Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Update-je van een Alphabet leaserijder. M3, MSM, 18", wit interieur, EAP in bestelling sinds 9 januari, gereserveerd 31-3-16.

Zojuist even gebeld met Tesla, binnen 4 minuten iemand aan de lijn wat heel snel is voor zover ik hier lees. De beste jongen wilde me eerst afschepen met dat ik maar contact moest opnemen met Alphabet, maar na wat aandringen ging hij toch even in het Alphabet master account kijken met mijn RN. Blijkt dat 4 dagen geleden alles administratief is afgerond en dat er niks in de weg zou staan om de auto te leveren! Zei zelfs dat het binnen 2 weken zou kunnen.. maar ik neem dat maar met korrel zout. Omdat dit via de leasing dept. gaat en hij blijkbaar geen zicht op de auto's daar heeft... gaat hij dit uitzoeken en vanmiddag terugmailen.

Zeker niet Tesla-waardig deze manier van info-voorziening, maar goed we moeten er allemaal doorheen...

Heb net ook contact opgenomen met Tesla. Ik heb een bestelling van 28 januari bij Leaseplan staan, waarbij ik mijn persoonlijke reserveringsnummer uit 2016 gekoppeld heb. Aan de telefoon vroeg de dame om mijn reserveringsnummer en kwam na 5min in de wacht terug om te vertellen dat de bestelling administratief op orde is en dat ze nog bezig zijn met alles te verwerken.

Ze kon helaas niks vertellen over levertijd, zelfde praatje als altijd eigenlijk, ook na doorvragen. Het gaat zoals zij zegt via hun afdeling lease-contact, waar zij niet in kunnen/mogen kijken.

Ook kon ze niet vertellen of een reserveringsnummer überhaupt uitmaakt voor de levertijd.

@Frankieboy via Tesla dus geen alarmbellen gehoord w.b.t. Leaseplan.
 
Net nog eens gebeld.
Geen VIN voor mij er is zelfs nog geen boot gekend waar hij op zou staan. terwijl alle wagens op de boten normaal zijn toegewezen. Het gaat niet meer voor mijn vakantie worden en dus ten vroegste begin april.:eek:

+5 jaar eigenaar, reeds 2 tesla's gekocht, vroegste reservatie, onmiddelijk bestellen van zodra het mogelijk was, dochter bij tesla gewerkt, schoonzoon bij tesla aan de slag, garage verbouwen naar tesla store, carport bouwen, oprit omdopen naar tesla boulevard, nummerplaat met "elon musk" aanvragen, 23 auto's verkocht,..... het brengt allemaal niet echt veel op:confused:
status: zwaar teleurgesteld....
Wow....Echt wow. Ik snap het echt niet. Normaal moet zoiets frappants toch naar een hoger niveau kunnen getild worden. Ik heb lang gedacht dat we gesjareld werden omdat we beiden geen P maar wel 19" velgen besteld hadden. Dat die eenvoudig weg niet of in zeer geringe mate op de eerste boten stonden. Maar ik kan geen enkele logische reden verzinnen waarom ze mij wel zeggen (met de nadruk op zeggen) dat de mijne op boot 5 zou staan en ze dat van jou niet kunnen zeggen. Ik heb pas in april 2016 besteld en ben nog geen Tesla eigenaar. Had ik 100% dezelfde config gehad ik had gewisseld met jou, puur uit principe. Ik vind trouwens dat reservatiehouders in Europa tout court een symbolische tegemoetkoming verdienen omdat hun reservatie eigenlijk vrij waardeloos was.

Dit gezegd zijnde voel ik mij gezien de chaos nogal ongemakkelijk bij het feit dat een helpdesker uit zijn mouw schud: de jouwe zit op boot X maar er is nog geen VIN toegewezen. Ofwel kunnen ze jouw wagen niet pinpointen en weten ze dus ook niet met zekerheid op welke boot hij zit, ofwel weten ze precies welke wagen van jou is en dan moeten ze toch ook al een VIN nummer kunnen achterhalen. Ik snap het niet echt maar soit. Ik blijf vermoeden dat ze het ECHT niet weten en maar gewoon wat lullen van hij zit op boot X omdat ze dan weten dat je ze een paar weken gerust laat. Ze weten toch dat ze wel ergens in de komende 2-8 weken aankomen en zien dan wel verder.
 
Ik heb idd het gevoel dat bellen helemaal niks oplevert daar ze het ene moment dit zeggen en het ander moment iets compleet anders. Het enige wat echt telt, lijkt me, is de moment dat ze je bellen of iets laten weten dat je auto klaar staat om afgehaald te worden. Alles tussen het bouwen en dat moment is één grote waas waar niemand zijn weg in vindt, zo lijkt het alleszins. Ik heb al bij verschillende merken een wagen besteld, maar dit overtreft toch alles. Slachtoffer van hun succes of, dare I say it, onkunde, wie zal het zeggen...

Soit, ik hoop toch binnenkort HET berichtje te ontvangen, kwestie dat we wat verder kunnen plannen, ik kijk nog altijd erg uit naar m'n M3P ;)
 
@Xfrank dat is wel heel zuur! Bestaande klanten zouden voor moeten gaan!

Ik heb vandaag eind factuur ontvangen met daarop ook een VIN. Nog geen kenteken beschikbaar volgens mevrouw aan telefoon. Afleverdatum noh altijd 5 maart, maar hoop stiekem op sneller. Wel meer vertrouwen gekregen dat 5 maaart in ieder geval gehaald gaat worden. Ze hebben in ieder gebal een auto gematched
 
Zal later even de sheet invullen. Wij hebben twee bestellingen, reservering november 2018 en bestelling 28 dec 2018.

2x LR Silver EAP en 19”
Enige verschil in configuraties is wit en zwart interieur.

De M3 met wit interieur wordt vrijdag de 22e geleverd, kenteken en VIN ontvangen na een belletje vorige week. Deze zondag het afhaalbericht per SMS en maandag zelf om bevestiging gevraagd per mail.
Van de andere M3 is nog geen VIN en kenteken bekend, ook geen boot.
 
  • Like
Reactions: Jaimevisser
@Rohodo Sta net te superchargen in Duitsland en wat kwam er net aanrijden? Rode performance met zwarte bekleding. Ze hebben je auto naar Duitsland verscheept. Is wel gaaf om in het echt te zien, nog ff wachten...
en dan maak je niet ff een foto voor mij :)

Ik mag hem morgen halen! 08:30 uur sta ik voor de deur in TB te springen. Goede vriend van mij heeft even zijn spierballen laten rollen;)
 
en dan maak je niet ff een foto voor mij :)

Ik mag hem morgen halen! 08:30 uur sta ik voor de deur in TB te springen. Goede vriend van mij heeft even zijn spierballen laten rollen;)

Asje, heb ook camera beeld van
B0771B37-69C6-4EF9-8537-AB59605A2538.jpeg
 
@Xfrank en alle andere "terecht gefrusteerde wachters"....
Volg sedert mijn bestelling, 01 februari 2019, alle posts. Ben "newbee" in Tesla wereld. Echtgenote is eigenaar van een Leaf 2.0 sedert juni vorig jaar (zeer tevreden...als tweede wagen!!)
Een tweetal uren geleden opgebeld (078 nummer, landcode België) door een Nederlandse dame: "uw M3 bestelling staat op boot 4 en zal vanaf 01 maart e.k. geleverd kunnen worden"."Vanaf" beschouw ik een rekbaar begrip uiteraard...
Volgende configuratie:
  • Long Range All-Wheel Drive non P
  • Lakkleur Pearl White
  • 19'' Sportvelgen
  • Volledig zwart premium interieur
  • Geavanceerde Autopilot
  • Contante betaling
  • Geen inruil
Met andere woorden...een tevreden nieuwkomer!
 
  • Like
Reactions: stevenp and Monky