Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
We hebben een factuur met een VIN!!!!!
2402XX

De laatste 2 cijfers zijn gelijk aan die van ons Sonja
(nee, er is niks mee te winnen deze keer)

factuur klopt nog niet, maar dat komt wel goed....

We gaan toch niet meemaken dat Frank hem eerder heeft dan ik ........ ;)

Ik heb afgelopen week proefgereden en naderhand zocht de sales advisor nog contact met me: of ik RN nummer van LeasePlan kon achterhalen zodat hij eea kon koppelen zodat er straks niets mis kon gaan (klaarblijkelijk worden niet altijd de juiste auto's gekoppeld aan de juiste berijder). Verder gaf hij aan dat hij verwachtte dat wij de auto snel zouden krijgen. We gaan het zien!
 
Ik heb net met servicecenter Amsterdam gesproken, mij net weer verteld dat leveringen alle leveringen voor de prijswijzing gratis EAP krijgen. Kortom, de info bij Tesla zelf is ook nogal verwarrend. Vervolgens gevraagd hoe ik dit dan moet laten aanzetten, bleek dat er in Amsterdam sinds vrijdag geen 'engineers' meer zijn die dit kunnen (??) en moesst naar een ander service center bellen. Net Arnhem gesproken, zij hebben nu een volgende update gepusht, maar weten niet of het daarmee gaat werken.
 
We hebben een factuur met een VIN!!!!!
2402XX

De laatste 2 cijfers zijn gelijk aan die van ons Sonja
(nee, er is niks mee te winnen deze keer)

factuur klopt nog niet, maar dat komt wel goed....
proficiat ! Dan ben ik nu waarschijnlijk bij de laatste "first-hour orderers and current owners". Ik begin meer en meer het gevoel te krijgen dat het te maken heeft met het feit dat ik een oude hybride wagen inlever bij Tesla. Dat vinden ze waarschijnlijk te lastig en wachten ze mee tot de laatsten ... Heb er al spijt van dat ik die niet particulier verkoop, maar had geen zin in het gedoe er rond ...
 
proficiat ! Dan ben ik nu waarschijnlijk bij de laatste "first-hour orderers and current owners". Ik begin meer en meer het gevoel te krijgen dat het te maken heeft met het feit dat ik een oude hybride wagen inlever bij Tesla. Dat vinden ze waarschijnlijk te lastig en wachten ze mee tot de laatsten ... Heb er al spijt van dat ik die niet particulier verkoop, maar had geen zin in het gedoe er rond ...

Die inruiler heeft het niks mee te maken, die gaat naar een opkoper en komt hem aldaar ophalen van de parking. De handelaar die hem gekocht heeft staat te "springen" om hem op te halen, daar hoeft Tesla niks voor te doen ;)
 
Heb je het zwart op wit dat dit ook geldt voor alle auto's die voor 1 maart zijn uitgeleverd? Dat zou top zijn! Want wat mij aan de telefoon was verteld is dat als je nog niks aan extra EAP hebt besteld, zoals in mijn situatie voor de lagere bijtelling, dat ik niks gratis ga krijgen, maar wel voor 50% korting de AP of FSD zou kunnen bestellen. Hiervoor zou ik contact moeten opnemen met een service center. Kan niet on-line geregeld worden. Ik heb mijn auto voor 1 maart gekregen en geen e-mail of sms ontvangen die iets anders aangeeft. Als iemand zwart op wit heeft dat auto's die voor 1 maart geleverd zijn en niks aan EAP hebben genomen wel een gratis upgrade krijgen zou dat super zijn!
Heb zojuist nageteld, omdat ik zaterdag had gebeld, en er wat anders was gezegd, gelukkig gelijk bevestiging gevraagd per mail. Is ook gebeurd, maar ze zeggen nu wat anders tegen mensen die nu bellen idd.

Ze bevestigen nu het verhaal wat jij verteld.....ik vind het bizar als dit ook echt zo is.
Is het alleen mondeling, dan moet je nu alsnog 50% betalen....Volgens mij weet delivery het zelf niet meer, halen ze alles door elkaar, EAP,FSD,AP.....
Hun CEO heeft echt heel wat anders gezegd, en getwitterd....
 
  • Like
Reactions: Michel3
Wind.

Dat is de reden.

Als je TeslaWinds gebruikt (kan op de browser in de auto) zie je precies wat de huidige windsnelheid is en vanuit welke windrichting die komt. Als je dan ziet dat er wind van 30km/h tegen je neus komt kan je daar rekening mee houden en snelheid minderen (tenzij je een beetje achter een busje kan draften, scheelt ook een hoop -altijd goede afstand houden uiteraard-)
Jooop, in het begin ben je inderdaad bezig met "Haal ik het wel of haal ik het niet”. maar na een tijdje ga je gewoon rijden en als je het niet redt, ga je even superchargen. Zeker in Nederland is dat geen probleem tenzij je Zeeland of het hoge Noorden in gaat. De essentie: rij lekker en pas je aan aan de omstandigheden (maar dat uitvlooien in het begin heeft ook wel zijn charme).
 
Over het windgeruis: Vanochtend na 3 dagen in een Tesla gereden te hebben moest ik even de laatste rit in mijn Audi maken (verkocht) en dan merk je eigenlijk dat het wel meevalt met het windgeruis, het valt in een Tesla wat eerder op omdat je de motor niet hoort en juist omdat ie binnen de bebouwde kom zo stil is. Bij de service center langs geweest voor de SOS eCall melding en gelijk toch even gevraagd wat zij ervan vonden, heeft iemand met me meegereden en zei dat het normaal is, maar dat het vooral de afgelopen dagen met de harde wind wat meer opvalt, was ook te merken met het verschil tussen heen en terug tijdens de testrit afhankelijk van de windrichting.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Zojuist ook even contact gehad met zowel Leaseplan als Tesla.

Nieuws vanuit de tesla medewerker:
De auto staat op boot 8, Viking Adventure, de medewerker gaf aan dat deze boot halverwege maart aankomt in zeebrugge en dan eind maart wordt de tesla geleverd. Dit neem ik met een korreltje zout gezien de boot gemiddeld 22 dagen onderweg is en pas gisteren is vertrokken, dit betekend aankomst in zeebrugge op ongeveer 25 maart. Ik denk niet dat ze deze eind maart krijgen afgeleverd aan de eindgebruikers.

De fiscale waarde blijft gelijk aan de prijs ter tijden van bestelling. Ter compensatie wordt gratis AP aangeboden volgens deze tesla medewerker.

Nieuws vanuit Leaseplan medewerker:
Er was bij Leaseplan ook reeds berichtgeving binnen gekomen rondom de 'gratis' AP. Ze ging dit even uitzoeken en zou hier per mail op terugkomen. Zodra ze dit heeft gedaan zal ik dit natuurlijk even met jullie delen.

De mevrouw bij Leaseplan gaf aan dat week 16 de leverweek zal zijn. Dit komt denk ik wat dichter bij de realiteit en komt overeen met boot 8: Viking Adventure. Dus ik ga er gewoon vanuit dat ik tussen 25 maart en 19 april mijn M3 in ontvangst mag nemen met voor mijn gevoel gratis AP.
 
  • Like
Reactions: Thermometer
Op 1 maart is dit naar mij gestuurd vanuit Tesla Delivery

---
Alle Model 3’s die geleverd zijn tot nu, waaronder die van jou dus, krijgen van Tesla Autopilot cadeau. Deze Autopilot heeft auto automatisch sturen en dus ook dat de auto automatisch tussen de twee witte lijnen op de snelweg blijft, met accelereren en remmen houdt de auto rekening met andere voertuigen in dezelfde rijstrook. In het kort, Autosteer en Traffic Aware Cruise control.

Wanneer deze Autopilot functie aan de auto wordt toegevoegd blijft nog even gissen, hier verwacht ik komende dagen/weken duidelijk over. Waarschijnlijk zal je hier vanzelf melding van krijgen op het scherm in je Model 3.
---

Dus ja daar ga ik gewoon van uit.
 
Op 1 maart is dit naar mij gestuurd vanuit Tesla Delivery

---
Alle Model 3’s die geleverd zijn tot nu, waaronder die van jou dus, krijgen van Tesla Autopilot cadeau. Deze Autopilot heeft auto automatisch sturen en dus ook dat de auto automatisch tussen de twee witte lijnen op de snelweg blijft, met accelereren en remmen houdt de auto rekening met andere voertuigen in dezelfde rijstrook. In het kort, Autosteer en Traffic Aware Cruise control.

Wanneer deze Autopilot functie aan de auto wordt toegevoegd blijft nog even gissen, hier verwacht ik komende dagen/weken duidelijk over. Waarschijnlijk zal je hier vanzelf melding van krijgen op het scherm in je Model 3.
---

Dus ja daar ga ik gewoon van uit.
Jij hebt een nog mooiere mail voor alle mensen die niet gelijk gebeld hebben....denk dat je die wel openbaar wilt maken en door sturen als mensen jou een PB sturen?
 
Bij korte ritten maakt het veel uit of je hem al voorverwarmd hebt of niet, de verwarming trekt het eerste kwartier veel meer vermogen als je opgewarmd bent (logisch). Als ik zie dat je 27km had gereden verklaart dat denk ik het verbruik.

Het gaat om het voorverwarmen van de batterij. Je moet de 'range mode' uitzetten, dan gaat de batterij zichzelf verwarmen (hoe raar dat ook klinkt). Ik ga er maar even van uit dat de M3 ook een range mode heeft, net als de S. Het verwarmen van de batterij kost minder stroom dan het meerverbruik van een koude batterij kost. Bij een warme batterij gaat ook de 'regen' beter, want hij remt eerder en sterker op de motor af.
Dus als het kan bij een buitenslaper: range mode off
 
Zijn er mensen die bij Leaseplan zitten en de zekerheid hebben dat de 9mnd gratis superchargen erbij zit? Ik had het Leaseplan destijds gevraagd om de referral code van justdiggit te gebruiken maar volgens de TESLA medewerker is het -- helaas --niet geactiveerd. Leaseplan heeft t niet doorgegeven ...

Als ik weet dat er meerderen t wel hebben, dan kan ik beter mijn punt maken richting LP.
 
Update: Na het laattijdige afzeggen van mijn afleverafspraak afgelopen zaterdag (1u op voorhand telefoon gekregen dat levering niet kon doorgaan), wordt de wagen morgen thuis geleverd. Fingers crossed dat het morgen wel kan doorgaan!

Nog mensen die de model 3 thuis hebben geleverd gekregen?
 
  • Like
Reactions: ssdshirt