Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ook na veel zoeken vond ik geen antwoord op de volgende toch simpele vraag:
Wat heb je nodig om met een Model 3 (CCS) te kunnen laden op een laadstation waar ze Chademo connector aanbieden.
In Frankrijk zie ik nog veel laadstations die alleen een 50 kW Chademo aansluiting hebben.
Kan ik daar gebruik van maken met de model 3 ?
 
Ook na veel zoeken vond ik geen antwoord op de volgende toch simpele vraag:
Wat heb je nodig om met een Model 3 (CCS) te kunnen laden op een laadstation waar ze Chademo connector aanbieden.
In Frankrijk zie ik nog veel laadstations die alleen een 50 kW Chademo aansluiting hebben.
Kan ik daar gebruik van maken met de model 3 ?

Volgens mij niet (omgekeerd wel), ook nog niks voor gezien.
 
Met geen mogelijkheid @Ger356
Dat is dan jammer.
Het verbaast me wel, want die stations geven toch DC spanning (500 V als ik het goed heb) en daarmee kun je wel een Model S/X laden.
Dus de S/X kan op de een of andere manier die 500V gebruiken om z'n 400V batterij te laden, dan zou de Model 3 dat toch ook moeten kunnen?
Nou ja, dat wordt misschien te technisch voor dit draadje.
 
Dat is dan jammer.
Het verbaast me wel, want die stations geven toch DC spanning (500 V als ik het goed heb) en daarmee kun je wel een Model S/X laden.
Dus de S/X kan op de een of andere manier die 500V gebruiken om z'n 400V batterij te laden, dan zou de Model 3 dat toch ook moeten kunnen?
Nou ja, dat wordt misschien te technisch voor dit draadje.

Ja kan die ook, communicatie protocol is echter het probleem......en schijnbaar geen markt voor om een convertor te bouwen.
 
Even checken met jullie:

Sinds eergisteren krijg ik bij gebruik van de Autopilot functie géén periodieke melding meer om even kracht op het stuur te zetten.

Dit houdt dus in dat ik nu ongelimiteerd Autopilot kan gebruiken zonder handen aan het stuur (ik let natuurlijk hier wel mee op).

Vind dit wel opvallend en vraag mij af: Hebben meer van jullie dit?

Mijn auto: Model 3 Long Range RWD (firmware 2019.28.3.1)
 
Dan moet je ze even laten afstellen bij een SeC. Ik (en meerderen) hebben ook gehad dat ze te hoog stonden. Omdat ik een paar weken moest wachten op de afspraak bij het SeC heb ik ze zelf via het menu wat naar beneden bijgesteld.

Als je zorgt dat de auto op vlak terrein staat, in P(ark) even naar koplampen verstellen in servicemenu en dan zie je ze al vanzelf calibreren.
Ik hoef daarna nooit zelf meer wat bij te stellen.
Mijn oprit is wat schuin omhoog, ik heb de indruk dat hij soms na een software update hij ze calibreert en dat ze dan veel te hoog staan.
Krijg dan ook altijd hoop commentaar van tegenliggers, maar bovengenoemde aktie fixt dat dus.
Echt totaal niet nodig om langs SeC te gaan daarvoor.
 
Als je zorgt dat de auto op vlak terrein staat, in P(ark) even naar koplampen verstellen in servicemenu en dan zie je ze al vanzelf calibreren.
Ik hoef daarna nooit zelf meer wat bij te stellen.
Mijn oprit is wat schuin omhoog, ik heb de indruk dat hij soms na een software update hij ze calibreert en dat ze dan veel te hoog staan.
Krijg dan ook altijd hoop commentaar van tegenliggers, maar bovengenoemde aktie fixt dat dus.
Echt totaal niet nodig om langs SeC te gaan daarvoor.
Ik heb dat toen ook geprobeerd op een vlak stuk asfalt en je zag ze op en neer gaan maar ik bleef tegenliggers houden die er last van hadden. In Duiven gaven ze aan dat het een bekend dingetje was waar meer mensen voor langs kwamen.

EDIT
Stukje tekst uit manual:
Attentie: Wees voorzichtig bij het afstellen van de koplampen. Tesla heeft de positie van de koplampen zorgvuldig gekalibreerd voor een optimale positie in de meeste rijscenario's. Tesla raadt aan de koplampen niet af te stellen, tenzij u bekend bent met de manier waarop de koplampen moeten worden afgesteld. Eenmaal aangepast, kunt u ze niet automatisch terugzetten naar hun oorspronkelijk gekalibreerde positie. Neem contact op met Tesla voor assistentie bij het afstellen van de koplampen.
 
Last edited:
Vraagje voor degene die zowel een S als een 3 hebben.
Wanneer beide auto's voor de deur staan.
Welke pak je liever?
Het is bij mij een beetje afhankelijk van de gemoedstoestand, ik kan moeilijk rustig rijden met de model 3:cool:.
Door de batterij gradatie (via update) neem ik ook voor langere afstanden de model 3 omdat deze zalig snel kan laden en grotere autonomie dan onze S.
Echt relaxed cruisen gaat beter met onze S, ook omwille van de rustiger AP1
In algemeen comfort is de S beter en heeft veel meer ruimte.
conclusie: Ik zou ze geen van beide willen missen, maar denk niet dat ik direct de S zou ruilen voor een tweede model 3

Voor onze Tesla Friends on Tour trip zal het waarschijnlijk de M3 worden. Maar hier is het dan meer omdat we door zeer smalle straatjes rijden.