Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Bij de configuratie van de 3 staat dit ineens bij voor de P:
Carbon achterspoiler en Dual Motor badge badge verkrijgbaar na de levering

Ook staat niets meer over dat alle 5 stoelen verwarmd zijn.

Voor de mensen die een P hebben besteld, goed opletten dus of het er ook aanwezig is.

Edit: bij de model 3 pagina staat nog wel 5 verwarmde stoelen, maar niet meer bij configuratie

Bij de awd staat nu premium interieur inbegrepen, de standaard is niet meer aanwezig.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: FrankNL
Lie
Net even een half uurtje test gereden met een M3P in Zaventem (langer mocht niet want ze doen 18 testritten per dag, per wagen...).

Ik schat 92% van een MS voor de helft van de prijs

- : iets minder comfort, minder binnenruimte achterin, idioot stuur, veel minder kofferruimte, meer rolgeluid
+: snellere middenconsole, leuk interieur, sportiever weggedrag, en -vooral- geweldige autonomie en betere laadsnelheid (gerekend in km's) dan onze S'jes. AP is mogelijk ook iets beter (herkent vrij goed voetgangers bijv.)

Qua TCO vergelijkbaar met een Mini Countryman Cooper S of zo, en de M3 heeft dan een paar lichtjaren voorsprong.

Ik las net ook een artikel in de Autogids van vorige week over de nieuwe BMW i3, met als conclusie dat "die wagen vandaag geen concurrentie heeft in haar categorie".

Wel, een week later heb je, voor 3000 EUR meer (de geteste i3 was 55.000 EUR waard), een wagen die dubbel zoveel autonomie heeft, meer dan dubbel zo snel laadt, en er gewoon leuk uitziet (en niet lijkt op een semi-psychiatrisch geval zoals de i3). Dus akkoord dat de i3 geen concurrentie heeft: iedere mens met gezond verstand zal voor een M3 gaan :)

Liep er rond 15u,vanmiddag ook even langs en zag hem staan. Jammer dat er net niemand te zien was ook binnen super kalm dacht dat ze het er druk zouden hebben met model 3 ' aan klanten uit te leveren. Misschien gebeurt dit enkel van maandag tot vrijdag want waarvoor ik kwam, de wall connector, moest ik ook in de week terugkomen
 
In algemene zin wordt er hopelijk bedoeld 'beterspellen.nl', dus per werkdag 4 meerkeuzevraagjes beantwoorden, met als doel dat wat men bedoelt ook bedoeld wordt. :oops:

Is het nu word of wordt:p




je was snel, maar ik nog nét wat sneller ;);):p

Funny.jpg
 
  • Funny
Reactions: DeHakkelaar
can be. Maar ik werd die befaamde woensdag (dan als 1 van de 70??) gebeld. Heb netjes betaald + verzekering geregeld. 4-5 dagen later hebben ze dan nog steeds die 70 niet uit kunnen leveren en wil weet al dat ik hem tm minimaal maandag ook niet krijg.
Geen pijl op te trekken want ik werd ook gebeld en was er dus ook voor niets en out of the blue word ik vrijdagochtend weer gebeld om um diezelfde dag te halen...
 
Lie


Liep er rond 15u,vanmiddag ook even langs en zag hem staan. Jammer dat er net niemand te zien was ook binnen super kalm dacht dat ze het er druk zouden hebben met model 3 ' aan klanten uit te leveren. Misschien gebeurt dit enkel van maandag tot vrijdag want waarvoor ik kwam, de wall connector, moest ik ook in de week terugkomen
Twee medewerkers ziek in Zaventem, dus ze hadden het lastig. Leveringen vanaf volgende week hoorde ik (FWIW).
 
Model 3 draadje

De type 2 kabel is vrij lang (langer dan de standaard type 2 kabel die ik tot nu gebruikte).
Er zit Spotify op, dat werkt na ok klikken op voorwaarden ofzo.

Nog eens goed naar de type 2 kabel gekeken. Volgens mij is het de standaard 7 meter blauwe Mennekes kabel die Tesla ook bij de Model S en X meelevert. Shop Tesla Gear — Model S/X/3 Mennekes, Type 2, 3 Phase, 32A, 7m
(Raar dat de URL op 8m eindigt...)

Wel apart dat er een 32A kabel geleverd wordt terwijl de Model 3 maar op max 16A laadt. Misschien tijdelijk zo of logistiek makkelijker om maar één soort te leveren.
 
Nog eens goed naar de type 2 kabel gekeken. Volgens mij is het de standaard 7 meter blauwe Mennekes kabel die Tesla ook bij de Model S en X meelevert. Shop Tesla Gear — Model S/X/3 Mennekes, Type 2, 3 Phase, 32A, 7m
(Raar dat de URL op 8m eindigt...)

Wel apart dat er een 32A kabel geleverd wordt terwijl de Model 3 maar op max 16A laadt. Misschien tijdelijk zo of logistiek makkelijker om maar één soort te leveren.

In draadje public charging meen ik geezen te hebben dat een Duitse (?) laadpaal niet wilde laden op 16a omdat ook dan! een 32a kabel vereist was, maar ik kan de post niet vinden.
 
  • Helpful
Reactions: robertvg
De medewerkers van Tesla in Nederland hadden naar mijn idee een heel haalbaar schema schema opgesteld: De boot arriveert 5-2, eerste leveringen op 14-2. Echter werden ze op 6-2 om 08:00u vanuit Amerika gesommeerd om nog dezelfde dag Model 3's uit te gaan leveren. Daarom is er last minute een evenement in elkaar gedraaid om nog dezelfde avond rond de 70 auto's uit te leveren. Een bijna onmogelijke haastklus dus. Ik denk dat het goed is om even af te wachten hoe het aflevercircus de komende periode gaat draaien, en dat we pas op basis daarvan kunnen beoordelen of ze het proces onder controle krijgen.
Ik heb vergelijkbare info gehoord, inderdaad. Komt erop neer dat de organisatie op 6-2 niet klaar was om al te leveren.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Ik las net ook een artikel in de Autogids van vorige week over de nieuwe BMW i3, met als conclusie dat "die wagen vandaag geen concurrentie heeft in haar categorie".

Wel, een week later heb je, voor 3000 EUR meer (de geteste i3 was 55.000 EUR waard), een wagen die dubbel zoveel autonomie heeft, meer dan dubbel zo snel laadt, en er gewoon leuk uitziet (en niet lijkt op een semi-psychiatrisch geval zoals de i3). Dus akkoord dat de i3 geen concurrentie heeft: iedere mens met gezond verstand zal voor een M3 gaan :)
Ik ben het eens met je conclusie, maar de i3 gaat al geruime tijd aan stevige kortingen uit de deur bij BMW, net omdat er een groot verschil is tussen de i3 en de nieuwe generatie EV's die nu op de markt komen met +60kWh aan energie ipv "60Ah".

Niet voor niks dat de program manager van BMW i na de i3 en i8 is opgestapt omdat hij zijn bazen niet overtuigd kreeg dat ze hard moesten blijven doorontwikkelen in plaats van op hun lauweren te gaan rusten. BMW heeft daar wel een unieke kans gemist om Tesla bij te benen.
 
Hangt een beetje van het kleur af. Zwart, blauw en midnight gray vind ik mooi staan met chrome. De lichtere kleuren zoals wit zie ik liever zonder chrome. Spijtig dat Tesla de optie niet heeft zoals alle premium merken. Ook privacyglass mis ik in de optielijst en dan niet voor de look maar voor de veiligheid van eventueel waardevolle spullen die op de achterbank liggen.
Idd, shadowlook bij bestelling zou super zijn, dat scheelt weer een paar uur wachten bij de detailer/wrapper ;) Een reden waarom ik niet voor blauw zou gaan is idd dat chrome delete mss minder mooi is daar het nogal een erg donker blauw is (mijn huidige wagen is een Estoril Blau BMW, een stuk mooier imho met shadowlook). Maar, misschien vind ik het dan ook niet nodig. Blauw met wit interieur is dan weer erg knap. Wit met wit interieur is misschien net iets te, dan. Pff, er zijn al niet veel keuze, maar toch is het niet gemakkelijk, lol. Ah, ga het maar zo laten, ik zie het dan wel. Privacy glass vind ik persoonlijk ook een must, dat zal er ook nog wel van komen.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Hayden
Op taal leggen wij Nederlanders het altijd af tegen de Belgen, dat zou je toch moeten weten.

Nu nog de interne taalstrijd oplossen daarzo. (Misschien iets voor @Elja Trum ?)

Ik heb een nieuwe theorie aan de hand van de spreadsheet over de orders (https://docs.google.com/spreadsheets/d/1gm4uPG1qaoSxwll556heDD2B4njfjPrA2MJV42402CA/).

Het kan natuurlijk zijn dat er iets mis gaat in het order afhandelingsproces. Dat zou verklaren waarom orders van nog geen twee weken oud wel een VIN hebben, maar veel van twee maanden nog niet.

Ik heb Elon er ook over getweet, maar dat leest ie waarschijnlijk nooit. Dus mocht je Twitter hebben, retweet het even, wellicht komt het dan onder zijn aandacht.

Twitter

P.s: Ene, nee, ik voel me niet geroepen de taalstrijd in België op te lossen. ;)
 
  • Like
Reactions: Jooop
Weet iemand toevallig iets over wanneer de Model 3 shop open gaat? Op Shop Tesla Gear — Shop Tesla Gear is alleen de S en X beschikbaar, in de VS shop The Official Tesla Shop | Tesla is die er (natuurlijk) wel al.

Ben overigens ook erg benieuwd naar de range afname bij gebruik van roofrack met box, iemand een idee?

Ik heb aan meerdere medewerkers gevraagd wanneer we in NL Model 3 accessoires konden bestellen. Niemand kon antwoorden, laat staan aangeven wat je dan kan bestellen.

In de VS zijn er model 3 rijders die beschikken over de Tesla dakdragers. Er zijn YouTube filmpjes van. Bij het installatie verhaal ben ik al afgehaakt (te complex voor mij :oops:), maar wie weet dat ze daar ook info delen over verbruik.

Ik wil met name fietsen vervoeren en gaan werken SeaSucker systeem (zuignappen).