Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Maar dan neem ik aan dat na levering je leasebedrag hoger werd en daar de werkgever er aan mee moet werken, Ben geen ZZPer/eigen baas dus tenzij leasemaatschappij aan mijzelf de toegevoegde optie apart wilt leasen/factureren zal dat wel lastig worden gok ik.
Toch bedankt voor de gedachte, het is het proberen altijd waard ;)
In de lease is het ook meeverzekerd. Meestal worden accessoires evenredig over leasetermijn afgeschreven (en dus berekend in tarief). Het is zonde als je nu dik privé geld ervoor neerlegt en mocht je een totalloss krijgen (niet te hopen) ben je dat geld/waarde kwijt.
 
Vanochtend Tesla gesproken. Nog steeds geen VIN maar de vriendelijke dame wist me wel te vertellen dat de auto op boot 5 staat. Met de vraag hoe ze dat kon weten zonder VIn zei ze dat ze daar melding van heeft in haar scherm maar geen VIN. Ze verwacht uitlevering begin maart maar pin me er niet op vast. Hahaha dat heeft idd geen enkel zin.
 
@Hannes85 Dat werd gemeld door Tesla delivery. Voor de zekerheid zou je het ook nog bij Leaseplan kunnen navragen. Aangezien MrGreen al uitgeleverd word ga ik er vanuit dat die al wel alles rond hebben.
Zo net nog eens geprobeerd. NFA nog niet getekend. Wel aan mij doorgegeven dat auto met Vessel Grand Venus mee gaat. VIN nog niet bekend. In ieder geval de partijen hebben nog even tijd om NFA te ondertekenen voordat auto aankomt in Zeebrugge. Ik heb ook begrepen dat een NFA een ander vorm van SLA is. En Tesla kennende (of `Elon') zal Tesla geen duimbreed meegeven mbt kortingen, etc.
 
@mr. mister Gewoon blijven bellen tot je iemand aan de lijn krijgt die wel dit soort zaken kan nazoeken.

@Nieuw123 @mr. mister Geen VIN is geen zekerheid ben ik achter gekomen. Mijn auto zou al in Zeebrugge staan (nog geen VIN) maar is naar iemand anders gegaan omdat lease vertraging had. Nu heb ik wel een VIN en is mijn auto gewoon te tracken door delivery. Alles zonder VIN is een schatting en kan je absoluut niet op rekenen.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Vanochtend een email ontvangen (en in de app) dat ik 2 maart de gelukkige ben! :)
Zwart, wit interieur en 19" incl EAP. nu maar even afwachten of dit zo blijft...

Wel besteller van het eerste uur...
Koop je de auto zakelijk? Wellicht interessant om EAP later pas te activeren.
Zeker nu de prijs na 30 dagen testperiode overeenkomt met oorspronkelijke fabrieksprijs (zag ik in andere post voorbijkomen).
 
Ook ik heb vanochtend een SMS ontvangen. Levering zaterdag 2 maart! Lijkt of ze deze zaterdag dus uit gaan leveren. Toen ik in mijn Tesla account keek, zag ik inderdaad de afspraak staan en het nieuwe document i.v.m. grijze markten. VIN heb ik sinds 14 februari. Nog geen eindfactuur.

non-P, midnight silver, 19'', wit interieur, EAP later. 14 januari 2019 besteld.
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
November 1992: ik koop als verjaardagscadeau voor mijn vrouw een GSM voor in haar wagen (was toen zo'n ding met een vier kilo wegende batterij in de koffer van de auto). Was bij de eerste 500 nummers in België want de GSM werd pas werkelijkheid twee maanden nadien, op 1/1/1993. Intussen, genre 2015, zag mijn vrouw dat "nieuwe klanten" voordelen krijgen bij Proximus die niet golden voor "oude" klanten. Mijn vrouw (goed hart maar slecht karakter) heeft er dan maar zelf voor gezorgd dat ze toch dezelfde voordelen kreeg, als abonnee van het jaar nul, maar als ze dat niet had gevraagd was er geen sprake geweest van dezelfde voordelen als deze van nieuwe abonnees.

Ook Tesla wil in de eerste plaats nieuwe klanten, punt. Early adopters zoals wij zullen niet snel afhaken, dus daar hoeft Tesla niet veel voor te doen. Zelfde redenering als bij Proximus indertijd.

een beetje véél off-topic,
maar ik had enkele jaren terug een contract afgesloten voor stroom bij ENI.
Toen dat verliep, kreeg ik een mailtje dat ik ook na het einde zou 'blijven genieten van de scherpste tarieven'.
Toch maar even die tarieven vergeleken met de markt, en uiteraard véél duurder dan de beste prijs.
Dus ik naar ENI met een tegenvoorstel, gewoon de beste prijs.
Kon niet, kon niet. Onmogelijk.
No problem; bye bye ENI, en hup : contract afgesloten bij de concurrent.

Twee weken later : voorstel van ENI voor NIEUWE klanten, LAGER dan mijn onaanvaardbaar voorstel als bestaande klant.
 
Same here! 'k Was ook blij dat er een nieuw document stond, maar jammergenoeg niet datgene waar ik op zit te wachten...
Hier ook
Naast de aanbetalingsfactuur, bestelovereenkomst, nu ook credit nota (van aanbetaling) en het document wat betreft de grijze markten.
Betekent in ieder geval dat er beweging in de zaak zit. Wat het precies betekent kan ik niet goed beoordelen. Als iemand er meer over weet hoor ik het graag!