Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Zouden die voorraad Model 3 voorzien zijn - of kunnen worden voor aflevering - van een trekhaak?

Ik heb Tesla Arnhem gebeld maar nog geen reactie. Hij zei dat hij dacht van niet omdat de trekhaak in de VS er al onder gezet wordt, maar ging het checken.

Iemand met meer info hierover?
 
Lees zojuist om een Duits forum dat de LR RWD niet meer te bestellen is. Ik mijn ogen een 'schot in eigen voet' van Tesla, zeker nu er het komende jaar er zoveel nieuwe BEV's op de markt komen.

Dit zei Tesla Arnhem ook vandaag tegen mij. Alleen de voorraad modellen nog.

Een LR RWD mèt trekhaak zou perfect zijn. Of een SR+ met trekhaak, mits je dan kan upgraden voor Spotify...
 
Yes, kabel eruit trekken lukt niet als ik de auto unlock. Het is gewoon wat omslachtig.

Ben nu net wel op een DIY connector gestuit: Tesla Do It Yourself connector kit. - evChargeking

Wellicht is dat een oplossing om toch een knopje te hebben die het signaal unlock kan sturen als de kabel erin zit.
Een paar jaar geleden kocht ik bij dezelfde leverancier een los drukknoppen dat je in de bestaande stekker kon inbouwen. Was een stuk goedkoper en geen enge hoog vermogen krimpverbindingen te maken. Volgens mij is er ook een losse remote geweest om de chargeport te openen. Kan me niet voorstellen dat beide zaken niet meer verkrijgbaar zijn.
 
Een paar jaar geleden kocht ik bij dezelfde leverancier een los drukknoppen dat je in de bestaande stekker kon inbouwen. Was een stuk goedkoper en geen enge hoog vermogen krimpverbindingen te maken. Volgens mij is er ook een losse remote geweest om de chargeport te openen. Kan me niet voorstellen dat beide zaken niet meer verkrijgbaar zijn.

Ja hij heeft ze nog los (wel voor hun model connector, anders moet je een compleet nieuwe connector monteren), heb ik gelijk gemonteerd (10 minuten werk). Even bellen (staat niet op de site bij chargekings).

Ideaal: knopje indrukken en stekker eruit (net als de TWC).
 
Het belangrijkste vind ik dat de drie onvoorstelbaar veel meer herrie maakt dan mn oude S met 295.000 km op de teller. Bij de S is het vooral windgeruis dat je hoort en dat manifesteert zich pas bij wat hogere snelheid. Op een goed strak wegdek en lagere snelheid (< 50 km/u) hoor je met de S helemaal niets, terwijl de drie al bij 20 km/u herrie maakt. Ik ben er nog niet uit of het de aandrijving zelf is, of de banden. Het is een soort schurend geluid dat je ook hoort bij insturen bij parkeren en op een nat wegdek lijkt het wel minder. Dat wijst in de richting van de banden, maar het soort geluid lijkt wel op het cardan van mn MG-A. Zo'n tandwielkast met teveel ruimte.
Eerlijk gezegd: als ik hem nog kon teruggeven zou ik het doen en naar een jongere S (of X) kijken, maar omdat hij al twee weken geleden is geleverd heb ik die optie niet.

Dit herken ik niet. In het geval van de banden: Met de 18"/aero met Michelin Pilot sport 4 hoor ik de banden niet, eerder windgeruis. Ik vind mijn auto behoorlijk stil, een stuk stiller dan mijn vorige auto, maar ik heb nog nooit in een S gereden. Maar mij klinkt het alsof er wat anders aan de hand zou kunnen zijn. Ik zou er even mee naar langs een Service Center rijden.

Is er iemand in de buurt van Haarlem met een Model 3 liefst AWD met de standaard Michelin 18" banden, die een stukje zou willen rijden met mij op de bijrijdersstoel zodat ik kan horen of het geluid dat ik ervaar, bij de auto hoort of dat alleen mijn auto die herrie maakt?
 
Ik deel deze maar even! Ik heb net gekeken. Afgelopen dinsdag mijn M3 RWD gehaald. Deze kwam net van de boot.(als het goed is)
Ik heb H264.. vreemd. Ik denk dat het ook ligt aan de software die je hebt. Ik heb nog niet de 2019.20.x maar 2019.3.2.
 
Last edited:
Feestje vandaag.

Mijn model 3 heeft de geest gegeven vandaag. Aandrijflijn is waarschijnlijk stuk. Maarliefst 800km meekunnen rijden.

Trip naar België. Bij Arnhem opeens rare geluiden uit de auto. Direct maar parkeerplaats opgezocht.

Daar maakte die bij het uitrollen een enorm hard scheurend geluid. Dat klonk echt niet best

Toen maar met Tesla service gebeld. Na 30 min kreeg ik een slecht sprekende Engels man aan de telefoon.

Probleem uitgelegd en heeft diagnose gedaan. Volgens hem lag het aan de remmen op. Leek mij sterk, maar goed.

Ze konden alleen geen auto langs sturen om te kijken. Zijn advies om naar SC duiven te rijden.
Vind ik wel redelijk bijzonder advies als je aangeeft dat de auto echt enorme herrie maakt.

Zelf voor de zekerheid ook maar met duiven gebeld. Was bijna 5 uur, maar konden nog wel terecht.

Even paar minuten wachten en toen werden we geholpen. Monteur mee in de auto en die had dit geluid nog niet eerder gehoord.

Auto in de werkplaats gezet en na 5 min kwam die er weer aan. Was olie lekkage en onderdelen van de aandrijflijn stuk. Moet waarschijnlijk in zijn geheel vervangen.

Gelukkig konden we een loaner meekrijgen. Aangezien we onderweg zijn naar bruiloft. Mooie model x 100p.

Straks alleen zien of ze de model 3 naar Groningen willen brengen voor reparatie.
 
  • Disagree
Reactions: Ruud66
Feestje vandaag.

Mijn model 3 heeft de geest gegeven vandaag. Aandrijflijn is waarschijnlijk stuk. Maarliefst 800km meekunnen rijden.

Trip naar België. Bij Arnhem opeens rare geluiden uit de auto. Direct maar parkeerplaats opgezocht.

Daar maakte die bij het uitrollen een enorm hard scheurend geluid. Dat klonk echt niet best

Toen maar met Tesla service gebeld. Na 30 min kreeg ik een slecht sprekende Engels man aan de telefoon.

Probleem uitgelegd en heeft diagnose gedaan. Volgens hem lag het aan de remmen op. Leek mij sterk, maar goed.

Ze konden alleen geen auto langs sturen om te kijken. Zijn advies om naar SC duiven te rijden.
Vind ik wel redelijk bijzonder advies als je aangeeft dat de auto echt enorme herrie maakt.

Zelf voor de zekerheid ook maar met duiven gebeld. Was bijna 5 uur, maar konden nog wel terecht.

Even paar minuten wachten en toen werden we geholpen. Monteur mee in de auto en die had dit geluid nog niet eerder gehoord.

Auto in de werkplaats gezet en na 5 min kwam die er weer aan. Was olie lekkage en onderdelen van de aandrijflijn stuk. Moet waarschijnlijk in zijn geheel vervangen.

Gelukkig konden we een loaner meekrijgen. Aangezien we onderweg zijn naar bruiloft. Mooie model x 100p.

Straks alleen zien of ze de model 3 naar Groningen willen brengen voor reparatie.
Vervelend!

Moet er in de tesla ergens olie eigenlijk?
 
Cookies op AD.nl | AD.nl

De Autopilot van Tesla zou moeten deactiveren als de bestuurder gedurende enige tijd het stuur niet aanraakt, of als de aandacht van de bestuurder verslapt. De Model 3 heeft een camera aan de bestuurderszijde om te controleren of de bestuurder niet in slaap valt. Het is duidelijk dat geen van beide systemen goed werkte, of mogelijk werd onderdrukt door ‘hacks’ die eigenaren van Tesla met elkaar delen om het systeem te misleiden.

De camera in de auto is toch niet actief?
 
Cookies op AD.nl | AD.nl

De Autopilot van Tesla zou moeten deactiveren als de bestuurder gedurende enige tijd het stuur niet aanraakt, of als de aandacht van de bestuurder verslapt. De Model 3 heeft een camera aan de bestuurderszijde om te controleren of de bestuurder niet in slaap valt. Het is duidelijk dat geen van beide systemen goed werkte, of mogelijk werd onderdrukt door ‘hacks’ die eigenaren van Tesla met elkaar delen om het systeem te misleiden.

De camera in de auto is toch niet actief?
Dacht ook niet dat die actief was.
Camera zou ook gebruikt worden als je M3 als taxi actief zou zijn.
Maar van mij mag de camera aan en geen stuur contact weer naar paar minuten op lange stukken zonder bochten.
 
Niet alleen remolie, maar ook cardanolie! Er zit 1 motor achter en er moeten twee wielen worden aangedreven. Dus er zit een klein cardan in en daar zit olie in. Moet normaal na ongeveer 250.000 km ververst worden.

De monteur zijn indruk is dat het om een fabricage fout gaat. Waarschijnlijk ergens een ringetje of kering niet goed gezeten.

Kan me ook niet voorstellen hoe je dit je eigen schuld kan zijn