Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb hem zojuist bekeken en het is zeker de moeite waard. Ze gaan vlot door alle punten heen op een heel prettige wijze. Aanrader als je een uurtje de tijd hebt (dat zeg ik niet snel voor een filmpje van 70 minuten!).

De meeste dingen weten we al en worden bevestigd. In het algemeen is de conclusie dat Tesla een bijzonder goede auto heeft gemaakt. Er is goed nagedacht over allerlei "kleine" zaken zoals vakken in de portieren en kleerhangers voor jassen/pakken etc. Ook zit de auto goed in elkaar, is hij stil en is hij netjes afgewerkt. Er is goed nagedacht over het gebruiken van allerlei functies zoals de ruitenwisser zonder dat je veel tijd aan het scherm hoeft te besteden. Ik ben nog enthousiaster dan ik al was :)

Paar opvallende punten:
- Geen verwarmd stuurwiel
- UMC kan 32A aan, mogelijk met UMC van S/X dat met 40A kan worden opgeladen. Immers kan interne lader 48A aan.
- Ruitenwissersproeier is geïntegreerd in ruitenwisser net als bij de X
- De voorstoelen kunnen heel plat, zover dat de achterkant de zitting van de 2e rij raakt
- Je kunt (krapjes) met twee mensen (tot ~1,80m lang) naast elkaar slapen in de M3 bij platleggen 2e rij
- Je kunt niet alleen het stuurwiel verstellen met draaiknoppen op stuur, maar ook koplampen en zijspiegels verstellen
- Een persoonlijk dingetje, de portieren sluiten met een mooi geluid :)
 
Last edited:
Ik heb hem zojuist bekeken en het is zeker de moeite waard. Ze gaan vlot door alle punten heen op een heel prettige wijze. Aanrader als je een uurtje de tijd hebt (dat zeg ik niet snel voor een filmpje van 70 minuten!).

De meeste dingen weten we al en worden bevestigd. In het algemeen is de conclusie dat Tesla een bijzonder goede auto heeft gemaakt. Er is goed nagedacht over allerlei "kleine" zaken zoals vakken in de portieren en kleerhangers voor jassen/pakken etc. Ook zit de auto goed in elkaar, is hij stil en is hij netjes afgewerkt. Er is goed nagedacht over het gebruiken van allerlei functies zoals de ruitenwisser zonder dat je veel tijd aan het scherm hoeft te besteden. Ik ben nog enthousiaster dan ik al was :)

Paar opvallende punten:
- Geen verwarmd stuurwiel
- UMC kan 32A aan, mogelijk met UMC van S/X dat met 40A kan worden opgeladen. Immers kan interne lader 48A aan.
- Ruitenwissersproeier is geïntegreerd in ruitenwisser net als bij de X
- De voorstoelen kunnen heel plat, zover dat de achterkant de zitting van de 2e rij raakt
- Je kunt (krapjes) met twee mensen (tot ~1,80m lang) naast elkaar slapen in de M3 bij platleggen 2e rij
- Je kunt niet alleen het stuurwiel verstellen met draaiknoppen op stuur, maar ook koplampen en zijspiegels verstellen
- Een persoonlijk dingetje, de portieren sluiten met een mooi geluid :)
Ik zit vooral te kijken of er drie kinderen van 0, 2 en 3 op de achterbank passen, en hoe het nou zit met de 'hoedenplank' (geen idee hoe dat heet) achter de stoelen achterin: kan dat los/eraf, zodat je nog meer laadruimte hebt, of niet?
 
Ik zit vooral te kijken of er drie kinderen van 0, 2 en 3 op de achterbank passen, en hoe het nou zit met de 'hoedenplank' (geen idee hoe dat heet) achter de stoelen achterin: kan dat los/eraf, zodat je nog meer laadruimte hebt, of niet?

Nee. Kan niet los. Het is vast net als bij andere sedans. De model S lijkt een sedan maar is een hatchback. Vandaar de grotere ruimte/achterklep.

De buitenste zitplekken zijn geschikt voor kinderstoelen (of hoe je ze ook noemt). Of je een derde in het midden kunt plaatsen en vastmaken is mij niet duidelijk.
 
Nee. Kan niet los. Het is vast net als bij andere sedans. De model S lijkt een sedan maar is een hatchback. Vandaar de grotere ruimte/achterklep.

De buitenste zitplekken zijn geschikt voor kinderstoelen (of hoe je ze ook noemt). Of je een derde in het midden kunt plaatsen en vastmaken is mij niet duidelijk.
M3 geen hatchback dat is best wel een 'verschilletje' met de MS maar ook bijv met om eens wat te noemen met een Nissan Leaf, waar ik nu in rijd. In een Leaf gooi je de achterstoelen neer ( en dan heb je dus niet eens een vlakke laadvloer! ) en dan kunnen er bijv. gemakkelijk 2 racefietsen ( met voorwiel er even af ) zo ingekieperd worden! M3 is een sedan met veel hoofdruimte achter, vw het glazen dak en dus die verstevigingsbalk. Een ontwerpkeuze...
 
M3 geen hatchback dat is best wel een 'verschilletje' met de MS maar ook bijv met om eens wat te noemen met een Nissan Leaf, waar ik nu in rijd. In een Leaf gooi je de achterstoelen neer ( en dan heb je dus niet eens een vlakke laadvloer! ) en dan kunnen er bijv. gemakkelijk 2 racefietsen ( met voorwiel er even af ) zo ingekieperd worden! M3 is een sedan met veel hoofdruimte achter, vw het glazen dak en dus die verstevigingsbalk. Een ontwerpkeuze...
Ehm, maar, zo klink je alsof de achterbank niet plat kan in de M3. Maar dat kan volgens dit filmpje wel: Tesla Model 3 review: First in-depth look at car's interior and exterior in 4K video (je kunt er zelfs met twee mensen in slapen, laten ze zien)
 
  • Like
Reactions: Klaas
Ehm, maar, zo klink je alsof de achterbank niet plat kan in de M3. Maar dat kan volgens dit filmpje wel: Tesla Model 3 review: First in-depth look at car's interior and exterior in 4K video (je kunt er zelfs met twee mensen in slapen, laten ze zien)
...in de Leaf heb je idd geen vlakke vloer na het omklappen van de stoelleuningen achter ( waardoor de Leaf eigenlijk best lekker hoog is, ieder nadeel heeft zijn voordeel ).... in de M3 gelukkig wel een vlakke laadvloer! Op het bijgesloten fotootje zie je waarom de Leaf vanwege de accu achter zo inelkaar zit. Dit (show)exemplaar bestaat echt en kan ook rijden! overlangs-openDsn.02.jpg
 
Ik heb hem zojuist bekeken en het is zeker de moeite waard. Ze gaan vlot door alle punten heen op een heel prettige wijze. Aanrader als je een uurtje de tijd hebt (dat zeg ik niet snel voor een filmpje van 70 minuten!).

De meeste dingen weten we al en worden bevestigd. In het algemeen is de conclusie dat Tesla een bijzonder goede auto heeft gemaakt. Er is goed nagedacht over allerlei "kleine" zaken zoals vakken in de portieren en kleerhangers voor jassen/pakken etc. Ook zit de auto goed in elkaar, is hij stil en is hij netjes afgewerkt. Er is goed nagedacht over het gebruiken van allerlei functies zoals de ruitenwisser zonder dat je veel tijd aan het scherm hoeft te besteden. Ik ben nog enthousiaster dan ik al was :)

Paar opvallende punten:
- Geen verwarmd stuurwiel
- UMC kan 32A aan, mogelijk met UMC van S/X dat met 40A kan worden opgeladen. Immers kan interne lader 48A aan.
- Ruitenwissersproeier is geïntegreerd in ruitenwisser net als bij de X
- De voorstoelen kunnen heel plat, zover dat de achterkant de zitting van de 2e rij raakt
- Je kunt (krapjes) met twee mensen (tot ~1,80m lang) naast elkaar slapen in de M3 bij platleggen 2e rij
- Je kunt niet alleen het stuurwiel verstellen met draaiknoppen op stuur, maar ook koplampen en zijspiegels verstellen
- Een persoonlijk dingetje, de portieren sluiten met een mooi geluid :)


Ik heb 'm deels bekeken, ik heb alleen het gemiddelde verbruik gemist. Is dat nog aan de orde gekomen?. Ik zit zelf op gemiddelde van 205 met mijn MS, ik zal de M3 verwachten rond de 180? Buren met een Ioniq rijden met een 150 gemiddeld dacht ik...
 
Ik heb 'm deels bekeken, ik heb alleen het gemiddelde verbruik gemist. Is dat nog aan de orde gekomen?. Ik zit zelf op gemiddelde van 205 met mijn MS, ik zal de M3 verwachten rond de 180? Buren met een Ioniq rijden met een 150 gemiddeld dacht ik...

De Ioniq heeft een EPA highway efficientie van 122 mijl per 33 kWh. De M3 120. Bij hogere snelheden (EPA highway gemiddelde snelheid is 80 km/u) zal M3 nog beter presteren ivm aerodynamica. Ik verwacht dat bij 120 km/u de M3 de efficientste ev is die te koop is.
 
Als je het kenteken PS-572-H invult bij de RDW krijg je:

Handelsbenaming: MODEL 3
Datum eerste toelating: 31-08-2017
Catalogusprijs: € 84203

Auw, dat gaat pijn doen in de bijtelling.
Niet in mijn bijtelling in ieder geval, ik rij privé en ben tzt ( na levering... ) van plan heel heel lang in de M3 te blijven rijden. Mijn vorige auto ging 17jr mee. Over dat hoge bedrag is meen ik op dit forum al heel wat afgefilosofeerd...
 
  • Like
Reactions: Klaas
Als je het kenteken PS-572-H invult bij de RDW krijg je:

Handelsbenaming: MODEL 3
Datum eerste toelating: 31-08-2017
Catalogusprijs: € 84203

Auw, dat gaat pijn doen in de bijtelling.

Hebben we al vaker genoemd; dat is de prijs van een entry level Model S.
Een prijs van een M3 was en is nog niet bekend.
 
Als je het kenteken PS-572-H invult bij de RDW krijg je:

Handelsbenaming: MODEL 3
Datum eerste toelating: 31-08-2017
Catalogusprijs: € 84203

Auw, dat gaat pijn doen in de bijtelling.
nee hoor! Die prijs heeft niets te maken met de prijs straks. Ze vullen bij eerste toelating juist een irreëel hoog bedrag in om straks de vrije hand te hebben.
Zo was de E-ampera las ik bij eerste toelating 100.000 euro ‘waard’.

Dus, gewoon vertrouwen op een puik prijske en alles komt goed. Als Elon het wil, in Elon tijd.
 
  • Informative
Reactions: MusQueTear and Carl