Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Zijn er nog meer mensen die morgen gepland staan voor levering met twijfel voor annulering en opnieuw bestellen ( zonder volledig AP ) ;);)
Ik zie geen prijswijziging in Europa tenzij op het Performance model... Voor zover ik het zie is AP+FSD = Enhanced Autopilot. Wat drastisch om meteen te annuleren?


Mijn config blijft ook hetzelfde kosten:
  • Model 3 Long Range Dual Motor All-Wheel Drive
  • Lakkleur Solid Black
  • 18'' Aero velgen
  • Volledig zwart premium interieur
  • Autopilot
  • Volledig zelfrijdende besturing
Ja de prijs voor de Long Range AWD blijft hetzelfde, enkel de P lijkt dus wat gezakt?

wat gebeurt er voor de mensen die een bestelling hebben geplaatst maar nog geen auto hebben?
autpilot functie alleen is nu zeer beperkt, je moet als FSD bijnemen voor de navigate on autopilot en summon...
Ik had enkel EAP genomen
Ik vermoed dat Enhanced Autopilot zal gelijkgesteld worden met Autopilot + FSD. Zo heb ik het toch begrepen in de tweet van Elon.
 
Ik zie geen prijswijziging in Europa tenzij op het Performance model... Voor zover ik het zie is AP+FSD = Enhanced Autopilot. Wat drastisch om meteen te annuleren?



Ja de prijs voor de Long Range AWD blijft hetzelfde, enkel de P lijkt dus wat gezakt?

Ik vermoed dat Enhanced Autopilot zal gelijkgesteld worden met Autopilot + FSD. Zo heb ik het toch begrepen in de tweet van Elon.

Zo heb ik het ook begrepen, idd.
 
AP+FSD is meer dan het oude EAP, daar zat geen autonoom rijden binnen de stad (lees: alles wat niet op de snelweg is en dus niet onder Navigate on Autopilot viel).

Echter: FSD kan je alleen maar kopen als je AP al betaald hebt, de combi komt bij achteraf betaling (wat veel leaserijders gedaan gekozen hebben) op meer dan 10k, terwijl ik voorheen maar 7400 Max hoefde te betalen voor EAP met Nav on AP en Summon.

Ah well, yolo. Ik lap toch wel, maar ik wacht tot FSD toegelaten is in de EU. Voorlopig dus alleen AP. Morgen eens navragen of LeasePlan de nieuwe lagere kale basisprijs ook door gaat geven aan klanten die reeds getekend hebben maar nog niet geleverd hebben gekregen.
 
uiteindelijk, alles in acht genomen, is de prijs dezelfde - als je tenminste appels met appels vergelijkt !
Enfin, hier toch.

Nee hoor.
Een zwarte met 19" kostte 61.417. Nu 58.218.

Scheelt ook weer in de bijtelling :)

ja hoor.

hier exact dezelfde prijs als je tenminste hetzelfde besteld.

het was 69.380.
en nu is het... 69.380

LR, Rood, 19", zwart, geavanceerde autopilot .
 
Last edited:
Even een case nu de Model 3's een stuk goedkoper zijn geworden:

Mijn auto: Model 3 long range zwart, 19" wheels, black en verder geen opties. Ook geen AP besteld.
Factuur al betaald. Kenteken bekend.
Ik zou hem volgende week op kunnen halen.
Was € 61.420,- is nu € 58.218,-

Het prijsverschil is niet alleen die € 3.200, maar ook jaarlijks € 704,- aan bijtelling.
Dus over 5 jaar scheelt het € 6.720,- !!

Echter de auto is al op kenteken gezet, dus is de waarde bij het RDW al geregistreerd.......
Ook al krijg ik het prijsverschil van €3200 terug, de fiscale waarde van de auto is reeds vastgelegd. Deze is niet meer te veranderen volgens mij.

belastingdienst : "De waarde van de auto vormt de grondslag voor de verrekening van het privégebruik. De waarde van de auto is de oorspronkelijke cataloguswaarde inclusief btw en bpm, en inclusief de accessoires die door of namens de fabrikant of de importeur zijn aangebracht vóór het toekennen van het kenteken aan de auto."

Ik cancel hem en bestel dezelfde auto morgen met levering in Maart. Ik heb vandaag dus € 6.720,- verdient.

Morgen krijgt iemand een telefoontje krijgt dat er een Model 3 voor hem klaar staat met VIN nummer 5YJ3E7EB7KF2170xx
Maar wie wil er nu een auto kopen waarvan de fiscale waarde ruim boven de huidige nieuwprijs ligt?
Misschien iemand die hem privé koopt?
 
Last edited:
Lekker wakker worden dit zeg!!!

De P is 0,1 sec sneller, topsnelheid is 11km omhoog en kost nu 3200 euro minder wtf?????

Denk dat ik ook ga cancellen, wil gewoon een snellere en geüpdatet auto. Als ze de autopilot gratis bijdoen en de auto upgraden kwa snelheid specs ok, maar anders voel je je echt gen***d. Ik had geen autopilot besteld en heb al 74467 betaald en nu is het 71368 voor een auto die ook nog eens geüpgraded is, met waarschijnlijk ook hardware 3 erop.

Voor de MIA scheelt het 1800 euro, wij hadden 2018 doorgegeven, maar dat maakt dan ook niet meer uit. 6 maanden superchargen ook weg, maar ja wij gaan ook met de S op reis, die heeft wel levenslang gratis chargen en meer bagageruimte. Bijtelling is lager, met verzekering is nu voor de P ook meer keus, want ex btw is het nu wel onder de 60k. Al met al veel meer voordelen om wel te cancelen.

Hadden wij met de S van 2017 ook meegemaakt, die viel net na levering buiten de boot met de 2.0 hardware en dus al die leuke updates sindsdien.

Gingen ze daarom al die leveringen opschroeven naar 90-100 per dag? De telefoon staat straks echt in oververhit modus daar :confused:
 
Tja bij nader inzien de 3 gewoon cancellen (sinds de lancering echt een fan van), ook lastig want sinds 2 dagen hebben wij maar 1 auto grrrrrr. De X p100d is nu 60k in prijs gezakt en wel 0-100 in 3.0 sec, al vind ik het een erg grote auto, de boot kan er wel achter. Ik vermoed dat de prijzen voor de M3P nog verder gaan zakken, ga dan liever naar een X kijken. Hopelijk zakken de 2018 modellen ook in prijs en dan heb je echt een kopje met 4% bijtelling. Maar in de tussentijd moet deze dame een andere auto gaan regelen, maar ja wat, terug naar een Ice, want elektrisch vind ik geen enkele andere auto mooi??? Ze maken het je niet echt makkelijk he, lijkt de belastingdienst wel.:(

Weet iemand of je de volledige bedrag terug krijgt als je annuleert? Had al alles betaald maandag
 
Last edited:
Eindelijk de 35k versie in Amerika.Had ik pas een maand of 4 later verwacht. Heel knap dit. Ook nog wat opties bijgekomen zie ik. Het verschil tss standard range en mid range is ook nog maar 5k. Voor mij alvast een no brainer om voor de mid-range te gaan. En ik verwacht dat die toch ook ruim onder de 50 k gaat blijven. Hopelijk komt die gauw beschikbaar hier.
 
Aangezien je een tesla bij levering altijd binnen 24 uur kunt terugbrengen voor restitutie volledige bedrag, lijkt me dat ze dat ook echt wel bij annulering vóór levering doen.

In de bestelovereenkomst staat namelijk dat ze veel kosten maken etc dus dat je daarvoor moet opdraaien. Vraag mij af of ik de auto dus eerst in ontvangst moet nemen en gelijk teruggeven of doen ze niet zo moeilijk over.
 
Het huidige:
Retourbeleid
Algemene Voorwaarden

  • Als Tesla-eigenaar rijdt u met de meest geavanceerde en veiligste auto met ongeëvenaarde prestaties. Wij zijn ervan overtuigd dat u tevreden zult zijn met uw nieuwe auto, dus geven wij u graag de tijd om uw nieuwe Tesla te ervaren en te ontdekken. Mocht u toch ontevreden zijn met uw auto, kunt u het binnen de hieronder vermelde termijnen aan ons retourneren, onder voorbehoud van onze huidige voorwaarden.
  • De standaard retourperiode is één (1) kalenderdag na levering. Indien u uw voertuig geleverd heeft gekregen zonder ooit een test- of demo-rit te hebben gedaan dan begrijpen we dat u mogelijk extra tijd nodig heeft om uw voertuig te leren kennen. In dat geval hebt u zeven (7) kalenderdagen na levering de tijd om uw voertuig te retourneren, volgens de voorwaarden van dit beleid.
  • Wij accepteren de teruggave van uw voertuig als het voertuig:
    • een kilometerstand heeft van minder dan 1.600 km heeft op het moment van teruggave.
    • een beperkte garantie nieuwe voertuigen heeft die niet ongeldig is verklaard.
    • niet in aanmerking is gekomen voor beschikbare incentives of voordelen:
    • in nieuwstaat verkeert, zonder schade of abnormale slijtage; en
    • niet is doorverkocht of overgedragen aan een ander (rechts)persoon.
  • Om het voertuig te retourneren, dient u het voertuig (inclusief alle originele apparatuur en alle onderdelen en accessoires die met het voertuig zijn geleverd, inclusief de Mobile Connector) bij ons af te leveren bij een Tesla Verkoop- of Afleverpunt (of een andere nader overeen te komen locatie) en dient het voertuig te worden geïnspecteerd dit alles binnen de gestelde termijn;
    • Standaardretour: Vóór het einde van de eerste (1e) kalenderdag na de leveringsdatum;
    • Indien u uw voertuig geleverd heeft gekregen zonder een test- of demo-rit te hebben gedaan: Vóór het einde van de zevende (7e) kalenderdag na de leveringsdatum.
  • Nadat u uw voertuig heeft geretourneerd, is het retourproces definitief en kan dit niet meer worden geannuleerd. Op dit moment kunnen wij het omruilen van een voertuig niet faciliteren. Mocht u toch beslissen een ander voertuig te bestellen dan zal uw bestelling als nieuwe bestelling worden verwerkt en onderhevig zijn aan actuele prijzen, configuraties en programma's.
  • U blijft zelf aansprakelijk voor eventuele kosten of boetes die later blijken te zijn ontstaan of opgelegd terwijl het voertuig in uw bezit was, zoals onbetaalde boetes en belastingen. Indien u uw voertuig door middel van een geldverstrekker of leasemaatschappij hebt verkregen, bent u mogelijk verantwoordelijk voor de betaling van door de geldverstrekker of leasemaatschappij te vorderen aanvullende kosten ten behoeve van het ontbinden van de overeenkomst. Naast het retourneren van het voertuig dient u er voor zorg te dragen dat het voertuig vrij van alle eventuele (pand)rechten aan Tesla wordt overgedragen.
  • Indien u een voertuig hebt ingeruild als onderdeel van uw oorspronkelijke koopoverenkomst dan ontvangt u het ingeruilde voertuig niet terug, maar zullen wij u de toegepaste inruilwaarde terugbetalen. Indien er sprake was van een negatieve inruilwaarde, dient u ons het aanvullend bedrag te betalen om het negatieve saldo op te heffen.
  • Indien u uw voertuig door middel van een externe financierings- of leasemaatschappij hebt verkregen dan kan er sprake zijn van voorwaarden en bepalingen in uw lease- of financieringsovereenkomst die buiten onze invloedsfeer liggen. Dit retourbeleid is niet altijd van toepassing, afhankelijk van de overeenkomst tussen u en uw externe financierings- of leasemaatschappij.
  • Dit retourbeleid is bedoeld om u vertrouwen te geven in uw aankoop van een Tesla voertuig en is een aanvulling op alle andere rechten die uit de toepasselijke wetgeving voortvloeien.
 
  • Informative
Reactions: Mad P***y
Het huidige:
Retourbeleid
Algemene Voorwaarden

  • Als Tesla-eigenaar rijdt u met de meest geavanceerde en veiligste auto met ongeëvenaarde prestaties. Wij zijn ervan overtuigd dat u tevreden zult zijn met uw nieuwe auto, dus geven wij u graag de tijd om uw nieuwe Tesla te ervaren en te ontdekken. Mocht u toch ontevreden zijn met uw auto, kunt u het binnen de hieronder vermelde termijnen aan ons retourneren, onder voorbehoud van onze huidige voorwaarden.
  • De standaard retourperiode is één (1) kalenderdag na levering. Indien u uw voertuig geleverd heeft gekregen zonder ooit een test- of demo-rit te hebben gedaan dan begrijpen we dat u mogelijk extra tijd nodig heeft om uw voertuig te leren kennen. In dat geval hebt u zeven (7) kalenderdagen na levering de tijd om uw voertuig te retourneren, volgens de voorwaarden van dit beleid.
  • Wij accepteren de teruggave van uw voertuig als het voertuig:
    • een kilometerstand heeft van minder dan 1.600 km heeft op het moment van teruggave.
    • een beperkte garantie nieuwe voertuigen heeft die niet ongeldig is verklaard.
    • niet in aanmerking is gekomen voor beschikbare incentives of voordelen:
    • in nieuwstaat verkeert, zonder schade of abnormale slijtage; en
    • niet is doorverkocht of overgedragen aan een ander (rechts)persoon.
  • Om het voertuig te retourneren, dient u het voertuig (inclusief alle originele apparatuur en alle onderdelen en accessoires die met het voertuig zijn geleverd, inclusief de Mobile Connector) bij ons af te leveren bij een Tesla Verkoop- of Afleverpunt (of een andere nader overeen te komen locatie) en dient het voertuig te worden geïnspecteerd dit alles binnen de gestelde termijn;
    • Standaardretour: Vóór het einde van de eerste (1e) kalenderdag na de leveringsdatum;
    • Indien u uw voertuig geleverd heeft gekregen zonder een test- of demo-rit te hebben gedaan: Vóór het einde van de zevende (7e) kalenderdag na de leveringsdatum.
  • Nadat u uw voertuig heeft geretourneerd, is het retourproces definitief en kan dit niet meer worden geannuleerd. Op dit moment kunnen wij het omruilen van een voertuig niet faciliteren. Mocht u toch beslissen een ander voertuig te bestellen dan zal uw bestelling als nieuwe bestelling worden verwerkt en onderhevig zijn aan actuele prijzen, configuraties en programma's.
  • U blijft zelf aansprakelijk voor eventuele kosten of boetes die later blijken te zijn ontstaan of opgelegd terwijl het voertuig in uw bezit was, zoals onbetaalde boetes en belastingen. Indien u uw voertuig door middel van een geldverstrekker of leasemaatschappij hebt verkregen, bent u mogelijk verantwoordelijk voor de betaling van door de geldverstrekker of leasemaatschappij te vorderen aanvullende kosten ten behoeve van het ontbinden van de overeenkomst. Naast het retourneren van het voertuig dient u er voor zorg te dragen dat het voertuig vrij van alle eventuele (pand)rechten aan Tesla wordt overgedragen.
  • Indien u een voertuig hebt ingeruild als onderdeel van uw oorspronkelijke koopoverenkomst dan ontvangt u het ingeruilde voertuig niet terug, maar zullen wij u de toegepaste inruilwaarde terugbetalen. Indien er sprake was van een negatieve inruilwaarde, dient u ons het aanvullend bedrag te betalen om het negatieve saldo op te heffen.
  • Indien u uw voertuig door middel van een externe financierings- of leasemaatschappij hebt verkregen dan kan er sprake zijn van voorwaarden en bepalingen in uw lease- of financieringsovereenkomst die buiten onze invloedsfeer liggen. Dit retourbeleid is niet altijd van toepassing, afhankelijk van de overeenkomst tussen u en uw externe financierings- of leasemaatschappij.
  • Dit retourbeleid is bedoeld om u vertrouwen te geven in uw aankoop van een Tesla voertuig en is een aanvulling op alle andere rechten die uit de toepasselijke wetgeving voortvloeien.

Ze hebben de retourbeleid ook aangepast vannacht. Eerst was het zonder proefrit binnen 3 dagen retourneren en nu 7 dagen. Maar ja niets over wat het kost om te anulleren voor de levering. Terugbetalen doen ze binnen 45 werkdagen!!!!
 
niet in aanmerking is gekomen voor beschikbare incentives of voordelen:

Wat zouden ze hier mee bedoelen? Misschien dit: Hij is goedkoper geworden en ze bieden je die lagere prijs, dus je kunt hem niet teruggeven?

Wat is een op naam gestelde Tesla waard? Bij Tesla is alles anders, maar normaal gesproken is een op naam gestelde ICE al als je de showroom uit rijdt, een tweedehandse en veel minder waard.

Dit is misschien de kans om hem nog goedkoper te rijden: koop een teruggegeven Tesla M3.
 
sterkte met deze rollercoaster, eerst jaren wachten, dan wachten op boot nummer zoveel en nu dit weer.
Normaal gesproken, maar wat is normaal bij Tesla, stelt een garage een auto op naam als je hem betaald hebt, vlak voordat je de sleutels krijgt.

Tesla kan er geen belang bij hebben dat ze de auto tweedehands maken door hem op jouw naam te zetten, dus ik denk dat ze veel liever zullen hebben dat je hem direct teruggeeft nog voordat hij bij de RDW een eigenaar heeft.
 
  • Like
Reactions: Jooop
sterkte met deze rollercoaster, eerst jaren wachten, dan wachten op boot nummer zoveel en nu dit weer.

Ik ga ze bellen vandaag, maar of ik iemand aan de lijn krijgt....
Tja dit is nog te overzien, ik baal eerder dat de auto mindere specificaties heeft en dan nog meer kost. Maar als je kijkt naar de x die is 60k in prijs gezakt. Die mensen hebben het pas zwaar te verduren.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Na een nachtje slapen even goed gekeken wat dit voor mij in gaat houden;
auto is goedkoper geworden en niet een beetje... voor mijn config zelfs 4000 euro (2k op basis prijs en 2k op auto pilot).
FSD is een extra 5300 voor dingen bovenop (E)AP waar ik geen gebruik van ga maken, te noemen;
de auto rijdt “vanzelf” naar voren en achter uit het Parkeer vak, kan inparkeren voor je en doet precies niets extras op de snelweg bij navigeren tov AP.. ow en misschien ergens dit jaar, of over een jaar of twee/drie want dat weet tesla zelf nog niet precies maar het klinkt met de huidige extras niet als een goede deal, wat andere extras die mij niet de prijs waard zijn.

Mensen die de auto al rijden krijgen volgens een tweet van Elon ongevraagd FSD bovenop hun huidige pakket, terwijl tesla zelf nog geen maand of twee/drie terug aan gaf dat FSD, helemaal in Europa, geen goede investering is op dit moment ivm wetgeving (daarom stond hij ook niet op de optielijst volgend zeggen).

In conclusie denk ik niet dat ik heel erg veel blijer ben geworden sinds gisteravond, tenzij ik de auto nog kan cancellen, dan wel want het scheelt behoorlijk :).
 
Last edited:
Als ik nu cancel en dezelfde config (LR zwart/zwart/18") met AP+FSD neem ben ik €2 goedkoper uit. Dat verschil op de RWD registratie kan me gestolen worden maar FSD alvast erbij hebben voor dezelfde prijs (is toch alleen software!) vind ik een prima deal. Voor de oude prijs met alleen EAP ga ik hem echt niet meer laten leveren. Vandaag maar weer even in de telefoon klimmen met Tesla en de Leasemij.

Voor iedereen die zich zorgen maakt om de aangepaste specs; ik lees overal dat dat via OTA ook naar de bestaande 3's gaat komen. Je P is nu niet opeens langzamer dan een die morgen geleverd word.
 
Als ik nu cancel en dezelfde config (LR zwart/zwart/18") met AP+FSD neem ben ik €2 goedkoper uit. Dat verschil op de RWD registratie kan me gestolen worden maar FSD alvast erbij hebben voor dezelfde prijs (is toch alleen software!) vind ik een prima deal. Voor de oude prijs met alleen EAP ga ik hem echt niet meer laten leveren. Vandaag maar weer even in de telefoon klimmen met Tesla en de Leasemij.

Voor iedereen die zich zorgen maakt om de aangepaste specs; ik lees overal dat dat via OTA ook naar de bestaande 3's gaat komen. Je P is nu niet opeens langzamer dan een die morgen geleverd word.

Nou dat zeiden ze 30 juni 2017 ook toen wij de S75 in ontvangst namen a 103600 euro, 2 maanden later was het sorry de auto wordt dus toch niet sneller gemaakt en je hebt versie 2.0 dus zeg dag tegen de dashcam en andere functies. Zolang ik het niet op papier krijg geloof ik het niet meer. En dan nog moeten ze de AP gratis leveren om de prijsverschil een beetje op te leuken. Nu is verzekering voor de P boven de 60k ex btw dus ik moet ook nog 40 euro meer per maand betalen dan de awd versie. Al met al met de prijsverschil, bijtelling en verzekering na 5 jaar ben ik meer dan 9000 euro duurder uit, klinkt niet goed in mijn oren. Ik heb het al betaald, geld was het probleem niet, maar ik ben blijkbaar ook een krent hahaha