Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn moeder zei vroeger: “Lieverkoekjes worden niet gebakken.”
Ik begrijp dat je het liever anders had gezien. Ik ben ook altijd voor eerlijkheid. Alleen zo werkt het zelden en zeker niet bij een Amerikaans bedrijf wat (opnieuw) door ‘Delivery hell’ gaat. Ook is de term ‘Elon time’ met een reden ontstaan.
Tesla denkt iedere keer opnieuw te makkelijk over realisatie. En moet daarom klanten elke keer teleurstellen. Maar waarschijnlijk is dat overdreven optimisme precies de reden waarom ze wel erin slagen om gigantische stappen voorwaarts te maken, waar anderen falen.
Omdat de producten zoveel beter zijn, accepteren we dat / zijn we gedwongen om dat te accepteren. Kortom, heb geduld, laat al je ideeën over eerlijke regels / volgorde maar vallen, heb begrip voor werknemers die hier ieder moment mee worstelen en tegelijk vriendelijk moeten blijven, en wacht rustig af. Ook als 5 maart 5 april wordt. Uiteindelijk maakt het niets uit. Die auto komt er echt wel, ook voor jou.
Ik begrijp al die negativiteit echt niet...

5 maart is nog altijd "einde februari, begin maart" dat Tesla communiceerde over het begin van de leveringen.

Bij de meeste andere merken hoor je helemaal niks over VIN, en blijft de auto 2 weken op de parking van je dealer achter een hek staan, tot ze tijd hebben om 'm te wassen en klaar te maken voor levering.

Wil je eerlijkheid? Tesla vergaloppeert zich om zo snel mogelijk auto's uit te leveren...
 
Met Tesla Levering in Tilburg gebeld, viel mee, 20 min wachten:
  • Mijn afspraak voor ophalen heb ik verschoven naar dinsdag 26/2, vanwege werkafspraken. Iemand wordt nu dus weer blij gemaakt dat die donderdag kan.
  • Morgen en woensdag was ook nog ruimte. Zaterdag niet.
  • Ik heb nu ook een kenteken (moest er wel naar vragen). XP 9xx F
  • EAP2 die voor aflevering besteld wordt, wordt altijd meegenomen in de fiscale waarde, die geldt voor de bijtelling.
  • Een EAP2 trail voor € 5800 komt vast, maar wanneer is onduidelijk. (Hm...)
  • Er is een taxidienst tegen gereduceerd tarief van station naar Tesla. Fresh cabs.
  • Over 6 maanden gratis Superchargen met de referral hoef ik me geen zorgen te maken. Dat komt goed. Oké...
  • Mijn Tesla app werkt sinds een week niet meer, geen gekoppeld product, maar dat moet goed komen bij levering. Wel controleren.
  • Nu betaling en verzekering regelen. Carmeleon of insuremytesla.
  • Twijfel, zal ik nog winterbanden bestellen, of gok ik erop dat de nieuwe zomerbanden volstaan? Hm, ik denk eerste. Zelfs voor 1 maand, ik rij teveel in de nacht.

Mooi samengevat. Ik heb ook iemand blij mogen maken voor donderdag. Verplaats naar vrijdag 13.00 uur (mede ivm werkafspraken rest vd week). Nu dus snel verzekering regelen (denk Centraal Beheer) en dan vrijdag richting Tilburg. Weet jij zo wat het gereduceerd taxi tarief is / hoe ik ze vind/boek?
 
Zijn er nog meer mensen die op 6.2 gebeld zijn om op te halen en nu nog steeds geen leverafdpraak hebben?
Dat eerste telefoongesprek is alleen om je erop te wijzen dat je gegevens moet uploaden.
En misschien om in te schatten hoe soepel/moeilijk de levering gaat verlopen?

Je krijgt via SMS en/of mail (wat je zelf ingesteld hebt in je account) bericht over aflevermoment.
 
Rond 10 uur heb ik ook maar eens gebeld. Ik was onmiddelijk binnen.
De vriendelijke man gaf aan dat het niet normaal was bij de huidige status van mijn dossier, dat er nog geen VIN aan gekoppeld was. Hij ging er achteraan en gaat me morgen terugbellen. Hij was ook op de hoogte van mijn nummerplaat (staat blijkbaar in mijn dossier)
Hij gaf wel aan dat op de eerste boten bijna geen 19" velgen zaten.
Hij volgde het forum en wist wat hier leefde.
afwachten op zijn telefoontje dan maar.
 
Dat eerste telefoongesprek is alleen om je erop te wijzen dat je gegevens moet uploaden.
En misschien om in te schatten hoe soepel/moeilijk de levering gaat verlopen?

Je krijgt via SMS en/of mail (wat je zelf ingesteld hebt in je account) bericht over aflevermoment.

uhm ik heb toen kenteken gekregen en een afspraak om 18:30 om hem diezelfde dag op te halen. verzekering/betaling alles die middag geregeld...
 
Yup...aankomst begin maart in Zeebrugge (zit nu nog voor Panama) en dan nog een week of twee mogelijks tot de wagen in een SeC geraakt zeker
Zelfde configuratie. 2 april 2016 reservatie en 14/12 besteld. Maar vorige week konden ze me echt niets aan de telefoon zeggen. Ook niets van welke boot of dergelijke...
status bij mij blijft op “aanbetalingsfactuur” staan (en dus geen VIN)
 
Met Tesla Levering in Tilburg gebeld, viel mee, 20 min wachten:
  • Mijn afspraak voor ophalen heb ik verschoven naar dinsdag 26/2, vanwege werkafspraken. Iemand wordt nu dus weer blij gemaakt dat die donderdag kan.
  • Morgen en woensdag was ook nog ruimte. Zaterdag niet.
  • Ik heb nu ook een kenteken (moest er wel naar vragen). XP 9xx F
  • EAP2 die voor aflevering besteld wordt, wordt altijd meegenomen in de fiscale waarde, die geldt voor de bijtelling.
  • Een EAP2 trail voor € 5800 komt vast, maar wanneer is onduidelijk. (Hm...)
  • Er is een taxidienst tegen gereduceerd tarief van station naar Tesla. Fresh cabs.
  • Over 6 maanden gratis Superchargen met de referral hoef ik me geen zorgen te maken. Dat komt goed. Oké...
  • Mijn Tesla app werkt sinds een week niet meer, geen gekoppeld product, maar dat moet goed komen bij levering. Wel controleren.
  • Nu betaling en verzekering regelen. Carmeleon of insuremytesla.
  • Twijfel, zal ik nog winterbanden bestellen, of gok ik erop dat de nieuwe zomerbanden volstaan? Hm, ik denk eerste. Zelfs voor 1 maand, ik rij teveel in de nacht.
re Winterbanden... hebben wij in 2e instantie, stonden ineens op de verrassende 'Final Invoice 2' en idd ik had er per email naar gevraagd...:confused:, hup apart betaald. Maarruh de winterbandjes, de Model 3 1950,- set, moeten dus nog nageleverd worden. Ik ga vanm 's bellen, op emails en ook berichtjes via het Tesla Account nada terugkoppeling ! Wij rijden meestal overdag en er gaat dus, na nalevering, ALTIJD een zomer- of winterband als reserveband mee in de bak.... ;)
 
Net aan de lijn met Leaseplan. Blijkt dat de afspraak met Leaseplan en Tesla op losse schroeven staat. Daarom duurt het langer. DIT OS TOCH NIET TE GELOVEN!! auto aanbieden en geen goede afspraak hebben met de leverancier.
Hmm dat baart wel zorgen. Ik vond het sowieso vreemd dat ze je persoonlijke reserveringsnummer laten koppelen, terwijl daar niet naar gekeken lijkt te worden (bij mij mei als levermaand met een persoonlijke reservering uit 2016, terwijl particulieren die nu vers bestellen het volgens Tesla dan eerder zouden ontvangen).

Ik ga daar ook even Tesla en Leaseplan over contacteren.
 
Rond 10 uur heb ik ook maar eens gebeld. Ik was onmiddelijk binnen.
De vriendelijke man gaf aan dat het niet normaal was bij de huidige status van mijn dossier, dat er nog geen VIN aan gekoppeld was. Hij ging er achteraan en gaat me morgen terugbellen. Hij was ook op de hoogte van mijn nummerplaat (staat blijkbaar in mijn dossier)
Hij gaf wel aan dat op de eerste boten bijna geen 19" velgen zaten.
Hij volgde het forum en wist wat hier leefde.
afwachten op zijn telefoontje dan maar.
Idem hier, zou bij mij zelfs nog niet op een boot zitten maar aangezien ik vroeg gereserveerd heb gaan hij zien wat ze kunnen doen. Hopelijk vandaag of morgen iets van nieuws.
 
re Winterbanden... hebben wij in 2e instantie, stonden ineens op de verrassende 'Final Invoice 2' en idd ik had er per email naar gevraagd...:confused:, hup apart betaald. Maarruh de winterbandjes, de Model 3 1950,- set, moeten dus nog nageleverd worden. Ik ga vanm 's bellen, op emails en ook berichtjes via het Tesla Account nada terugkoppeling ! Wij rijden meestal overdag en er gaat dus, na nalevering, ALTIJD een zomer- of winterband als reserveband mee in de bak.... ;)
Ik gooi er straks direct vierseizoenenbanden onder. Tot nu toe altijd apart winter- en zomer, maar ik ga het niet meer doen.
Dit is mede ondersteunt door verhaal op nu.nl.
 
Zojuist een update gekregen:

75611f41-1c4d-4a49-9726-d1a6fdd06462.jpg


6a656d31-eca3-4733-b944-1cd31de5860f.jpg
 
Net "bevestiging" gekregen dat mijn 3 blijkbaar op boot 5 zou zitten. Waarschijnlijk iets te maken met mijn specifieke config (Silver "19) als ik de afleveringen zie want ik heb een reservatie van april 2016. Jammer dat het zo lang duurt maar op zijn minst heb je dan een idee waar je je kan aan verwachten.
Is nu al zo vaak voorbij gekomen:
heeft ALLES te maken met je configuratie 19" en NIETS met je reserveer- of besteldatum of Tesla-eigenaar zijn
en waarschijnlijk ook veel met toeval...
 
Ik begrijp al die negativiteit echt niet...

5 maart is nog altijd "einde februari, begin maart" dat Tesla communiceerde over het begin van de leveringen.

Bij de meeste andere merken hoor je helemaal niks over VIN, en blijft de auto 2 weken op de parking van je dealer achter een hek staan, tot ze tijd hebben om 'm te wassen en klaar te maken voor levering.

Wil je eerlijkheid? Tesla vergaloppeert zich om zo snel mogelijk auto's uit te leveren...
Je hebt helemaal gelijk.
We hebben het zo goed dat veel mensen er niet meer aan gewend zijn dat wensen niet instantaan bevredigd worden.
(Eerlijk gezegd heb ik daar ook last van. Doet een beetje pijn dat ik nu 5 dagen langer op mijn 3 moet wachten...)
 
  • Like
Reactions: vdvoorde