Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Op 1 maart is dit naar mij gestuurd vanuit Tesla Delivery

---
Alle Model 3’s die geleverd zijn tot nu, waaronder die van jou dus, krijgen van Tesla Autopilot cadeau. Deze Autopilot heeft auto automatisch sturen en dus ook dat de auto automatisch tussen de twee witte lijnen op de snelweg blijft, met accelereren en remmen houdt de auto rekening met andere voertuigen in dezelfde rijstrook. In het kort, Autosteer en Traffic Aware Cruise control.

Wanneer deze Autopilot functie aan de auto wordt toegevoegd blijft nog even gissen, hier verwacht ik komende dagen/weken duidelijk over. Waarschijnlijk zal je hier vanzelf melding van krijgen op het scherm in je Model 3.
---

Dus ja daar ga ik gewoon van uit.
Zou ik ook doen. En als een auto nog niet is geleverd...?
 
Deze info vis ik uit de website van autozine.nl over de verkopen van februari. Uiteraard is een beetje kort door de bocht omdat we begonnen zijn aan de eerste leveringen van de M3, maar toch:

Volkswagen Passat 488 stuks
Tesla Model 3 472 stuks
BMW 3 436 stuks
Mercedes C Klasse 317 stuks
Audi A4 131 stuks
Jaguar XE 45 stuks
Lexus IS 26 stuks

En dan te bedenken dat BMW de nieuwe 3 aan het leveren is, en Mercedes eind vorig jaar klanten heeft gelukt met een flink optiepakket voor weinig. Tja, nu nog ontkennen, dat de M3 de bestaande merken pijn gaat doen, dan heb je een behoorlijke plaat voor je kop.
 
Zijn er mensen die bij Leaseplan zitten en de zekerheid hebben dat de 9mnd gratis superchargen erbij zit? Ik had het Leaseplan destijds gevraagd om de referral code van justdiggit te gebruiken maar volgens de TESLA medewerker is het -- helaas --niet geactiveerd. Leaseplan heeft t niet doorgegeven ...

Als ik weet dat er meerderen t wel hebben, dan kan ik beter mijn punt maken richting LP.

Ik heb delivery in januari gemaild met de vraag om diezelfde referral toe te passen op 'mijn' RN. Helaas bleek later dat LP mij een 'verkeerd' RN had doorgegeven. Geen gratis superchargen dus. Jammer voor mijn werkgever, zeg maar.
 
Even een vraagje gerelateerd aan voorverwarmen van de auto. Ik heb helaas niet de luxe om thuis te laden. Wel heb ik een openbare paal in de straat. Ik vraag me af wat er gebeurd bij het volgende scenario:

Ik koppel de auto zo rond 20uur in de avond en laat de auto door de nacht heen vol lopen tot 90%. De volgende ochtend wil ik de auto voorverwarmen terwijl de auto nog aangesloten staat aan de paal. Wat gebeurt er dan? de paal stopt met laden wanneer de auto bij 90% is? Wat gebeurd er wanneer de auto leeg loopt door het koude weer en wat gebeurt er wanneer ik in de ochtend de auto laat voorverwarmen? Gaat de paal dan weer stroom geven zodat hij op 90% blijft?

Ja ik weet het.. ik ben nog wat onervaren in de EV wereld...
 
Even een vraagje gerelateerd aan voorverwarmen van de auto. Ik heb helaas niet de luxe om thuis te laden. Wel heb ik een openbare paal in de straat. Ik vraag me af wat er gebeurd bij het volgende scenario:

Ik koppel de auto zo rond 20uur in de avond en laat de auto door de nacht heen vol lopen tot 90%. De volgende ochtend wil ik de auto voorverwarmen terwijl de auto nog aangesloten staat aan de paal. Wat gebeurt er dan? de paal stopt met laden wanneer de auto bij 90% is? Wat gebeurd er wanneer de auto leeg loopt door het koude weer en wat gebeurt er wanneer ik in de ochtend de auto laat voorverwarmen? Gaat de paal dan weer stroom geven zodat hij op 90% blijft?

Ja ik weet het.. ik ben nog wat onervaren in de EV wereld...

De auto stopt met laden zodra hij het opgegeven laadniveau heeft bereikt, dus 90% in jouw geval. De auto stuurt dan naar de laadpaal "Haal de spanning er maar vanaf". Wanneer voorverwarmen start dan stuurt de auto weer "Zet er maar peut op" naar de paal.

De auto gaat uit zichzelf pas weer starten met laden zodra het accu niveau (uit mijn hoofd) 5% is gezakt.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: fabian and DeRoHo
De auto stopt met laden zodra hij het opgegeven laadniveau heeft bereikt, dus 90% in jouw geval. De auto stuurt dan naar de laadpaal "Haal de spanning er maar vanaf". Wanneer voorverwarmen start dan stuurt de auto weer "Zet er maar peut op" naar de paal.

De auto gaat uit zichzelf pas weer starten met laden zodra het accu niveau (uit mijn hoofd) 5% is gezakt.
met andere woorden, ik hoef niet in de ochtend naar de paal te lopen en mijn pasje te scannen om het laden weer te starten tijdens het voorverwarmen?
 
Ik heb delivery in januari gemaild met de vraag om diezelfde referral toe te passen op 'mijn' RN. Helaas bleek later dat LP mij een 'verkeerd' RN had doorgegeven. Geen gratis superchargen dus. Jammer voor mijn werkgever, zeg maar.
Hoe zou dat nou precies werken, wanneer je gewoon bij een leasemaatschappij werkt, ineens je auto-van-de-zaak afzegt en vervolgens elke dag verschijnt in een Tesla Roadster 2020?
 
  • Funny
Reactions: pvkeep and Frankvr
Zijn er mensen die bij Leaseplan zitten en de zekerheid hebben dat de 9mnd gratis superchargen erbij zit? Ik had het Leaseplan destijds gevraagd om de referral code van justdiggit te gebruiken maar volgens de TESLA medewerker is het -- helaas --niet geactiveerd. Leaseplan heeft t niet doorgegeven ...

Als ik weet dat er meerderen t wel hebben, dan kan ik beter mijn punt maken richting LP.
@martijn-breda stuur een mail naar [email protected] datje bestelling voor 1 Feb gedaan is en de code niet doorgegeven is geef je RN nummer dan in de mail door
Gebruik deze code dan mod: geen refferal codes
Succes! Laat even weten of het gelukt is ok?
 
De auto stopt met laden zodra hij het opgegeven laadniveau heeft bereikt, dus 90% in jouw geval. De auto stuurt dan naar de laadpaal "Haal de spanning er maar vanaf". Wanneer voorverwarmen start dan stuurt de auto weer "Zet er maar peut op" naar de paal.

De auto gaat uit zichzelf pas weer starten met laden zodra het accu niveau (uit mijn hoofd) 5% is gezakt.

Nog een vraag hierover, ik zit in een soortgelijke situatie, hoe lang van te voren moet je ongeveer voorverwarmen?
 
Ik heb net een update gekregen en draai nu op versie: 2018.51.15 bac56ec . De serviceman zei dat vermoedelijk hiermee de EAP update meekomt, maar het lijkt er niet op. Ik ben benieuwd welke versie anderen op rijden en wie daarvan al wel en niet EAP heeft (al dan niet betaald).
2018.51.16 e111878 op die van mij en er is geen (onbetaalde) AP te bekennen hier.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Ik heb net een update gekregen en draai nu op versie: 2018.51.15 bac56ec . De serviceman zei dat vermoedelijk hiermee de EAP update meekomt, maar het lijkt er niet op. Ik ben benieuwd welke versie anderen op rijden en wie daarvan al wel en niet EAP heeft (al dan niet betaald).

Ik zit op 2019.4.3.1 845bbfe.
Mijn (vanwege de prijsdaling toe te voegen) AP is nog niet geactiveerd.
 
Delivery misschien? Ik heb geprobeerd de referral alsnog op mijn juiste RN te laten registeren, maar die is gebounced.
Ik denk dat je het beste bij Sales kan proberen, daar zit ik nu met mijn "probleem referral". Zij communiceren intern dan weer met het referral team, echter duurt dat sowieso een week (kan me voorstellen dat dat geen prioriteit meer heeft bij Tesla).