Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Tja, winterbanden zijn nu waarschijnlijk ook niet duur meer.
Ik ga de 10daagse voorspelling als een havik in de gaten houden...
En vast even bij mijn vaste bandenman informeren voor welke prijs hij die Nokians kan leveren.
Oh ja, en krikpunten laten printen of bestellen.

PS Bij ijzel helpen zelfs winterbanden niet.
Winterbanden zijn goed in de sneeuw.
 
  • Like
  • Disagree
Reactions: bennyvw and Michel3
Winterbanden zijn goed in de sneeuw.

Goed in de sneeuw én bij lage temperaturen, hoewel 4-season banden het bij lage temperaturen ook niet slecht lijken te doen. Maar hij sneeuw is een winterband volgens de kenners onverslagen. En veelal gewoon verplicht in het buitenland.

Ik blijf dus gewoon netjes wisselen tussen zomer en winter. Kost een beetje maar in my humble opinion is de meerwaarde tov een compromis gewoon aanwezig.
 
  • Like
Reactions: S-19910 and Michel3
Goed in de sneeuw én bij lage temperaturen, hoewel 4-season banden het bij lage temperaturen ook niet slecht lijken te doen. Maar hij sneeuw is een winterband volgens de kenners onverslagen. En veelal gewoon verplicht in het buitenland.

Ik blijf dus gewoon netjes wisselen tussen zomer en winter. Kost een beetje maar in my humble opinion is de meerwaarde tov een compromis gewoon aanwezig.

Een winterband (lees sneeuwband) is goed in de sneeuw. Daar is een winterband het beste in.
Eigenlijk is het het beste om alleen met een winterband te rijden als er sneeuw ligt. Veel mensen weten dit niet.

Zie ook een artikel in nu.nl.
 
Een winterband (lees sneeuwband) is goed in de sneeuw. Daar is een winterband het beste in.
Eigenlijk is het het beste om alleen met een winterband te rijden als er sneeuw ligt. Veel mensen weten dit niet.

Zie ook een artikel in nu.nl.
Dat is echt onzin. Ik geloof sowieso weinig 'nieuws' van nu.nl
Het gaat lang niet alleen om profiel, maar ook om rubbersamenstelling. Onder 7 gr kan je beter met een rubber rijden dat ook bij koude zachter en dus plakkiger blijft. Boven 7 graden slijt zachter rubber weer meer.
Sinds ik in de Achterhoek woon en vaak 's nachts terug rij van afspraken, zweer ik ook bij zomer en winterbanden. Voor mijn vrouw juist weer omdat die 's ochtends vroeg weg moet.
 
Een winterband (lees sneeuwband) is goed in de sneeuw. Daar is een winterband het beste in.
Eigenlijk is het het beste om alleen met een winterband te rijden als er sneeuw ligt. Veel mensen weten dit niet.

Zie ook een artikel in nu.nl.

Winterbanden remmen ook veel beter af bij nat wegdek. De laatste slipcursus met eigen auto in Lelystad was voor mij in oktober bij 15 graden. Ik had mijn winterbanden er al op en andere rijders nog niet. Bij dezelfde aanvangssnelheid op een natte zeepbaan stond ik na 25-30 meter stil terwijl de anderen naar het einde door glijden. Bizar om dit verschil te zien.
 
Winterbanden remmen ook veel beter af bij nat wegdek. De laatste slipcursus met eigen auto in Lelystad was voor mij in oktober bij 15 graden. Ik had mijn winterbanden er al op en andere rijders nog niet. Bij dezelfde aanvangssnelheid op een natte zeepbaan stond ik na 25-30 meter stil terwijl de anderen naar het einde door glijden. Bizar om dit verschil te zien.
Zelfde auto’s? zelfde beladingstoestamd? zelfde staat van slijtage banden en remmen? Zelfde bestuurder?
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Gisteren eens even gebeld om het inruilen van mijn huidige wagen te laten schrappen. Kreeg ik kort daarna een sms dat ik de gegevens van mijn inruilwagen moet doorgeven.

Misschien moeten we wat omgekeerde psychologie gaan toepassen? :D

Qua levertermijn (België, Non-p, grijs, 19”) konden ze nog geen uitspraken doen. De koopovereenkomst is na bestelling in December ook nog steeds fout. Zonder juiste koopovereenkomst geen financiering, zonder financiering geen factuur, zonder factuur geen TM3. Ze gaan me terugbellen......

Nog iemand ergens een emmertje geduld op overschot? :D
 
  • Funny
Reactions: nervus
CD5EEA7B-40B8-4288-8124-2B1F9BB1C8AC.jpeg
F31F2A33-9F8B-4EC6-942B-8ABBF491045E.jpeg
Charger met 36km op de teller gehaald. daarna laden, zelfs aan het begin een piek van 120kw, nog nooit gezien in mijn X....blijft een vernuftig apparaat.

BTW: Sentry mode is nog niet met laatste firmware update 2019.4.2...jammer
@Jaimevisser, gisteren een 19" rood uitgeleverd aan @Rohodo



CD5EEA7B-40B8-4288-8124-2B1F9BB1C8AC.jpeg
 
Zijn er al mensen met dezelfde configuratie als ondergetekende (zie sig) die al geleverd kregen?

Ik heb dezelfde configuratie, maar dan zonder EAP.
Verhaal is dat ie op boot 4 staat, komt morgenavond aan in Zeebrugge.
Volgens de medewerkers zou ie dan binnen twee weken geleverd moeten zijn. Wellicht al volgende week.

De factuur had ik overigens al voldaan, maar dat was niet goed verwerkt. Betalingsbewijs dat ik per mail na had gestuurd was wel goed ontvangen, maar in het systeem stond dat er nog een bedrag openstond. Ging blijkbaar niet helemaal goed aangezien ik in twee delen betaald had (bank wilde geen 60k in één overschrijving overmaken, verder tamelijk domme regel want kon wel gewoon het bedrag met twee losse betalingen tegelijkertijd doorsturen).

Gisteren nog met een Tesla medewerker gesproken en ze had het gecontroleerd en gezien dat het er volledig was. Dat gingen ze nu aanpassen in het account. Had gebeld, want kreeg een SMS met betalingsverzoek, terwijl ik al lang betaald had.

Zojuist de afspraak met mijn tandarts van aanstaande maandag verzet naar 11 maart. Die wilde namelijk graag na de behandeling ook wel een rondje meerijden in de Tesla. :)