Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Nu bijna 4000 VIN's geregistreerd:

Model 3 VINs (@Model3VINs) | Twitter

Tussen 28 oktober en nu dus 1.201 nieuwe geregistreerd. Betekend dus dat we nu op pakweg 1.500 per maand zitten. Kennelijk komt, zoals ook al eerder aangegeven, na de aanpassingen in de Gigafactory, de productie op gang. En dan kan het ineens snel gaan (of niet). Afwachten maar.
 
Hoi Hans,
Je eerste bijdrage met belangstelling gelezen.


Ben benieuwd hoe je tegen mijn kleine bijdrage op het Tesla Forum aankijkt (op 2/3 van boven op deze pagina) en hoe dat in jouw deel 2 en 3 zal worden belicht.

Dank je, het geeft de rode draad weer, de altijd aanwezige link met de masterplannen. Ik zal met name ook aandacht vragen voor het mis-interpreteren van de kwartaalcijfers met name die van Q3.

En dat Elon een lijn uitzet, deze toelicht, en dan aan de gang gaat. Hij noemt mogelijke streefdata en doet zijn best daar te komen. Media maken er direct deadlines van en gaan aan de haal als het niet op het eerste gezicht gaat lukken. Ik noemde het eerder een kippenhok en heb dat afgelopen dagen nog wat versterkt tot een hok met kippen zonder kop.
 
Dank je, het geeft de rode draad weer, de altijd aanwezige link met de masterplannen. Ik zal met name ook aandacht vragen voor het mis-interpreteren van de kwartaalcijfers met name die van Q3.

En dat Elon een lijn uitzet, deze toelicht, en dan aan de gang gaat. Hij noemt mogelijke streefdata en doet zijn best daar te komen. Media maken er direct deadlines van en gaan aan de haal als het niet op het eerste gezicht gaat lukken. Ik noemde het eerder een kippenhok en heb dat afgelopen dagen nog wat versterkt tot een hok met kippen zonder kop.

100%!!

Verklaart wel hoe het komt dat het lijkt alsof de kippen niet zelf kunnen nadenken. Als ze ontdaan zijn van hun kop, is dat niet meer dan logisch ;).

Blijkbaar is het als "media" erg moeilijk om te schrijven: "de 6 maanden versnelde planning van het opschalen van de productiecapaciteit ligt 3 maanden achterop schema". Liever komen er titels als:

- Roadster afleiding voor productie- en kwaliteitscontroleproblemen Model 3
- Waarom focussen op een vrachtwagen, men levert de Model 3 niet eens knap
- Reserveringshouders lopen weg, zijn het wachten zat
- en meer fantasie

Ik probeer niet mee te gaan in de hoezee van Elon Musk. Juist wetende dat hij uiteindelijk streefdata en streeffunctionaliteit communiceert. Daarom kwam mijn inschatting van Model 3 productie voor dit jaar ook veel lager uit dan de hele positieve inschattingen (diverse media)...."men" droomde over aantallen tot 85.000 stuks. Ik vond 20.000-35.000 al een hele prestatie. En ook ik heb de financiële "experts" uitgelachen die claimden dat er maar 2.000 Model 3's dit jaar zouden komen. Nu lijkt het mogelijk voor het eind van dit jaar te komen op 5.000+ (misschien wel een kleine 8 a 10 duizend als de 500 auto's per week gehaald wordt...)

Wie de woorden (inschattingen) van Elon Musk te positief interpreteert en daar "hard" aan vasthoudt, zal worden teleurgesteld. Aan de andere kant is er voorlopig geen bewijs dat alles door het doucheputje zal verdwijnen.

Mensen (de kippen zonder kop) doen net alsof de Model 3 nog niet eens gebouwd wordt...terwijl het tegenovergestelde waar is. Daarom is de vergelijking met de Model X (was immers ook verlaat) ook een manke...deze werd (veel) lager geproduceerd dan gepland. De Model 3 wordt WEL geproduceerd, maar minder exemplaren per week dan gepland/gehoopt.

Persoonlijk houd ik het telefoongesprek in de gaten waarin de resultaten van Q2 2018 in worden besproken. Daarin wordt duidelijk hoe de productievlag voor 2018 erbij hangt en of ik (NL) in 2018 (eind) de Model 3 mag verwachten of dat deze bijvoorbeeld eerste helft 2019 de grens binnen dobbert. Elk, serieus "gebruikersnieuws" tot die tijd, is meegenomen zodat duidelijk wordt of, en zo ja, welke aandachtspunten (kinderziektes) te verwachten zijn.

Ondertussen de veren lekker laten dwarrelen en af en toe lekker een eitje in de koekenpan doen... :)
 
Last edited:
Bij gebrek aan een trekhaak:

Spectaculair zeker met die zuignappen, ik zie die zuignappen ook wel op de wintersport voor skis enzo. Maar één fiets met het voorwiel eraf schuif je zo achterin de M3, heb ik al helemaal uitgezocht en uitgemeten. Okay als je mensen achterin de M3 hebt wordt het lastiger... Maar de (race)fiets in een flexibele reisfietstas is ook een prima oplossing. Dan zijn gewoon allebei de wielen er even af. Kan denk ik zo in de M3 trunk, met achterbank gewoon opgeklapt. Dat zeg maar extra 'reserve'band gat in de M3 trunk biedt ( vw. fietsstuur ) ook nog mogelijkheden... Een M3 hier in NL 's even live uitproberen zou wel lollig zijn!
 
Deze foto van de achterkant geeft niet veel hoopt. Elon heeft volgens mij ook in een tweet ontkend dat er een trekhaak onder kan.
Jammer voor wie dat wil. Het had denk ik best gekund.

Ik zie nu dat hij wat parkeren betreft niet voor de S onderdoet :)

View attachment 261648
De mannen van OCDetailing hadden het achteronder als losgehaald en geen mogelijkheden gevonden voor een trekhaak. Misschien ook te verwachten. Elon heeft gezegd dat omwille van strakke levering, functionaliteit (tijdelijk) kon sneuvelen. Dus het zou kunnen dat een trekhaakmontageoptie ergens in de toekomst zal verschijnen.

Misschien wel in combinatie met een AWD. Dus ergens voorjaar komend jaar de optie onder de auto en dan de trekhaak zelf via Service Center laten monteren. Zou zomaar kunnen. Only Elon knows....(maybe Franz)
 
De mannen van OCDetailing hadden het achteronder als losgehaald en geen mogelijkheden gevonden voor een trekhaak. Misschien ook te verwachten. Elon heeft gezegd dat omwille van strakke levering, functionaliteit (tijdelijk) kon sneuvelen. Dus het zou kunnen dat een trekhaakmontageoptie ergens in de toekomst zal verschijnen.

Misschien wel in combinatie met een AWD. Dus ergens voorjaar komend jaar de optie onder de auto en dan de trekhaak zelf via Service Center laten monteren. Zou zomaar kunnen. Only Elon knows....(maybe Franz)
...of gewoon er zelf op lassen! Toch? Wij kopen de M3 namelijk. Plaatwerkschade heb ik ook mijn eigen adres voor. . De huidige Rolls-Royce aanpak van de Model S is als opstartgebeuren heel begrijpelijk maar bij massaproductie niet vol te houden.
 
Hoi Hans,
Je eerste bijdrage met belangstelling gelezen.


Ben benieuwd hoe je tegen mijn kleine bijdrage op het Tesla Forum aankijkt (op 2/3 van boven op deze pagina) en hoe dat in jouw deel 2 en 3 zal worden belicht.

Zat dat filmpje van Lutz nog eens te bekijken. Wauw...wat een onzin krijgt hij met droge ogen uit zijn mond. Misschien tijd voor een nieuw gezegde...

"Don't be a Lutz"

...of gewoon er zelf op lassen! Toch? Wij kopen de M3 namelijk. Plaatwerkschade heb ik ook mijn eigen adres voor. . De huidige Rolls-Royce aanpak van de Model S is als opstartgebeuren heel begrijpelijk maar bij massaproductie niet vol te houden.

Als je daarna naar RDW gaat voor herkeuring...geen probleem ;).
 
  • Like
Reactions: MusQueTear
Wat doet de 'OPSLAAN' knop op de estimator? (zie screenshot)
 

Attachments

  • Screenshot from 2017-11-21 17-38-32.png
    Screenshot from 2017-11-21 17-38-32.png
    135.2 KB · Views: 55
Beetje vent claimt hem dit jaar nog :)

Zo snel gaat het ook weer niet, maar men gaat nu de levering aan regular customers op gang brengen, eerst in US maar dat betekent niet dat eerst iedereen daar zijn auto moet hebben gehad. Dus niet de lijst eerst schoonwerken daar. Men zal echt alles op alles zetten om op redelijke termijn een paar duizend naar Europa te sturen. Als de productielijn op tempo komt kunnen eenvoudig modificaties als voor Europa (auto is al goedgekeurd) er tussendoor komen. Niet volgende week al natuurlijk maar ook geen 2019.

In Europa zit een aantal van ons redelijk vooraan in de rij. Hopelijk is dan ook keuze voor AWD mogelijk.

Dan blijft het een dure auto maar net als bij S en X gaat het uiteindelijk om de TCO. En daarvoor moet je veel kilometers maken. Ik heb daarom liever dat iemand die <10k km per jaar rijdt voorlopig in zijn Golfje blijft omdat hij hem te duur vindt en dat iemand die viif keer zoveel rijdt de Model 3 krijgt :) (want dan is hij gewoon goedkoop)
 
Dan blijft het een dure auto maar net als bij S en X gaat het uiteindelijk om de TCO. En daarvoor moet je veel kilometers maken. Ik heb daarom liever dat iemand die <10k km per jaar rijdt voorlopig in zijn Golfje blijft omdat hij hem te duur vindt en dat iemand die viif keer zoveel rijdt de Model 3 krijgt :) (want dan is hij gewoon goedkoop)
Zal wel laat zijn. Maar ik begrijp niet wat je wil zeggen.