Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
upload_2019-2-11_10-24-7.png
 
  • Like
Reactions: Tozz
Waarom eigenlijk niet? Ik heb ook wit interieur en heb al een VIN.

Er zijn tot nu toe enkel P’s met zwarte bekleding uitgeleverd, volgens de lijsten. Wij betalen contant, alles is in orde met onze papieren volgens tesla. Maar ja nog geen Vin, niets. Er zijn weinig P modellen besteld en blijkbaar gaan ze onderweg de Vin pas koppelen. Dan moet er toevallig net eentje tussen zitten. Van de Awd komen er veel meer deze kant op.
 
Klopt niet helemaal. Inderdaad, er komt 10% invoerheffing en zo'n 20% BTW bovenop in Europa, en ook transportkosten, maar daar staat tegenover dat 1 euro nu 1,13 à 1,14 dollar waard is, en dat kun je er vanaf halen. Dus reken op een ongeveer 25% hogere prijs dan in de VS.
In de VS moet je toch ook belasting betalen (6-10 %)? Dus dan is de prijs in NL nog maar zo'n 15-20% hoger dan in VS.
 
de geafficheerde prijs in de VS is altijd zonder taksen, heffingen, belastingen en andere benamingen die onze overheden maar kunnen bedenken.
omdat deze van staat tot staat verschillend zijn.
weet ik. Maar die belasting moet wel worden betaald.
De prijs in NL is dus niet zoveel hoger dan hier wordt gesteld. (maar als je de NL prijs wilt berekenen op basis van de in de VS getoonde prijs, moet je inderdaad zo'n 25% bij de getoonde VS prijs optellen).
 
weet ik. Maar die belasting moet wel worden betaald.
De prijs in NL is dus niet zoveel hoger dan hier wordt gesteld. (maar als je de NL prijs wilt berekenen op basis van de in de VS getoonde prijs, moet je inderdaad zo'n 25% bij de getoonde VS prijs optellen).

je hebt helemaal gelijk. Maar jij bent dan ook niet Jan-met-de-Pet ;)

Jan-met-de-pet leest : in Amerika is hij te koop voor 35.000 $.
En veronderstelt dan meteen dat dit, net zoals bij ons, de totale kost is.
Zie de talrijke berichten op sociale media.