gelden
Well-Known Member
Tesla een beetje kennende, valt er niet te praten over bijzondere bepalingen in het koopcontract. Net als met de prijs (en terecht): take it or leave it.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
correct!Frank bedoelde dat Tesla een aanpassing van de koopovereenkomst niet zal accepteren.
Frank bedoelde dat Tesla een aanpassing van de koopovereenkomst niet zal accepteren.
Je hebt twee factoren genoemd die de levering van de Model 3 zouden (kunnen) vertragen.
Verder haal je de termen investeringen en uitgaven door elkaar. Nu heb ik tijdens mijn vervolgopleiding (Bedrijfskundige Informatica) bizar slecht gescoord bij boekhoudkundige modules, maar kort gezegd...
(Knip een heleboel argumenten waarom de eerder besproken signalen niet zo ernstig zijn)
Dat kan zeker hun houding zijn wanneer iemand niet direct (via het touchscreen) op akkoord wil drukken op het standaard contract met alle standaard voorwaarden (hallo Apple ). Toch zou men in redelijkheid wel aanvullende informatie moeten verschaffen die de koper in staat stelt te voldoen aan de onderzoeksplicht die hoort bij het opbouwen van een redelijke verwachting van het te kopen product.
De modelovereenkomst hoeft ook helemaal niet aangepast te worden hoor. Dat bepleit ik ook niet...alleen wel aanvullende informatie die als onderbouwing van de verwachting onderdeel uitmaakt van de overeenkomst.
Redelijk is het toverwoord in deze natuurlijk. We weten bij de huidige modellen inmiddels meer...zoals dat de driveunits 1 miljoen km (of het was het miles?) mee moeten kunnen gaan inmiddels. Als je na 9 jaar met 150.000km een nieuwe nodig hebt, dan moet dat verschil een redelijk oplossing mogelijk maken. Als particulier mag je gewoon verwachten dat vitale onderdelen (niet onderhoudszaken zoals; HVAC reinigen, interieurfilters, schokbrekers, 12V accu etc) een "leven lang" mee zouden moeten gaan. Met logische mitsen en maren (goed gebruiken, correct onderhoud, schade niet door slijtage, etc).
Als je direct een rechtszaak gaat aanspannen voor € 100, dan is dat niet echt proportioneel in mijn ogen...maar wanneer je verwacht dat bijvoorbeeld de MCU 8 jaar meegaat (200.000km) en na 5 jaar (100.000km) mag je € 5000 betalen (volle mep), dan ontstaat er sneller een probleem. Zeker wanneer een onderdeel faalt buiten je schuld om (geen misbruik door hogedrukreiniger in de auto ) binnen de gestelde te verwachten levensduur.
Tesla could also prioritize deliveries in the US during that quarter to allow even more people to have access to the credit.
Het gerucht gaat de ronde dat Tesla eind februari een aantal Model 3 betas zal produceren. Bevestiging daarvan zou een mooi teken zijn dat ze op de goeie weg zitten. Tenzij het om hand-geassembleerde auto's zou gaan. Dat is een mijlpaal die ze eigenlijk al maanden geleden hadden moeten passeren. Maar het betekent in ieder geval dat een volledige onthulling niet lang erna op zich zal laten wachten (eind maart lijkt me logisch)
Je vergeet er hier voor het gemak eentje. Om heel precies te zijn. Ik zie twee redenen waarin de productie van Model 3 niet loopt zoals na de eerste onthulling gepland. Enerzijds een schrapping van een niet-triviale leverancier 9 maanden nadat het ontwerp definitief is. Anderzijds het uitstellen van de kapitaalsuitgaven voor de opbouw van de Model 3 assemblagelijnen. Ik zie daarnaast ook een reden waarom Tesla minstens twee kwartalen lang voornamelijk zal produceren voor de Amerikaanse markt en zoals het er nu naar uit ziet zullen dat kwartaal 2 en 3 van de Model 3 productie zijn.
Het verbaast me dat deze redenen hier zo controversieel liggen. In het Amerikaanse gedeelte van het forum als op electrek.co, zowat de lijfmedia van Tesla, is dit zo vanzelfsprekend dat het haast niet ter sprake komt. Maar toch de verwijzingen voor wie zich nog wat moet inlezen : Exclusive: Tesla’s Model 3 sourcing program proves stringent, supplier SHW stung by $100 million parts cancellation [updated] Tesla’s new Model 3 production plan will optimize access to the federal tax credit en tenslotte wat betreft de capital expenditures verwijs ik naar http://files.shareholder.com/downlo...E45227BA/Q1_2016_Tesla_Shareholder_Letter.pdf en http://files.shareholder.com/downlo...-ED9B0F912622/Q3_16_Update_Letter_-_final.pdf Kan je in de eigen woorden van Tesla lezen dat de verwachte kapitaalsuitgaven voor het volledige jaar in 2016Q1 vlak na het enorme aanmeldingssucces van de Model 3 naar boven bijgesteld werden tot $2.25B specifiek om Model 3 productie te versnellen om in 2016Q3 naar weer naar beneden bijgesteld te worden naar $1,8B.
Je mag er van mijn part van mening over verschillen hoe ernstig die signalen zijn, maar botweg beweren dat er geen enkel signaal is, dat is gewoon de ogen sluiten voor de feiten zoals ze er liggen. En AUB, bouw deze geen stromannen op als ik zou gezegd hebben dat de Model 3 zeker vertraagd zal zijn en dat bovenstaande daarvan het bewijs is.
Tesla is een Amerikaans beursgenoteerd bedrijf met een navenante rapporteringsplicht. Wanneer ze in officiele communicatie naar investeerders hun capital expenditures bespreken dan gaat het hier wel degelijk om te voorziene uitgaven in de bedoelde periode.
(Knip een heleboel argumenten waarom de eerder besproken signalen niet zo ernstig zijn)
Nogmaals, daar heb ik niet per se een mening over ingenomen hier. Of misschien wel, dat die vertraging minimaal ging zijn want ik ging in mijn oorspronkelijke schema ook gewoon uit van start productie eind 2017. Waar ik tegen in ga was je oorspronkelijke positie dat "alles loopt op schema".
Ik wens je echt toe dat je de sleutels van je auto op 1 juli 2018 in handen hebt. Maar als ik er op zou moeten wedden, dan maak ik daar toch echt 1 januari 2019 van.
De hoeveelheid short stock TSLA is ook op een hoogtepunt, die moeten ook nog gaan kopen...Het aandeel van Tesla doet het de laatste maanden weer erg goed, zeker in vergelijking met andere auomotives. Aandelenmarkten zijn niet heilig, maar blijkbaar is er (hernieuwd) vertrouwen in de productie van de Model 3. Dit maakt mij optimistisch voor een tijdige komst.
Vergeet de BTW niet toe te passen. In de VS is de prijs exclusief BTW.Ondertussen op de NL site is de prijs van de S en X verhoogd. Van het basismodel dan. In de VS is dat niet gebeurd....wat resulteert in een omrekenfactor van 1,23 wanneer je de dollarprijs in de VS vergelijkt met de NL in euro's.
Deze factor toegepast op de VS dollar richtprijs van de Model 3 ($ 35000), zou dat een Euro prijs in NL inhouden van: € 43.000.
Vergeet de BTW niet toe te passen. In de VS is de prijs exclusief BTW.
Ik ga er nog steeds van uit dat mijn Model 3 75D toch snel 65k zal gaan kosten.
Als dat de prijs zal worden dan voorzie ik een hoop annuleringen. De auto ligt nu mooi in het segment aangeklede Golf/ A3 start A4 met de prijzen die jullie noemen zal dat een heel ander verhaal worden.Zo kijkend naar de VS Tesla site, zou je wel eens gelijk kunnen hebben. Aangezien er staat dat het excl. taxes is omdat deze kan wijzigen van staat tot staat, dan wel plaats tot plaats. Dan ben ik "iets" te negatief (afronding) geweest in mijn "factor" aangezien de BTW wel in de NL prijs zit.
Dan wordt het dus:
$ 68.000 in VS
€ 69078 in NL (ex. BTW)
Model 3: € 43.000 (incl BTW) (35.000 x 1.02 x 1.21)
Accus voor de 3...nee...geen 75 . Een 55, 70 of 85.
Een 3.70D kost:
€ 43.000 base
€ 3500 Dual motor
€ 7000 accu van 55 -> 70
€ 1000 kleurtje
€ 5000 Enhanced AP of Full Autonomy
€ 3500 Premium interior (HEPA filter, HUD)
€ 63000
Met leer en option alloys kan je daar nog eens 5-7000 bij optellen.
Merde....dan wordt mijn 3 net zo duur als die van jou?!
dit is ook mijn mening.Als dat de prijs zal worden dan voorzie ik een hoop annuleringen. De auto ligt nu mooi in het segment aangeklede Golf/ A3 start A4 met de prijzen die jullie noemen zal dat een heel ander verhaal worden.