Ik vind die garantie sowieso jammer. Die km beperking moet weg. Dat maakt het veel sterker. Ik moet zeggen dat ik het een geweldig aanbod vind met twee kanttekeningen. Prijs bij aankleden is (te) hoog en garantie op batterij had geen km beperking moeten hebben en hele drive train moeten bevatten.
Het is een geweldige auto. Buiten kijf.
Maar dat deze pas naar alle waarschijnlijkheid ergens in H1-2019 geleverd kan worden is een domper. Ja, na slechts 1 week was het achteraan sluiten in een zeer lange rij, maar op basis van alle eerdere info, leek een levering ergens in Q3 of 4 van komend jaar mogelijk.
Het premium pakket bevat toch zaken die standaard horen te zijn in een dergelijke auto en er zitten dingen in die je eigenlijk wel zou willen. Geen fan van "lederen" bekleding en blijkbaar is dat verplicht in een premium pakket. Een pakket met een behoorlijk stevige prijs (minimaal € 6000 incl BTW)
AutoPilot opties zijn net zo duur als bij de S. Had het eigenlijk wel logischer gevonden wanneer bij alle auto's de prijs iets kon worden verlaagd.
In het motortrend filmpje staat dat het glazendak een optie is, maar geen prijs afgegeven. Zit ook in premium package.
Bij Electrek staat LTE connectivity. Helaas geen info over die dat moet betalen. Ook opvallend is de verstelbare stuurkolom genoemd in het premium package. In een zin dat het elektrisch verstelbaar zou zijn, maar er staat nergens dat deze uberhaupt te verstellen is zonder premium.
Alleen de Amerikaanse "thuislaadopties" zijn genoemd en geen info over 3 fase AC.
[side note]
Big battery:
240 * 40 = 9.6kW
310 miles / 37 miles/h = 8.4 h
8.4 * 9.6 = 80.6 kWh. Laden via AC is ongeveer 90% efficient -> 72.5kWh netto geladen
Base battery:
240 * 32 = 7.7 kW
220 miles / 30 miles/h = 7.3 h
7.7 * 7.3 = 56.2 kWh. Laden via AC is ongeveer 90% efficient -> 50.5kWh netto geladen
[/side note]
Ondanks dat het meeste te verwachten was...toch een beetje teleurgesteld (iets te groot woord; niet positief verrast is beter) moet ik bekennen. Alles bij elkaar moet ik toch maar alles even laten bezinken. De levertijd en kosten vond ik al op mijn grens, maar daar heeft Tesla nog twee schepjes bijgedaan. Terug naar het originele plan van sparen, wachten en lezen. Geen reden voor overhaaste beslissingen. Gewoon wachten hoe de prijzen en opties zijn tegen de tijd dat ik mag configureren...ergens begin 2019 dus...
Als er 1 ding duidelijk is wanneer Tesla informatie deelt...is dat "the devil in the details" zit en vooral dat ze precies leveren wat ze zeggen. Dus als wordt gezegd: "So little faith" over range...dan heeft Elon het over Model 3...niet
base Model 3.
[edit]
Volgens
https://3.tesla.com/model3/delivery-estimate zou ik nog op eind 2018 mogen rekenen...afwachten dus.
[/edit]