You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik wel hier nog even op terug komen.
Anderhalf jaar geleden is Félix Godard https://nl.linkedin.com/in/godardfelix binnengehaald bij tesla om de cockpit van de model 3 te ontwerpen. Op dat moment was hij 3 jaar hoofddesigner bij Porsche en stond daar in voor het design van de Mission E concept en de productieversie.(zie ook in zijn linkedin profiel bij welke patenten zijn naam staat als bedenker.)
Zo iemand zou dan na anderhalf jaar werken dit stuur ontworpen hebben....
View attachment 231983
dan lag hij toch al lang met zijn kl.... buiten.
Ok, met het strakke interieur, ok, met 1 centraal scherm, ok, dat er geen HUD in komt, het enige waar hij dan toch nog iets mee kan doen is het stuur. Ik begrijp ook dat binnen het vooropgestelde budget niet alles kan, maar DIT stuur kan je vandaag in geen enkele auto nog terugvinden.
Ik blijf dus geloven in een verrassing bij de launch van de model 3.
Voor mij zijn er een X-aantal andere cockpits gemaakt om als afleiding de straat op te sturen.
mocht dit toch niet het geval zijn, en bij de Launch is er geen andere versie (lees indrukwekkender)
dan past het in ieder geval in een van deze Youtupe filmpjes.
En dan zal E.M. heel wat minder moeite moeten doen om de aandelen naar beneden te praten, en de reservatiehouders van de model 3 richting model S te duwen. (of richting annulatie)
Hier zit ik nu ook al een paar weken op te broeden. OK, de quote van EM 'spaceshiplike' kan misschien wat overdreven zijn, maar dit stuur is inderdaad aan de andere kant te overdreven. 'De jaren 90 willen hun trackballen terug' zoals dat heet.
Ik besef ook dat de Model 3 gebouwd is met 1 hoofddoel: (productie) kosten reduceren. Nu ja, na de revelatie van de productie kosten van de Model X zijn ze misschien iets te ver doorgeslagen in het pendulum, met een wel heel spartaans interieur. Feit dat er ook al bericht is dat de Model Y niet op hetzelfde platform als de Model 3 komt, zegt misschien ook al veel over de 'fouten' die ze met de Model 3 gemaakt hebben en pas bij het volgende model zullen kunnen rechtzetten.
Ik kan me ook nog steeds niet verzoenen met dit interieur. Ooit al een met een vervangwagen gereden waar de teller in het midden van het dashboard zit en dat zat me toch niet goed. Ik kan het ook niet rijmen met het imago van Tesla als 'driver-cars'. Een sportief merk als Tesla wil toch de bestuurder in controle zetten van het gegeven (ook al zit de AP op zijn hielen).
Ik kijk dus enorm uit naar de final reveal, en de testritten volgend jaar om echt deze configuratie te beleven. Het alternatief, een CPO Model S komt aan de andere kant ook steeds dichterbij.
Ter voorbereiding van een levering, wil ik in mijn garages laders plaatsen. Heeft iemand hiervoor tips?
Op een locatie heb ik 380 en de andere locatie is 220.
waar ik het Hollandse argument aan toe wil voegen: en goedkoopikzelf zou vandaag steeds opteren voor de Tesla HPWC. Mooi, betaalbaar en met het handige knopje om de laadpoort te openen. Kan zowel op 3*380+N als op 3*230 werken.
Maar smaken verschillen soms.
waar ik het Hollandse argument aan toe wil voegen: en goedkoop
380V rode stekker en 220V blauwe stekker, anyone? Is bij @MartineAntwerp gewoon in twee garages, en niet eens buiten. Kost vermoedelijk 50 à 100 EUR installatie. Blauw = 30 km/u laden, rood = 45 km/u laden. Zijn er minpunten aan dit idee (zou ze graag kennen want ik wil ook wel een lekker excuus om een HPWC te kopen ) ?
offtopic: je mag je handtekening weer aanpassen geloof ik!Na bijna 3,5 jaar laden aan de rode stekker zonder ook maar één storing zou ik ze niet kunnen noemen. Wel de UMC er permanent aankoppelen (behalve vakanties) Maar als men dan iets anders wil, dan is de Wallcharger natuurlijk een mooi ding. Komt er hier ook nog wel eens.
Ik laad ook al 3,5 jaar met de UMC. Ik zie ook wel wat in dat mooie Tesla kastje maar realiseer me dat het alleen 'voor de mooi' is. Eh nee, niet helemaal. Met 11 kW laden in de winter, het maximum met de UMC, warmt je accu niet echt op. Doe je dit met 22 kW, je moet dan wel een dubbele lader hebben, warmt je accu wel goed op. Het grote voordeel is dat je bij vertrek een laag verbruik en direct ook meer 'regen' ondervindt.Na bijna 3,5 jaar laden aan de rode stekker zonder ook maar één storing zou ik ze niet kunnen noemen. Wel de UMC er permanent aankoppelen (behalve vakanties) Maar als men dan iets anders wil, dan is de Wallcharger natuurlijk een mooi ding. Komt er hier ook nog wel eens.
heb jij dan wel >3x25A en €€capaciteitstariefIk laad ook al 3,5 jaar met de UMC. Ik zie ook wel wat in dat mooie Tesla kastje maar realiseer me dat het alleen 'voor de mooi' is. Eh nee, niet helemaal. Met 11 kW laden in de winter, het maximum met de UMC, warmt je accu niet echt op. Doe je dit met 22 kW, je moet dan wel een dubbele lader hebben, warmt je accu wel goed op. Het grote voordeel is dat je bij vertrek een laag verbruik en direct ook meer 'regen' ondervindt.
Dus toch maar dat coole kastje aanschaffen.
Maar om terug meer on topic te komen: hoe doen we dat met twee EV's die tegelijk willen laden, eens de M3 er is? Smart charging? Andere uren instellen? Hoe doe jij dat, Hans, met je MS en de Leaf?
Precies, bij mij ook al sedert 2013 een blauwe stekker, buiten onder de carport, met UMC erop. Laadt vanaf middernacht @ 30 km/u. Meer dan goed genoeg.
Maar om terug meer on topic te komen: hoe doen we dat met twee EV's die tegelijk willen laden, eens de M3 er is? Smart charging? Andere uren instellen? Hoe doe jij dat, Hans, met je MS en de Leaf?
offtopic: je mag je handtekening weer aanpassen geloof ik!