Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Hoeveel 'anti-selling' Tesla momenteel ook probeert te doen, uiteindelijk komen alle premium opties toch beschikbaar op de Model 3. Dat maakt het voor de aanstaande kopers wel makkelijk, want je kunt alles van tevoren uitproberen in de Model S of X. En zijn de kinderziektes er inmiddels uit. ;)
 
Kan je ook een blik werpen of er een trekhaak onder zit/komt.

Trekhaak is een optie bij Model 3 volgens Elon Musk op Twitter.
 

Attachments

  • Screen Shot 2017-05-28 at 19.00.14.png
    Screen Shot 2017-05-28 at 19.00.14.png
    133.8 KB · Views: 42
  • Informative
Reactions: Klaas
Ik ben echt benieuwd wat je nu uiteindelijk in de standaard prijs krijgt van de 3 als auto pilot erbij zit dan slaat de prijs van de S nergens meer op.
De auto pilot hardware wordt standaard meegeleverd. Voor het gebruik zal je moeten gaan betalen maar dit wordt niet gezien als een optie die onder de 100 opties wordt geteld. De 100 opties zijn fabriek opties dus zoals kleur auto, kleur stoelen, type dak etc.
 
Nu alle info zo beetje naar buitenkomt ben ik eerder van mening dat de S te duur is. De 3 lijkt op een iets kleinere S maar heeft qua opties bijna hetzelfde lijkt het wel. Tesla zegt dat de S 1500 opties heeft maar ik kan ze niet vinden.

Agreed. Als deze twee in de showroom staan, en de ene heeft een prijs 40.000 euro en de andere 120.000 euro. Dan mag je nog met zoveel cijfers afkomen over optreksnelheid etc de Model 3 zal dan zo goed als altijd de betere keuze lijken omdat het meer waar voor je geld geeft.

Dus ofwel zal dat de model S verkopen kannibaliseren of Tesla moet de komende jaren gewoon de Model S nog eens aanpakken om het verschil groter te maken, en dan vooral met de nadruk op het interieur én veel meer combinatiemogelijkheden bij de configuratie die nu te beperkt zijn voor zulke een dure wagen. Het past waarschijnlijk niet in het efficiënter produceren plaatje van Elon, maar hij moet zijn productielijn maar voorzien op zulke grote verschillen in klanteneisen. Het is reeds eerder aan bod gekomen maar voor de prijsklasse is de keuze interieuropties veel te beperkt. Ik begrijp dat dat een serieuze hap zal nemen uit de marge, maar over een paar jaar eenmaal de Duitse merken ook hun luxe e-wagen klaar hebben zal het voor Tesla toch knokken worden om de gewone rijder te overtuigen van de meerprijs.
 
Ik begin steeds meer nieuwsgierig te worden naar het interieur van de 3. Ook de meest recente foto's op elektrec geven nog niet echt een hoop vlinders in de buik. Het scherm vind ik prima (hoewel ik daar steeds meer negatieve over zie in de comments bij spyshots). Het stuur lijkt dik, maar verder ok. Ik hoop dat het niet erg "plasticfantastic" zal aanvoelen...net zoals de Bolt eruit ziet.

Dus @Hans Noordsij (en mogelijk andere VIPs) die gaan....alle info over "look and feel" is welkom :).

Geen idee of tijdens de QenA met Franz erover gesproken (mag) zal worden...maar info over de laadmogelijkheden in Europa vind ik ook wel boeiend. Waarschijnlijk zal er niet direct antwoord worden gegeven op de vraag of CCS 150kW standaard is...maar misschien een suggestieve vraag of een dergelijke connector zou passen op de auto, zou al nieuws kunnen opleveren :D.

de veiligheidsfuncties van AP zullen er standaard bij zitten, maar autosteer of zelfrijdend zeker niet.

Dat zou ook mijn idee zijn....echter zijn er nog steeds een hoop mensen die tweets van Elon erbij halen of opmerkingen...dat ze "the obvious" gaan doen met Model 3 en autonomie.
 
De prijs van de 3 zal hier goed in de 40k zijn. De 35k vanaf prijs in VS is exclusief belastingen. Paar opties erbij en je zit zo over de 50k. Ik verwacht dat de S verder zal moeten dalen in prijs en dat moet ook zeker kunnen als ze daar de 2170 batterijcellen instoppen. Zodra de 3 goed in de productie zit is de financiële positie van Tesla ook een stuk beter en zullen ze minder marge hoeven maken op de S/X. Dat betekent niet dat ze die marge zullen laten zakken, maar winstmaximalisatie is niet iets dat Tesla nastreeft.

En hier nog een (misschien wel duidelijkste) foto van het interieur: Tesla Model 3: best look at the interior and Model 3’s unique dashboard to date
 
de veiligheidsfuncties van AP zullen er standaard bij zitten, maar autosteer of zelfrijdend zeker niet.
De prijs van de 3 zal hier goed in de 40k zijn. De 35k vanaf prijs in VS is exclusief belastingen. Paar opties erbij en je zit zo over de 50k. Ik verwacht dat de S verder zal moeten dalen in prijs en dat moet ook zeker kunnen als ze daar de 2170 batterijcellen instoppen. Zodra de 3 goed in de productie zit is de financiële positie van Tesla ook een stuk beter en zullen ze minder marge hoeven maken op de S/X. Dat betekent niet dat ze die marge zullen laten zakken, maar winstmaximalisatie is niet iets dat Tesla nastreeft.

En hier nog een (misschien wel duidelijkste) foto van het interieur: Tesla Model 3: best look at the interior and Model 3’s unique dashboard to date

Absoluut. De 3 begin in NL rond de € 43k incl BTW. Het is erg schadelijk dat diverse sites (waaronder Autoweek) steevast € 33k blijven noemen. Deden ze ook al bij de Ampera-e...en dan "zeuren" dat die auto ineens € 40k kost. Soms twijfel ik aan de intenties van dergelijke "specialisten".

De Model S zullen ze eerder gaan optrekken denk ik...misschien upgraden ze het interieur tezamen met de accupacks. De 2170s zouden ergens aan het eind van dit jaar ook in de S en X moeten komen. Een kleine bump naar 80kWh voor de base S/X lijkt niet onlogisch :D. Zolang het niet nodig is de prijs te verlagen, zal Tesla proberen "waarde" toe te blijven voegen om de huidige prijzen te handhaven.

Tesla moet nog in het huidige duizelingwekkende tempo blijven doorgroeien tot minimaal 2022...dan willen ze 2 miljoen auto's per jaar maken. Het maximaliseren van de marge is wel degelijk een van de meest belangrijke doelen van Tesla...voor het voeden van de groei...en inderdaad niet voor het maximaliseren van de winst voor "aandeelhouderswaarde". :)
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Agreed. Als deze twee in de showroom staan, en de ene heeft een prijs 40.000 euro en de andere 120.000 euro. Dan mag je nog met zoveel cijfers afkomen over optreksnelheid etc de Model 3 zal dan zo goed als altijd de betere keuze lijken omdat het meer waar voor je geld geeft.

Dus ofwel zal dat de model S verkopen kannibaliseren of Tesla moet de komende jaren gewoon de Model S nog eens aanpakken om het verschil groter te maken, en dan vooral met de nadruk op het interieur én veel meer combinatiemogelijkheden bij de configuratie die nu te beperkt zijn voor zulke een dure wagen. Het past waarschijnlijk niet in het efficiënter produceren plaatje van Elon, maar hij moet zijn productielijn maar voorzien op zulke grote verschillen in klanteneisen. Het is reeds eerder aan bod gekomen maar voor de prijsklasse is de keuze interieuropties veel te beperkt. Ik begrijp dat dat een serieuze hap zal nemen uit de marge, maar over een paar jaar eenmaal de Duitse merken ook hun luxe e-wagen klaar hebben zal het voor Tesla toch knokken worden om de gewone rijder te overtuigen van de meerprijs.

De vergelijking tussen een Model 3 van € 40.000 en een Model S van € 120.00 vind ik niet helemaal eerlijk. Ik denk dat een model 3 van € 40.000 echt het minimum is, dus het absolute instapmodel. Het instapmodel van de S zit nu zo rond de € 83.000. Die vergelijking is al iets eerlijker. Ik geef toe, nog steeds een groot verschil, maar daar moet iedereen het zijne van denken.

Overigens ben ik het in grote lijnen wel eens met je 2e alinea. Maar er is vanuit Tesla al enige malen aangegeven dat de S en X de exclusievere modellen zullen blijven en daar opties voor beschikbaar zullen zijn die niet op de 3 zullen worden aangeboden.