Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Gaan we straks dit krijgen?
Schermafbeelding 2017-05-25 om 11.03.14.png
 
beetje jammer dat Tesla de bal misslaat met hun wat krappe laadruimte. Enerzijds wel plaats voorzien voor 4(mischien wel 5) volwassen maar dan wel slachts voor een dagtripje zonder bagage en 's avonds terug thuis. Indien dit later officieel wordt gaan er veel afhaken. Meende te herinnen dat Tesla de intentie had om de 3 uit te spelen tegeover de audi a4's en de bmw3's maar die merken gaan eens goed lachen met de kofferruimte van de model 3. Als zij al geen zuxht van opluchting geslaakt hebben. Wat nog kan is dat op termijn, ik denk aan model 3 versie 2 dat ze de laadruimte gaan vergroten.
 
beetje jammer dat Tesla de bal misslaat met hun wat krappe laadruimte. Enerzijds wel plaats voorzien voor 4(mischien wel 5) volwassen maar dan wel slachts voor een dagtripje zonder bagage en 's avonds terug thuis. Indien dit later officieel wordt gaan er veel afhaken. Meende te herinnen dat Tesla de intentie had om de 3 uit te spelen tegeover de audi a4's en de bmw3's maar die merken gaan eens goed lachen met de kofferruimte van de model 3. Als zij al geen zuxht van opluchting geslaakt hebben. Wat nog kan is dat op termijn, ik denk aan model 3 versie 2 dat ze de laadruimte gaan vergroten.
benieuwd naar de frunk, omdat ik niet verwacht dat de ruimte klein zal zijn
 
Daarom dat iedereen de kans heeft om er max. 2 te bestellen. Eentje voor de passagiers en eentje die er vanzelf achter rijd voor de bagage.
Van mijn part mogen er gerust een aantal afhaken en in een Audi of BMW kruipen, dan blijft onze Model 3 nog een beetje exclusief. Als iedereen nu ineens in een model 3 gaat rijden, is er ook niks meer aan.;)

ik zal volgende week zaterdag eens kijken naar de bagageruimte in de model 3, tijdens de V.I.P factory tour:cool:
 
Ja, de kofferbak lijkt niet ruim...

396l...waarvan een kleine 50-100 voorin waarschijnlijk. Dan zou de kofferbak een inhoud hebben rond die van een Mazda3. En die hoort bij de kleinere in die klasse.

De directe concurrenten (gezien door Musk), zijn de Mercedes C, BMW 3 en de Audi A4. Allen hebben een koffer van 480.

Dus wanneer de Model 3 dan rond de 330-360 blijft hangen (alleen achter, inclusief de diepe bak 'onder de vloer'), dan is de ruimte toch minder bruikbaar dan die van concurrenten.

Het is afwachten nog, maar de cijfers zijn op dit vlak niet erg gunstig. Zeker niet voor een auto van 4,60-4,70m.

Ik rijd nu een Citroen C4 ipv een Mazda 3 door de kleine koffer van de Mazda. De C4 heeft 408l achter in.

Het 'testen' met de whipsbars waarvan foto's op electrek zijn gezet zou dan erg noodzakelijk zijn ;).
 
  • Disagree
Reactions: eelcodb
die grote kofferruimte is niet altijd even handig. deze week had ik een bescherming voor de koffer gekocht om de Duitse herder er in mee te nemen.
Er was ook een flap aan om over de bumper te leggen tijdens het in en uitspringen.
Dat ding (van 50€) is veeeeeel te klein voor onze koffer. de flap komt niet eens tot buiten de koffer:confused:
 
  • Funny
Reactions: Defiant
Dat wordt dan met de Model 3 een tiny house bestellen.

Maar serieus: ik zie (zag?) de Model 3 wel als gezinswagen als de oudste uit huis is / niet meer mee op vakantie gaat (5-1 = 4), maar 400 liter ... :(

Het gaat natuurlijk om de inhoud maar ook om de afmetingen. Dat het zo'n beetje de helft van de S is schrikt ons wat af maar de S is natuurlijk gigantisch. Het is mij nog nooit gelukt om iets te moeten achterlaten. Nu ben ik ook wel autistisch wat inpakken betreft hoor, dat begin al bij het opvouwbaar mandje bij Albert Heyn waar ik de hele inhoud van het boodschappenwagentje in krijg. Maar met goed passende koffers (even op letten bij aankoop) zal er nog best veel mee kunnen. Hopelijk komt er een bijpassende set bij in de shop. Maar laten we het eerst maar eens gaan zien :) Overigens is dit tot nu toe het enige minpuntje in de vele reacties.
 
Het gaat natuurlijk om de inhoud maar ook om de afmetingen. Dat het zo'n beetje de helft van de S is schrikt ons wat af maar de S is natuurlijk gigantisch. Het is mij nog nooit gelukt om iets te moeten achterlaten. Nu ben ik ook wel autistisch wat inpakken betreft hoor, dat begin al bij het opvouwbaar mandje bij Albert Heyn waar ik de hele inhoud van het boodschappenwagentje in krijg. Maar met goed passende koffers (even op letten bij aankoop) zal er nog best veel mee kunnen. Hopelijk komt er een bijpassende set bij in de shop. Maar laten we het eerst maar eens gaan zien :) Overigens is dit tot nu toe het enige minpuntje in de vele reacties.
Ja, dat wordt een meetlint meenemen bij de proefrit ergens begin komend jaar ;). Uiteindelijk heb je bij iedere auto een compromis. De kofferbak lijkt dat bij de Model 3 te zijn.

Veel prio is naar de ruimte van de cabine gegaan en het prachtige (en efficiënte) design van de auto. Logisch ook.

Als het mogelijk is de whispbars te monteren, dan zal het probleem al wat kleiner worden.

Nog een weekje en dan zullen we horen hoeveel de VIPs ons mogen/willen zeggen. :D
 
Ik begrijp het tumult om de "kleine" kofferbak voor die zeldene gevallen niet helemaal.
Ten eerste hebben we nu gezien, dat een imperiaal op het dak kan, en ten tweede er een trekhaak zal worden aangeboden.

Als ik me herinner aan 30 jaar geleden toen een kadett of golf met 4 weken levensmiddelen en een tent ook verder geen probleem was, je bij iedere vliegreis ook maar weinig meeneemt...

Koop er anders 2 en ga geld verdienen met de ene, zolang je die niet nodig hebt en stuur deze tweede dan volgepakt autonoom naar de camping in Spanje o_O