Hans Noordsij
Well-Known Member
Ook dit kon niet uitblijven (wellicht toch ook vorm van anti-selling geweest?)
The Tesla Model 3 goes drag racing
The Tesla Model 3 goes drag racing
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het stuur- en weggedrag van een BMW M3 zijn echt heel goed. Natuurlijk ligt daar een brandstofmotor in, al is dat ook een heel goede.lijkt mij sterk dat een BMW M3 E46 -een ICE- zo goed zou rijden als een Tesla 3.
De E46 is weliswaar al ouder, maar nog altijd de best sturende versie van de 3-serie. Daarna is BMW zich meer gaan richten op meer comfort en zijn de goede rijeigenschappen minder geworden. Het is de best sturende auto die ik ooit gehad heb.De E46 is al zo’n 18 jaar oud, dat moet je wel meenemen...
Ik zie de foto: zijn twee babystoeltjes (maxi cosi), geen kinderstoeltjes. Ik heb straks 1 maxi cosi, 1 kinderstoel en 1 zo'n verhoginkje nodig (dat laatste mag als je drie kinderen hebt, ook al zou het kind in kwestie eigenlijk nog in een kinderstoel moeten). Die combi zou ik dus moeten zien, maar ja, lastig te regelen.. Aan de andere kant; als het echt zo lang gaat duren allemaal als het nu lijkt, dan zijn er straks alleen twee verhogers en één kinderstoel nodig... :/@locuta er staat mij bij dat je een vraag had over kinderstoeltjes/zitjes in de Model 3. Hier hebben ze er twee geplaatst en geven ze aan dat 3 niet gaat lukken. Tesla Model 3 – Your questions answered
Ik zie de foto: zijn twee babystoeltjes (maxi cosi), geen kinderstoeltjes. Ik heb straks 1 maxi cosi, 1 kinderstoel en 1 zo'n verhoginkje nodig (dat laatste mag als je drie kinderen hebt, ook al zou het kind in kwestie eigenlijk nog in een kinderstoel moeten). Die combi zou ik dus moeten zien, maar ja, lastig te regelen.. Aan de andere kant; als het echt zo lang gaat duren allemaal als het nu lijkt, dan zijn er straks alleen twee verhogers en één kinderstoel nodig... :/
Accuverwarming ontbreekt
Nu de eerste ervaringen binnenkomen van de M3 zie ik dat er bij flinke vorst een behoorlijke uitdaging zal zijn om de M3 te laden.
De M3 heeft geen accuverwarming met een vloeistofsysteem als in de S en de X. De enige verwarming die er is is de restwarmte van de motor en elektrische componenten. Bij een recente trip door Canada met een M3 heeft dat voor vele uren extra wachten gezorgd omdat een M3 bij zware vorst simpelweg nauwelijks of niet gaat laden. Björn Nyland heeft dit met zijn X ook ervaren.
Betekent in de praktijk dat als je in een koud klimaat woont en geen verwarmde garage hebt, dat het rijden in een M3 niet zo vanzelfsprekend is als met onze S en X. Je kunt bij flinke vorst natuurlijk wel rijden, zij het met beperkt vermogen, maar de range kan zo maar halveren.
Dit is wel iets om bij rijden naar wintersportplaatsen goed rekening mee te houden.
Tesla Model 3 Range Loss In Bitter Cold - Video
De accu's van de S en X kunnen aan het lichtnet aangesloten worden verwarmd, bij de 3 kan dat niet.In dit licht interessant. Valt wellicht mee. Je kunt een Model 3 batterij ook voorverwarmen. Als de batterij helemaal door en door koud is, dus nagenoeg niet gereden voorafgaand aan het laden, dan is het met een S en X ook een kwestie van lang wachten.
The Tesla Model 3 battery pack design is going to be the target for other carmakers to shoot for | Torque News
De accu's van de S en X kunnen aan het lichtnet aangesloten worden verwarmd, bij de 3 kan dat niet.
Dat mag zo zijn maar de eerste ervaringen wijzen erop dat dat veel minder efficiënt werkt dan een door vloeistof verwarmde accu in de S en X. Is overigens niet zo gek, ergens moeten de besparingen gevonden worden. Dit is er in elk geval één van.Ik lees dat anders.
"Even when parked, Tesla’s software can send a request to the powertrain inverter to start powering up and pass the appropriate currents to the motor in order to produce enough heat to warm the cells – all while not producing any torque so the Model 3 does not move."
Als er shorepower binnenkomt zal die ook daarvoor gebruikt worden, alleen de plek waar de warmte wordt opgewekt is een andere. In plaats van een extra externe heater wordt de combinatie van inverter en motor gebruikt.
Nou zo te zien gaat dat echt niet passen. Dan zal je smalle verhogers moeten zoeken, dan gaat dat misschien net passen. En dan sowieso van die riemverlengers want anders kan je ze echt niet vastklikken.Ik zie de foto: zijn twee babystoeltjes (maxi cosi), geen kinderstoeltjes. Ik heb straks 1 maxi cosi, 1 kinderstoel en 1 zo'n verhoginkje nodig (dat laatste mag als je drie kinderen hebt, ook al zou het kind in kwestie eigenlijk nog in een kinderstoel moeten). Die combi zou ik dus moeten zien, maar ja, lastig te regelen.. Aan de andere kant; als het echt zo lang gaat duren allemaal als het nu lijkt, dan zijn er straks alleen twee verhogers en één kinderstoel nodig... :/
Nou zo te zien gaat dat echt niet passen. Dan zal je smalle verhogers moeten zoeken, dan gaat dat misschien net passen. En dan sowieso van die riemverlengers want anders kan je ze echt niet vastklikken.
Mogelijk zullen er in herfst 2018 wel M3's zijn in Nederland/België waarmee testritten kunnen worden gedaan, en waar je dat in 't echt kan uitproberen. Als ik me goed herinner was dat voor de MS in januari of februari 2013 (zo'n zeven maanden voor de eerste 'echte' leveringen).Ik zie de foto: zijn twee babystoeltjes (maxi cosi), geen kinderstoeltjes. Ik heb straks 1 maxi cosi, 1 kinderstoel en 1 zo'n verhoginkje nodig (dat laatste mag als je drie kinderen hebt, ook al zou het kind in kwestie eigenlijk nog in een kinderstoel moeten). Die combi zou ik dus moeten zien, maar ja, lastig te regelen.. Aan de andere kant; als het echt zo lang gaat duren allemaal als het nu lijkt, dan zijn er straks alleen twee verhogers en één kinderstoel nodig... :/
Ik vind het ook gek dat zoveel mensen roepen om de 2170 batterij in de S/X. De bestaande batterijpack heeft toch bewezen de beste ter wereld te zijn (qua behoud van capaciteit na honderdduizenden km) en van de 2170-packs weten we nog niets (behalve dat ze waarschijnlijk goedkoper te produceren zijn, en misschien hoogstens een paar procent efficiënter). Dus tenzij de "nieuwe" MS/MX komt met 30% meer range voor dezelfde prijs, of dezelfde range met een 30% lagere prijs (zal niet gebeuren, weet ik ook) denk ik dat we goed zitten met de bestaande batterijpack!