You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik was voornemens voor de LR RWD te gaan, mits trekhaak optie beschikbaar was. Nu Met AP het verschil tussen RWD en AWD slechts ca €1.800 is, toch gekozen voor AWD.Hoi allemaal,
Net als velen van jullie volg ik de Model 3 sinds de introductie een aantal jaar geleden. Komende week is het zover en ga ik er zelf eentje bestellen via de werkgever. Afgelopen maanden gewacht op de RWD omdat deze fiscaal voordeliger was. Nu de AP echter niet meer geincludeerd is, is het prijsverschil met de AWD echter nog maar 2K. Voor mij persoonlijk is dat 3 a 4 tientjes in de maand. Hierdoor ben ik nu enorm aan het twijfelen. Toch maar voor de AWD gaan?
Voor 3 a 4 tientjes meer heb je wel ong 170 PK meer, en als ik velen mag geloven ook een veel betere rijervaring. De iets betere range van de RWD trekt me overigens dan wel weer aan. Het is wellicht maar 30 km verschil (bij snelweg snelheid), maar kan net weer het verschil maken tussen een tussenstop moeten maken en niet moeten maken.
Al met al enorm aan het twijfelen nu. Mensen die hetzelfde dilemma hebben meegemaakt en hun ervaring willen delen?
Ik denk dat de software zelf bepaalt de tweede motor wel of niet te gebruiken afhankelijk van een aantal factoren, waaronder je rechtervoet. Maw die tweede motor is niet 100% van de tijd uitgeschakeld. Wanneer je handmatig kunt instellen dat hij wel altijd uit staat, dan krijg je op die manier wel degelijk meer bereik lijkt mij?
Je kunt de motor wel uitschakelen, maar de aandrijfassen, het cardan en de motor zelf blijven wel draaien. Dat kost hoe dan ook wat energie en maakt wat geluid.Hmm het gewicht is zeker ook nog een dingetje ja. Goed punt.
En jammer als het geen significant verschil maakt inderdaad. Ik kon het idee op z’n minst opperen hè
Ik heb precies hetzelfde gedaan. Heb 15 april uiteindelijk toch de AWD besteld, maar nu lijkt het erop dat de mensen die RWD besteld hebben de auto toch eerder geleverd krijgen. Ik hoop toch stiekem nog op een telefoontje volgende weekJe kunt de motor wel uitschakelen, maar de aandrijfassen, het cardan en de motor zelf blijven wel draaien. Dat kost hoe dan ook wat energie en maakt wat geluid.
Ik heb in eerste instantie ook gewacht op de LR RWD, maar toen de prijzen 6% naar beneden gingen en voordat ze weer 3% omhoog gingen heb ik toch een LR AWD besteld, omdat ik niet langer wilde wachten. Maar die auto is nog steeds niet geleverd. Qua snelheid heeft het dus niets uitgemaakt. Op een gegeven ogenblik ben ik afgehaakt met alle prijswijzigingen, typewijzigingen, AP wel, niet enz. enz. Geeft een hoop rust kan ik je vertellen. Nu is het gewoon wachten en alle verhalen over je kan beter dit of dat hoef ik niet meer lezen.
Omdat ik gewend ben geraakt aan de Keyfob van mijn Model S, wilde ik er ook een bestellen voor mijn Model 3 to come.
Het lijkt mij namelijk lastig om altijd je telefoon op te moeten starten om de trunk of laadklep te openen. Bovendien worden die telefoons steeds groter en steeds vaker laat ik hem thuis. Als laatste argument: je telefoon wordt sneller gestolen en dan kan de dief ook je auto open maken.
Maar de Nederlandse website vermeldt de Keyfob helemaal niet en op de Amerkiaanse website is het al geruime tijd uitverkocht.
Heeft iemand hier een keyfob voor de Model 3 gekocht en zo ja waar? (Ik weet dat het duur is, maar op de prijs van de auto).
Zijn mijn argumenten misschien niet juist, of zijn er zelfs argumenten tegen de keyfob, behalve dan dat je een extra dingetje bij je moet hebben, dat snap ik.
Iemand een idee waar ik de wheelcaps voor Aero velgen kan bestellen? Zie ze in mijn zoekacties enkel aan 85+€ terwijl ze in de VS via de Tesla shop maar 35 $ zijn
Hoe komen jullie erbij dat RWD vs AWD 1800 Euro scheelt?
Iemand een idee waar ik de wheelcaps voor Aero velgen kan bestellen? Zie ze in mijn zoekacties enkel aan 85+€ terwijl ze in de VS via de Tesla shop maar 35 $ zijn
Als we gaan vergelijken is het natuurlijk eerlijk of voor beide de op papier 0-100 tijden te gebruiken of beide de werkelijke 0-100. Met de juiste banden en velgen zit de AWD ook richting de 4.1 i.p.v. 4.6 dus dat blijft een seconde verschil.
Even bellen met SeC. volgende dag kan je ze ophalen. 45 euro.
Op papier (Tesla China) is 0-100 km/u bij de LR RWD 5.3s de LR AWD 4.6s.
Wat jij zegt over de 4.1s ipv 4.6s kan kloppen - op YouTube zag ik dat iemand met de LR RWD van 0-60 mijl/u in 4.87s heeft gehaald.
Dat klopt niet helemaal, ik heb vorige week nog gebeld. 55 euro ex btw, 66 incl en dan zelf ophalen.
Of het is per SeC verschillend, dat zou dan wel weer bij Tesla passen.
Dat klopt niet helemaal, ik heb vorige week nog gebeld. 55 euro ex btw, 66 incl en dan zelf ophalen.
Of het is per SeC verschillend, dat zou dan wel weer bij Tesla passen.