Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Rode lak is $1500, maar verder klopt het volgens mij. Je kiest niet voor EAP? Ik zou die altijd nemen, maar begrijp dat het een flink bedrag is en de een meer waarde hecht aan die systemen dan de ander. Ik zou denk ik zelfs eerder de SR nemen met EAP dan de LR zonder, maar dat is een beetje off-topic.
Zo sta ik er ook in. Op dit moment betaal je in de VS 9000 dollar extra voor LR, daarmee kun je EAP en FSD nemen en houd je nog 1000 dollar over of je neemt EAP en PUP voor een extra 1000 dollar.
Ervan uitgaande dat euro- en dollarprijzen niet heel erg uiteen lopen, ga ik voor de EAP en FSD optie (mits level 4 kwaliteit). Daarvoor moet ik dan een enkele keer per jaar extra laden en verlies wat laadsnelheid. Voor mijn beperkte autogebruik (14.000 km per jaar, het overgrote deel binnen NL) geen probleem.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
maar zijn door de nauwgezette berichtgeving op het AP-draadje het afgelopen jaar nadrukkelijk van mening veranderd...!
Misschien toch goed je te realiseren dat het AP-draadje over het algemeen wordt gebruikt om de dingen die nog niet zo lekker lopen op sommige momenten bij sommige auto’s te delen.... Als mijn auto een keer onverwacht remt zonder dat ik dat begrijp of aan zie komen, deel ik dat. Als ik weer een hele week honderden km’s probleemloos op AP heb gereden voel ik niet zo de behoefte dat te delen :)
Ik wou maar zeggen dat je jezelf misschien iets moois zou ontnemen als je de ervaringen uit het AP draadje ziet als representatief voor de AP-ervaring in het algemeen. Daarnaast rijd je de auto waarschijnlijk meerdere jaren en via de OTA updates verandert er regelmatig wat aan de AP kwaliteit. En meestal ten goede :)

Hoewel ik ook wel eens wat te klagen heb over AP en er soms een poosje minder gebruik van maak, zou ik er iig niet aan denken om -mocht ik nu opnieuw voor de keuze staan- de optie niet aan te vinken...
<ongevraagd advies modus weer uit>
 
  • Like
Reactions: Wim S. and robertvg
Wat me echt zal benieuwen is of in Europa alle modellen samen beschikbaar zullen zijn, of dat Tesla ook in Europa de eerste kwartalen enkel de dure versies zal uitleveren. Dat laatste zou niet van veel respect tonen voor reservatiehouders, omdat ze tegen dan eigenlijk al lang winstgevend moeten zijn puur op basis van de Noord-Amerikaanse markt.
 
Wat me echt zal benieuwen is of in Europa alle modellen samen beschikbaar zullen zijn, of dat Tesla ook in Europa de eerste kwartalen enkel de dure versies zal uitleveren. Dat laatste zou niet van veel respect tonen voor reservatiehouders, omdat ze tegen dan eigenlijk al lang winstgevend moeten zijn puur op basis van de Noord-Amerikaanse markt.

Mijn gut-feeling zegt mij dat Tesla de uitrol in EU hetzelfde zal doen als nu in VS. Dus eerst duurdere LR(AWD/P) versie en later pas SR. Belangrijkste reden hiervoor is dat er een enorme vraag naar SR is in VS en die ook pas in 2019 geleverd wordt in VS. Ik zou het ook jammer vinden, maar wellicht dat Tesla kleine aantallen SR ook naar EU brengt in early 2019. Later in 2019 verwacht ik alle versies leverbaar in EU. Nogmaals, dit is mijn gevoel en ik kan er helemaal naast zitten.
 
Mijn gut-feeling zegt mij dat Tesla de uitrol in EU hetzelfde zal doen als nu in VS. Dus eerst duurdere LR(AWD/P) versie en later pas SR. Belangrijkste reden hiervoor is dat er een enorme vraag naar SR is in VS en die ook pas in 2019 geleverd wordt in VS. Ik zou het ook jammer vinden, maar wellicht dat Tesla kleine aantallen SR ook naar EU brengt in early 2019. Later in 2019 verwacht ik alle versies leverbaar in EU. Nogmaals, dit is mijn gevoel en ik kan er helemaal naast zitten.
FWIW ik denk van niet. Zodra de SR geproduceerd wordt, kan iedereen 'm bestellen.
 
Zo sta ik er ook in. Op dit moment betaal je in de VS 9000 dollar extra voor LR, daarmee kun je EAP en FSD nemen en houd je nog 1000 dollar over of je neemt EAP en PUP voor een extra 1000 dollar.
Ervan uitgaande dat euro- en dollarprijzen niet heel erg uiteen lopen, ga ik voor de EAP en FSD optie (mits level 4 kwaliteit). Daarvoor moet ik dan een enkele keer per jaar extra laden en verlies wat laadsnelheid. Voor mijn beperkte autogebruik (14.000 km per jaar, het overgrote deel binnen NL) geen probleem.

... geen idee of je al EV rijdt, maar wij zijn redelijk EV-blanco ruim 2 jr geleden in de Leaf-30kWh gaan rijden, hadden toen genoeg van véél en lang autorijden maar omdat een EV zo lekker en relaxed rijdt, rijden we sindsdien ..surprise..surpise... aanmerkelijk meer km's. Van 10k alweer naar 15k ( ...kan met een Leaf, je gelooft t niet.. ). Kortom je bent gewaarschuwd! Resultaten behaald in het verleden bieden geen enkele garantie voor de toekomst... :D
 
FWIW ik denk van niet. Zodra de SR geproduceerd wordt, kan iedereen 'm bestellen.
Ik verwacht dat het voor Europa in eerste instantie ook alleen de LR wordt, Tesla kan de extra marge nog erg goed gebruiken.
Op het moment dat wij aan de beurt zijn, zit Tesla op productiecapaciteit ergens tussen de 5 en 10K exemplaren PER WEEK. Hopelijk dichter bij de 10 dan bij de 5.
Dan maakt het dus niet uit in welke volgorde de leveringen in NL plaatsvinden. Niet voor Tesla, maar ook niet voor de koper. En dan lijkt mij het pas na drie of zes maanden of zo introduceren van lagere marge uitvoeringen een onnodige complicatie. Laat iedereen lekker kopen waar-ie zin in heeft. De waarde van mijn 31-maart-2016 reservering zal bijzonder klein blijken, hooguit een paar weken t.o.v. een verse klant.

Ik kan me nog wel voorstellen dat er een bootlading ‘volle’ uitvoeringen uit voorraad leverbaar wordt en andere uitvoeringen gewoon op maat besteld worden met drie maanden levertijd.
En ja, hopelijk zijn we tegen die tijd ook van de kwartaalpieken en -dalen in de leveringen af, omdat de beschikbare capaciteit van de organisatie volledig benut moet worden.
 
  • Like
Reactions: xveys
En ja, hopelijk zijn we tegen die tijd ook van de kwartaalpieken en -dalen in de leveringen af, omdat de beschikbare capaciteit van de organisatie volledig benut moet worden.

Ik kan de bron zo even niet vinden, maar Tesla heeft aangegeven dat ze daar zowieso vanaf willen (volgens mij zo'n PDF op ir.tesla.com). Ze gaan de productieplanning veranderen. Ik neem aan dat dit eenmalig een vertekend beeld geeft in aantal deliveries in een bepaald kwartaal, en dat ze het daarom even melden.
 
Heeft die eerste achter de cabine oranje knipperlichten of is dat gewoon een spiegeling van iets op de achtergrond? Zie het aan beide kanten in het filmpje, dus kan mijn inziens geen spiegeling meer zijn.
Die andere hebben allemaal een ingepakte neus en de pompen hebben een geel/oranje kleur, dus waarschijnlijk toch een weerspiegeling.
Je ziet ook aan het begin van het filmpje dat het oranje stukje kleiner wordt als hij doorloopt.
 
Ik kan de bron zo even niet vinden, maar Tesla heeft aangegeven dat ze daar zowieso vanaf willen (volgens mij zo'n PDF op ir.tesla.com). Ze gaan de productieplanning veranderen. Ik neem aan dat dit eenmalig een vertekend beeld geeft in aantal deliveries in een bepaald kwartaal, en dat ze het daarom even melden.
Ja, dat is gezegd en zou zelfs al nu ingevoerd moeten zijn. Maar ja, er moet zoveel.
Zoals met alles; het zal echt wel gebeuren, maar gewoon wat later.