Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Voor wie zich afvraagt waar de Model 3 blijft, die moet eens op teslastats.no naar het aantal geregistreerde Model 3's kijken voor vandaag. Het lijkt er op dat op de eerste boten een groot aantal Noorse wagens stonden. Wat ook logisch is, niet alleen zijn ze daar Tesla-gek, maar hun autos zijn ook tot twee weken langer onderweg dan de Belgische/Nederlandse. Als je Tesla bent prop je dus eerder de boten die tegen het einde van het kwartaal in Zeebrugge aanmeren vol met Benelux-wagens.
 
View attachment 379295 View attachment 379296 View attachment 379297 Ahhhh....autowasstraat, ruitenwissers uit zetten.....ahhhh je moet het weten, in je cards op de ruitenwisser blijven drukken, gaat hij uit...in gebruiksaanwijzing niet duidelijk beschreven, hilarisch,H2O leiden stopte de autoband, omdat mijn ruitenwissers bleven gaan....ICE niet blij, maar na 5 minuten proberen en rood aangelopen van schaamte, gelukt, dus bij deze hoop ik dat het jullie bespaard blijft....

Ahhw man ... wasstraat in met je gloed nieuwe auto ... ik weet nog niet of ik dat aan zou durven
 
Vandaag weer gebeld in de auto en dit is het resultaat (sta even bij een benzinestation op de hotspot te tikken):

Mijn auto
Was in Zeebrugge maar is blijkbaar gerematched naar iemand anders. Mijn echte auto (met VIN toegekend, dus zeker van mij) staat nu op de Europe. Nog even met de leasemij bellen om te verifiëren dat de NFA getekend is, anders kan er niet geleverd worden. Levering binnen nu en 2 weken gegarandeerd.

Over leveringen in het algemeen
Ik heb nog even wat doorgevraagd zodat ik iedereen op het forum hier wat meer info kan geven over wat er gaande is.

Matching
Word in de US gedaan en heeft het NL team geen invloed op. Er word toegegeven dat dit niet goed gebeurt en er word gewerkt om dit eerlijker te gaan laten verlopen. Er word toegegeven dat makkelijkere orders (contant en geen inruil) inderdaad voorrang krijgen. 19" vraag is onderschat dus zat bijna niet in de eerste leveringen.

Lease
Wegens administratieve problemen zijn alle lease leveringen vertraagd. De eerste worden nu uitgeleverd en de komende weken word de achterstand ingehaald. NFA contracten tussen lease en Tesla zijn nog niet overal rond. Als je een leasebestelling hebt informeer dan bij je leasemij of het NFA contract met Tesla getekend is. Geen NFA contract is geen levering. Alleen MrGreen en Leaseplan hebben dit momenteel op orde.

First hour bestellingen
Als je een bestelling en reservering hebt van het eerste uur hebt gaan ze extra moeite doen om sneller een auto te matchen. Het advies is in dit geval om te bellen zodat je op de radar bent bij de servicedesk. Dit word schijnbaar via hoger management geregeld om sneller te kunnen leveren.

Tracken auto's
Auto's worden via GPS in de auto getracked. Servicedesk medewerkers kunnen precies zien waar de auto is zo lang deze mobiel internet heeft (ook in de US blijkbaar, de laatste locatie van mijn auto was net buiten de haven in SF). Zo lang je nog geen VIN hebt is een auto nog niet van jouw en kan deze gerematched worden op een andere bestelling. Geen VIN is geen zekerheid.

Mocht je geen first hour bestelling hebben of een vroege lease bestelling heeft het momenteel weinig zin om te bellen. De mensen die momenteel de telefoon opnemen zijn ook de mensen die de *sugar* moeten fixen dus veel bellen helpt niet echt.

Ok, even genoeg zo. Ik ga weer onderweg. Hoop dat jullie hier iets aan hebben.
 
Net weer gebeld, dat had de meneer van gisteren aangeraden omdat vlak voor aankomst van de boot er wel een VIN zou zijn. Dame aan de telefoon vandaag deed op geen enkele manier een uitspraak meer over de boot en ook geen VIN. Ik vertelde dat de meneer gisteren mij de boot CSCC Europe had verteld maar ze wilde dit absoluut niet bevestigen noch ontkennen. Het was net alsof ze vandaag instructies hadden gekregen om niks meer te vertellen.

Wat een gedoe zeg. Ik net m'n hele familie verteld dat de boot met m'n auto dit weekend aankomt, nu weet ik weer helemaal niets eigenlijk.
 
Ik zeg hier al weken dat ze niks weten tot ze u een VIN nummer kunnen geven. Al de rest is dikke zever. Waarschijnlijk hebben de call center mensen de instructie gekregen (blijkbaar weer al ingetrokken of niet duidelijk aan iedereen gecommuniceerd) om de mensen die bellen zonder VIN nummer een "indicatie" te geven op welke boot hun wagen (misschien, maar dat "vergeten" ze er bij te zeggen) zou staan. Waarschijnlijk is het een indicatie van boot op basis van reservatiedatum en besteldatum. Belangrijk om in je achterhoofd te houden is dat zolang je geen VIN hebt dit meer dan waarschijnlijk op niets concreet gebaseerd is. Het is pappen en nat houden zodat je minder zou bellen tot je effectief een VIN nummer krijgt. Dan pas schieten de mensen van het lokale delivery team in actie en kunnen ze je iets zinvol vertellen. En kan het blijkbaar niet snel genoeg gaan ;) Het is jammer maar het is nu eenmaal zo. Heb er al vrede mee dat mijn auto pas halverwege/eind maart zal aankomen.
 
Ok had via activlease/leaseplan besteld..Leaseplan gaf aan levering week 16 en volgens Tesla nr kom ik op boot 8. Wat is dan nummer 8? Is dat de 8e boot vanaf SF (incl.china, etc) of de achtste boot naar de EU?
De 8e boot naar de EU. Ook ik een bestelling via leaseplan en er werd door tesla verwezen naar boot 8. Daarnaast gaf Tesla aan dat dit de Viking Adventure is. Dus helaas iets langer wachten maar wellicht wel iets eerder dan week 16.
 
Vanochtend opgehaald en een aantal andere TMC leden ontmoet. Delivery Advisor kwam niet gehaast over maar ik was met een kwartiertje buiten. Er wordt over het algemeen van uit gedaan, dat je wel je huiswerk een beetje hebt gedaan. Gelukkig kon ik bij @AnalysiZ aankloppen.

Een aantal krasjes gevonden (bestuurders deurgreep, linker achterpaneel, kofferbak klep) en ik zag wat elektrische draden (?) bloot liggen aan de rand van het dakraam. Notitie van gemaakt en wordt erover gebeld door dichtstbijzijnde sec. Toch een beetje jammer.

Maar de terugweg (110km) met zweethandjes aan het stuur en een lach van oor tot oor :D
 
@Jee75 Zoals aan mij uitgelegd werd is dat de overeenkomst waarin de financiële afhandeling van de bestellingen word vastgelegd. Schijnbaar waren zowel Tesla als de LMs er vanuit gegaan dat de bestaande NFA voor de X/S leveringen hergebruikt zou kunnen worden maar daar is blijkbaar iets misgelopen waardoor nieuwe NFA overeenkomsten nodig zijn.

Het lijkt er inderdaad op dat de eerste boten voornamelijk doorgescheept zijn naar Noorwegen en de Europe (hoe toepasselijk) ook echt voornamelijk voor Europa is. Zal inderdaad mee te maken hebben dat ze richting het einde van een financieel kwartaal steeds dichter bij huis gaan leveren om zo weinig mogelijk auto's in transit te hebben op het moment dat ze de kwartaalcijfers opmaken. Dit doen ze ook in de US waar de leveringen naar de Oostkust aan het einde van het kwartaal opdrogen en na de start van het kwartaal weer volop geleverd word.
 
  • Like
Reactions: Michel3 and basdej