Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ah, dan is de nieuwe UMC kritischer qua weerstand. Maak een buitenstopcontact met 2,5mm VMKV zou ik zeggen, na elders vastgesteld te hebben dat het niet aan de UMC ligt. Maar dat verlengsnoer is ws de boosdoener

Denk je echt dat het aan de verlengkabel kan liggen? Die is 3x 2,5 mm2 dus praktisch hetzelfde als de bekabeling in je huis toch?

Ik ga in ieder geval ergens anders proberen te testen of de UMC gewoon op 13A werkt, dan kan ik dat inderdaad uitsluiten.
 
@Michel3, tja eigenlijk vind ik dat wel een kluitje en niet klant vriendelijk. Klant vriendelijk is m.i. eerlijk zijn en ofwel uitzoeken wat er aan de hand is of zeggen dat je het niet weet en uitzoeken wat er aan de hand is. Baal er wel van dat ik als 1 van de eerste bestel en als een van de laatste geleverd krijg. En het vervelende is dat ik het niet vertrouw. Geen enkel zicht op of 5 maart nu een werkelijk berwachtte datum is of zo maar iets geroepen om mij maar rustig te houden.

Hoe weet je dat je als een van de laatsten geleverd krijgt? Er zijn al zo'n 1700 losse orders vanuit Nederland (plus een paar duizend via leasemaatschappijen) en ik vermoed dat wanneer je de auto op 5 maart krijgt er pas zo'n 700-800 geleverd zullen zijn (bij het huidige tempo). Dus dan zit je ergens in het midden van de losse orders, en nog voor alle leaserijders.

Desondanks is het niet leuk om anderen te zien 'voordringen'. Al is het in jouw geval niet echt voordringen, want je rijdt geen Tesla en hebt niet in de eerste dagen gereserveerd, de twee enige criteria die ooit zijn genoemd als factor voor voorrang (hoewel dat uiteindelijk niet of nauwelijks voor voorrang blijkt te zorgen). De besteldatum is nooit genoemd als een factor. Dus eigenlijk hebben alleen Teslabezitters en mensen die op 30 april in de rij hebben gestaan reden tot klagen als zij hun auto later krijgen.

Maar die paar weken extra wachten zijn zo vergeten zodra je de auto hebt.
 
Desondanks is het niet leuk om anderen te zien 'voordringen'. Al is het in jouw geval niet echt voordringen, want je rijdt geen Tesla en hebt niet in de eerste dagen gereserveerd, de twee enige criteria die ooit zijn genoemd als factor voor voorrang (hoewel dat uiteindelijk niet of nauwelijks voor voorrang blijkt te zorgen).
Ik heb een beetje moeite met 'voordringen', want dat suggereert dat ik dat bewust doe. Daar is geen sprake van. Het overkomt mij net zoals het anderen overkomt dat het bij hen later wordt. Alleen heb ik nu eens geluk (dat heb ik overigens zelden).
Ik denk dat die criteria (enigszins) golden voor de leveringen in de VS, maar niet voor Europa. 'Willekeurige' ladingen auto's komen immers met boten deze kant op en worden onderweg of pas op de wal toegedeeld.
Wie echt voorgedrongen hebben zijn degenen die in de VS snel een S kochten, dan een 3 reserveerden en die een paar weken later geleverd kregen, om vervolgens de S weer te verkopen. Om dan vervolgsen voor familie en vrienden ook 3's te kopen 'als eigenaar'. Dat heeft hier (gelukkig!) geen zin.
Kortom, wacht af en 'alles sal reg kom'.
 
  • Like
Reactions: Jooop
Ik heb een beetje moeite met 'voordringen', want dat suggereert dat ik dat bewust doe. Daar is geen sprake van. Het overkomt mij net zoals het anderen overkomt dat het bij hen later wordt. Alleen heb ik nu eens geluk (dat heb ik overigens zelden).
Ik denk dat die criteria (enigszins) golden voor de leveringen in de VS, maar niet voor Europa. 'Willekeurige' ladingen auto's komen immers met boten deze kant op en worden onderweg of pas op de wal toegedeeld.
Wie echt voorgedrongen hebben zijn degenen die in de VS snel een S kochten, dan een 3 reserveerden en die een paar weken later geleverd kregen, om vervolgens de S weer te verkopen. Om dan vervolgsen voor familie en vrienden ook 3's te kopen 'als eigenaar'. Dat heeft hier (gelukkig!) geen zin.
Kortom, wacht af en 'alles sal reg kom'.

Ik vind het ook geen voordringen hoor. Ik probeerde het gevoel onder woorden te brengen dat sommigen hebben. Maar voordringen is dan eigenlijk niet het juiste woord, omdat het impliceert dat je er invloed op hebt. Achtergesteld worden is beter. Excuus.
 
Hoe noemen jullie de auto eigenlijk als je het er met anderen over hebt?

Is het dan Model Three (geheel Engels) of Model (Eng) Drie of helemaal in het Nederlands? Andere automerken en types worden snel vernederlandst (we zeggen geen BMW fünf-achtundzwanzig, of Mazda 6 in het Japans), maar bij Tesla twijfel ik....

Pieter (nieuw hier, in afwachting van levering M3 en daarmee ook eerste Tesla)
 
Hoe noemen jullie de auto eigenlijk als je het er met anderen over hebt?

Is het dan Model Three (geheel Engels) of Model (Eng) Drie of helemaal in het Nederlands? Andere automerken en types worden snel vernederlandst (we zeggen geen BMW fünf-achtundzwanzig, of Mazda 6 in het Japans), maar bij Tesla twijfel ik....

Pieter (nieuw hier, in afwachting van levering M3 en daarmee ook eerste Tesla)

M3 om ze in de war te brengen.
 
  • Funny
Reactions: BobbyKings
Hoe weet je dat je als een van de laatsten geleverd krijgt? Er zijn al zo'n 1700 losse orders vanuit Nederland (plus een paar duizend via leasemaatschappijen) en ik vermoed dat wanneer je de auto op 5 maart krijgt er pas zo'n 700-800 geleverd zullen zijn (bij het huidige tempo). Dus dan zit je ergens in het midden van de losse orders, en nog voor alle leaserijders.

@Right_Said_Fred ik weet inderdaad niet of ik een van de laatste ben, maar mijn reactie was nav onderstaande;

@Michel3 Je hebt het record voor de snelste levering: 23 dagen na bestellen. Significant sneller dan de tweede snelste levering ("Stream" met 33 dagen)

Overigens zijn @Disneyland en @erijder de langst wachtenden met een leverdatum met 85 dagen

Ben het er overigens mee eens dat tesla bezitters en vroege reserveerders voorrang hebben. Maar dat gebeurt in NL ook niet. Volgende criterium lijkt mij logischerwijs besteldatum.

Geen verwijt overigens naar andere. Die hebben gewoon geluk en kunnen er ook verder niets aan doen. Dus van voordringen is geen sprake.

Probleem dat ik met 5 maart heb is dat
Ik het niet vertrouw dat het ook een ‘echte’ datum is.

Maar goed we wachten rustig af. Uiteindelijk zal die wel een keer komen. Maar een iets strakker en helderder beleid in deze zou fijn zijn geweest.
 
Maar goed we wachten rustig af. Uiteindelijk zal die wel een keer komen. Maar een iets strakker en helderder beleid in deze zou fijn zijn geweest.
Mijn moeder zei vroeger: “Lieverkoekjes worden niet gebakken.”
Ik begrijp dat je het liever anders had gezien. Ik ben ook altijd voor eerlijkheid. Alleen zo werkt het zelden en zeker niet bij een Amerikaans bedrijf wat (opnieuw) door ‘Delivery hell’ gaat. Ook is de term ‘Elon time’ met een reden ontstaan.
Tesla denkt iedere keer opnieuw te makkelijk over realisatie. En moet daarom klanten elke keer teleurstellen. Maar waarschijnlijk is dat overdreven optimisme precies de reden waarom ze wel erin slagen om gigantische stappen voorwaarts te maken, waar anderen falen.
Omdat de producten zoveel beter zijn, accepteren we dat / zijn we gedwongen om dat te accepteren. Kortom, heb geduld, laat al je ideeën over eerlijke regels / volgorde maar vallen, heb begrip voor werknemers die hier ieder moment mee worstelen en tegelijk vriendelijk moeten blijven, en wacht rustig af. Ook als 5 maart 5 april wordt. Uiteindelijk maakt het niets uit. Die auto komt er echt wel, ook voor jou.
 
:confused::confused:
Hoe noemen jullie de auto eigenlijk als je het er met anderen over hebt?
model ☰



Geintje.. ik zeg drie
Vandaag met de 3 naar werk gereden in 4 graden, N11 (100km/h) A12(130km/h) en viel het verbruik me toch tegen. 238 Wh/km. Dat is hetzelfde als met mijn model S.. had hem niet voorverwarmd overigens en niet vooraf geladen maar dat doe ik met de S ook niet. Vanmiddag nog maar eens kijken
:confused:Dat is wel heel veel. Zal aan de kou liggen. Weinig re-gen en hoog verbruik.:confused: Daarom mijn tip; mik je laad-amperage zo uit dat je bij vertrek nog aan het laden bent dan heb je zeker een flinke re-gen en zal het verbruik lager zijn. Of op vol vermogen starten ergens in de nacht goed uitgekiend. Dan heb je zelfs volledige re-gen. En interieur voor vertrek, ingeplugd, verwarmen natuurlijk.
Ik hoop dat je thuis kunt laden en zo niet zou ik zeker altijd voorverwarmen want re-gen is wel zo comfortabel en spaart je schijfremmen. Alhoewel ik elders al wel las dat die bij te weinig gebruik er ook niet beter op worden:)