Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Op reddit lees je over volgende techniek om op de bestel pagina te komen zonder de uitnodiging per mail te ontvangen.
Het lijkt echter alleen in Frankrijk te werken:
PSA for Europe reservation holders: you can order today! : teslamotors

Je zou naar volgende link moeten gaan:
Tesla SSO – Login

Met dus je reservation number ingevuld.

Bij mij (als Belg) lukt dit niet.

Is er iemand in België of Nederland die kan zien wat de link is om naar de bestelpagina te geraken?

Ik zelf heb op 1/04/2016 gereserveerd (heb nog geen andere Tesla), maar nog geen mail met uitnodiging ontvangen.
 
Ben zeer benieuwd welk percentage reserveringshouders nu daadwerkelijk gaat bestellen. Mocht dat naar Tesla’s idee te laag zijn hebben ze eigenlijk maar twee opties:
- de MR of SR brengen
- de prijs van de P of AWD verlagen, bijv door EAP op deze modellen gratis aan te bieden

We gaan het zien!
 
Ben zeer benieuwd welk percentage reserveringshouders nu daadwerkelijk gaat bestellen. Mocht dat naar Tesla’s idee te laag zijn hebben ze eigenlijk maar twee opties:
- de MR of SR brengen
- de prijs van de P of AWD verlagen, bijv door EAP op deze modellen gratis aan te bieden

We gaan het zien!

Ik bespeur wat 'hoop' onder de mensen die wachten op MR en SR (of LR met RWD) dat er weinig belangstelling is voor de dure versies en dat Tesla dus snel zal moeten overstappen op de goedkopere. De reacties van reserveringshouders op dit forum, van wie een flink deel aankondigt nog te wachten, lijken die hoop te ondersteunen.

Ik vrees echter dat we onszelf wat voor de gek houden. Ik zag de uitslag van een poll onder Noorse reserveringshouders (ik meen 165 mensen, dus dan valt er wel wat uit te concluderen) en daaruit bleek dat zo'n tweederde voor een P of LR gaat. SR had minder dan 10%, MR zo'n 20%. Vergeleken met die Noren zijn wij maar arme sloebers. En ik denk dat de Noren komend jaar zeker vele tienduizenden Model 3's gaan afnemen, dus alleen dat land al zal de productielijnen van de dure versies nog wel even aan de gang houden.

Bij ons speelt de grens van 50.000 euro voor de 4% bijtelling waarschijnlijk een grote rol bij de investeringsbeslissingen. Daar hebben de Noren geen last van.
 
Je kan je idd de vraag stellen of die extra range de 9000 euro meerprijs wel waard is. Wie zit er 400 km aan een stuk in de wagen op weg naar zijn bestemming? Dat zullen er weinigen zijn. Met het uitbreidende netwerk aan suc's, de alsmaar vetere batterijen die minder degraderen en vooral de hogere laadsnelheden die beloofd worden lijkt mij dit echt overbodig, tenzij je elke dag 300 km op de baan bent. SR of MR dekt voor 9 5,45 procent van de mensen de noden en is ook nog eens minder belastend voor het milieu. Dat is toch ook niet onbelangrijk, of heb ik hier geen punt?

Naar mijn mening is de vraag of iemand aan een stuk 400 km rijdt niet echt het argument voor de LR. De range van elektrische auto's is het grootste minpunt t.o.v. ICE auto's, in combinatie met het feit dat laden nogal wat langer duurt dan tanken. Je staat dus gewoon vaker te laden op momenten dat je dat niet echt zou willen. Hoe minder vaak dat nodig is, hoe liever het mij is.
Volgens mij is dat ook de reden dat er momenteel nog fiscale stimulansen nodig zijn om elektrisch rijden te promoten. Tegen de tijd dat elektrische auto's (ook in de winter) 800 km op een acculading halen zijn de fiscale voordelen er wel af. Dan wil iedereen zo'n ding.
 
Naar mijn mening is de vraag of iemand aan een stuk 400 km rijdt niet echt het argument voor de LR. De range van elektrische auto's is het grootste minpunt t.o.v. ICE auto's, in combinatie met het feit dat laden nogal wat langer duurt dan tanken. Je staat dus gewoon vaker te laden op momenten dat je dat niet echt zou willen. Hoe minder vaak dat nodig is, hoe liever het mij is.
Volgens mij is dat ook de reden dat er momenteel nog fiscale stimulansen nodig zijn om elektrisch rijden te promoten. Tegen de tijd dat elektrische auto's (ook in de winter) 800 km op een acculading halen zijn de fiscale voordelen er wel af. Dan wil iedereen zo'n ding.
Eens.. volgens mij zitten trouwens heel veel nederlanders al gauw minimaal 1 tot 2x per jaar lang in de auto ergens ver weg naar toe! Dus idd range en een SuC netwerk zijn voor ons hoofdredenen om van een Leaf-30kWh over te stappen naar de M3 LR. AWD of RWD maakt ons niet uit. Minimaal gedurende de accugarantieperiode van 8 jr hopen we de M3 privé te gaan rijden. Liever nog veel langer... Het sommetje van iig 8jr is okay maar los daarvan Zero Emission is veel belangrijker. Volgende stap in ons geval is nu het gas eruit, dat is als maatwerk met een groot bestaand pand ( met periodiek B&B piek verbruik ) een stuk lastiger dan een M3 bestellen.