You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dus jij weet dat ze gepland hadden in Q3 investeringen origineel "te activeren"? En dat deze latere activatie ook maar iets te maken had met zaken die in de fabrieken plaatsvonden? En dat dit niet een financiële handeling was die boekhouders nu eenmaal doen?
Tuurlijk...als je 1 onderdeel mist, heb je geen auto.
Dus de Model 3 komt eigenlijk op zeker dit jaar uit de fabriek rollen en er is op zeker in de lente een onthulling. Hoeveel 3's er dit jaar gemaakt worden, weet helemaal niemand....maar is leuk om over te speculeren...dat is wat anders dan dromen.
Dat is wat anders dan wat @schonelucht beweert, namelijk...dat het model zelfs in zijn geheel uitgesteld zou worden.
Even naar de relevante draad verhuisd.
Ja, dat weet ik. En iedereen die de conference calls van het eerste en tweede kwartaalrapportage vorig jaar heeft gevolgd ook. Dat de investeringen niet zijn doorgegaan zoals gepland zou inderdaad een boekhoudkundige greep kunnen zijn, maar dat wil desalniettemin zeggen dat er afgeweken wordt van het plan.
Nogmaals, het is goed mogelijk dat dit geen kritiek probleem hoeft te zijn. Maar dat bewering was dat er geen enkel signaal was en dat alles volgens planning gaat. De twee bovenstaande feiten logenstraffen die sterke bewering.
Over die onthulling. Die was eigenlijk voor het einde van het jaar gepland, maar daar is dan handig een mouw aangepast door AP2 onthulling dan maar als model 3 onthulling af te doen. Een sterk staaltje reality distortion field, of zoals ze dat nu zouden noemen: alternative facts.
Los daarvan zelfs al loopt het zoals jij beschrijft: 30k Model S dit jaar in Amerika dan zullen de eerste twee kwartalen van 2018 volledig aan de Amerikaanse productie besteed worden, met dus de vroegste West Europese leveringen tegen het einde van 2018. En dat was ook mijn oorspronkelijke punt.
En dat is dan nog zonder de eerste signalen gerekend die op vertraging kunnen wijzen waar de nauwgezette Tesla watchers ons ondertussen op wijzen.
Die onthulling was naar mijn bescheiden mening helemaal niet vorig jaar gepland.
Het is niet belangrijk wanneer investeringen in de boeken terecht komen. Het is belangrijk of de planning van de werkelijke werkzaamheden in (en rond) de fabrieken gehaald wordt. Ik heb nergens kunnen lezen of horen dat geplande werkzaamheden zijn vertraagd, dan wel niet door zijn gegaan. Als jij dat wel hebt gelezen, dan zou ik graag ook die bronnen bezoeken om mijn kennis aan te vullen en mening wellicht bij te stellen.
Toch wel. Zie hier Part 2 Of Tesla Model 3 Reveal Coming By End Of 2016
Contractors eisen boter bij de vis. Als je de uitgaven niet doet, wordt er geen fabriek op poten gezet.
PS. Je moet me dan inderdaad verkeerd begrepen hebben want ik zeg niet dat er een vertraging is. Wel dat er signalen zijn dat die daar op kunnen wijzen. Dat is toch een essentieel verschil.
Zo is het natuurlijk wel heel eenvoudig om de ogen dicht te doen. We zullen het zien.
Zo is het natuurlijk wel heel eenvoudig om de ogen dicht te doen. We zullen het zien.
Welnee, dat waren gewoon clickbaits van Inside EV achteraf gezien. Ze zeggen niks en tonen uitspraken van Elon die zegt dat het: 1. closer to production date is en 2: sometime after the design is complete. Dat geeft toch helemaal geen duidelijkheid? Als we het hier van moeten hebben.
Die signalen, welke dat ook zijn, zullen ook wel in die categorie vallen.
Ik vond Defiant's commentaar best wel voor iedereen interessant ! (mogelijk natuurlijk ook omdat het datgene is dat ik zin heb om te horen ).
Als je zo'n veer erin stopt, kan ik niet anders dan liken.Ik vond Defiant's commentaar best wel voor iedereen interessant ! (mogelijk natuurlijk ook omdat het datgene is dat ik zin heb om te horen ).
Hans, ik wil hier niet in een welles-nietes verhaal terecht komen en eigenlijk is dit ook of topic. Toch wil ik even uitleggen waarom ikzelf vind dat de onderhoudskosten van een Tesla hoog zijn en waarom Tesla daar best iets aan doet vooraleer de Model 3 er is.
$2400 vooraf te betalen voor 4 jaar is de nieuwe prijs. Dus pakweg 700 Euro incl. BTW elk jaar. Voor mijn vorige auto, een Audi, was dat 350 Euro elke 2 (twee) jaar incl. verwisselen van allerlei vloeistoffen. Ik ben met die Audi slechts 2 keer op onderhoud geweest tevens, op 4,5 jaar. Mijn Tesla is dus 4 keer zo duur qua onderhoud. Nu zijn wij allemaal luxe beesten, want we rijden in een auto van 100k, en wat is dan 700 Euro per jaar. Echter zodra de Model 3 er is kan dit wel eens verkeerd lopen. De Model 3 kopers zullen meer prijsbewust zijn en zodra ze te weten komen dat het onderhoud zo duur is, kan dat wel eens een negatieve impact hebben op de verkoop.
Er zouden een pak autodealers van bekende merken heel gelukkig zijn indien ze aan hun klanten elk jaar opnieuw 700 Euro voor onderhoud konden vragen hoor. Bon, dan toch voor die klanten die de normale 20k kms per jaar afleggen.
Phil, banden wisselen bij een bandencentrale kost 30 tot max. 50 Euro. Ook hier is Tesla duur.
Ik twijfel of je aan een model 3 gaat geraken op deze manierDoor onzekerheid van de kwaliteit van alles dat Model 3 is, zal ik waarschijnlijk de "te verwachten technische levensduur" van een aantal dure zaken in het koopcontract op willen laten nemen...vooral voor de periode 4-8 jaar (AP camera's, Nvidia "supercomputerunit", MCU, koplampunits (branduren)).
Ik twijfel of je aan een model 3 gaat geraken op deze manier
Frank bedoelde dat Tesla een aanpassing van de koopovereenkomst niet zal accepteren.Gaat meevallen denk ik hoor...eigenlijk gaat dit onderwerp veel meer spelen bij auto's in het algemeen.
Particulieren die een auto voorbij de 100.000 - 150.000km rijden, kunnen behoorlijk op kosten komen doordat onderdelen dan vervangen moeten worden buiten garantie. Denk bij ICE's aan (onderhoud; ) turbo's of roetfilters (ook binnenkort bij benzine auto's!). Denk ook aan haperend motormanagment (EMU's). Ik voorspel in 2022 een Radar (NL consumentenrechtprogramma) items over haperende, vitale, digitale systemen in auto's die net buiten garantie kaduuk gaan en veel geld kosten bij reparatie.
In algemene zin wordt er best veel door de consument "gepikt" wat auto's aangaat.
Wanneer een LED koplampunit officieel bijvoorbeeld (lukraak getal) 200.000 branduren moeten hebben en je mag deze na 80.000 uur al vervangen voor meer dan €1000, dan loopt de boel wel op zeg maar. Ik heb het niet over een schokbreker en remschijf oid. .
En over de kwaliteit....ik twijfel niet aan de intenties van Tesla, maar maak slechts een opmerking dat het feitelijk onbekend is hoe de 3 in elkaar steekt en welke kinderziektes zich openbaren na 4 jaar (zoals bijvoorbeeld de deurgrepen bij de S deden...soms ).
Nee, wat dat aangaat ben ik nog net te verliefd om alleen hierdoor een relatie te verbreken voor ze is aangegaan. Maar ik zou niet eerlijk zijn als ik zou zeggen dat dit niet meespeelt in het achterhoofd.