Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
All
Ivm lease-aanvraag, dubio: EAP meebestellen voor 5300, of achteraf?
De optie weglaten in bestelling (daling fiscale waarde + minder eigen bijdrage ivm overschrijden leasebedrag) en het NA levering prive aanschaffen komt op xxx maanden lease uiteindelijk goedkoper uit. Vooral nu ik zie dat er 30-dagen trials zijn waarbij je het voor 5800 vanuit auto/tesla-account kan orderen, ipv de 7400 na levering.
Enigste nadeel wel even die 5K/7K vooraf ophoesten maar over de hele looptijd gezien wel goedkoper uit.
Is die trial volledig random? Kan je de trial aanvragen? Komt de aktie 'voor iedereen' plus, gezien er nog besteld moet worden (levering eind mei/juni?) zal het nog wel even moeten meegaan ook die trial.
Iemand 'inside' info?! ;-)
 
All
Ivm lease-aanvraag, dubio: EAP meebestellen voor 5300, of achteraf?
De optie weglaten in bestelling (daling fiscale waarde + minder eigen bijdrage ivm overschrijden leasebedrag) en het NA levering prive aanschaffen komt op xxx maanden lease uiteindelijk goedkoper uit. Vooral nu ik zie dat er 30-dagen trials zijn waarbij je het voor 5800 vanuit auto/tesla-account kan orderen, ipv de 7400 na levering.
Enigste nadeel wel even die 5K/7K vooraf ophoesten maar over de hele looptijd gezien wel goedkoper uit.
Is die trial volledig random? Kan je de trial aanvragen? Komt de aktie 'voor iedereen' plus, gezien er nog besteld moet worden (levering eind mei/juni?) zal het nog wel even moeten meegaan ook die trial.
Iemand 'inside' info?! ;-)

Ik doe het ook achteraf en laat de kosten financieren door LeasePlan, waarom zou je het zelf in een keer ophoesten?
 
  • Like
Reactions: Cely
Geen nieuws over mijn Model 3, maar vandaag wel even kunnen rijden in een witte Model 3 Performance.
Wat een genot! Dat wegtrekken bij het verkeerslicht, dat gaat volgens mij nooit vervelen. Geen enkele auto of motor die je ook maar een beetje bij kan houden. :)

Ook even met de autopilot gespeeld, had daar nog niet echt ervaring mee. Heb het idee dat ik er wel aan kan wennen. Best relaxed zo op de snelweg.

Wat leuke heuvelachtige weggetjes gereden en hij ligt echt lekker strak in de bochten. Viel me ook op dat je er ook ontzettend goed rustig mee kunt rijden. Heb ook wel eens in zo'n opgefokt Golfje gereden, dat kon ook hard, maar je moest echt je best doen om normaal weg te rijden. Dat is bij de Model 3 geen probleem.

Misschien zelfs wel het mooiste; je kunt gewoon ontspannen rijden en op het moment dat je meer nodig hebt reageert de auto gewoon direct. Geen gedoe met terugschakelen, overschakelen naar sport stand of iets dergelijks. Lekker.

tesla-model-3-performance-white-bospad.JPG


Hebben er ook wat video mee geschoten en wat dronebeelden, dus binnenkort ook nog een videootje van maken.

P.s.: Nee, we hebben niet over dat zandpad gereden. Alleen achteruit op geparkeerd voor wat aardige beelden. ;)
 
Last edited:
Wist niet dat dat ook een optie zou kunnen zijn. Lease is via werkgever met vaststaande budgetten, kan je dan na/bij levering 'dealer opties' dan apart financieren als werknemer? Want ik heb zelf geen relatie met de leasemaatschappij....

Bij LeasePlan kan dat ja. Je kan vooraf elke accessoire mee leasen maar bij navraag bleek dat ik ook achteraf accessoires kon toevoegen. Ik heb expliciet gevraagd of ik achteraf EAP kon toevoegen en dat bleek te kunnen. Kwestie van aankopen, declaratie met factuur indienen en presto.

Ter calculatie heb ik een offerte zonder en mét autopilot laten maken. Maandbedragen heb ik even niet in m’n hoofd, maar ik weet wel dat de besparing op bijtelling zelfs nog de moeite waard was als ik EAP tegen de volle mep van 7400 euro moest aanschaffen.
 
Nu.nl is net zo geloofwaardig als de Telegraaf.
Maar Nu.nl geeft alleen weer wat Consumer Reports heeft gezegd. Het is niet Nu.nl die zegt dat de M3 slecht is, dat zijn de woorden van Consumer Reports.
Ik denk alleen dat je niet zo veel moet aantrekken van het rapport van Consumer Reports. Ik zag laatst een artikel dat eigenaren van een M3 het gelukkigst waren. Dat merk ik ook wel hier op het forum, nieuwe eigenaren zijn echt laaiend enthousiast!
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Tesla is nu alvast heel wat early-adopters, die alle opstart-ellende van S en/of X met veel empathie ondergaan hebben, een mooi 'token of appreciation' aan het sturen. :mad::mad::mad:
November 1992: ik koop als verjaardagscadeau voor mijn vrouw een GSM voor in haar wagen (was toen zo'n ding met een vier kilo wegende batterij in de koffer van de auto). Was bij de eerste 500 nummers in België want de GSM werd pas werkelijkheid twee maanden nadien, op 1/1/1993. Intussen, genre 2015, zag mijn vrouw dat "nieuwe klanten" voordelen krijgen bij Proximus die niet golden voor "oude" klanten. Mijn vrouw (goed hart maar slecht karakter) heeft er dan maar zelf voor gezorgd dat ze toch dezelfde voordelen kreeg, als abonnee van het jaar nul, maar als ze dat niet had gevraagd was er geen sprake geweest van dezelfde voordelen als deze van nieuwe abonnees.

Ook Tesla wil in de eerste plaats nieuwe klanten, punt. Early adopters zoals wij zullen niet snel afhaken, dus daar hoeft Tesla niet veel voor te doen. Zelfde redenering als bij Proximus indertijd.
 
Geen nieuws over mijn Model 3, maar vandaag wel even kunnen rijden in een witte Model 3 Performance.
Wat een genot! Dat wegtrekken bij het verkeerslicht, dat gaat volgens mij nooit vervelen. Geen enkele auto of motor die je ook maar een beetje bij kan houden. :)

Ook even met de autopilot gespeeld, had daar nog niet echt ervaring mee. Heb het idee dat ik er wel aan kan wennen. Best relaxed zo op de snelweg.

Wat leuke heuvelachtige weggetjes gereden en hij ligt echt lekker strak in de bochten. Viel me ook op dat je er ook ontzettend goed rustig mee kunt rijden. Heb ook wel eens in zo'n opgefokt Golfje gereden, dat kon ook hard, maar je moest echt je best doen om normaal weg te rijden. Dat is bij de Model 3 geen probleem.

Misschien zelfs wel het mooiste; je kunt gewoon ontspannen rijden en op het moment dat je meer nodig hebt reageert de auto gewoon direct. Geen gedoe met terugschakelen, overschakelen naar sport stand of iets dergelijks. Lekker.

tesla-model-3-performance-white-bospad.JPG


Hebben er ook wat video mee geschoten en wat dronebeelden, dus binnenkort ook nog een videootje van maken.

P.s.: Nee, we hebben niet over dat zandpad gereden. Alleen achteruit op geparkeerd voor wat aardige beelden. ;)
Als eigenaar van een auto die jouw zeer fraaie auto wel degelijk bij kan houden (sterker nog, jou het nakijken geeft bij een stoplicht, model X P100D), kan ik je verzekeren dat te vaak achter elkaar maximaal optrekken leidt tot niet te onderschatten misselijkheid bij de bestuurder.

Die misselijkheid zal zich echter al veel eerder manifesteren bij eventuele passagiers in de auto. In mijn specifieke situatie heeft dit tot een verbod geleid om snel op te trekken met mijn partner en kinderen aan boord, een verbod opgelegd door voornoemde gezinsleden.

P.S. Zandpaadjes zijn juist bij uitstek plezierig om over heen te rijden, zie de e-rally! :D
 
Als eigenaar van een auto die jouw zeer fraaie auto wel degelijk bij kan houden (sterker nog, jou het nakijken geeft bij een stoplicht, model X P100D), kan ik je verzekeren dat te vaak achter elkaar maximaal optrekken leidt tot niet te onderschatten misselijkheid bij de bestuurder.

Die misselijkheid zal zich echter al veel eerder manifesteren bij eventuele passagiers in de auto. In mijn specifieke situatie heeft dit tot een verbod geleid om snel op te trekken met mijn partner en kinderen aan boord, een verbod opgelegd door voornoemde gezinsleden.

P.S. Zandpaadjes zijn juist bij uitstek plezierig om over heen te rijden, zie de e-rally! :D

Gelukkig zijn mijn partner en ik niet bang voor snel optrekken, daarom juist voor de P gekozen. Je moet wel lol hebben in het leven, toch? De kinderen vinden het idd minder plezierig, maar die mogen lekker gaan fietsen ;)