Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ben benieuwd of je Sentry mode hebt? Dash cam met zijcameras? Dog mode? Navigate on Autopilot?

Laat maar weten als je niet weet waar die dingen zich bevinden.

Kun je een foto van de release notes posten?

Nou, hier het antwoord op je vragen: nee, nee, nee, nee en nee:(

toen ik in de auto stapte kreeg ik release notes van de functies die er eigenlijk al in zaten: toegevoegde talen NL, en nog een paar functies zoals dashcam. maar dat zat in de vorige versie ook al. Ik kon tot nu toe nooit de release notes open via het T symbool, dan krijg ik een lege box. Dat is nu nog hetzelfde. Heb net even een hard reset gedaan, misschien dat dat helpt. maar geen upgrades in ieder geval, hopelijk wat bugfixes dan? geen idee.

Heb niet alles geprobeerd zoals dog mode, maar neem aan dat ze dat in de release notes hadden gezet... navigate on autopilot heb ik in ieder geval niet, dat was me net opgevallen.
 
  • Like
Reactions: SeBsZ
Ben benieuwd of je Sentry mode hebt? Dash cam met zijcameras? Dog mode? Navigate on Autopilot?

Laat maar weten als je niet weet waar die dingen zich bevinden.

Kun je een foto van de release notes posten?

Hoi SebsZ, heb die update ook sinds gisteren ; er zit geen dogmode in, geen sentry mode o.i.d - geloof iets met dode hoek detectie, die er in de vorige update ook al in zat?
 
  • Like
Reactions: SeBsZ
Ik heb nog eens gemaild, vooral omdat mijn bestelling van een Wall Charger nogal op zich liet wachten.

Meteen mail terug gekregen, en blijkbaar staat mijn wagen op de Grand Venus (ze hadden mij gezegd dat het boot 7 was en ik dacht dus de Glovis Star). Goed nieuws dus, ook al komt die maar 1 dag eerder aan :)

Ik heb ook een VIN gekregen (5YJ3E7EB7KF22xxxx)

Levering tussen 16 en 30 maart wat in de sms van Tesla stond, zou dus wel eens kunnen kloppen
 
  • Like
Reactions: Primus
Ik zag net dat er tussen boot 6(waar die van ons op zou zitten) en boot 7, maar 1 dag zou tussen zitten.

6/ Grand Venus, Zeebrugge ETA 16/3 3:00
7/ Glovis Star, Zeebrugge ETA 17/3 20:00

Is het gek dat ik skeptisch ben over hoe die logistiek gaat werken..? Gegeven de tijdlijnen die men tot nu toe nodig heeft gehad om de auto's uit te leveren lijkt 2 boten in 2 dagen een (te) grote uitdaging.
 
Hallo, ik ben nieuw hier. Ik heb 26 februari een M3 LR besteld en weet inmiddels het RN-nummer. Ik lees dat veel mensen weten op welke boot hun M3 staat. Hoe valt te controleren op welke boot je auto staat, obv het RN-nummer?
Ik stond eerst op boot 2, dan 3 dan 5 dan 6, en vandaag krijg ik de melding dat ze het niet kunnen zien op dewelke hij staat, dus ze zeggen zo maar iets om er van af te zijn volgens mij ...
 
Ik lees allerlei berichten van gisteren over tegenvallend bereik. Voor elke auto geldt dat verbruik vooral afhankelijk is van je rechter voet. Alleen merk je dat bij een BEV extra. Bovendien maakt de temperatuur van de accu ook veel uit. Mijn ervaringen:

Ik heb sinds vorige week dinsdag 26/2 al 1650 km gereden, 6 ritten Achterhoek-Randstad van 125-150 km enkel, plus wat kleinere ritten. Ik rij de maximum snelheid, dus wisselend 85, 105, 125 en 130. Ik rij zo veel mogelijk op de (domme) Cruise Control, maar trek lekker op als het verkeer het toelaat en rij het grootste deel van de tijd op de linker baan.
Beklaag de i3, Zoe, Leaf en Ionic rijders die dezer dagen op de rechterbaan sukkelen. Gebruik het vermogen van de auto regelmatig en ben beslist geen oude opa... Voor mij geen "chill" mode, maar Performance hoeft ook niet. Toch is mijn verbruik bij lange na niet zo hoog als dat van sommigen hier.

Vorige week was het een paar dagen 20 graden, met deze rijstijl zat ik toen op een gemiddeld verbruik van 150-160 Wh/km.
Daarna is het gaan waaien en regenen met 8 graden, nu zit mijn gemiddeld verbruik op 180-190 Wh/km.
Ik probeer mijn accu en cabine wel voor te verwarmen, maar dat komt niet altijd goed uit, ben al een paar keer vertrokken met "beperkte regeneratie" = gedeeltelijke stippellijn. Vertrek meestal met een bereik van 400 km (80%), soms iets meer. Nog nooit 100%, ook omdat je dan eerste tijd geen regeneratie hebt.
Laagste accuwaarde was afgelopen zaterdag 2 maart, nog maar 50 km over bij SuC Zevenaar, na een rit via Arnhem en Rotterdam met 3 volwassenen in de auto, regen en wind.

Ik ben een stabiele rijder, probeer te anticiperen en zo min mogelijk schommeling in mijn acceleratie pedaal te hebben. Dat ervaar ik wel eens anders, als ik meerijd met iemand: - gas geven, los laten, gas geven, los laten - zulk gedrag vréét energie. Ook probeer ik het rempedaal zo min mogelijk te gebruiken, dus zoveel mogelijk energie te regenereren, door iets afstand te houden en te anticiperen, ook voor stoplichten.
Cabine temperatuur op 18,5 of 19 graden en 1 streepje stoelverwarming. AC uit, ventilator op 2 of 3, via alle drie de uitstroom openingen, de auto-stand ervaar ik als minder prettig. Muziek aan, lampen en ruitenwissers op auto.
Ik rij met de Aero doppen. Vind ze eigenlijk steeds mooier, want een futuristische uitstraling geven. En qua kleur ook prima passen. Er zijn naafdoppen onderweg uit de VS, via Shipito, maar ik heb er al bijna spijt van. EDIT: Ze worden nu net bezorgd.
Banddruk begon op 3,1 BAR, maar is nu teruggelopen naar 2,9, zo even bijblazen.
Mensen vergeten dat in de VS maximum snelheid in veel staten 60 of 70 mijl is; 90-110 km/u, wat meestal gereden wordt met Cruise Control. Daarop is de range van 500 km / 310 mijl gebaseerd. WLTP is dus nog steeds 5 à 10% te hoog.

Ik heb bewust gekozen voor de LR om zonder bijladen heen en weer te kunnen naar de Randstad. Ook in de winter en normaal rijdend. Bijladen is prima als het moet, maar het gemak van iedere rit beginnen met een volle acculading en zonder bijladen thuis komen, vind ik veel waard. Tot nu toe gaat dat prima. (Behalve dat ik wel probeer te laden bij de SuC, op weg naar huis, nu het gratis is.)
 
Last edited:
Laten we dit maar weer als de volgende nieuwe waarheid beschouwen...;)
Ze hadden in Californië duidelijk niet bedacht wat het gevolg was van de prijsverlaging en pakketwijzigingen voor de leveringenstroom in Europa. Misschien omdat bijna al die auto's eind februari al onderweg waren per boot?
Dit is de meest nette manier om het op te lossen. Al vind ik het jammer om over € 3200 meer bijtelling, BTW en verzekering te moeten betalen. Niets aan te doen. Ik wist dat de auto ooit goedkoper zou worden. Tegenvaller dat "ooit" al na 3 dagen was.
 
  • Like
Reactions: Jooop and Unit106
Hoi SebsZ, heb die update ook sinds gisteren ; er zit geen dogmode in, geen sentry mode o.i.d - geloof iets met dode hoek detectie, die er in de vorige update ook al in zat?
Vanmorgen van 2018.51.4 naar 2019.5.25, duurde 20 minuten.
Toch wel bijzonder, een betere auto krijgen.
Hierbij foto van belangrijkste updates; dode hoek geluid & spiegels op basis van locatie, verder een onbelangrijke taalverbetering. Dat is al.
540.jpg