Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Nog geen eigenaar van een model van Tesla. Klokslag om 10.00 uur op 31 maart 2016 zijn mijn reserveringen geplaatst vanuit vestiging in Eindhoven. Ik heb nog geen e-mail ontvangen van Tesla om de auto's te configureren. Nadat ik had ingelogd, zie ik bij de reserveringen staan: "Beheren". Als ik echter op de link klik, krijg ik de melding dat er nog niet geconfigureerd kan worden en dat ik moet wachten op een e-mail van Tesla (die uiterlijk deze maand komt).
Hier het zelde, reservering gemaakt op 4 april 2016.
Mocht een "niet Tesla bezitter" wel kunnen configureren, dan graag een reactie...:cool:
 
Hoi hoi! Ik ben maanden stil geweest hier en heb de technische spec ontwikkelingen even niet meer gevolgd. Maar ja: nu er ineens besteld kan worden moet ik natuurlijk wel weer. Ik heb ergens in het proces gemist dat er nu een performance en long range pakket is. Wat is nou het verschil precies? Performance is duurder, maar heeft minder range?
En als ik 19" sport wheels aanvink op mistergreen.nl, wordt dat dan ook meegeteld voor de bijtelling (lease)? Of maakt dat niet uit? Ik wil een zo laag mogelijke prijs voor de bijtelling, dus op die 58.800 blijven die nu kennelijk het minimum is.
Ik heb óók gemist dat er nu drie ranges zijn/komen. Eerst was het alleen kort en lang, maar nu drie.. wat wordt de actieradius van de midrange dan? En weet iemand of je de leverdatum ook verder vooruit kan schuiven? Dus juist NIET snel, maar op bijv 15 mei (ik noem maar wat), want ik moet ook nog een openbare laadpaal regelen... vragen vragen! (en balen van de bijtellingsregels)
 
Nog geen eigenaar van een model van Tesla. Klokslag om 10.00 uur op 31 maart 2016 zijn mijn reserveringen geplaatst vanuit vestiging in Eindhoven. Ik heb nog geen e-mail ontvangen van Tesla om de auto's te configureren. Nadat ik had ingelogd, zie ik bij de reserveringen staan: "Beheren". Als ik echter op de link klik, krijg ik de melding dat er nog niet geconfigureerd kan worden en dat ik moet wachten op een e-mail van Tesla (die uiterlijk deze maand komt).
Ik ook nog geen mogelijkheid. Geduld, die komt vast dit jaar. Maar ik doe het pas als ik Smart Air Suspension kan bestellen.
 
Liep daar een US crew die 3 EU modellen aan het testen / fine tunen zijn.
Geeft mij zomaar het idee dat we die eind februari met een flinke dot Elon zout moeten nemen.
Ik volg je redenering niet helemaal: je kunt het feit dat ze EU modellen nu finetunen toch ook interpreteren als: ze zijn zo goed als klaar, dus ze maken de auto's voor de EU over een paar weken? Of werkt het niet zo (zou denken: dagje auto maken, paar weken op een boot ofzo, klaar..)? (wellicht heel naïef van me, geen idee)
 
  • Like
Reactions: Michel3
Ook ik inmiddels de mail gehad om te configureren.
Prijs valt me niet al te zwaar. Ga evengoed wachten op de LR RWD.
Leuker rijden, iets meer bergruimte en lagere aanschafprijs dus ook minder bijtelling. Die LR RWD mag wat mij betreft dan ook zo snel mogelijk leverbaar worden. Zilveren kleur vind ik ook wel een mooie optie, zou leuk zijn als die er dan ook tussen zit. En nu met die 22% bijtelling boven de 50k ga ik serieus overwegen om die 19% velgen niet te bestellen en aftermarket een tweede set velgen / banden te kopen. De halve geruchten over dat er in een latere fase een trekhaak goedkeuring komt wil ik ook heel erg graag geloven trouwens, als daar echt zicht op is is dat voor mij ook een overweging om nog wat langer te wachten.
Ik zou niet te hard rekenen op LR RWD of zilver. Ik denk dat die 2 opties niet terugkomen binnen afzienbare tijd. Zeker niet zolang de vraag nog veel groter is dan de productiecapaciteit.
 
ben blij dat ik op 31/3/2016 de reservatie gemaakt heb... not!
Daarmee heb je (met mij en 450.000 anderen) laten zien hoe groot de interesse is. Waardoor de productie een jaar eerder op gang gekomen is. Helaas profiteren wij in Europa daar niet erg van. Omdat Tesla eerst de VS markt maximaal heeft willen laten profiteren van de € 7500 tax reduction.
Overigens zegt allemaal bestellen in december weinig over aflevermoment. Dat hangt af van je configuratie, maar mogelijk binnen een versie weer van de bekende factoren; medewerkers, Tesla-eigenaren, datum reservering.
Of het blijkt nu van het toeval af te hangen. Kan ook... ;)
 
Nee, maar sommigen zeggen dingen waar ik het niet mee eens ben. Jij ook?

Dat je het mijn post niet eens was, kan ik helemaal volgen. Daar zat een ongezouten mening in, dus prima. Maar als mensen vragen of je 19 inch Model S wielen op een Model 3 kunt zetten of dat er een inschatting is te maken van de prijs van de RWD (misschien op basis van de US-prijs), dan kan ik de thumbs down niet plaatsen.
 
Yeh, ik dacht mijn Model S 19 inch wintervelgen voor mijn Model 3 te kunnen gebruiken. Daarom vroeg ik dat in post 6184, want dat bespaard weer een set velgen met banden. En mij interesseert het geen reet dat ik voor die vraag een dislike krijg. Want het is echt geen rare vraag voor een techneut zoals ik die na Lotus nu alles wat Tesla is leest en weet en al sinds 2010 de prototype roadster in Hethel GB over Lotus zijn testtrack proefrondjes zag draaien. Haha dat waren nog eens tijden fokes. Kom maar op met de likes !
 
Hoi hoi! Ik ben maanden stil geweest hier en heb de technische spec ontwikkelingen even niet meer gevolgd. Maar ja: nu er ineens besteld kan worden moet ik natuurlijk wel weer. Ik heb ergens in het proces gemist dat er nu een performance en long range pakket is. Wat is nou het verschil precies? Performance is duurder, maar heeft minder range?
En als ik 19" sport wheels aanvink op mistergreen.nl, wordt dat dan ook meegeteld voor de bijtelling (lease)? Of maakt dat niet uit? Ik wil een zo laag mogelijke prijs voor de bijtelling, dus op die 58.800 blijven die nu kennelijk het minimum is.
Ik heb óók gemist dat er nu drie ranges zijn/komen. Eerst was het alleen kort en lang, maar nu drie.. wat wordt de actieradius van de midrange dan? En weet iemand of je de leverdatum ook verder vooruit kan schuiven? Dus juist NIET snel, maar op bijv 15 mei (ik noem maar wat), want ik moet ook nog een openbare laadpaal regelen... vragen vragen! (en balen van de bijtellingsregels)

Een vraag , waarom zou je voor mr green kiezen als je via tesla direct ook kan leasen?
 
Model 3 Prijzen
Kan iemand die nu al MAG configureren / bestellen even de Model 3 prijzen meedelen svp! Is ook leuk voor de rest van dit forum.
Dus
LR + AWD is ...euro
meerprijs van een kleur ...euro
etc etc
Thx
 
Last edited:
Hoi hoi! Ik ben maanden stil geweest hier en heb de technische spec ontwikkelingen even niet meer gevolgd. Maar ja: nu er ineens besteld kan worden moet ik natuurlijk wel weer. Ik heb ergens in het proces gemist dat er nu een performance en long range pakket is. Wat is nou het verschil precies? Performance is duurder, maar heeft minder range?
En als ik 19" sport wheels aanvink op mistergreen.nl, wordt dat dan ook meegeteld voor de bijtelling (lease)? Of maakt dat niet uit? Ik wil een zo laag mogelijke prijs voor de bijtelling, dus op die 58.800 blijven die nu kennelijk het minimum is.
Ik heb óók gemist dat er nu drie ranges zijn/komen. Eerst was het alleen kort en lang, maar nu drie.. wat wordt de actieradius van de midrange dan? En weet iemand of je de leverdatum ook verder vooruit kan schuiven? Dus juist NIET snel, maar op bijv 15 mei (ik noem maar wat), want ik moet ook nog een openbare laadpaal regelen... vragen vragen! (en balen van de bijtellingsregels)
Welkom terug. Ik ken dat, want ben ook een tijdje weg geweest, teleurgesteld over voor laten gaan van velen in de VS. Begrijp dat nu wel weer.
  • Performance = Long Range AWD met veel meer vermogen en aantal leukigheden (performance pakket). Grotere velgen vragen iets meer energie dan 18" Aero's, dus iets kleinere range.
  • Long Range AWD heeft een range van ruwweg 500 echte km.
  • Long Range RWD wordt niet meer gebouwd. Onduidelijk of die ooit terug komt. Ik denk het niet.
  • Medium Range RWD is laatste maanden in de VS aangeboden, om mensen die wachtten op een Standard Range te laten bestellen voor het vervallen van de helft van de tax credit per 1/1/19. Heeft een range van ongeveer 380 echte km. Het is volgens mij nog volstrekt onzeker of MR ooit in Europa geleverd gaat worden, maar daar denken anderen anders over.
  • Standaard Range wordt nog niet geleverd omdat de batterijprijs nog niet laag genoeg is om die in basisconfiguratie te kunnen bouwen voor $ 35,000. Krijgt een range van ongeveer 250 echte km.
  • Alles wat je opneemt in je bestelling telt mee voor de catalogusprijs en de 22% bijtelling over het bedrag boven € 50.000. Ik zou zeker geen 19" velgen via Tesla bestellen vanaf nieuw. Maar die naderhand bij Tesla kopen, of elders (en je 18" velgen gebruiken voor winterbanden).
  • Dat geldt dus ook voor software opties als EAP2 en FSD.
  • Naast het zwarte PUP interieur is er nu ook een zwartwit PUP interieur.
  • Kleuren zijn verminderd en duurder geworden.
  • Je bent helemaal niet verplicht om nu al te bestellen. Je mag best wachten tot een later moment, als het je beter uitkomt. Al is het onzeker welke prijzen en configuraties dan gelden.
  • Begin 2019 schijnt EAP3 te komen, met een betere computer. Nog onbekend is wanneer.
  • Zelf wil ik wachten op Smart Air Suspension, die ons in het vooruitzicht is gesteld in de loop van 2019. En meer duidelijkheid over Model Y, waarvan lancering in maart verwacht wordt.
  • Trekhaak zou er best aan kunnen komen, maar is nog onzeker en kan je altijd achteraf laten aanbrengen.
Dit zijn volgens mij de hoofdlijnen.
 
  • Like
Reactions: RobPet
Dat je het mijn post niet eens was, kan ik helemaal volgen. Daar zat een ongezouten mening in, dus prima. Maar als mensen vragen of je 19 inch Model S wielen op een Model 3 kunt zetten of dat er een inschatting is te maken van de prijs van de RWD (misschien op basis van de US-prijs), dan kan ik de thumbs down niet plaatsen.
Hoho, voor er sprake is van een misverstand: thumbs down is geen 'dislike', maar 'disagree'.
Als het hier opgevat wordt als dislike, wil ik ze best weghalen. Zo waren ze niet bedoeld.

Ik was het dus niet ermee eens dat 19" S wielen op een 3 passen. En ik ben het er niet mee eens dat de LR RWD terugkomt.