Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Raar dat ze die SMS kennelijk identiek naar iedereen sturen, zelfs naar degenen voor wie het helemaal niet van toepassing is.

Ook in mijn geval, ik had al EAP in de originele bestelling, dus Autosteer en Traffic Aware Cruise had ik dan al. Nog geen VIN, boot of wat dan ook overigens.
Nog niet naar mij, en het is juist precies voor iemand zoals ik. En ik wil het graag :p
 
  • Love
Reactions: Michel3
Ik kreeg zopas na de 1ste SMS de volgende :


CORRECTIE : Wij hebben een Volledig Zelfrijdende Besturing upgrade uitgevoerd voor uw Model 3.
U kunt nu gebruik maken van Navigatie met Autopilot, Auto Lane Change, Autopark en Summon. Deze upgrade is kosteloos.
...

Zo hoort het! :)
 
Hi hans, Hoe bedoel jij dit? Wil jij suggereren dat ik hij dan al in Tilburg zou moeten staan?
Hi,
ik kan me niet voorstellen dat ze je een VIN geven die niet klopt. Laten we dat even als uitgangspunt nemen.

Dat je nu VIN krijgt én opmerking boot 7 is qua proces niet logisch.

Als ik naar boot 7 kijk is die nog niet onderweg, boot 6 Grand Venus nu op weg naar Panama-kanaal. Aantal van ons ook “boot 6” te horen gekregen, en allemaal opmerking erbij “VIN vlak voor Zeebrugge”.

Enige wat ik dan denk is dat die 2 stukken informatie “wel VIN” en tegelijkertijd “nog op boot die paar weken duurt” niet lijken te kloppen met proces wat we toe nu toe zien.... maar ik durf geen andere conclusies te trekken hoor. Daarvoor is zelfs voor inmiddels ervaren “Kremlin-watchers” teveel onbegrijpelijk in proces:eek:

Ben overigens wel erg benieuwd wat jij te horen zou krijgen als je dit eens telefonisch zou vragen?
 
Ik kreeg zopas na de 1ste SMS de volgende :


CORRECTIE : Wij hebben een Volledig Zelfrijdende Besturing upgrade uitgevoerd voor uw Model 3.
U kunt nu gebruik maken van Navigatie met Autopilot, Auto Lane Change, Autopark en Summon. Deze upgrade is kosteloos.
...

Zo hoort het! :)
Idem hier. Blijft wel vaag of je daarmee de volledig omvattende FSD functie krijgt of enkel de functies die vroeger in de EAP zaten (summon en navigate on autopilot).

En wat met de mensen die fsd al hadden besteld. Krijgen die dan hun geld terug of hebben die dan de echt zelfrijdende functie in bebouwde kom en verkeersbordherkenning
 
Ik heb geen SMS ontvangen, maar heb ook nog geen auto.

Zojuist heb ik weer een keer naar Tesla gebeld en heb eindelijk een VIN gekregen en kreeg te horen op de "boot van volgende week". Toen ik vroeg, "Courage"? Zei ze "nee, Grand Venus". Dat is dan weer raar, want die komt niet volgende week. Ze moest wel even checken bij iemand anders of ze de VIN mocht geven, want hij zou alsnog kunnen veranderen...

Ik ben de eerste in de sheet met een 240xxx VIN, lijkt het.
 
  • Like
Reactions: jorisee
Nu volg ik t niet meer. Is er iemand die de sms over Autopilot heeft ontvangen die geen EAP heeft besteld?
Ik heb EAP besteld, en dus ook deze SMS'en ontvangen.

Ik belde zonet met de SeC Gent en ze hebben me bevestigd dat de mijne op boot 6 (Grand Venus) zit en ik gratis upgrade krijg naar AP+FSP ipv enkel EAP. Aangezien het dezelfde prijs is.
Ook VIN nummer toegewezen gekregen, te zien op Tesla Account bij de voorschotfacturen die werden aangepast met VIN nummer erop.
5YJ3E7EBXKF21XXXX
 
Idem hier. Blijft wel vaag of je daarmee de volledig omvattende FSD functie krijgt of enkel de functies die vroeger in de EAP zaten (summon en navigate on autopilot).

En wat met de mensen die fsd al hadden besteld. Krijgen die dan hun geld terug of hebben die dan de echt zelfrijdende functie in bebouwde kom en verkeersbordherkenning
De sms zegt: "volledig zelfrijdende besturing": vertaald uit het engels is dit toch hetzeldfe als "Full Seff-Driving" capability. Tenzij adders onder het gras....
 
Idem hier. Blijft wel vaag of je daarmee de volledig omvattende FSD functie krijgt of enkel de functies die vroeger in de EAP zaten (summon en navigate on autopilot).

En wat met de mensen die fsd al hadden besteld. Krijgen die dan hun geld terug of hebben die dan de echt zelfrijdende functie in bebouwde kom en verkeersbordherkenning
FSD kon je enkel maar bestellen op de US website sinds gisterenavond 23:30 CET.
In Europa idem, alle mensen die dus EAP hebben besteld en hun wagen nog niet ontvangen hebben, krijgen dus FSD.
Wat betreft de al geleverde wagens, geen idee, ik veronderstel van wel aangezien de leveringen zeer recent zijn!
 
Gaat de goedkoopste Model 3 toch onder de 40k uitkomen! Misschien zelfs 'maar' €38.500.
Dat zou 'm heel interessant maken. Zeker als in de loop van de komende jaren de batterij en daarmee de range toenemen. 2021 is voor mij vroeg genoeg, wie weet is de range dan al 400+ km en dan met V3 laders (of V4)... Heb je geen MR/LR meer nodig.:)

Ben zeer benieuwd waar jij de € 38,5k op baseert. Rekening houdende met 21% BTW en 10% invoerrechten waarbij ik geen rekening heb gehouden met valutakoersverschillen kom ik eerder uit bij de goedkoopste uitvoering op ongeveer € 46.5k.
 
ze snappen de boodschap niet goed:confused:
Screenshot_20190301-160200.png