Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Op Duitse fora les je van álles, vaak van de pot gerukt. Al is het vaak omdat Duitse werknemers het soms echt niet weten en toch iets willen zeggen.

Er is trouwens direct leverbare stock via de web site, dus dat die helemaal niet te bestellen is, dat is gewoon kwatsch. Misschien niet met alle kleur/wiel/interieurcombinaties, maar da's al wat anders...

En het is niet omdat de RWD LR nu niet te bestellen is dat het zo blijft, trouwens.

Maar het kan wel dat we op termijn naar Engels model een eenvoudigere SR+/P-/P+reeks gaan krijgen.

De P- (“stealth mode P”) is dan de AWD zonder software-nerf en met gewone 18” aero, en de P+ dezelfde als de huidige P, met “Performance Upgrade Pack”.

Reden is dat Tesla dan wat minder mismatches gaat hebben tussen bestellingen en productie.
 
Dit weekend teruggekomen van vakantie (met de Model S naar Noorwegen 4.000 km rondgetourd) en tijdens mijn vakantie is mijn model 3 geleverd. Een vriend heeft hem opgehaald want wachten tot na de vakantie wilde Tesla niet.
Dus de laatste dagen wat km's gemaakt met de drie en eigenlijk is het me nogal tegengevallen. Het belangrijkste vind ik dat de drie onvoorstelbaar veel meer herrie maakt dan mn oude S met 295.000 km op de teller. Bij de S is het vooral windgeruis dat je hoort en dat manifesteert zich pas bij wat hogere snelheid. Op een goed strak wegdek en lagere snelheid (< 50 km/u) hoor je met de S helemaal niets, terwijl de drie al bij 20 km/u herrie maakt. Ik ben er nog niet uit of het de aandrijving zelf is, of de banden. Het is een soort schurend geluid dat je ook hoort bij insturen bij parkeren en op een nat wegdek lijkt het wel minder. Dat wijst in de richting van de banden, maar het soort geluid lijkt wel op het cardan van mn MG-A. Zo'n tandwielkast met teveel ruimte.
Eerlijk gezegd: als ik hem nog kon teruggeven zou ik het doen en naar een jongere S (of X) kijken, maar omdat hij al twee weken geleden is geleverd heb ik die optie niet.
Zijn er meer mensen die dit ervaren?

Ik heb nooit eerder een Tesla gehad en herken de herrie zoals je die beschrijft in mijn M3P niet. Ik vind hem prachtig stil. Kan mij niet herinneren dat ik de S zoveel stiller vond(maar ik geloof meteen dat deze nog stiller is). I.i.g herken ik niet "de onvoorstelbare toename van de herrie" t.o.v. de S. Wel weet ik dat ik de S te groot en te log vond voor mijn smaak en gebruik. Ondanks het toch wel forse gewicht van de M3 vind ik hem verassend lichtvoetig rijden.
De herrie herken ik nog wel in mijn ICE mobielen(en dat zijn al best rustige, stille ICE's). De ervaring van herrie is denk ik een relatief begrip. Overstap van een ICE naar M3P is een forse stap in de vermindering van herrie. Van een van de stilste auto's(S) naar een M3 ervaar je mogelijk als meer herrie. Ik kom van oorsprong uit de randstad. Woon nu al een poos op de Veluwe(erg stil waar ik woon) en merk dat ik elders al snel herrie ervaar.
Maar een schurend geluid lijkt mij toch niet echt bij de auto te horen..
 
Hi,

heeft iemand een makkelijke manier gevonden om de charge port te 'unlocken'? Ik heb een new motion paal, met plug & charge. Hoef dus alleen de vaste kabel erin te steken, en hij gaat laden. Ideaal. Alleen ik zou willen dat als ik de auto openmaak hij de charge port ook unlockt, en dat gebeurt nu niet. Ongeacht of hij nog aan het laden is of niet, en ongeacht of ik de voordeur van de auto nou eerst open doe of niet.

Is er ergens een instelling te vinden die de charge port unlockt, op het moment dat de auto van het slot gaat? Ik weet dat ik op het scherm dat kan doen, maar dat is niet handig want moet ik in & uit de auto stappen. Kan ook op mijn app, maar dat is gefriemel en niet snel. Zou het liefst een knopje hebben bij de klep, of bv een transponder die ik op mijn laadkabel kan plakken die het signaal 'unlock' stuurt naar de auto, net zoals een Tesla laadkabel.
 
Last edited by a moderator:
Dit weekend teruggekomen van vakantie (met de Model S naar Noorwegen 4.000 km rondgetourd) en tijdens mijn vakantie is mijn model 3 geleverd. Een vriend heeft hem opgehaald want wachten tot na de vakantie wilde Tesla niet.
Dus de laatste dagen wat km's gemaakt met de drie en eigenlijk is het me nogal tegengevallen. Het belangrijkste vind ik dat de drie onvoorstelbaar veel meer herrie maakt dan mn oude S met 295.000 km op de teller. Bij de S is het vooral windgeruis dat je hoort en dat manifesteert zich pas bij wat hogere snelheid. Op een goed strak wegdek en lagere snelheid (< 50 km/u) hoor je met de S helemaal niets, terwijl de drie al bij 20 km/u herrie maakt. Ik ben er nog niet uit of het de aandrijving zelf is, of de banden. Het is een soort schurend geluid dat je ook hoort bij insturen bij parkeren en op een nat wegdek lijkt het wel minder. Dat wijst in de richting van de banden, maar het soort geluid lijkt wel op het cardan van mn MG-A. Zo'n tandwielkast met teveel ruimte.
Eerlijk gezegd: als ik hem nog kon teruggeven zou ik het doen en naar een jongere S (of X) kijken, maar omdat hij al twee weken geleden is geleverd heb ik die optie niet.
Zijn er meer mensen die dit ervaren?

Ik was gisteren erg blij dat ik mijn M3P weer kon ophalen. De S is inderdaad stiller, voornamelijk op hoge snelheden. Ik vind echter de M3P extreem veel fijner rijden. Niet zo lomp, meer gevoel en veel strakker. Interieur van de 3 vind ik ook veel beter in elkaar zitten.
 
Hi,

heeft iemand een makkelijke manier gevonden om de charge port te 'unlocken'? Ik heb een new motion paal, met plug & charge. Hoef dus alleen de vaste kabel erin te steken, en hij gaat laden. Ideaal. Alleen ik zou willen dat als ik de auto openmaak hij de charge port ook unlockt, en dat gebeurt nu niet. Ongeacht of hij nog aan het laden is of niet, en ongeacht of ik de voordeur van de auto nou eerst open doe of niet.

Als de auto niet op slot is hoef je enkel even op de onderkant van het klepje te duwen.
 
  • Like
Reactions: basdej
Hi,

heeft iemand een makkelijke manier gevonden om de charge port te 'unlocken'? Ik heb een new motion paal, met plug & charge. Hoef dus alleen de vaste kabel erin te steken, en hij gaat laden. Ideaal. Alleen ik zou willen dat als ik de auto openmaak hij de charge port ook unlockt, en dat gebeurt nu niet. Ongeacht of hij nog aan het laden is of niet, en ongeacht of ik de voordeur van de auto nou eerst open doe of niet.

Is er ergens een instelling te vinden die de charge port unlockt, op het moment dat de auto van het slot gaat? Ik weet dat ik op het scherm dat kan doen, maar dat is niet handig want moet ik in & uit de auto stappen. Kan ook op mijn app, maar dat is gefriemel en niet snel. Zou het liefst een knopje hebben bij de klep, of bv een transponder die ik op mijn laadkabel kan plakken die het signaal 'unlock' stuurt naar de auto, net zoals een Tesla laadkabel.
Hier hetzelfde en ik ontgrendel altijd onderweg als ik naar de auto loop via de app. Wel overweeg ik nog steeds om deze stekker te kopen:
Tesla stekker laadkabel kit 16A - evChargeking
 
Nee dat is om het klepje los te laten komen. Hij bedoelt de kabel er uit kunnen trekken.
Ik heb het zelfde “probleem”. Erg omslachtig allemaal
Ah -- de kabel er uittrekken? Neen, inderdaad, het is voor mij ook de app even aanklikken of even de deur opendoen en op het scherm klikken.

Ik veronderstel dat het is om te vermijden dat iemand achter je rug de wagen ontkoppelt.
 
Dit weekend teruggekomen van vakantie (met de Model S naar Noorwegen 4.000 km rondgetourd) en tijdens mijn vakantie is mijn model 3 geleverd. Een vriend heeft hem opgehaald want wachten tot na de vakantie wilde Tesla niet.
Dus de laatste dagen wat km's gemaakt met de drie en eigenlijk is het me nogal tegengevallen. Het belangrijkste vind ik dat de drie onvoorstelbaar veel meer herrie maakt dan mn oude S met 295.000 km op de teller. Bij de S is het vooral windgeruis dat je hoort en dat manifesteert zich pas bij wat hogere snelheid. Op een goed strak wegdek en lagere snelheid (< 50 km/u) hoor je met de S helemaal niets, terwijl de drie al bij 20 km/u herrie maakt. Ik ben er nog niet uit of het de aandrijving zelf is, of de banden. Het is een soort schurend geluid dat je ook hoort bij insturen bij parkeren en op een nat wegdek lijkt het wel minder. Dat wijst in de richting van de banden, maar het soort geluid lijkt wel op het cardan van mn MG-A. Zo'n tandwielkast met teveel ruimte.
Eerlijk gezegd: als ik hem nog kon teruggeven zou ik het doen en naar een jongere S (of X) kijken, maar omdat hij al twee weken geleden is geleverd heb ik die optie niet.
Zijn er meer mensen die dit ervaren?
Dit herken ik niet. In het geval van de banden: Met de 18"/aero met Michelin Pilot sport 4 hoor ik de banden niet, eerder windgeruis. Ik vind mijn auto behoorlijk stil, een stuk stiller dan mijn vorige auto, maar ik heb nog nooit in een S gereden. Maar mij klinkt het alsof er wat anders aan de hand zou kunnen zijn. Ik zou er even mee naar langs een Service Center rijden.
 
Inderdaad. De meest voorkomende problemen die extra geluid veroorzaken zijn een aantal mankerende push-pins die de onderkant en de wielkastbekleding moeten vasthouden. Extra "punten" en geluid als je dan nog eens modder opschept die blijft liggen waar die niet hoort. Dat, en soms extra windgeruis door slechte alignering van een deel van de achteruitkijkspiegels of de voorruit, maar dat klinkt helemaal niet als wat je beschrijft.

Ik zou alvast jouw Model 3 al eens vergelijken met een andere.