in Groningen wil ophalen? Waar staat dat je als koper het zelf maar uit moet zoeken tijdens de aflevering? Dat de auto's mogelijk met schades en tekortkomingen wordt uitgeleverd en dat deze kunnen worden opgelost mits je dit schriftelijk ter plekke laat bevestigen door een medewerker en achteraf niet alsnog wordt besloten dat deze tekortkomingen enkel cosmetisch zijn of te duur om op te lossen? En waar kunnen ik en de andere onnozelen precies vinden dat zowel na bestelling als na aankoop Tesla niet telefonisch bereikbaar is en je maar moet hopen dat iemand op je verzoek om informatie of service reageert?

Niks mis met vernieuwend. Ook niet met cash & carry (bestaat al sinds de jaren '70 trouwens), maar wel het wekken van valse verwachtingen en niet thuis zijn als je hierop aangesproken wordt.

Consumenten kopen al ruim honderd jaar auto's. Als je besluit om over de rug van je klant traditionele kosten in dit proces te besparen door het afleverproces af te raffelen en de service weg te nemen moet je dit duidelijk toelichten. Vooraf en expliciet.
 
God daar gaan we weer met de nonsense. Tesla is vernieuwend, Tesla heeft hiervoor gekozen, bla bla bla.

Wil je ons onnozelen even de URL van de Tesla website sturen waarop we kunnen lezen dat het bestel- en afleverproces een grote chaos is zonder enige vorm van communicatie? Dat de auto niet netjes wordt overgedragen aan de geachte en gewaardeerde koper. Sterker, dat die koper helemaal niet zo geacht en gewaardeerd wordt omdat er honderd achter staan die de auto anders wel willen overnemen? Waar staat dat je de auto alleen in Tilburg kan halen, ook als je nadrukkelijk hebt aangegeven dan je hem in Groningen wil ophalen? Waar staat dat je als koper het zelf maar uit moet zoeken tijdens de aflevering? Dat de auto's mogelijk met schades en tekortkomingen wordt uitgeleverd en dat deze kunnen worden opgelost mits je dit schriftelijk ter plekke laat bevestigen door een medewerker en achteraf niet alsnog wordt besloten dat deze tekortkomingen enkel cosmetisch zijn of te duur om op te lossen? En waar kunnen ik en de andere onnozelen precies vinden dat zowel na bestelling als na aankoop Tesla niet telefonisch bereikbaar is en je maar moet hopen dat iemand op je verzoek om informatie of service reageert?

Niks mis met vernieuwend. Ook niet met cash & carry (bestaat al sinds de jaren '70 trouwens), maar wel het wekken van valse verwachtingen en niet thuis zijn als je hierop aangesproken wordt.

Consumenten kopen al ruim honderd jaar auto's. Als je besluit om over de rug van je klant traditionele kosten in dit proces te besparen door het afleverproces af te raffelen en de service weg te nemen moet je dit duidelijk toelichten. Vooraf en expliciet.

Ach we zullen nog eens praten als @joverdijk z’n eerste akkefietje voorheeft en er niet thuis gegeven wordt.
En @joverdijk, niet dat ik het je toewens en niets dan geluk en een fijne tijd met je wagen maar je snapt toch ook dat zo’n reactie een beetje knullig overkomt, niet dan? Ach nog een maand en ik mag de hel ook in....winter..Euh ...Q4 is coming :D
 
Nee zo steekt het niet in elkaar. Het ziet er eerder naar uit dat populaire configuraties sneller worden geleverd omdat ze die meer produceren. Dingen die langer duren zijn andere velgen, wit interieur, trekhaak en andere lak -> minder populair.

2 dagen na bestelling al een VIN, en dat met wit interieur en trekhaak.

Hoe het VIN-toewijzingsalgoritme werkelijk werkt:
giphy.gif
 
Ach we zullen nog eens praten als @joverdijk z’n eerste akkefietje voorheeft en er niet thuis gegeven wordt.
En @joverdijk, niet dat ik het je toewens en niets dan geluk en een fijne tijd met je wagen maar je snapt toch ook dat zo’n reactie een beetje knullig overkomt, niet dan? Ach nog een maand en ik mag de hel ook in....winter..Euh ...Q4 is coming :D

Wachten tot ik me eerste akkefietje heb? man! Ik heb 4 maanden mailen/bellen/ellende en 5 SeC bezoeken achter de rug om het grootste deel van mijn opleverproblemen opgelost te krijgen (vraag maar aan Wooter, die heeft alles gecontroleerd).
De rest word afgescheept met 'is binnen de marges'. Dus ik heb mijn portie ook echt wel gehad hoor/

Ik zeg toch ook niet dat ik het goedkeur ofzo??? maar het moet zo onderhand geen nieuws meer zijn hoe het er bij tesla aan toe gaat toch?
Jullie hebben mijn post volgens mij verkeerd geinterpreteerd.
 
  • Like
Reactions: Jvdp11
God daar gaan we weer met de nonsense. Tesla is vernieuwend, Tesla heeft hiervoor gekozen, bla bla bla.

Wil je ons onnozelen even de URL van de Tesla website sturen waarop we kunnen lezen dat het bestel- en afleverproces een grote chaos is zonder enige vorm van communicatie? Dat de auto niet netjes wordt overgedragen aan de geachte en gewaardeerde koper. Sterker, dat die koper helemaal niet zo geacht en gewaardeerd wordt omdat er honderd achter staan die de auto anders wel willen overnemen? Waar staat dat je de auto alleen in Tilburg kan halen, ook als je nadrukkelijk hebt aangegeven dan je hem in Groningen wil ophalen? Waar staat dat je als koper het zelf maar uit moet zoeken tijdens de aflevering? Dat de auto's mogelijk met schades en tekortkomingen wordt uitgeleverd en dat deze kunnen worden opgelost mits je dit schriftelijk ter plekke laat bevestigen door een medewerker en achteraf niet alsnog wordt besloten dat deze tekortkomingen enkel cosmetisch zijn of te duur om op te lossen? En waar kunnen ik en de andere onnozelen precies vinden dat zowel na bestelling als na aankoop Tesla niet telefonisch bereikbaar is en je maar moet hopen dat iemand op je verzoek om informatie of service reageert?

Niks mis met vernieuwend. Ook niet met cash & carry (bestaat al sinds de jaren '70 trouwens), maar wel het wekken van valse verwachtingen en niet thuis zijn als je hierop aangesproken wordt.

Consumenten kopen al ruim honderd jaar auto's. Als je besluit om over de rug van je klant traditionele kosten in dit proces te besparen door het afleverproces af te raffelen en de service weg te nemen moet je dit duidelijk toelichten. Vooraf en expliciet.

Je hebt gelijk en ik ben het met je eens.
Doet niks af aan mijn post:
-> Hoe zou jij 250 autos per dag willen uitleveren dan? (met de middelen die Tesla in NL nu ter beschikking heeft)
-> Iedereen die een tesla besteld weet hoe het er aan toegaat qua aflever-hell/service-hell etc (of je hebt sinds febuari onder een steen geleefd).
Dus... het is nog steeds een keuze. Wil je een Tesla, zal je genoegen moeten nemen met de realiteit van vandaag. (Of dat een GOEDE zaak is, en of dat de manier is waarop je behandeld zou willen worden voor een auto van 50K-100K, is een HEEL ander verhaal...)
Maargoed: Wil je bos bloemen en uitleg plus als klant in de watten gelegd worden: zoek een ander merk.

Ik snap niet wat daar nonsense aan is !?!?!

Los van alle ellende, de auto is geweldig. 2e is in bestelling voor de vrouw.
 
Last edited:
Je hebt gelijk en ik ben het met je eens.
Doet niks af aan mijn post:
-> Hoe zou jij 250 autos per dag willen uitleveren dan? (met de middelen die Tesla in NL nu ter beschikking heeft)
-> Iedereen die een tesla besteld weet hoe het er aan toegaat qua aflever-hell/service-hell etc (of je hebt sinds febuari onder een steen geleefd).
Dus... het is nog steeds een keuze. Wil je een Tesla, zal je genoegen moeten nemen met de realiteit van vandaag. (Of dat een GOEDE zaak is, en of dat de manier is waarop je behandeld zou willen worden voor een auto van 50K-100K, is een HEEL ander verhaal...)
Maargoed: Wil je bos bloemen en uitleg plus als klant in de watten gelegd worden: zoek een ander merk.

Ik snap niet wat daar nonsense aan is !?!?!

Los van alle ellende, de auto is geweldig. 2e is in bestelling voor de vrouw.
Je hebt gelijk. We,ik, hebben jouw bericht verkeerd geïnterpreteerd. Sorry.

Het klonk als: eigen schuld, dit is waar je voor gekozen hebt. Terwijl ik vermoed dat je niet onder een steen te hoeven hebben geleefd om je niet te realiseren waarvoor we "gekozen" hebben. Ja, ik wist dat Tesla een bedrijf is met nauwelijks track record en dat we een auto kopen met kinderziektes en dat het bedrijf een magere bezetting op de werkplaatsen heeft. Maar dat het zo erg zou zijn als dagelijks op dit forum te lezen is en waar ik in het bestelproces mee geconfronteerd wordt, heb ik in m'n stoutste dromen niet kunnen denken.

De zaken die fout gaan vloeien voort uit extreme incompetentie. De desorganisatie van het bedrijf is een belediging voor iedere kind dat ooit met een kleedje op koninginnedag spulletjes heeft verkocht. En het getuigt van minachting voor z'n klanten en stakeholders.

250 auto's per dag uitleveren is een eitje. Ooit gezien hoe clubs als Amazon, BOL, Zalando, Vida XL per dag duizenden tot vele tienduizenden producten afleveren? Wat is er zo anders aan auto's? Logistiek helemaal niets. Het is gewoon een grote doos die van een boot af komt, verwerkt en verspreidt. Met een goede ingangscontrole en zonder transportschades want dat levert extreem dure retouren op. Een eitje. Maar dan moet je wel verstand van zaken hebben. En als je dat niet hebt, dan huur je dat in. Bij een van de vele honderden logistieke top-dienstverleners die we in Europa hebben. Dat is waarschijnlijk nog goedkoper ook dan de boekhouder en leerling-monteur die nu van hun werk worden getrokken om elders branden te blussen.

Die auto moet echt wel verdomde goed zijn om dit volledig verpestte voortraject goed te maken. Normaal heb ik wekenlang voorpret als ik een nieuwe aanschaf doe. Dat is door Tesla inmiddels goed verknalt. Daar kan hier op dit forum niemand wat aan doen overigens, maar het goedpraten dat ik veel zie terugkomen maakt het alleen maar erger en geeft Tesla de gelegenheid om ermee weg te komen.
 
Je hebt gelijk. We,ik, hebben jouw bericht verkeerd geïnterpreteerd. Sorry.

Het klonk als: eigen schuld, dit is waar je voor gekozen hebt. Terwijl ik vermoed dat je niet onder een steen te hoeven hebben geleefd om je niet te realiseren waarvoor we "gekozen" hebben. Ja, ik wist dat Tesla een bedrijf is met nauwelijks track record en dat we een auto kopen met kinderziektes en dat het bedrijf een magere bezetting op de werkplaatsen heeft. Maar dat het zo erg zou zijn als dagelijks op dit forum te lezen is en waar ik in het bestelproces mee geconfronteerd wordt, heb ik in m'n stoutste dromen niet kunnen denken.

De zaken die fout gaan vloeien voort uit extreme incompetentie. De desorganisatie van het bedrijf is een belediging voor iedere kind dat ooit met een kleedje op koninginnedag spulletjes heeft verkocht. En het getuigt van minachting voor z'n klanten en stakeholders.

250 auto's per dag uitleveren is een eitje. Ooit gezien hoe clubs als Amazon, BOL, Zalando, Vida XL per dag duizenden tot vele tienduizenden producten afleveren? Wat is er zo anders aan auto's? Logistiek helemaal niets. Het is gewoon een grote doos die van een boot af komt, verwerkt en verspreidt. Met een goede ingangscontrole en zonder transportschades want dat levert extreem dure retouren op. Een eitje. Maar dan moet je wel verstand van zaken hebben. En als je dat niet hebt, dan huur je dat in. Bij een van de vele honderden logistieke top-dienstverleners die we in Europa hebben. Dat is waarschijnlijk nog goedkoper ook dan de boekhouder en leerling-monteur die nu van hun werk worden getrokken om elders branden te blussen.

Die auto moet echt wel verdomde goed zijn om dit volledig verpestte voortraject goed te maken. Normaal heb ik wekenlang voorpret als ik een nieuwe aanschaf doe. Dat is door Tesla inmiddels goed verknalt. Daar kan hier op dit forum niemand wat aan doen overigens, maar het goedpraten dat ik veel zie terugkomen maakt het alleen maar erger en geeft Tesla de gelegenheid om ermee weg te komen.

Ik kan niet anders dan dit bijtreden.
 
  • Like
Reactions: joverdijk and Dan84
Je hebt gelijk. We,ik, hebben jouw bericht verkeerd geïnterpreteerd. Sorry.

Het klonk als: eigen schuld, dit is waar je voor gekozen hebt. Terwijl ik vermoed dat je niet onder een steen te hoeven hebben geleefd om je niet te realiseren waarvoor we "gekozen" hebben. Ja, ik wist dat Tesla een bedrijf is met nauwelijks track record en dat we een auto kopen met kinderziektes en dat het bedrijf een magere bezetting op de werkplaatsen heeft. Maar dat het zo erg zou zijn als dagelijks op dit forum te lezen is en waar ik in het bestelproces mee geconfronteerd wordt, heb ik in m'n stoutste dromen niet kunnen denken.

De zaken die fout gaan vloeien voort uit extreme incompetentie. De desorganisatie van het bedrijf is een belediging voor iedere kind dat ooit met een kleedje op koninginnedag spulletjes heeft verkocht. En het getuigt van minachting voor z'n klanten en stakeholders.

250 auto's per dag uitleveren is een eitje. Ooit gezien hoe clubs als Amazon, BOL, Zalando, Vida XL per dag duizenden tot vele tienduizenden producten afleveren? Wat is er zo anders aan auto's? Logistiek helemaal niets. Het is gewoon een grote doos die van een boot af komt, verwerkt en verspreidt. Met een goede ingangscontrole en zonder transportschades want dat levert extreem dure retouren op. Een eitje. Maar dan moet je wel verstand van zaken hebben. En als je dat niet hebt, dan huur je dat in. Bij een van de vele honderden logistieke top-dienstverleners die we in Europa hebben. Dat is waarschijnlijk nog goedkoper ook dan de boekhouder en leerling-monteur die nu van hun werk worden getrokken om elders branden te blussen.

Die auto moet echt wel verdomde goed zijn om dit volledig verpestte voortraject goed te maken. Normaal heb ik wekenlang voorpret als ik een nieuwe aanschaf doe. Dat is door Tesla inmiddels goed verknalt. Daar kan hier op dit forum niemand wat aan doen overigens, maar het goedpraten dat ik veel zie terugkomen maakt het alleen maar erger en geeft Tesla de gelegenheid om ermee weg te komen.
Hier hetzelfde gevoel, normaal kijk je uit naar een nieuwe auto nu kan ik de naam Tesla niet meer horen. Al maanden medewerkers die elkaar tegenspreken, flauwe excuses en bijna niemand te bereiken. Vrijdag moet ik normaal mijn auto afhalen (eerst nog zien) en ik heb zoiets van geef mij die " sleutels" ik rij hem naar huis en pomp hem in mijn garage om hem terug uit te halen als ik hem eens nodig heb. Nog nooit meegemaakt zoiets.
 
  • Like
Reactions: MaSansky and Dan84
Beste mensen,

Weet iemand hoe de oplevering werkt (los van dat dit een DIY variant is)... je krijgt de eindfactuur met verwachte opleverdatum.. later (mogelijk) een sms... kun je dan aangeven dat je niet kunt en wanneer wel? Is een oplevering op zaterdag ook mogelijk??
 
  • Funny
Reactions: Dan84
Hier hetzelfde gevoel, normaal kijk je uit naar een nieuwe auto nu kan ik de naam Tesla niet meer horen. Al maanden medewerkers die elkaar tegenspreken, flauwe excuses en bijna niemand te bereiken. Vrijdag moet ik normaal mijn auto afhalen (eerst nog zien) en ik heb zoiets van geef mij die " sleutels" ik rij hem naar huis en pomp hem in mijn garage om hem terug uit te halen als ik hem eens nodig heb. Nog nooit meegemaakt zoiets.

Idem, krijg inmiddels buikpijn bij het idee dat ik eind deze maand de auto ophaal (misschien).
Ik had mij voorgenomen om het forum even niet meer te lezen maar krijg dan via collega’s de uitlever en service ellende mee. Ik hoop eigenlijk dat mijn auto na de delivery hell geleverd gaat worden.
 
  • Like
Reactions: MaSansky
Je hebt gelijk. We,ik, hebben jouw bericht verkeerd geïnterpreteerd. Sorry.

Die auto moet echt wel verdomde goed zijn om dit volledig verpestte voortraject goed te maken. Normaal heb ik wekenlang voorpret als ik een nieuwe aanschaf doe. Dat is door Tesla inmiddels goed verknalt. Daar kan hier op dit forum niemand wat aan doen overigens, maar het goedpraten dat ik veel zie terugkomen maakt het alleen maar erger en geeft Tesla de gelegenheid om ermee weg te komen.

Thanks, dan hebben we dat misverstand weer uit de wereld.

Verder kan ik je gerust stellen, de auto is echt SUPER en maakt de gemiste/verprutste voorpret helemaal goed hoor.

Net 2e bestelling in gang gezet voor de vrouw, we weten hoe het er aan toegaat, en het maakt mij niet uit. Al droppen ze een VIN/auto in mijn account erbij en moet ik daarmee zelf de nieuwe auto ergens ongepoetst van een louche opslag-terrein aftrekken: prima!

Ik doe de eerste detailing/poetsbeurt zelf wel. Wat ik geleerd heb van de eerste auto is dat je ZELF alles zwart op wit moet hebben van de aflevergebreken. Niet vertrouwen op dat Tesla het bij aflevering 'noteert' in 'het systeem' en dat het later allemaal in orde gaat komen, want die 'notities' zijn verdwenen voordat je thuis bent en ontaarden in een hoop discussie.

Er zijn inderdaad met inhuur van bedrijven/organisaties betere aflevertrajecten denkbaar. Ook qua service is het met outsourcing best op te schalen, ernstig gemiste kans. Ik durf aan 'de buurman' / 'familie' / 'op verjaardagen' het merk dan ook niet meer aan te prijzen omdat je het niemand gunt in de aflever/service-hell trajecten te komen waar je op het moment dikke kans op hebt. Dat is echt doodzonde natuurlijk, Tesla maakt zo onnodig slechte reklame voor zichzelf, en ookal verkopen ze ondanks dat nog altijd meer dan ze kunnen produceren, zodra de 4% bijtelling eindsprint voorbij is gaat de nare bijsmaak van de opstart-problemen toch nog wel parten spelen vrees ik.

Van de andere kant, als je weet wat je kan verwachten, kan je nog steeds kiezen voor Tesla, de auto is echt geweldig en een echt alternatief wat gelijkwaardig en snel leverbaar is, is er op dit moment niet. Maar het blijft zo dat ik voorzichtig ben om het merk aan anderen aan te raden, omdat je niet terug wilt krijgen 'wat heb JIJ me voor toko aanbevolen dan?? is 1 grote pestbende daar' .... En dat is gewoon zonde.

Wat wel mijn ervaring is: Als je uiteindelijk iemand te spreken krijgt, of er is een mobile-service voor je bezig, super aardige en behulpzame mensen, zij kunnen er ook niks aan doen. Het systeem en de regeltjes waar ze zich van bovenaf aan moeten houden zijn kl**te.... Ze worden volledig overspoeld, organisatie is veeeeel te klein voor de aantallen die men de laatste maanden/half jaar moet doen..
 
Last edited: