CO2CLEAN
Olivier Willemsen
Voor de twijfelaars, de Model 3 performance is ontzettend snel! Leuke reactie van bestuurster!
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Klopt.ben er nog niet uit of ik voor de SR of LR versie ga. Ik nijg eerder naar de LR versie maar is mijn redenering juist,
Ik doe 77km per dag (indien het enkel woon werk is, zonder extra kilometers) Hier doe ik 20% bij voor onvoorziene omstandigheden en komt uit op een 93 km. Bij een standaard model moet ik opladen tot 26 a 27 % maar om dezelfde range te halen bij een LR model hoef ik slechts op te laden tot 18 a 19 % (indien ik dag per dag zou opladen)
waarschijnlijk zie ik het helemaal verkeerd?
Ik ben zelfstandig, maar de model 3 gaat waarschijnlijk privé.
de model S is nog niet afgeschreven tegen de komst van de model 3 en de boekwaarde is momenteel nog hoger dan de waarde van de model 3.
Bijkomend argument. de S is bijna uit garantie en dan kunnen eventuele kosten beter gedragen worden door de vennootschap dan privé.
Ik zie het toch anders. Alles hangt af van het budget en het prijsverschil tussen LR en SR. Een tussenlading doe je niet tot vol of tot 80%, maar tot de eindbestemming (of de thuishaven) risicoloos bereikbaar wordt. Met een auto die een realistisch bereik heeft van 250 à 300 km kom je zo bijna overal met een minimale extra reistijd. Je zou met de SR dus af en toe een kwartiertje aan het laden zijn.
Het is niet het einde van de wereld om zo het einde van de wereld te vermijden.(Snap je hem?)
Voor de jaarlijkse autoreizen, splits je je dag in twee of drie delen en doe je per dagdeel hetzelfde. Vol vertrekken, 300 km rijden, kort bijladen en 150 km rijden tot de lunch. Tijdens de lunch tot minstens 80% laden. Opnieuw 250 km rijden, kort bijladen en rijden tot het avondeten en opnieuw minstens 80% laden. En de dag eindigen met een bijkomende 250 km. Een reis van 1000 km is zo, ook met de SR, de Kona, de Leaf+, de I-pace, de Ioniq (twijfelgeval, maar misschien toch dankzij superlaag verbruik en laadsnelheid van 500km/u) haalbaar in een dag.
Wie aan een snelheid van 150 km/u 1500km per dag wil afleggen, zoekt beter en andere oplossing of zou misschien beter met het vliegtuig gaan.
Ik weet niet of dit al gepost is maar Nextmove heeft de Model 3 op de Autobahn getest bij 120 en 150 km/u. Zeker bij 120 km/u een indrukwekkende range!
Folgende Ergebnisse haben wir ermittelt:
150 km/h: - Verbrauch/Consumption: 229 Wh/km - Reichweite/Range : 315 km
120 km/h: - Verbrauch/Consumption: 164 Wh/km - Reichweite/Range: 450 km
Die 603 km bij 112 km/u lijkt me erg optimistisch en niet in lijn met de autobahn test. Ik verwacht op basis van de Autobahn test eerder rond de 475-480 km bij 112 km/u.Klopt ook aardig met
https://electrek.co/2018/07/24/tesla-model3-epa-ratings-advertise/
waarin halfverwege
... For example, a Model 3 owner recently got an impressive 375 miles of range at 70 mph on the highway....
dat is dus
112 km/h: - Bereik: 603 km
Die 603 km bij 112 km/u lijkt me erg optimistisch en niet in lijn met de autobahn test. Ik verwacht op basis van de Autobahn test eerder rond de 475-480 km bij 112 km/u.
Deze resultaten vallen me eerlijk gezegd wat tegen. Ik hoopte bij 120 km/u een range te zien van 500+ km, ook al omdat in de VS de 310 mijl/499 km EPA range een kunstmatige verlaging is door Tesla van werkelijk 334 mijl (537 km). Voor de standard range die ik op het oog heb, zal bij 120 km/u de 350 km range vermoedelijk onbereikbaar zijn.
Die 603 km bij 112 km/u lijkt me erg optimistisch en niet in lijn met de autobahn test. Ik verwacht op basis van de Autobahn test eerder rond de 475-480 km bij 112 km/u.
Deze resultaten vallen me eerlijk gezegd wat tegen. Ik hoopte bij 120 km/u een range te zien van 500+ km, ook al omdat in de VS de 310 mijl/499 km EPA range een kunstmatige verlaging is door Tesla van werkelijk 334 mijl (537 km). Voor de standard range die ik op het oog heb, zal bij 120 km/u de 350 km range vermoedelijk onbereikbaar zijn.
Realistisch (alle omstandigheden) zou ik dan rekenen met:De officiele “highway” test (gemiddeld maar 80 km/u) geeft 318 mijl / 511 km. De totale EPA score ligt hoger omdat “city” test hoger scoorde (348 mijl / 558 km). Dat men op Autobahn 450 haalt bij 120 valt mij juist op doordat het meer is dan ik had verwacht. Zal wel door warmte komen.
De standard range zal 2/3 halen van long range. De standard range heeft 2/3 van batterijcellen aanboord. Op snelweg heeft gewicht een nihil effect. Dus 300 km a 120 km/u voor standard range bij warm weer. In winter verwacht ik zo’n 270 km voor standard range en 400 voor long range.
Realistisch (alle omstandigheden) zou ik dan rekenen met:
SR: 250km
LR: 375km
Ja, je kan zeker weten meer halen dan dat, maar om zonder range anxiety te rijden zou ik zelf hier mee rekenen.
Ik heb gezien dat men uit een LR ongeveer 66kWh haalt, dat is bij 375km dan 176Wh/km. Een realistische waarde voor een Model 3.
Een trekhaak!!!
Tesla Model 3 spotted testing towing capacity
Een trekhaak!!!
Tesla Model 3 spotted testing towing capacity
Dat zou geweldig zijn!
Spoiler alert: In 2015 is er ook een S gespot met fabrieksplaten die een U-haul trok, volbehangen met meetapparatuur. Dat leek toen veelbelovend maar was wellicht bedoeld als test voor de X.
Dat is niet zo voor de 3, tenzij ... de Y de trekhaak krijgt.