Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
upload_2019-11-26_9-54-31.png

Grand Neptune?
 
Die was inderdaad gepland maar heeft vertraging opgelopen. Waarschijnlijk vanwege weersomstandigheden ter hoogte van Spanje. Cosmos is ook nog niet weg, dus die had sowieso toch moeten wachten.

OK, de grote vertraging show... toen ik bij tesla in de showroom was noemde ze 2 tot 4 weken als levertijd, gaat dus meer in de richting van maanden dan weken
 
Last edited:
het is inderdaad een grote verassing en ongelooflijk hoe een zogenaamd premium merk hier mee omgaat. Ben ook heel benieuwd wat ze gaan doen als de auto toch niet voor 31-12 op kenteken staat. gaan ze dan het verschil in bijtelling compenseren voor in mijn geval 48 maanden?
 
Even een tip: als je onvolkomenheden aantreft die niet ter plekke verholpen kunnen worden, zorg dan voor een bewijsstuk. Ik heb dat in de chaos (opwinding) niet gedaan en ben nu tussen het kastje en de muur aan het stuiteren omdat mobile service op basis van mijn foto denkt dat het om wat lijm gaat, niet om een verbogen chroom strip. Die feedback op het mobile service bericht in de app krijg je via een SMS waar je niet op kunt antwoorden. De chat weet van niks en kan niks zien. Als ik de appointment aanpas krijg ik de ene foutmelding na de andere (en wis ik tevens de eerdere melding uit wat niet in mijn voordeel is). Super handig!
 
het is inderdaad een grote verassing en ongelooflijk hoe een zogenaamd premium merk hier mee omgaat. Ben ook heel benieuwd wat ze gaan doen als de auto toch niet voor 31-12 op kenteken staat. gaan ze dan het verschil in bijtelling compenseren voor in mijn geval 48 maanden?

Je compenseren gaan ze zeer waarschijnlijk niet doen, en dat zal ook niet nodig zijn. Ongeveer iedereen op dit forum heeft in hetzelfde schuitje gezeten (de eerste model S bezitters, maar ook X en 3): wazige communicatie vanuit Tesla gecombineerd met een groot verlangen de wagen te bezitten/besturen. Tesla zal er alles aan doen om die auto's uiterlijk 31-12 te leveren, en indien nodig de laatste om 23.59.

Ikzelf heb ook zitten vloeken en klagen. Kreeg niets te horen van Tesla, totdat ik op een dinsdag degene belde die mijn proefrit had verzorgd: "aha, ik zie het hier. Jullie mogen de auto zaterdagmiddag komen ophalen in Tilburg".

En heb je je Tesla, dan ben je dat allemaal weer snel vergeten.
 
  • Like
Reactions: nervus
het is inderdaad een grote verassing en ongelooflijk hoe een zogenaamd premium merk hier mee omgaat. Ben ook heel benieuwd wat ze gaan doen als de auto toch niet voor 31-12 op kenteken staat. gaan ze dan het verschil in bijtelling compenseren voor in mijn geval 48 maanden?

Haast zeker niet. De keuze zal zijn tussen je bestelling afzeggen of je verlies nemen. Maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Er zijn echt nog zeer veel auto's onderweg.

Overigens, een auto kan al op naam gesteld worden (en dus de oude regeling locked in) nog voor die is afgeleverd. Zolan de auto maar al in Nederland is. Ervaring leert wel dat Tesla er alles aan zal doen om een auto in Nederland ook nog voor 23u59 in je handen te duwen want dan telt die voor de cijfers van dit kwartaal. Ik voorspel nu al dat een aantal Tesla medewerkers geen kerst of oudjaar zal kunnen vieren.
 
het is inderdaad een grote verassing en ongelooflijk hoe een zogenaamd premium merk hier mee omgaat. Ben ook heel benieuwd wat ze gaan doen als de auto toch niet voor 31-12 op kenteken staat. gaan ze dan het verschil in bijtelling compenseren voor in mijn geval 48 maanden?
Eerst kon ik mijn auto ophalen op 28 november en toen werd dat verzet naar 5 december. Ik kreeg een mail over de betaling en daar stond ook al het kenteken in. De kentekens worden dus een stuk eerder uitgedeeld dan de auto zelf.
Waarschijnlijk zorgen ze er voor dat alle auto's in ieder geval op kenteken staan in 2019.
 
Eerst kon ik mijn auto ophalen op 28 november en toen werd dat verzet naar 5 december. Ik kreeg een mail over de betaling en daar stond ook al het kenteken in. De kentekens worden dus een stuk eerder uitgedeeld dan de auto zelf.
Waarschijnlijk zorgen ze er voor dat alle auto's in ieder geval op kenteken staan in 2019.
Het belangrijkste is inderdaad kenteken op 2019 en uiteindelijk ophalen in januari vind ik ook prima. Kortom ik wacht nog maar even af.
 
het is inderdaad een grote verassing en ongelooflijk hoe een zogenaamd premium merk hier mee omgaat. Ben ook heel benieuwd wat ze gaan doen als de auto toch niet voor 31-12 op kenteken staat. gaan ze dan het verschil in bijtelling compenseren voor in mijn geval 48 maanden?
Nee hoor, maar je mag de auto wel teruggeven in de eerste week. :)
Wie zegt trouwens dat Tesla een premium merk is, dat zijn old school kenmerken. Bij Tesla is alles anders, soms beter en soms niet. Wen er maar aan.