Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Goedemorgen, ik wil voor een landelijke krant graag een reportage maken over de aflevering van Tesla's bij de Koopman Terminal. Kan ik u hierover spreken?
Probeer het eens op tweakers..........genoeg stuiterballetjes die daar willen praten :)
Mijn aflevering was keurig, sober maar prima in orde.
Of maak even een eigen topic aan....Krijg je vanzelf voldoende feedback
 
  • Like
Reactions: Marker78
Welke config?
  • Model 3 Standard Range Plus achterwielaandrijving
  • Lakkleur Pearl White
  • 18'' Aero velgen
  • Gedeeltelijk premium interieur, volledig zwart
  • Autopilot
Off topic: FSD direct tijden bestellen erbij genomen. Valt deze onder de noemer autopilot of hoort deze apart bij de config vermeldt te worden? (Bovenstaande namelijk direct van dr website gekopieerd onder "configuratie bekiijken")
 
Probeer het eens op tweakers..........genoeg stuiterballetjes die daar willen praten :)
Mijn aflevering was keurig, sober maar prima in orde.
Of maak even een eigen topic aan....Krijg je vanzelf voldoende feedback
Dank voor de tip en de informatie. Maar ik ben niet op zoek naar stuiterballetjes :), maar op zoek naar iemand met wie ik mee kan gaan voor een serieuze reportage.
 
  • Disagree
Reactions: Marker78
  • Model 3 Standard Range Plus achterwielaandrijving
  • Lakkleur Pearl White
  • 18'' Aero velgen
  • Gedeeltelijk premium interieur, volledig zwart
  • Autopilot
Off topic: FSD direct tijden bestellen erbij genomen. Valt deze onder de noemer autopilot of hoort deze apart bij de config vermeldt te worden? (Bovenstaande namelijk direct van dr website gekopieerd onder "configuratie bekiijken")

AP is standaard, FSD is optioneel, dus wordt apart vermeld
 
Last edited:
Even een vraag over de Tesla site: Tesla heeft met telefonisch doorgegeven dat levering zal plaatsvinden rond 24/12 alsook VIN en RN.
Echter op Tesla SSO – Login zie ik (al heel de tijd eigenlijk) helemaal niets. Daar staat alleen een rode S en een grijze X te pronken, maar geen spoor van mijn bestelling LR M3 (via LM LeasePlan).
Het wordt nog wat moeilijker aangezien initieel een foutieve bestuurder werd doorgegeven, maar ook op dat account is niets te zien.

Is dat normaal?
 
Even een vraag over de Tesla site: Tesla heeft met telefonisch doorgegeven dat levering zal plaatsvinden rond 24/12 alsook VIN en RN.
Echter op Tesla SSO – Login zie ik (al heel de tijd eigenlijk) helemaal niets. Daar staat alleen een rode S en een grijze X te pronken, maar geen spoor van mijn bestelling LR M3 (via LM LeasePlan).
Het wordt nog wat moeilijker aangezien initieel een foutieve bestuurder werd doorgegeven, maar ook op dat account is niets te zien.

Is dat normaal?

Ja, dat is helemaal normaal. LeasePlan is in jouw geval eigenaar van de auto. Er wordt dan ook niets aan jou gelinkt. Bij het oppikken van de auto wordt je app wel gekoppeld met de auto, en zal je de auto terug zien in de app. Op de site van Tesla blijf ook daarna de rode S zien. Waarschijnlijk om je lekker te maken voor een modelletje groter...:p
 
Goedemorgen, ik wil voor een landelijke krant graag een reportage maken over de aflevering van Tesla's bij de Koopman Terminal. Kan ik u hierover spreken?

Beste journalist,

Na alles wat het journaille heeft gepubliceerd over Tesla hoeft u hier geen positieve reactie te verwachten.

Of het nu de Telegraaf, AD, FD Media group, Auto-visie/week/blog of wat dan ook betreft, de fossiele advertentieruif en/of de click bait incentives hebben hier het vertrouwen in de pers danig ondermijnd.

Fossiele prostitutie heeft de geloofwaardigheid van uw beroepsgroep tot 0 gereduceerd.

Succes!
 
Goedemorgen, ik wil voor een landelijke krant graag een reportage maken over de aflevering van Tesla's bij de Koopman Terminal. Kan ik u hierover spreken?

Nou dat hoeft niet hoor, we weten aan dit ene zinnetje al precies wat voor een stukje prachtige journalistiek dit gaat worden.
Dat kan je toch ook gewoon zonder een gesprek met ons uit je duim zuigen?
 
Nou lekker dan, kom er morgen wel a achter of dat goed is gegaan

Is gewoon een vinkje wat Tesla kan zetten en dan is het op de auto aktief. Hoef je nieteens softwareupdate oid voor te hebben, alle software en hardware voor FSD zit in de auto. Dus als dat bij je bestelling niet goed is gegaan, en je hebt er wel voor betaald, kan je het achteraf gewoon laten aanzetten, no worries.
 
  • Like
Reactions: Marker78
Beste journalist,

Na alles wat het journaille heeft gepubliceerd over Tesla hoeft u hier geen positieve reactie te verwachten.

Of het nu de Telegraaf, AD, FD Media group, Auto-visie/week/blog of wat dan ook betreft, de fossiele advertentieruif en/of de click bait incentives hebben hier het vertrouwen in de pers danig ondermijnd.

Fossiele prostitutie heeft de geloofwaardigheid van uw beroepsgroep tot 0 gereduceerd.

Succes!

Autovisie was anders razend enthousiast over de Model 3 Performance, zowel in die 1e test als in het vergelijk met de Alfa Giulia en Mercedes C AMG ;)
 
Ik weet van mijn vorige auto's (VW, Lexus, Volvo, Honda) dat de winterbanden erop werden gezet door OF de dealer, OF een bandenboer, maar dat de uitlijning nooit gecheckt werd. Als ik daarom vroeg, dan moest ik dat zelf betalen. De LM deed hier niets mee. Sterker nog, de LM gaf bij bandenwisseling aan dat dat niet onder hun service viel.
Ik begrijp wel dat uitlijning voor eigen rekening is bij een banden wissel. Uitlijning wordt namelijk niet beïnvloed bij het banden wisselen.

Alleen als er iets aan de wielophanging verandert, bijvoorbeeld een draagarm vervanging, dan moet opnieuw uitgelijnd worden.

Bij een banden wissel moet er hooguit gebalanceerd worden (als de band op dezelfde velg gewisseld wordt), maar dat doet een bandenboer zeker.
 
Is gewoon een vinkje wat Tesla kan zetten en dan is het op de auto aktief. Hoef je nieteens softwareupdate oid voor te hebben, alle software en hardware voor FSD zit in de auto. Dus als dat bij je bestelling niet goed is gegaan, en je hebt er wel voor betaald, kan je het achteraf gewoon laten aanzetten, no worries.


Dankjewel voor je reactie,

Ik weet idd dat het een knop omdraaien is. Maar is mijn eigen "sceptisme", puur omdat de informatievoorziening vanuit tesla de afgelopen tijd zeer gering en soms zelf brutaal is geweest, ik hoop dat ik na dat ik morgen mn auto heb opgehaald alles verandert en ik een happy owner wordt
 
Ik heb 27 november een mail gekregen van Tesla Delivery met een verwachte leverdatum van 15-31 december, en dat spoedig een bevestiging volgt met de exacte leverdatum. Daarnaast vond ik ook een eindfactuur in mijn Tesla account, en daarin staat een verwachte leverdatum van 17 december, en er staat ook een VIN in.

Ik heb verder helemaal niets meer gehoord, geen SMS, ook geen antwoord op mail, en bij bellen wordt je na een minuut of 2 in de wacht eruit gegooid met de melding dat ze het te druk hebben (ik ben tot nu toe niet kapot van het serviceniveau :rolleyes: ). Zijn die datum en VIN nu al definitief, of kan dat nog wijzigen? Hoe, en hoe lang van tevoren, ontvang je een definitieve bevestiging van de VIN en de leverdatum/tijd?

Die leverdatum van 17 december is voorlopig. je wordt gebeld zodra ze een definitieve levertijd hebben. Zelf bellen heeft geen zin.
 
Antwoord Tesla SeC is dat uitlijning alleen tegen betaling wordt uitgevoerd. Dit wordt niet onder garantie gedaan, zelfs niet met een hagelnieuwe auto die niet aan Tesla's eigen specificaties voor uitlijning voldoet.

Dat is toch totaal onacceptabel?

De soep wordt niet zo heet gegeten ... Als je van mening bent dat 't niet klopt dan zeg je bij Tesla 'Hij rijd echt heel raar, ik denk dat er iets niet goed is met de wielerij'. Dan controleren ze ongetwijfeld de uitlijning en wordt dat gewoon gratis gefixt.

Ik denk dat Tesla wil voorkomen dat iedereen begint te piepen met 'wil je gratis mijn uitlijning controleren'? Net zoals dat Tesla geen verzoeken voor firmware updates meer accepteert. Als er echt wat met de auto is dan fixen ze dat gewoon.
 
  • Like
Reactions: Marker78
De soep wordt niet zo heet gegeten ... Als je van mening bent dat 't niet klopt dan zeg je bij Tesla 'Hij rijd echt heel raar, ik denk dat er iets niet goed is met de wielerij'. Dan controleren ze ongetwijfeld de uitlijning en wordt dat gewoon gratis gefixt.

Ik denk dat Tesla wil voorkomen dat iedereen begint te piepen met 'wil je gratis mijn uitlijning controleren'? Net zoals dat Tesla geen verzoeken voor firmware updates meer accepteert. Als er echt wat met de auto is dan fixen ze dat gewoon.
Misschien heb je gelijk, maar voor de controle heb ik al gewoon uit eigen zak betaald hè :) dus dat er een paar waarden in het rood staan weet ik al. Ik breng het vrijdag wel even onder de aandacht bij de ranger kijken wat die zegt.
 
Misschien heb je gelijk, maar voor de controle heb ik al gewoon uit eigen zak betaald hè :) dus dat er een paar waarden in het rood staan weet ik al. Ik breng het vrijdag wel even onder de aandacht bij de ranger kijken wat die zegt.

Ja dat geld zul je kwijt zijn.. Tesla vergoed geen kosten die je bij een ander hebt gemaakt (wat logisch is), ik wil alleen maar aangeven dat Tesla echt niet te beroerd is om problemen op te lossen.
 
Gisteren in Amsterdam Tesla opgehaald. Het was een bijzondere maar wel soepele ervaring. Met shuttle van station Sloterdijk naar Tesla, daar word je ontvangen in soort van tent, binnen 5 min, na ondertekening ben je klaar en kun buiten op parkeerterrein je auto meenemen.

Wat een geweldige auto :)
 
  • Like
Reactions: robertvg