You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Heb jij m nog niet danHoe zou het zijn met de 1200 M3's die in september gemaakt gingen worden?
Nou, nog weinig nieuws van mijn Tesla-Model-3-Poging-Front. Werkgever heeft nu lease offertes opgevraagd van de Model 3, maar ook van de Nissan Leaf en de Opel Ampera-e. Ik heb aangegeven dat de Ampera er op zijn vroegst 3e kwartaal 2018 is, en dus een vergelijkbare levertijd heeft als de Model 3. En dat de Model 3 op tal van fronten beter lijkt dan de Ampera. Respons was: 'zowel de Model 3 als de Ampera zijn toch sowieso te klein als je straks met drie kinderstoeltjes zit, dan kun je beter de Nissan Leaf nemen.' Dus ik: die is nóg kleiner met laadruimte.' 'De 60kwh Leaf is er ook ergens begin 2018 al, dus die kan dan net zo ver als de Model 3, en is beter.' Ik: 'volgens mij ook pas na half 2018, en hij is niet groter, arrghhhhhh'.
Afijn. Die offertes zouden er vorige week al zijn, zijn er nog niet. Mijn simpele plan was om een Model 3 te nemen, en in de tussentijd via Leasetrader.nl een tijdelijke leaseauto met lage bijtelling te scoren. Dat mág niet, want 'dat sluit niet naadloos aan op de levering van de nieuwe auto, wat altijd een onzekere factor is qua datum, je MOET een standaard voorloopauto nemen.'
Het schiet nog niet op zo. :/
Of zelfstandig te worden.......(krijg serieus jeuk van dit soort verhalen......)Lijkt mij een goed plan om eens naar een andere werkgever uit te kijken -
VIN lookups (see the Model 3 VIN decoder here) show that sequential VINs up #1134 have been registered with NHTSA so far.Hoe zou het zijn met de 1200 M3's die in september gemaakt gingen worden?
Wat heeft jouw werkgever met je gezinssituatie te maken? Gewoon volhouden, de aanhouder wint.
Natuurlijk heb je als werkgever het laatste woord, maar een standpunt zoals jij hier neerschrijft kan je bedrijf ernstig beschadigen. Een eersteklas medewerker die met goede argumenten een bepaalde leaseauto wil, kun je die m.i. beter geven. Is die auto duurder dan de klasse waarin hij/zij mag rijden, dan kun je, ter voorkoming van precedentwerking, voorstellen dat hij/zij een deel daaraan bijdraagt. Dat kun je collega's van die medewerker prima uitleggen.Als ik als werkgever een eis of voorwaarde stel aan de bedrijfsauto dan kan mijn werknemer hoog of laag springen maar toegeven ga ik niet, als ik daar door personeel kwijt raak so be it.
Natuurlijk heb je als werkgever het laatste woord, maar een standpunt zoals jij hier neerschrijft kan je bedrijf ernstig beschadigen. Een eersteklas medewerker die met goede argumenten een bepaalde leaseauto wil, kun je die m.i. beter geven. Is die auto duurder dan de klasse waarin hij/zij mag rijden, dan kun je, ter voorkoming van precedentwerking, voorstellen dat hij/zij een deel daaraan bijdraagt. Dat kun je collega's van die medewerker prima uitleggen.
Goede medewerkers frustreren door een rigide houding van jou als werkgever, levert uiteindelijk op dat jij gelijk krijgt en tegelijkertijd die medewerker vertrekt. Als jij met auto's zo optreedt, zul je ook bij andere zaken niet soepel zijn.
Een rigide bedrijfscultuur, en jij houdt die er kennelijk op na, bepaalt in hoge mate het percentage ziekteverzuim en tevredenheid van werknemers. Bedrijven met een hoog ziekteverzuim en ontevreden medewerkers zijn in iedere branche het minst succesvol.
(Sorry, off-topic)Natuurlijk heb je als werkgever het laatste woord, maar een standpunt zoals jij hier neerschrijft kan je bedrijf ernstig beschadigen. Een eersteklas medewerker die met goede argumenten een bepaalde leaseauto wil, kun je die m.i. beter geven. Is die auto duurder dan de klasse waarin hij/zij mag rijden, dan kun je, ter voorkoming van precedentwerking, voorstellen dat hij/zij een deel daaraan bijdraagt. Dat kun je collega's van die medewerker prima uitleggen.
Goede medewerkers frustreren door een rigide houding van jou als werkgever, levert uiteindelijk op dat jij gelijk krijgt en tegelijkertijd die medewerker vertrekt. Als jij met auto's zo optreedt, zul je ook bij andere zaken niet soepel zijn.
Een rigide bedrijfscultuur, en jij houdt die er kennelijk op na, bepaalt in hoge mate het percentage ziekteverzuim en tevredenheid van werknemers. Bedrijven met een hoog ziekteverzuim en ontevreden medewerkers zijn in iedere branche het minst succesvol.
Het gaat niet om een hoger lease budget, maar om binnen een zekere bandbreedte meer vrijheid van keuze voor je medewerkers.(Sorry, off-topic)
Anekdote uit de (Belgische) bankwereld: hoe hou je je belangrijkste personeel binnen?
Geef ze een hoger lease budget dan gebruikelijk binnen hun salarisschaal. Het gevolg is dat ze de duurste auto in de straat gaan rijden en zich langzaam wat superieur beginnen te vinden. Vervolgens verhuizen ze steevast naar een iets te dure woning in een betere wijk (mogelijk gemaakt door gunstige personeelsvoorwaarden hypotheek), en wordt de afhankelijkheid van het banksalaris steeds groter...
Ziekte verzuim is minder dan 1%, medewerkers krijgen financieel een flinke beloning, eindejaars uitkering, mogen al hun laptop kiezen etc. Als werkgever trek je ergens de lijn. Daarbij is bij ons iedereen vervangbaar de een weet misschien iets meer dan de ander maar de verschillen zijn niet groot. Maar toegeven omdat de medewerker zou goed is dat is de grootste fout die je kan maken. Wat doe je als de medewerker dan bv. Steelt zie je dat ook door de ogen want hij/ zij is zo goed?
Als je als bedrijf een bepaald type auto heb moet je bij die keuze blijven niet gaan wijzigen ook al is dat uit te leggen geeft juist dat altijd onvrede want Henk mag het wel en Piet niet jij zo blijf je bezig.
Die hypotheek van de zaak bij banken noemen we in NL de gouden ketting.(Sorry, off-topic)
Anekdote uit de (Belgische) bankwereld: hoe hou je je belangrijkste personeel binnen?
Geef ze een hoger lease budget dan gebruikelijk binnen hun salarisschaal. Het gevolg is dat ze de duurste auto in de straat gaan rijden en zich langzaam wat superieur beginnen te vinden. Vervolgens verhuizen ze steevast naar een iets te dure woning in een betere wijk (mogelijk gemaakt door gunstige personeelsvoorwaarden hypotheek), en wordt de afhankelijkheid van het banksalaris steeds groter...
Mooie werkgever ben jij dan. Jij zegt dan bijvoorbeeld “ik vind dat je 5 kinderen moet nemen en met de caravan op vakantie moet, dus je moet een mpv nemen met een trekhaak”?Als ik als werkgever een eis of voorwaarde stel aan de bedrijfsauto dan kan mijn werknemer hoog of laag springen maar toegeven ga ik niet, als ik daar door personeel kwijt raak so be it.
Niet persoonlijk bedoeld maar een werkgever die er zo in staat daar wil ik niet voor werken. Als consultant adviseer ik andere bedrijven, dan weet ik ook wel wat goed voor mij is. Samen met mijn werkgever kijk ik graag naar de mogelijkheden in beide belang.Daarbij is bij ons iedereen vervangbaar de een weet misschien iets meer dan de ander maar de verschillen zijn niet groot. Maar toegeven omdat de medewerker zou goed is dat is de grootste fout die je kan maken.
Als ik als werkgever een eis of voorwaarde stel aan de bedrijfsauto dan kan mijn werknemer hoog of laag springen maar toegeven ga ik niet, als ik daar door personeel kwijt raak so be it.