Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Nou, nog weinig nieuws van mijn Tesla-Model-3-Poging-Front. Werkgever heeft nu lease offertes opgevraagd van de Model 3, maar ook van de Nissan Leaf en de Opel Ampera-e. Ik heb aangegeven dat de Ampera er op zijn vroegst 3e kwartaal 2018 is, en dus een vergelijkbare levertijd heeft als de Model 3. En dat de Model 3 op tal van fronten beter lijkt dan de Ampera. Respons was: 'zowel de Model 3 als de Ampera zijn toch sowieso te klein als je straks met drie kinderstoeltjes zit, dan kun je beter de Nissan Leaf nemen.' Dus ik: die is nóg kleiner met laadruimte.' 'De 60kwh Leaf is er ook ergens begin 2018 al, dus die kan dan net zo ver als de Model 3, en is beter.' Ik: 'volgens mij ook pas na half 2018, en hij is niet groter, arrghhhhhh'.
:)

Afijn. Die offertes zouden er vorige week al zijn, zijn er nog niet. Mijn simpele plan was om een Model 3 te nemen, en in de tussentijd via Leasetrader.nl een tijdelijke leaseauto met lage bijtelling te scoren. Dat mág niet, want 'dat sluit niet naadloos aan op de levering van de nieuwe auto, wat altijd een onzekere factor is qua datum, je MOET een standaard voorloopauto nemen.'

Het schiet nog niet op zo. :/
 
Nou, nog weinig nieuws van mijn Tesla-Model-3-Poging-Front. Werkgever heeft nu lease offertes opgevraagd van de Model 3, maar ook van de Nissan Leaf en de Opel Ampera-e. Ik heb aangegeven dat de Ampera er op zijn vroegst 3e kwartaal 2018 is, en dus een vergelijkbare levertijd heeft als de Model 3. En dat de Model 3 op tal van fronten beter lijkt dan de Ampera. Respons was: 'zowel de Model 3 als de Ampera zijn toch sowieso te klein als je straks met drie kinderstoeltjes zit, dan kun je beter de Nissan Leaf nemen.' Dus ik: die is nóg kleiner met laadruimte.' 'De 60kwh Leaf is er ook ergens begin 2018 al, dus die kan dan net zo ver als de Model 3, en is beter.' Ik: 'volgens mij ook pas na half 2018, en hij is niet groter, arrghhhhhh'.
:)

Afijn. Die offertes zouden er vorige week al zijn, zijn er nog niet. Mijn simpele plan was om een Model 3 te nemen, en in de tussentijd via Leasetrader.nl een tijdelijke leaseauto met lage bijtelling te scoren. Dat mág niet, want 'dat sluit niet naadloos aan op de levering van de nieuwe auto, wat altijd een onzekere factor is qua datum, je MOET een standaard voorloopauto nemen.'

Het schiet nog niet op zo. :/

Lijkt mij een goed plan om eens naar een andere werkgever uit te kijken -;)

of - inderdaad - zelfstandige te worden !
 
Als ik als werkgever een eis of voorwaarde stel aan de bedrijfsauto dan kan mijn werknemer hoog of laag springen maar toegeven ga ik niet, als ik daar door personeel kwijt raak so be it.
Natuurlijk heb je als werkgever het laatste woord, maar een standpunt zoals jij hier neerschrijft kan je bedrijf ernstig beschadigen. Een eersteklas medewerker die met goede argumenten een bepaalde leaseauto wil, kun je die m.i. beter geven. Is die auto duurder dan de klasse waarin hij/zij mag rijden, dan kun je, ter voorkoming van precedentwerking, voorstellen dat hij/zij een deel daaraan bijdraagt. Dat kun je collega's van die medewerker prima uitleggen.
Goede medewerkers frustreren door een rigide houding van jou als werkgever, levert uiteindelijk op dat jij gelijk krijgt en tegelijkertijd die medewerker vertrekt. Als jij met auto's zo optreedt, zul je ook bij andere zaken niet soepel zijn.
Een rigide bedrijfscultuur, en jij houdt die er kennelijk op na, bepaalt in hoge mate het percentage ziekteverzuim en tevredenheid van werknemers. Bedrijven met een hoog ziekteverzuim en ontevreden medewerkers zijn in iedere branche het minst succesvol.
 
Natuurlijk heb je als werkgever het laatste woord, maar een standpunt zoals jij hier neerschrijft kan je bedrijf ernstig beschadigen. Een eersteklas medewerker die met goede argumenten een bepaalde leaseauto wil, kun je die m.i. beter geven. Is die auto duurder dan de klasse waarin hij/zij mag rijden, dan kun je, ter voorkoming van precedentwerking, voorstellen dat hij/zij een deel daaraan bijdraagt. Dat kun je collega's van die medewerker prima uitleggen.
Goede medewerkers frustreren door een rigide houding van jou als werkgever, levert uiteindelijk op dat jij gelijk krijgt en tegelijkertijd die medewerker vertrekt. Als jij met auto's zo optreedt, zul je ook bij andere zaken niet soepel zijn.
Een rigide bedrijfscultuur, en jij houdt die er kennelijk op na, bepaalt in hoge mate het percentage ziekteverzuim en tevredenheid van werknemers. Bedrijven met een hoog ziekteverzuim en ontevreden medewerkers zijn in iedere branche het minst succesvol.

Ziekte verzuim is minder dan 1%, medewerkers krijgen financieel een flinke beloning, eindejaars uitkering, mogen al hun laptop kiezen etc. Als werkgever trek je ergens de lijn. Daarbij is bij ons iedereen vervangbaar de een weet misschien iets meer dan de ander maar de verschillen zijn niet groot. Maar toegeven omdat de medewerker zou goed is dat is de grootste fout die je kan maken. Wat doe je als de medewerker dan bv. Steelt zie je dat ook door de ogen want hij/ zij is zo goed?

Als je als bedrijf een bepaald type auto heb moet je bij die keuze blijven niet gaan wijzigen ook al is dat uit te leggen geeft juist dat altijd onvrede want Henk mag het wel en Piet niet jij zo blijf je bezig.
 
Natuurlijk heb je als werkgever het laatste woord, maar een standpunt zoals jij hier neerschrijft kan je bedrijf ernstig beschadigen. Een eersteklas medewerker die met goede argumenten een bepaalde leaseauto wil, kun je die m.i. beter geven. Is die auto duurder dan de klasse waarin hij/zij mag rijden, dan kun je, ter voorkoming van precedentwerking, voorstellen dat hij/zij een deel daaraan bijdraagt. Dat kun je collega's van die medewerker prima uitleggen.
Goede medewerkers frustreren door een rigide houding van jou als werkgever, levert uiteindelijk op dat jij gelijk krijgt en tegelijkertijd die medewerker vertrekt. Als jij met auto's zo optreedt, zul je ook bij andere zaken niet soepel zijn.
Een rigide bedrijfscultuur, en jij houdt die er kennelijk op na, bepaalt in hoge mate het percentage ziekteverzuim en tevredenheid van werknemers. Bedrijven met een hoog ziekteverzuim en ontevreden medewerkers zijn in iedere branche het minst succesvol.
(Sorry, off-topic)
Anekdote uit de (Belgische) bankwereld: hoe hou je je belangrijkste personeel binnen?
Geef ze een hoger lease budget dan gebruikelijk binnen hun salarisschaal. Het gevolg is dat ze de duurste auto in de straat gaan rijden en zich langzaam wat superieur beginnen te vinden. Vervolgens verhuizen ze steevast naar een iets te dure woning in een betere wijk (mogelijk gemaakt door gunstige personeelsvoorwaarden hypotheek), en wordt de afhankelijkheid van het banksalaris steeds groter...
 
(Sorry, off-topic)
Anekdote uit de (Belgische) bankwereld: hoe hou je je belangrijkste personeel binnen?
Geef ze een hoger lease budget dan gebruikelijk binnen hun salarisschaal. Het gevolg is dat ze de duurste auto in de straat gaan rijden en zich langzaam wat superieur beginnen te vinden. Vervolgens verhuizen ze steevast naar een iets te dure woning in een betere wijk (mogelijk gemaakt door gunstige personeelsvoorwaarden hypotheek), en wordt de afhankelijkheid van het banksalaris steeds groter...
Het gaat niet om een hoger lease budget, maar om binnen een zekere bandbreedte meer vrijheid van keuze voor je medewerkers.
Je maakt medewerkers echt blij als ze in de auto kunnen rijden die ze zelf graag willen.
Ik heb tijdens mijn periode als CEO van iCentre, 100 man/vrouw in dienst, bij een vraag om een - duurdere - leaseauto, nooit het budget voor die auto verhoogd. Ze hadden altijd zelf de keus, óf je rijdt in de auto die het bedrijf verstrekt, óf je betaalt het verschil bij een duurdere auto bij. Wij waren over dat bijbetalen naar de andere medewerkers glashelder en voorkwamen daarmee precedenten. Iedereen had dezelfde keuze.
Overigens waren er in onze bedrijven heel weinig leaseauto's. Zelfs de directie reed in zelf betaalde tweedehands auto's. Het - gewenste - effect was dat de medewerkers alleen in een uitzonderingsgeval om een leaseauto vroegen.
 
Ziekte verzuim is minder dan 1%, medewerkers krijgen financieel een flinke beloning, eindejaars uitkering, mogen al hun laptop kiezen etc. Als werkgever trek je ergens de lijn. Daarbij is bij ons iedereen vervangbaar de een weet misschien iets meer dan de ander maar de verschillen zijn niet groot. Maar toegeven omdat de medewerker zou goed is dat is de grootste fout die je kan maken. Wat doe je als de medewerker dan bv. Steelt zie je dat ook door de ogen want hij/ zij is zo goed?
Als je als bedrijf een bepaald type auto heb moet je bij die keuze blijven niet gaan wijzigen ook al is dat uit te leggen geeft juist dat altijd onvrede want Henk mag het wel en Piet niet jij zo blijf je bezig.

Ook wij hadden een extreem laag ziekteverzuim. Wij hebben wel gehad dat mensen zo graag bij ons (Apple) wilden werken dat zij aanboden een half jaar gratis te komen werken.
Over stelen, fraude en verduistering waren wij kort en bondig. Als een dergelijk misdrijf aan het licht kwam, zelfs al was het maar om 100 euro, volgde ontslag op staande voet en aangifte bij Justitie. In onze 7 Apple winkels lagen veel heel begeerlijke producten.
In de twintig jaar dat ik iCentre Group leidde is dit drie keer gebeurd. Meteen de jas aan, vertrekken en aangifte bij de Politie.
 
(Sorry, off-topic)
Anekdote uit de (Belgische) bankwereld: hoe hou je je belangrijkste personeel binnen?
Geef ze een hoger lease budget dan gebruikelijk binnen hun salarisschaal. Het gevolg is dat ze de duurste auto in de straat gaan rijden en zich langzaam wat superieur beginnen te vinden. Vervolgens verhuizen ze steevast naar een iets te dure woning in een betere wijk (mogelijk gemaakt door gunstige personeelsvoorwaarden hypotheek), en wordt de afhankelijkheid van het banksalaris steeds groter...
Die hypotheek van de zaak bij banken noemen we in NL de gouden ketting.
 
  • Like
Reactions: FVO
Als ik als werkgever een eis of voorwaarde stel aan de bedrijfsauto dan kan mijn werknemer hoog of laag springen maar toegeven ga ik niet, als ik daar door personeel kwijt raak so be it.
Mooie werkgever ben jij dan. Jij zegt dan bijvoorbeeld “ik vind dat je 5 kinderen moet nemen en met de caravan op vakantie moet, dus je moet een mpv nemen met een trekhaak”?:confused:

Gaat mij wat ver. Het is wat anders als het werk gerelateerd is.
 
  • Funny
  • Disagree
Reactions: NicoV and is3
Daarbij is bij ons iedereen vervangbaar de een weet misschien iets meer dan de ander maar de verschillen zijn niet groot. Maar toegeven omdat de medewerker zou goed is dat is de grootste fout die je kan maken.
Niet persoonlijk bedoeld maar een werkgever die er zo in staat daar wil ik niet voor werken. Als consultant adviseer ik andere bedrijven, dan weet ik ook wel wat goed voor mij is. Samen met mijn werkgever kijk ik graag naar de mogelijkheden in beide belang.

Nu eigen baas maar bij mijn vorige werkgever heb ik toch mooi een Opel Ampera als lease auto gekregen met een maandelijkse eigen bijdrage van 240,-. Daar de bijtelling 0% was kon ik deze eigen bijdrage niet verrekenen met de bijtelling waardoor we uitgekomen zijn om deze jaarlijks af te trekken van de bruto bonus. Werkgever tevreden (heeft blije medewerker) en medewerker tevreden (heeft auto naar wens met bijtelling van 0% en lage eigen bijdrage).

Als werkgever kijk je tenslotte toch ook welke auto je wilt rijden en hoe je dit financieel zo gezond mogelijk kan doen?