Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Alleen Tesla weet dat. Ze zouden bv. om het aantal amerikaanse Model 3's die van de federal tax break genieten te maximaliseren een tijdje produceren voor de europese markt ipv eerst alle usa preorders te produceren.
 
Dat van eind 2018 is trolling natuurlijk. Wat ik bedoel is dat Tesla moeilijk eind 2016 met een Final Reveal kan afkomen van M3 (toch niet als die fantastisch oogt) voor een wagen waarvan de productie pas tweede helft 2017 op snelheid komt (is dus begrijpelijk dat Tesla met die laatste Reveal wat wachten zou, tot pakweg april). Trouwens, Tesla zal intussen ook serieus wat (hardware)nieuws moeten uitvinden om tussen Reveal en echte lancering van M3 de verkoop van Model S te blijven stimuleren (lancering van 100D zal niet genoeg zijn); ik gok alvast op een fantastische HUD rond april (en op -eindelijk- bevroren prijzen in USD voor de MS).

Daar ben ik toch ook beducht voor. Stel in het worst case scenario dat de euro op instorten staat bij de lancering van Model 3. Dan kan de prijs wel eens navenant hard gaan stijgen of blijven ze vasthouden aan die 35K
 
Daar ben ik toch ook beducht voor. Stel in het worst case scenario dat de euro op instorten staat bij de lancering van Model 3. Dan kan de prijs wel eens navenant hard gaan stijgen of blijven ze vasthouden aan die 35K

Dollarprijs is leidend. Dat kan natuurlijk in je voordeel en in je nadeel uitpakken. Indien je met dat risico niet kan leven, zal je bank je met plezier helpen om nu reeds voor 35 000 EUR dollars te kopen. Indien de dollar meer waard wordt, dan gaat de Model3 prijs omhoog maar dan krijg je ook evenredig meer euros terug voor het bedrag dat je nu omzet op moment van de aanschaf. Op die manier dek je mogelijke wisselkoers verliezen af maar geef je ook met zekerheid de kans op wisselkoerswinst op.
 
Daar ben ik toch ook beducht voor. Stel in het worst case scenario dat de euro op instorten staat bij de lancering van Model 3. Dan kan de prijs wel eens navenant hard gaan stijgen of blijven ze vasthouden aan die 35K

Dat geldt ook voor de dollar.
Ik mag toch wel heel heel erg aannemen dat een vooruitziend bedrijf als Tesla zich wat dat betreft van tevoren ingedekt heeft tegen koersveranderingen van de diverse valuta waarin ze handelen.

Dat ze het als reden aangrijpen om meer geld te vragen wanneer de markt ze die ruimte geeft (`mja vervelend dat die dollar duurder is geworden maar ik wil die auto toch graag hebben, vooruit dan maar...') dat is natuurlijk wel te verwachten :confused:
 
Vermoed dat er toch nog wat gaat wijzigen (hopelijk...).
Ik hou wel van een clean interieur zoals bij de Model S of de nieuwe audi TT. Maar het interieur van de Model 3 is iets té clean.

Het stuur is ook niet moeders mooiste...
 
Vermoed dat er toch nog wat gaat wijzigen (hopelijk...).
Ik hou wel van een clean interieur zoals bij de Model S of de nieuwe audi TT. Maar het interieur van de Model 3 is iets té clean.

Het stuur is ook niet moeders mooiste...

Misschien dat we er maar van moeten uitgaan dat dit interieur er nu in zit omdat er iets in moet zitten maar dat de uiteindelijke versie een heel andere beleving geeft. Althans, als we Elon geloven en dat doen we doorgaans wel. In het voorjaar weten we het.
 
Wie van jullie die reeds 1000 euro gegeven hebben (ook ik), zouden definitief bestellen ook al heb je de wagen nog niet in het echt gezien. Ik hoop toch dat er minstens volgend jaar een paar showroommodellen bij Tesla in België gaan komen want persoonlijk heb ik het er wat moeilijk mee om mij voor zulke grote aankoop enkel te baseren op internetfoto's en YouTube filmpjes. Hopelijk zien jullie dat? Bestellen jullie zelfs zonder er eens ingezeten en of mee gereden te hebben. Dus hopelijk komen er in 2017 al enkele exemplaren naar België.
 
Wie van jullie die reeds 1000 euro gegeven hebben (ook ik), zouden definitief bestellen ook al heb je de wagen nog niet in het echt gezien. Ik hoop toch dat er minstens volgend jaar een paar showroommodellen bij Tesla in België gaan komen want persoonlijk heb ik het er wat moeilijk mee om mij voor zulke grote aankoop enkel te baseren op internetfoto's en YouTube filmpjes. Hopelijk zien jullie dat? Bestellen jullie zelfs zonder er eens ingezeten en of mee gereden te hebben. Dus hopelijk komen er in 2017 al enkele exemplaren naar België.

Zou ik meteen doen.
Heb mijn roadster en model s ook gekocht zonder er ooit ingezeten hebben en/of er mee te rijden.
Zelfde zal ik doen voor M3.
 
Ik heb wel een testrit in een model s kunnen, zij het wel niet de versie die ik uiteindelijk gekocht heb.
De model 3 ga ik ook wel bestellen zonder hem live gezien/mee gereden te hebben, tenzij mijn vrouw dat niet ziet zitten. OTOH, wat zouden we anders moeten kopen?