Hans Noordsij
Well-Known Member
Hier weer een artikel, eentje van de vele.
Tesla Model 3 Madness is Coming - Expect Apple iPhone-like Craziness at Tesla Stores
Grappig is dat men zich steeds druk maakt over de vraag of het wel eerlijk gaat door de tijdzones. Wat is nu gemakkelijker dan dat naast de reservering en het tijdstip de tijdzone wordt genoteerd. Dat wordt dan bij het opstellen van de top 2000 verwerkt. Een reservering in Amsterdam om 10.05 uur (onze tijdzone) zal dan staan onder die van 10.04 in San Francisco ook al is hij hier (bijna) 9 uur eerder gedaan.
Die spreiding geeft dan ook volop adem aan de servers van Tesla, ook één van de zorgpunten in het artikel
We kijken steeds naar de basisprijs van zeg 35k (mogelijk zelfs nog een subsidie van €.5.000,00 voor particulieren zoals in België en Duitsland) maar er zit een enorm potentieel in de leasemarkt.
Gezien het fysiek formaat van de auto past hij in de grote leasegroep terwijl de Model S en X daar royaal boven zitten.
Ik denk dat er van de kant van de leasemaatschappijen ook flink ingetekend gaat worden en dan gaat het juist om de wat meer aangeklede versies van zeg 50 tot 60k. Om vooral aan de vraag van de leaserijders te voldoen die dan de voordelen zien van de 4% bijtelling en de lage onderhouds- en brandstofkosten en, een term die ik net bedacht, convenience-charging, zal men er flink tegenaan gaan. Men wil geen neen verkopen straks.
Misschien zal deze impact nog wel het grootst zijn naast de aanloop vanuit de particulier.
Tesla Model 3 Madness is Coming - Expect Apple iPhone-like Craziness at Tesla Stores
Grappig is dat men zich steeds druk maakt over de vraag of het wel eerlijk gaat door de tijdzones. Wat is nu gemakkelijker dan dat naast de reservering en het tijdstip de tijdzone wordt genoteerd. Dat wordt dan bij het opstellen van de top 2000 verwerkt. Een reservering in Amsterdam om 10.05 uur (onze tijdzone) zal dan staan onder die van 10.04 in San Francisco ook al is hij hier (bijna) 9 uur eerder gedaan.
Die spreiding geeft dan ook volop adem aan de servers van Tesla, ook één van de zorgpunten in het artikel
We kijken steeds naar de basisprijs van zeg 35k (mogelijk zelfs nog een subsidie van €.5.000,00 voor particulieren zoals in België en Duitsland) maar er zit een enorm potentieel in de leasemarkt.
Gezien het fysiek formaat van de auto past hij in de grote leasegroep terwijl de Model S en X daar royaal boven zitten.
Ik denk dat er van de kant van de leasemaatschappijen ook flink ingetekend gaat worden en dan gaat het juist om de wat meer aangeklede versies van zeg 50 tot 60k. Om vooral aan de vraag van de leaserijders te voldoen die dan de voordelen zien van de 4% bijtelling en de lage onderhouds- en brandstofkosten en, een term die ik net bedacht, convenience-charging, zal men er flink tegenaan gaan. Men wil geen neen verkopen straks.
Misschien zal deze impact nog wel het grootst zijn naast de aanloop vanuit de particulier.